Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat mee te nemen uit de USA?

Hier kun je berichten plaatsen over de staat Florida.
Plaats reactie
Ryanne92
Amerika-newbie

Wat mee te nemen uit de USA?

Bericht door Ryanne92 »

Ik vertrek over 2,5 week naar Florida met mijn vriend. We reizen van Orlando naar Miami. Nou weet ik dat veel producten in de USA goedkoper zijn! Niet alle producten natuurlijk ( denk aan Louis Vuitton, Gucci). Ik heb goed gespaard dus wil veel inslaan :D! Weten jullie nog producten of merken die goedkoper zijn in de USA? Kortom álle tips zijn welkom!!!! ik ga tenslotte niet ieder jaar naar Florida! Alvast bedankt!!!

X
Dbacks
Amerikafan
Partner van: Dbacks2
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Wat mee te nemen uit de USA?

Bericht door Dbacks »

Heb geen verstand van dergelijke merken en of ze in Amerika veel goedkoper zijn. Hou wel rekening met het feit dat je officieel maximaal 430 euro belastingvrij mag invoeren.
Ben zelf meerdere malen met meer aan waarde terugkomen, maar je loopt wel degelijk een risico en dan ga je invoerrechten, btw (en een eventuele boete wegens niet aangeven) betalen...
Never give up!
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Leeg koffer heen en koop je suf met Hilfiger, Nike, Abercrombi etc, bijna alle grote merken zijn goedkoper in Amerika, draag je nieuwe kleding en niemand bij de douane zal zich druk maken ;-)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik ben ook de afgelopen vijf keren met een tweede tas (23 kg :P ) vol nieuwe kleding teruggekomen (en een incidentele iPod, Nintendo).
Inderdaad wel elke keer met het risico door de NL Douane eruit gepikt te worden.

Het zijn vooral de Amerikaanse merken, en dan vooral in de Outlet Centers) dus veel goedkoper zijn. Zeker als je gebruik maakt van een of andere kortingsbon, uitverkoop, voucher (ik heb al diverse keren 10 kledingsukken Ralph Lauren voor €250 weten te scoren; zou in NL minimaal 3x zo duur zijn geweest).
Wat dat betreft zit je goed in Orlando met diverse outlets. http://www.premiumoutlets.com (wordt lid van de VIP club en gebruik de coupons).

In mijn ervaring zijn Europese merken niet vaak gunstiger dan hier.
Merken als Gucci en Louis Vuitton vind je niet in de outlets: ze zijn er wel maar dan in eigen winkels in meer upscale winkelcentra. Dan blijft het prijzig...
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Roosuithoorn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 35

Bericht door Roosuithoorn »

Ik ga altijd met mijn zus op vakantie en we zijn allebei dol op shoppen. Het leukste vind ik altijd om nieuwe merken te ontdekken. MIjn vriendinnen vragen me sowieso altijd om deo mee te nemen. Ze verkopen veel zogenaamde solids, een soort stick die (vind ik) beter werkt dan spuitbussen of rollers. Daarnaast probeer ik altijd nieuwe merken make-up en huid/haar producten uit. Ik vind bv Aveeno een prettig merk.
Het is idd prettig en goedkoop shoppen, je komt vanzelf leuke dingen tegen. Het enige wat ik koop wat hier ook te koop is, is lenzenvloeistof. Dat is daar veel goedkoper.
Heel veel shopplezier, ik hoop dat je vriend er ook van kan genieten :lol:
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South,2024: Noord-Oost VS. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Vimkie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Vimkie »

Hi,

Ongetwijfeld ga je veel vinden daar om te kopen, al is het maar omdat er ook zoveel keuze is...
Wij doen ginder ook altijd een goede vangst aan toffe jeansbroeken!
Ook was er in de buurt van ons hotel (Lake Buean Vista) een grote outlet store, met allerlei spulletjes tegen nog meer spotprijzen! :-)
Echt een aanrader!! :wink:

En dat is nu niet in het rijtje van kleding, maar sommige zaken van medicatie zijn ginder net anders dan hier (meer keuze, goedkoper, enz.).
Uiteraard is dit verschillend van persoon tot persoon, maar ik neem altijd wel wat mee richting België (Zoals bv. tegen griep, migraine).
Dat is dus altijd iets wat bij ons nog wel op het lijstje verschijnt...

Gr,
Vimkie
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

wij gaan niet echt gericht om te shoppen, maar als je iets leuks kan scoren is het altijd leuk meegenomen
eergisteren in de macy's in Seattle een jeansbroek in grote maat van Michael Kors voor nog geen 30 euro, dat vind ik bvb een leuke deal (en hij zit nog leuk ook)

wat ik vooral massaal insla in de VS is scrapbookmateriaal, omdat het hobbymateriaal ginder nu eenmaal zoveel goedkoper is dan hier en ik bovendien in grote zaken als MIchaels en Jo-Ann een teachercard heb waarmee ik nog eens extra korting heb

maar ik denk dat voor alles telt, als je gericht iets wil kopen, zorg dat je wat op de hoogte bent van de prijzen hier, zodat je weet of je effectief een koopje doet

oh, en zoek vooraf je amerikaanse maten op :wink:
Vimkie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Vimkie »

dafkapin schreef:oh, en zoek vooraf je amerikaanse maten op :wink:
Hehe, dat is een tip die ik toen niet op voorhand had gelezen ergens!
Maakt dat ik uiteindelijk vele pasbeurten later toch gevonden had wat ik zocht. :D
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

of als je geluk hebt en een goede verkoopster hebt, gewoon vragen, in Macy's zaten ze er zowel van mij als van mijn moeder bonk op met de maat die ze zeiden
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Het klopt inderdaad dat de Europese merken vaak niet zo veel goedkoper zijn.
Adidas, Puma zijn vaak niet bepaald goedkoop, vergeleken met hier.
Alleen het feit dat je met dollars betaald, levert natuurlijk wel extra voordeel op.

Wij nemen ook altijd een lege tas mee, die we voor de terugweg helemaal vullen.
Tip: draag je nieuwe kleding tijdens je vakantie en was het vooral niet uit voordat je
naar huis gaat. Een zweterig shirt, ruikt nl niet echt als nieuw :-)
Gedraag je normaal bij de douane, en ze laten je echt wel door...

Orlando is het outlet walhalla van Amerika. Wel zijn bepaalde merken op alle sites
vertegenwoordigd. Tommy Hilfiger vind je in elke outlet, met veelal dezelfde collectie.
Maar toch vind je in iedere store wel iets nieuws. Die in Buena Vista is trouwens een
zgn 'last call' vestiging. Goedkoper dan andere, maar je maat moet er net tussen zitten.
het is echt het overschot uit alle andere filialen. Maar als je mazzel hebt, kun je voor
een beetje ($ 10,00) leuke shirts e.d. vinden. Andere outlets: Prime Outlets (international drive),
voorheen Belz), Prime Outlets aan Vineland road. Die wordt dit jaar zelfs uitgebreid (herfst).
The Loop, Florida Mall, Lake Buena Vista factory stores. Aan de Hwy192 heb je nog een kleinere
outlet (met die Nike muurschildering), niet veel soeps...maar een 'last call' Converse store. Erg
veel Converse voor een prikkie ($ 15- $ 20). Zoals bij alle last calls....je maat moet er net bij zitten.
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Avaritia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Avaritia »

Hoi,
In november ga ik voor de eerste keer naar Amerika (trouwfeest van familie). Nu ben ik al eventjes verliefd op de "Big Green Egg" bbq maar die is hier veel te duur. In Amerika kost ie veel minder maar dat ding weegt 70 kg. Kan iemand me wat tips geven over of het wel verstandig is hem ginds te kopen en hoe ik hem dan uiteindelijk best hier krijg?

grtjs
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

70 kg (alleen de egg en niet een tafel etc, maar die kan je zelf maken) kost ong $460 om te versturen

Vergeet echter niet dat er ook btw en een paar procent invoerrechten bijkomen. ) Op een aanschaf van $1000 ong $250 dus
Avaritia
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Avaritia »

Dus:

800$ voor de BGE
460$ om te versturen
200$ btw en invoerrechten

Komt dus eigenlijk duurder uit dan gewoon hier kopen :(
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

-Victoria secret :love5:
- 7 for all mankind spijkerbroeken.
- Guess
- Tommy Hilfiger
- Ralph Lauren

Ik vind alleen de mode vaak toch weer anders dan in NL. Ze hebben daar bv veel meer bootcut broeken dan in NL.
Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Zenp schreef:-Victoria secret :love5:
Echt waar? Ik ben daar samen met mn vriendin 3x(geef ze altijd nog een kans) geweest maar wat een tegenvaller was dat. Op die shows en in de bladen lijkt het heel mooi maar het valt zwaar tegen.

We hebben het overigens op dit forum vaak over de verschillen tussen de VS en NL/EU maar in lingeriezaken is er geen verschil qua houding van de verkoopsters. Op de één of andere manier denken ze allemaal dat als je als man zo'n zaak binnenkomt dat je plots klap verstandelijk gehandicapt bent. Ze vliegen op je af voor geestelijk bijstand want je zal het allemaal niet weten. :lol:
Zenp
Amerikafan

Bericht door Zenp »

DejaVu schreef: Echt waar? Ik ben daar samen met mn vriendin 3x(geef ze altijd nog een kans) geweest maar wat een tegenvaller was dat. Op die shows en in de bladen lijkt het heel mooi maar het valt zwaar tegen.

We hebben het overigens op dit forum vaak over de verschillen tussen de VS en NL/EU maar in lingeriezaken is er geen verschil qua houding van de verkoopsters. Op de één of andere manier denken ze allemaal dat als je als man zo'n zaak binnenkomt dat je plots klap verstandelijk gehandicapt bent. Ze vliegen op je af voor geestelijk bijstand want je zal het allemaal niet weten. :lol:
Haha niet alleen als man hoor, als vrouw zijnde komen ze inderdaad ook allemaal als piranha's op je af. Als je aangeeft dat het allemaal wel lukt en geen hulp nodig hebt blijven ze bij je hangen alsog je honing aan je *** hebt. Ze doen alsof ze heel behulpzaam zijn en maar ze zijn gewoon irritant :twisted:

Ik bestel meestal elk jaar wel een bikini van VS uit amerika. Vind het leuk om een andere bikini te hebben als ik op het strand loop dan de rest van NL :D
En vind sommige lingerie wel heel mooi van VS.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer