Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

K-1 procedure gestart

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Ceristimo
Amerikafan

Re: K-1 procedure gestart

Bericht door Ceristimo »

@BibiS
Ik denk dat het ontzettend fijn zal zijn alle familie en vrienden weer te zien. Daar kijk ik echt naar uit! Hoe we ons een maand lang gaan vermaken daar weet ik nog niet, maar dat zien we wel. :)

@Old Faithful
Dank je! :wink:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Onwijs leuk om te horen dat jullie zulk goed nieuws gehad hebben! Als dat 2 mensen gegund is dan zijn jullie het wel :)

Heel veel pleizer op vakantie gewenst!
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Dank je wel, Ziva! Nog een paar daagjes, en dan vertrekken we alweer! :thumbup:

Zondag komt de student die twee maanden in ons huis gaat wonen langs. Omdat wij maandag pas vertrekken, slapen we de nacht van zondag op maandag bij onze schoonouders. De energierekening, en internet en tv hebben we al vooruit betaald.
Meer rekeningen zijn er eigenlijk niet, want om gas en water hoeven wij ons niet druk te maken. Dat hebben we immers niet :P .

We hadden van tevoren het idee om de persoon die in ons huis komt de rekeningen te laten betalen voor de tijd dat hij hier woont (aangezien we ook al geen cent huur vragen), maar uiteindelijk toch maar besloten zelf dan alles te betalen. Zolang 'ie maar beloofd heel goed voor de kat te zorgen, en veel met haar te spelen.

Win-win situatie dus voor iedereen. Hij gratis twee maanden wonen, wij iemand die de kat verzorgd, en wat nog altijd stukken goedkoper zal zijn dan een pension of iets dergelijks.

En nu maar hopen dat het in Miami niet te warm zal zijn, want 't is hier nu in Fairbanks 28 graden en dat is mij echt al véél te heet... :roll:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Veel plezier. Maak er een mooie vakantie van!
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Dank je wel! We zijn nu in Florida, bij Candice haar nicht. Het is hier erg vochtig en warm (klam eigenlijk) en dat ben ik na een jaartje Alaska echt niet meer gewend...M'n t-shirt plakt de hele dag overal aan vast... :shock:

Ik verbaas me er nog wel over wat men hier als "kleine auto" classifeert...Voor 170 dollar auothuur voor 10 dagen verwachtte ik echt een heel klein autootje. Bij het ophalen van de huurauto vroeg de man achter de balie nog of we wilden upgraden, "because the car you picked is very, very small". Maar...

Afbeelding

Da's toch zeker niet gek!
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Haha mjah... voor Amerikaanse begrippen is de auto misschien klein maar ziet er prima uit hoor vind ik ook!

En ik hoop dat jullie een toptijd in Florida hebben en dat de temperatuur niet te snel went want misschien wil je dan niet meer terug naar Alaska ;)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Nou, dat met het weer zal wel meevallen. Vanaf vanochtend heeft het de hele tijd onafgebroken hard geregend, en er zijn nu tornado waarschuwingen. Wij zitten in Sorento, dus ik geloof dat het hier wel mee zal vallen, maar bijna alle programma's op TV hebben het nu over de tropische storm Andrea die aan het einde van de middag verwacht wordt.

Dus tsja...erg zonnig is het hier momenteel niet... :?
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Hoe verloopt de vakantie? Ik had vandaag grootste plannen om het zwembad in te duiken en een lekker bbq erna te doen. Echter in Kentucky weet je het nooit!!! Vrijdag leek het erop dat het lekker zonnig zou zijn. Echter het is super bewolkt en zal na alle waarschijnlijkheid zo wel gaan regenen.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Overdag is het heel warm en vochtig en zonnig...om de zoveel tijd krijgen we dan een boel regen. Het is dus niet het beste weer. Momenteel zijn we bij Candice haar opa. Wat dat betreft is het dus wel geslaagd, want nu krijg ik de kans wat meer van haar familie te ontmoeten. :-)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

We zijn veilig in Nederland aangekomen. Via AirBerlin (mooi vliegtuig!) naar Düsseldorf gevlogen, en vandaar door mijn vader opgehaald.

Wat voelt dat raar om weer in Nederland te zijn! Helemaal omdat ons huis en al onze spullen nu aan de andere kant van de wereld staan, en dat is toch wel een raar idee. Ik woon hier echt niet meer.

En eerlijk gezegd? Ik kom er nu achter dat ik met Nederland helemaal geen binding meer heb. Met de mensen die hier wonen (ouders, familie en vrienden) uiteraard wel, maar met het land zelf niet meer.

Enfin, omdat we de komende vijf weken toch graag mobiel wilden zijn hebben we een auto gekocht. Een Suzuki Alto uit '95, voor een prijs waar je nog geen goede tweedehands fiets met terugtraprem voor kopen kunt.
Maar het rijdt, en het heeft nog APK tot 2014 ook! Over vijf weken gaat 'ie naar de sloop, en dan krijg ik er bijna m'n volledige aankoopbedrag voor terug.

Mijn broer moest hem wel op naam zetten en ook op zijn verzekering, want zonder Nederlands woon-adres kan je in Nederland dus geen auto op naam zetten.

Tenzij iemand hier denkt: "nou, ik woon in de buurt van Groningen en zoek nog een auto". Mag je 'm 19 juli voor 150 euro op komen halen. :lol:
Afbeelding

Wij zijn nu in elk geval mobiel en gaan vanaf morgen bij vrienden en familie langs. :D
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Hahahaha geweldig! Verkeer zal ook wel weer wennen zijn. En ik herken je gevoel toen ik naar Nederland ging.

Wel fijn om je familie en vrienden weer te zien gelukkig. Veel plezier nog!
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ook al voelt Nederland inmiddels niet meer als thuis, hier weer te mogen zijn en mijn vrienden en familie weer langdurig ("net als vroeger") te kunnen zien is toch echt fantastisch.

Als één van de eerste mensen die ik bezocht heb gelijk 15 juni langs mijn beste vriend gegaan. Ik kwam de straat inrijden en liep het huis binnen waar hij woont. Hij stond al met de koffie klaar bij het Senseo-apparaat in de keuken. "Tjonge, net alsof je nooit bent weggeweest hè", zei hij terwijl we aan de koffie stonden te slurpen.
Precies. Dat gevoel had ik ook. En dat was perfect!

Nou, de student die nu in ons huis woonde stuurde onlangs een korte email waarin stond dat bij ons thuis in Alaska alles perfect gaat, en dat hij het goed met onze kat Nina vinden kan. Dus ook wat dat betreft geen zorgen.

We zijn een dagje bij Madurodam geweest, en hebben Den Haag ook gezien. Candice wil ook Rotterdam nog een keertje zien. We hebben ook drie dagen in Berlijn geplant, en gaan misschien ook nog een dag of wat naar Luxemburg.

De Suzuki Alto die ik voor een habbekrats een dag na aankomst heb aangeschaft houdt zich overigens perfect. Nu al iets meer dan 1000 probleemloze kilometers in gereden.

Ik ga er dus hier ook nog maar even mee leuren, omdat het misschien toch wel zonde is als ik 'm straks naar de sloop moet brengen; als er een AllesAmerika forumlid in de buurt van Groningen woont en nog iemand kent die een auto zoekt, dan kan de Alto 19 juli voor 125 euro opgehaald worden in Groningen. Heeft nog APK tot 10 januari 2014, dus je kunt er in elk geval nog een half jaar mee tuffen, en de sloop (Maris in Groningen) geeft je er nog 125 euro voor. Oftewel, kan je nog een half jaar zo goed als gratis rijden! :D
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

De vakantie gaat nog hartstikke voorspoedig! We hebben ons nog geen dag verveeld. Komend weekend gaan we in de Zoefzoefie Alto naar Berlijn, voor een weekendje. Autootje houdt zich trouwens perfect. Inmiddels al 2000 probleemloze kilometers in gescheurd. Wel alweer een boete gehad. Deed me weer realiseren dat je inderdaad in Nederland bent. 132 Km/h (gecorrigeerde snelheid) waar je 130 Km/h mocht. Da's dan 15 euro boete, plus 7 euro administratiekosten. Zijn de administratiekosten dus gewoon bijna 50% van het totaalbedrag. Te belachelijk voor woorden, maar goed. Ik heb weer geleerd dat je in Nederland méér op de snelheidsmeter moet letten dan op het overige verkeer.

Vanaf nu dus gewoon weer de 80/20 regel toepassen. 80% van de tijd staren naar de snelheidsmeter, en de overige 20% voor de voorruit en de spiegels. Niet zo veilig, maar wél zo goedkoop. :blink:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Goed te horen dat je het naar je zin hebt. Ik ben een aantal keren in Berlijn geweest en heb er altijd een leuke tijd gehad. Sinds ik in Amerika woon heb ik geen verkeers boete gehad. Ik was een tijdje terug in Nederland en had er inderdaad gelijk weer eentje te pakken.
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Tjonge, wat gaat de tijd toch snel. Nog een paar daagjes en dan is de tijd in Nederland alweer voorbij. We hebben het in elk geval nog steeds ontzettend naar onze zin, en het is heel fijn geweest om weer langdurig met alle familie en vrienden om te kunnen gaan. Ik vrees dat de eerste dagen aan de andere kant van de oceaan weer even moeilijk zullen worden, maar daarna zit je zelf ook zo weer in je normale dagelijkse leven.
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Nou, we zitten nu in Texas, bij een vriendin van Candice. Het afscheid nemen van alle familie en vrienden vond ik best lastig. Enfin, daar kies je voor als je besluit ergens anders te gaan wonen.

Het is hier overigens smerig heet, en super vochtig...Pfffff :twisted:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ja blijft lastig he? Afscheid nemen zal nooit wennen volgens mij.

Wel fijn dat jullie nog zo genieten :)
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Nee, afscheid nemen blijft ellendig. Nou goed, hopelijk kan ik iedereen volgend jaar weer zien. En wie weet krijgen sommigen wel de kans om ons in Alaska op te komen zoeken. Dat zou ook leuk zijn. :thumbup:
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

Ik ken het. Je went er nooit helemaal aan. Ik hoop dat ik deze kerst weer kan gaan maar dat zou toch zo maar eens anders kunnen lopen. Als het deze kerst niet gebeurt dan ga ik volgend jaar waarschijnlijk pas weer. Ik zou dan twee jaar niet in Nederland geweest zijn. Toen ik hierheen kwam had ik me altijd voorgenomen om toch elk jaar te gaan. Maar niet alles gaat zoals je wilt.

Texas is inderdaad warm. Ik was zo'n drie weken geleden er nog. Maar ook Kentucky kan goed heet zijn. Afgelopen weekeind heb ik de auto's maar eens gewassen en ik ben gelijk goed verbrand!

Veel plezier daar in Texas en safe travels
Lexington, Kentucky
Ceristimo
Amerikafan

Bericht door Ceristimo »

Ik wil ook proberen ten minste eens per jaar naar Nederland te komen. Niet vanwege het land zelf, maar vanwege familie en vrienden.

En warm kan het hier inderdaad zijn.Gelukkig heeft iedereen hier airco, dus is het binnen best vol te houden. De warmte is het probleem nog niet eens, maar het is zo klam en vochtig.

Enne, auto's wassen. Dat is iets wat ik nooit doe. Mijn theorie is dat een auto geen kilometer harder, een mililiter zuiniger of een haar comfortabeler rijdt als je 'm wast... :P
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer