Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kaap Koraal HAS LANDED

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Kaap Koraal HAS LANDED

Bericht door kaap koraal »

Kingair schreef:Hey Kaap

Het gaat je precies goed af ginder achter :thumbup:

Toppie

We zijn bijna klaar om te vertrekken :wink:

Tot binnenkort

Groeten,

Kingair
Heeel veeel succes ook en je hebt altijd Inge en mij om wat vragen op af te vuren ! :thumbup:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

kaap koraal schreef: wat betreft dat geld van de Rabo dat was geen krediet maar ik wilde gewoon graag mijn eigen geld hebben.
Als de bank je een limiet van $10,000 geeft op je KREDIETkaart, dan is dat krediet dat ze je toestaan om op te nemen. Dat dat geld wel of niet al op je rekening staat, dat doet er niet toe. Zij kunnen moeilijk vandaag je toestaan om $10,000 limiet op je kaart te hebben (omdat het geld al op je rekening staat), en morgen -als dat geld uitgegeven is aan je auto- dat krediet al terug intrekken.
Als je dat geld al gewoon had staan op je rekening, waarom vraag je dan niet gewoon een secured check? (is een pak veiliger dan met cash geld over de straat te lopen + op die manier weet de ontvanger ook dat het geen vals geld is)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kaap, dat had ik wel gelezen hoor dat je je FL rijbewijs al had. En dan is het strafbaar een tweede rijbewijs te hebben.
Hoewel een Ned. rijbewijs dat je in een laadje legt en iedere tien jaar vernieuwd vanuit de US, daar kraait geen haan naar.
Maar ik ben een aantal keer van staat naar staat verhuisd (en Canada) en als ik een rijbewijs ging halen in de nieuwe woonplaats, werd het oude afgepakt (en ingestuurd naar de staat van afgifte) dan wel ongeldig gemaakt door er een fors gat in te slaan.

Mbt. het geld: realiseer je dat ID theft een van de snelst toenemende misdrijven is in de US. Misschien had dat ermee te maken ?
Een van de eerste dingen die je hier moet kopen: een shredder. Alles waar naam/adres ea gegevens opstaan, in de shredder. (En dan de shreddings in een papieren zak van de supermart en in de recycle-bak graag, dankuwel !)

Overigens, je zult de komende periode denk ik doodgegooid worden met pre-approved offers voor credit cards etc. Niet op ingaan ! In de schredder !
Laatst gewijzigd door USInsider op 15 aug 2013, 02:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Welcome in the USA. Veel suc6. Hoe houdt je het vol met temperaturen boven de 95F? Ik ben momenteel in Tampa, Florida voor een drie-maanden durend project. Ik zou echt niet in FL kunnen wonen vanwege de hitte en de absurd hoge luchtvochtigheid.
kaap koraal
Amerikakenner

Nee geen problemen hier ermee gewoon je momenten kiezen en dus niet op het heetst van de dag dingen gaan doen die beweging vragen. :lol:
En ik hoor dat het overal wel warm is op het moment , tegen de 100 F maar dan met een ietsje mindere luchtvochtigheid.
Dank je voor het succes wensen.

@Kastelke: Die heb ik vandaag aangevraagd toevallig.

@Oortjes: Dat niet mogen hebben van een 2e rijbewijs is volgens mij per staat anders, ik ben nl met mijn NL rijbewijs gewoon langs gegaan en kreeg deze gewoon
netjes in mijn handjes terug.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Waarom ging je met je Ned. rijbewijs langs ? Bood dat enig voordeel ? Ik heb het Ned. rijbewijs nooit hoeven laten zien bij een DMV.
Zoals ik al schreef, een Ned. rijbewijs thuis-in-de-kluis, no problemo.
Maar je mag niet tegelijk een FL en een WI rijbewijs hebben bij mijn weten.

Het is hier inderdaad ook triple digit - again - maar met minder luchtvochtigheid.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

In veel staten krijg je je je US licence op basis van je buitenlandse licence. Je moet dan wel examen doen, maar het hele proces is wat gemakkelijker en sneller.

Duitsland en Frankrijk hebben met een aantal staten afgesproken dat hun rijbewijzen worden omgeruild. Je hoeft dan geen rijexamen te doen, maar je bent je Europese rijbewijs daarna dus wel kwijt. Ik neem aan dat de US states ook onderling zo'n afspraak hebben.

Het is niet strafbaar om twee rijbewijzen te hebben; je mag er echter maar eentje aktief gebruiken, en niet steeds wisselen van de een naar de ander.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Welkom in Florida!

Grappig, je zit maar een klein stukje verderop, 2 uur rijden ongeveer, maar blijkbaar is het toch heel anders dan hier in Broward County. De scholen beginnen hier komende maandag pas. En bij jullie dus allemaal al begonnen? Hier zaten alle charters al vol toen we in November aankwamen maar de public schools hadden nog wel plaats. Wel super om te lezen dat het goed gaat met je kleine grote man. De eerste schooldag is elke keer weer spannend voor ouders en in een ander land met een nieuwe taal is het helemaal intens. Leuk dat hij z'n schoolcariere hier begint met cupcakes, is een mooie binnenkomer.

En dat mensen langzamer rijden in jullie buurt als er kinderen op straat spelen?! :thumbup: Dat zie ik hier echt bijna nooit! Zelfs in de gated communities is het verkeer knudde.

Maar ik heb wel vaker gehoord dat jullie deel van Florida een stuk minder hectisch is dan de Miamia area. Als het niet zo'n onmogelijk eind rijden voor m'n man zou zijn zou ik overwegen om die kant op te gaan :lol:
kaap koraal
Amerikakenner

Dank je.

Maar ik heb zelfs gehoord dat de Golden Gate wijk (net aan het einde van Alligator alley) gemaakt is voor mensen die in Miami wonen , als een soort verre suburb van Miami.

Het is hier idd super relaxed hier en daarom hebben we juist deze plek gekozen ipv meer hectische gebieden dat kenden we al uit Rotterdam en de extra vriendelijke mensen.

Over dat stoppen voor de kinderen ...dat duurt soms zo lang dat ik zelfs denk ..man schiet op met doorrijden we willen verder spelen/voetballen :lol: of ze blijven net zolang staan totdat ik beide kinderen beet heb. hahaha
Iedereen zwaait naar elkaar als je door de wijk rijdt.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

kaap koraal schreef:Iedereen zwaait naar elkaar als je door de wijk rijdt.
Soort van camping gevoel?

"Ey kijk daar gaat Kaap Koraal met een wc-rol, moet die nu alweer poepen?" :lol:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Gezellig in het Trailer park?

Afbeelding
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Klinkt een beetje als "The Truman Show" :lol:

Afbeelding
SenA
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door SenA »

Kaap, wat een geweldige verhalen, prachtig om te lezen!

Je bent ondernemer toch? Heb je een bedrijf overgenomen of geïnvesteerd in FL? Mag ik vragen in welke sector?
Ik ben zelf ook ondernemer en ik zou ook graag naar de US willen.
:thumbup:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

volgens mij is hij hogedrukspuiter
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dimona, bepaalde staten hebben afspraken. Ik begon ooit in CA, daar was men totaal niet geinteresseerd in mijn Ned. rijbewijs.
Toen we naar IL verhuisden moesten we theorie opnieuw doen. Van IL naar WI was inderdaad een kweste van omruilen.
Maar ik heb altijd het rijbewijs van de vorige staat moeten inleveren. De laatste keer, terug in CA, kreeg ik mijn rijbewijs op basis van de gegevens die nog in het systeem zaten van de vorige keer. Het WI rijbewijs werd met een gat ongeldig gemaakt.
Misschien is CA extra streng vanwege de grote aantallen 'ongedocumenteerden' hier die geen rijbewijs mogen hebben.
Overigens vooral voor non-immigrants is de geldigheid van een rijbewijs beperkt. Dus na verhuizing verloopt het en je kunt het niet verlengen.

SenA, er is hier een deelnemer die alles weet van het overnemen van een bedrijf/een bedrijf opzetten in de US, speciaal in FL.
Zijn naam is PBBI.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

kaap koraal schreef:
Heeel veeel succes ook en je hebt altijd Inge en mij om wat vragen op af te vuren ! :thumbup:
Doe ik als het zover is :wink:

Groeten,

Kingair
kaap koraal
Amerikakenner

Njit schreef:Gezellig in het Trailer park?

Alles beter als den bos iig.
kaap koraal
Amerikakenner

SenA schreef:Kaap, wat een geweldige verhalen, prachtig om te lezen!

Je bent ondernemer toch? Heb je een bedrijf overgenomen of geïnvesteerd in FL? Mag ik vragen in welke sector?
Ik ben zelf ook ondernemer en ik zou ook graag naar de US willen.
:thumbup:
Ned in mo heeft het goed een hogedrukreinigingsbedrijfje bestond al 26 jaar en nog een heel ander soort bedrijf wat ik heb aangehouden in Rotterdam deze bestaat al 35 jaar.
Laatst gewijzigd door kaap koraal op 16 aug 2013, 02:45, 1 keer totaal gewijzigd.
kaap koraal
Amerikakenner

DejaVu schreef:
kaap koraal schreef:Iedereen zwaait naar elkaar als je door de wijk rijdt.
Soort van camping gevoel?

"Ey kijk daar gaat Kaap Koraal met een wc-rol, moet die nu alweer poepen?" :lol:
Ik zeg idd wel eens tegen mensen die vragen hoe is dat het een soort Center parcs is, ben daar alleen nog nooit ben geweest maar ik wel iets bij voor kan stellen. :lol:
Mijn vakanties waren bijna altijd in de VS zodoende hahaha
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat voor huis heb je? Zwembad erbij?
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer