Wij hebben de helicopter tour gedaan in 2008.
Ik heb toen aan Jack voor zijn verjaardag de toer toen ook kado gegeven.
Ik had toen van te voren de datum en tijd gereserveerd via het reisbureau en betaald.
Je reserveert ook hoe lang de trip duurt.
Ik weet helaas niet meer bij welke organisatie heb gereserveerd.
Het is echt een belevenis om Manhattan vanuit de lucht te zien, oa State of liberty, Central park, empire State boulding.
De tour is onder voorbehoud van het weer. Wij hadden de pech dat de tour in eerste instantie gecanceld werd en gelukkig was het de volgende dag stralend mooi weer.
Vorig jaar in mei gedaan...geweldig! Er zijn 3 routes...kun je meer over vinden op newyork.nl...ik heb gewoon daar geboekt,ze vertrekken allemaal vanaf hetzelfde platform...volgens mij staan er in ieder hotel rekken met coupons waarmee je korting kunt krijgen,zo heb ik in ieder geval geboekt en zo ga ik het in september waarschijnlijk weer doen...je gaat er heen,boekt,en krijgt een tijd wanneer je vertrekt....ondertussen weer even het Financial District in... je kan ook boeken via newyork.nl
Dank je!
Ik zag op mijn zoektocht op internet dat er ook helecopters vertrekken vanaf de andere kant van de Hudson. Die site was trouwens niet beveiligd en wil daar dan ook niet online boeken. Fijn om te weten dat je ook daar ter plekke kunt boeken.
Wij vlogen in 2007 met Liberty Helicopters. Van te voren vanuit Nederland besproken, maar we hadden niet zo mooi weer op de dag van de vlucht. Was geen probleem, telefonisch het tijdstip verzet naar de volgende dag. De volgende dag al naar de locatie gegaan, vlakbij Pier 17, maar uiteindelijk weer te slecht weer. Maar 3x is scheepsrecht en de volgende dag vlogen we bij een stralend zonnetje!
Het was voor ons toen de 1x New York en onbedoeld was het wel leuk dat we nu pas vlogen toen we er al een paar dagen waren. Je herkent dan veel meer als je in de lucht hangt.
Liberty Helicopters is ons goed bevallen.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
ik ben 1 x met liberty tours geweest, met de NY pass en 1 x met Manhattan helicopters, met een grouponkorting.
Beide keren heb ik het pas op de dag zelf geregeld, om een dag met mooi weer en goed zicht uit te kunnen kiezen. Beide vluchten zijn me uitstekend bevallen
Ik ga dus maar zelf iets fabriceren voor hem, een soort van tegoedbon, en dan regelen we de tour wel ter plekke. Kunnen we inderdaad ook even naar het weer kijken. Alhoewel dat natuurlijk weer prachtig wordt
@Marenko, wellicht dat ik je volgende week meer erover kan vertellen. Het staat namelijk ook op ons "to-do" verlanglijstje voor volgende week als wij in NY zijn. Wij hebben ervoor gekozen om dit niet vanuit Nederland te reserveren. Stel je voor je hebt geboekt en dan blijkt t uitgerekend dán dichtbewolkt te zijn of te regenen Waarschijnlijk kun je dan omboeken, maar dan nog.... In mijn roadbook heb ik overigens Helicopter Flight services (http://www.heliny.com) genoteerd, die goede recensies op tripadvisor krijgen.
Leuk kado idee trouwens
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.