Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog zuidwesten verslaafden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Nog zuidwesten verslaafden?

Bericht door Nati »

Heel veel Zuidwest verslaafden hier op het forum. :thumbup:
Maar als je een vraag zoals 'nog Florida verslaafden?' op een Florida forum zou stellen denk ik dat je een gelijkaardig resultaat gaat krijgen. :wink:
Soms heb ik de indruk dat veel forumleden elk verkeersbord,wegverzakking,paadje of iets dergelijks van alle wegen en dorpen in het Zuidwesten kennen :lol: zoveel informatie kunnen sommige leden geven en dat is zeker niet negatief bedoelt
Wij gaan dit jaar voor de 3de maal naar het Zuidwesten nadat we vorig jaar het Noordoosten en 2 jaar daarvoor Florida hebben gedaan.
Het waren allemaal fantastische reizen maar elk met hun eigen karakter. Onze ervaringen waren dat je in Forida nooit erg ver weg bent van water dus dat staat echt wel centraal in je vakantie. Het Noordoosten daarentegen kan je qua natuur niet vergelijken met het zuidwesten,waar je tussen de rode rotsen achter elk hoekje wel een wauw gevoel krijgt. Als je in het Noordoosten bent had ik meer het gevoel dat je door Duitsland of Frankrijk aan het rijden was. (zelfde type heuvels met bossen) Wij vonden het Noordoosten daarentegen erg interessant voor zijn historische gebouwen en plaatsen.
Wij zijn ook geen toeristen die veel natuurwandelingen gaan doen maar op onze reis af en toe een stad op onze route willen. Misschien daarom dat het gebied tussen Washington DC en Boston ons erg goed meegevallen is. :wink:
Wackicky
Amerika-ontdekker

Bericht door Wackicky »

Ik heb ook eerst het zuidwesten gedaan en dan een tweede reis naar Florida (Miami)
Ik vond Florida niet tegenvallen, de rit naar Key West vond ik super en de everglades vond ik ook geweldig.
Maar het is wel zo dat het Zuidwesten toch veel specialer is. Yosemite vond ik echt prachtig, en foto van de vallei hangt nu ook in mijn living (3m op 2,5m grootte) :D
Zo ontwaak ik alle dagen met het zicht op de half dome.
Nu ga ik deze zomer naar Alaska. Maar jaar erna wil ik Yellowstone en Grand teton gaan verkennen.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nati schreef:Maar als je een vraag zoals 'nog Florida verslaafden?' op een Florida forum zou stellen denk ik dat je een gelijkaardig resultaat gaat krijgen. :wink:
Alle Florida-verslaafden zitten hier: http://www.floridaforum.nl/ ;) De 'vreemdgangers' op dat Forum verwijs ik altijd naar het AA forum.

Het is gewoon zo dat je Florida en het Zuidwesten niet kunt vergelijken. Dit zijn twee heel verschillende vakanties.
Maar het ene is niet beter dan het ander..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Dat bedoelde ik ermee :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nu doen wij sowieso andere USA vakanties dan de rest van het Forum. We plannen meestal eerst welke pretparken we willen doen en daaromheen de rest van de route. En dan maak je soms rare routes om maar net dat ene leuke pretpark te kunnen meepakken. We zijn wel in het zuidwesten geweest maar hebben de natuurparken nog niet gedaan :oops:
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Ik heb mijn hart echt verloren aan het zuidwesten. De combinatie van (ruige) kust, bergen, en woestijn binnen een dag reizen vind ik erg bijzonder. En het klimaat is best lekker, met vakantie kun je altijd wel een kant op waar het aangenaam weer is. Mijn eerste trip naar de VS was voor een congres, in Dayton Ohio. Later nog naar andere steden geweest, DC, Baltimore, New York, Philadelphia, en een oost-west trip gemaakt. Het noordwesten vind ik ook erg mooi, maar het zuidwesten is toch nog net wat meer gevarieerd binnen een afzienbare rijafstand. Ondanks dat ik hier nu in totaal alweer 8 jaar woon ben ik er nog lang niet op uitgekeken.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ik heb in 2010 een groepsreis gedaan naar het Zuidwesten, voor ik nog maar in de VS was geweest had ik al het idee dat die regio me het best zou liggen. Natuurlijk zag ik alles op een hoog tempo die eerste keer, maar dat was natuurlijk een extra reden om nog eens terug te keren. In 2011 deed ik een nieuwe groepsreis, maar dan de Oostkust. Wat me inderdaad opviel was dat het leven daar meer neigde naar West Europa, ook qua weer en landschap was't vrij vergelijkbaar. Al bij al viel het mee daar, al denk ik niet dat ik meteen zou terugkeren. In totaliteit had ik daar niet het echte vakantiegevoel wat ik in't Zuidwesten bv wel heb.

Vorig jaar deed ik dan mijn eerste solo reis, weer naar het Zuidwesten (dit jaar weer in September). Persoonlijk vond ik dat de mooiste reis tot nu toe, ondanks het feit ik alles in mijn eentje moest ontdekken. Dus ja, dit jaar trek ik voor de 3de keer in 4 jaar tijd naar het Zuidwesten, een verslaving is dus in de maak :lol: De natuur is natuurlijk één van de hoofdredenen, volgens mij kan je nergens zo'n diversiteit vinden als in die regio. De mooiste kustlijnen, bergketens, woestijnen, ravijnen, etc. Het zal nog lang duren eer ik het daar beu ben :wink:
Reisblog: thisisfraa.be
tofke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door tofke »

Wij gaan dit jaar voor de 6de keer naar Amerika en voor de 4de keer het Zuidwesten :thumbup:

1x maal Florida gedaan viel wat 'tegen' hadden ook slecht weer toen (sept) vooral Miami vonden wij tegenvallen...
Iedereen spreekt daar Spaans...precies dat je in Benidorm zit :lol:

1x Chicago gedaan gecombineerd met het noordwesten (Seattle) en Vancouver dit was ook wel best te doen maar ik verkies toch het zuidwesten als ik moet kiezen... :P
En dan als topper LA en Las Vegas waar we voor de 4de maal zullen zijn :thumbup:

The West is the best !!! 8)

Tofke
harryvanrooy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door harryvanrooy »

Weet ik niet, wij zijn de eerste keer naar hetzuidwesten geweest, Dit is voor iedereen de ideale kennismaking met de USA, voor ons was dit een openbaring, wij hebben nadien het westen gedaan, dit was " echt Amerika " volgens ons, het jaar nadien heb ik het zuiden gedaan ( Atlanta, Memphis, new Orléans, Orlando, Miami, key west, Miami) ik vond dit mijn mooiste reis, niet over de natuur, maar wel de meeste Sfeer, dat is wel persoonlijk, Florida is vooral meer iets voor mensen met kinderen, after all, mijn punt is dat er voor iedereen en alleman wel iets te beleven valt in Amerika. Mischien is dit wel even nieuw topic, waarom ga je steeds terug Naar Amerika, voor mij is het een beetje een jeugdbelevenis. Toen ik opgroeide was Amerika de top, ondertussen is dat wat geminderd voor de mensen in Europa, maar wat mij betreft is Amerikanog Altijd de top voor een vakantie, al zou ik er niet Willen wonen, denk ik, mijn dochter denkt er anders over, zij wil er wel gaan wonen en iets opbouwen, lijkt mij heel moeilijk, ik hoop hier feedback over te krijgen.
samozku
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door samozku »

Zeker weten!!!
Wij zijn bijna klaar voor vertrek, voor de 4e keer Amerika en nu voor de 2e x het Zuid-Westen, want ja, het is gewoon verslavend!!!
Cowboy's, here we come!!! :thumbup:
BazZz2
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door BazZz2 »

ik nóg niet. ik vertrek in augustus voor de 4e keer naar de VS en voor de allereerste keer naar het zuidwesten, maar na zoveel foto's te hebben gezien, ben ik bang dat ik het er geweldig ga vinden. ik kan echt niet wachten tot het augustus is!
kijk gerust even op de volgende site over mijn "avonturen" en nog meer dingen: http://www.18opreis.blogspot.nl

Afbeelding
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Hier ook een Zuidwesten verslaafde. De mooie natuur en het heerlijke weer! Vooral de staten Californië en Utah vinden wij geweldig.

Alhoewel we diverse andere dingen hebben bezocht (Canada, Florida, Noord-oost USA) trekt het zuidwesten iedere keer weer.
Florida vonden we leuk, vooral omdat we dat met onze kleinkids hebben bezocht. In Florida heb ik echter heel erg de bergen gemist!

We hebben al 4x Yellowstone bezocht en gaan daar zeker nog een keer naar toe.
In september 2013 gaan we nog een keer naar New York.
Volgend jaar gaan we naar Washington/Oregon maar ik kan me nu al verheugen op een nieuwe trip naar het Zuidwesten in 2015 :wink:

Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 28
Contacteer:

Bericht door lyan »

Ook hier Zuid-Westen verslaafd.

Vorig jaar 1x Florida gedaan, en dat was leuk voor een weekje. Ik miste de bergen, de uitzichten, de rust. Alles was relatief dichtbij. De Everglades waren wel erg mooi.

Dit jaar hebben we Oregon, Washington en Canada bezocht, ook erg mooie gebieden. Mijn favorieten blijven Yellowstone en Utah!

Het eind van de vakantie is altijd in Las Vegas, geweldig, van de rust de drukte in...
thefreeze
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door thefreeze »

Zelfde hier hoor Carine! Wij zouden het liefste afwisselen. Jaartje Florida, lekker rustig in een villa en dan een jaartje rondreizen en dan gaat het westen nooit vervelen, ik kan de Grand Canyon elk jaar zien en elke keer weer geroerd worden door de grootsheid. Maar ook Vegas, Moab en zelfs de lange hete wegen in die schitterende woestijnen gaan nooit vervelen!
1995 + 2008 West, 2010 + 2011 Florida, 2012 West, 2013 FL, 2014 NY / FL, 2015 TX / FL, 2016 TX - LA - MS / FL, 2017 Vegas / FL / FL, 2018 FL / FL, 2019 CA/OR/NV, 2022 FL/2022 FL/CA/NV, 2023 West / Deep south, 2024 FL/FL, 2025 west
jabo1975
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door jabo1975 »

Het zuid westen is onze favoriete USA bestemming. De onovertroffen natuur in Arizona, New Mexico, Colorado, California en Utah is zo mooi.
Voor volgend jaar staat de reis naar het zuid westen al weer in de steigers. Zoals altijd een " zelf in elkaar gezette reis" met een huurauto.
Deze keer in september en oktober om de prachtige herfstkleuren te bewonderen.
Speakingtongues
Amerikakenner

Bericht door Speakingtongues »

Wij wonen in Fort Lauderdale maar ik vindt Florida verschrikkelijk saai qua natuur. Dus we gaan ook graag naar t westen. Paar jaar geleden New Mexico, vorig jaar SF en kust erboven en over paar wkn naar Utah en Arizona.
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ja, ikke!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
vinceG
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door vinceG »

Mjah zuidwesten verslaafd?
Ik zou eigenlijk meer willen zeggen USA verslaafd.

Toen ik voor de allereerste keer voor mijn werk naar de VS moest en in San Diego een paar dagen mocht doorbrengen was ik direct verliefd!
En nog steeds vind ik dat de heerlijkste stad van de VS!
Daarna zijn we een aantal malen naar Florida geweest en dit was ook super! Leuke pretparken, maar ook schitterende stranden. Vooral tampa, for tlauderdale en st augustine zijn heerlijke plaatsen. Miami vind ik wat overrated eigenlijk, dus kom ik ook niet zo graag.
De keys zijn absoluut wonderschoon en een heerlijke relaxte sfeer. Dus ja ook Florida is erg leuk!
We zijn ook in New Orleans geweest en de golfkust en dit was ook weer heel leuk. Gelukkig is de VS erg divers.
Texas daarentegen vond ik eigenlijk niet zo heel boeiend. Austin is best een mooie stad en San Antonio was ook wel grappig, maar heeft het NET niet vind ik.

Maar ik vind het ook iedere keer weer super om in californie terug te komen. Vorig jaar voor de eerste keer een rondreis door het zuidwesten en dit jaar de 2e grote rondreis en kijk er onwijs naar uit!
Vooral de natuur is overweldigend mooi. Ook de afwisseling tussen steden en natuur is er geweldig.
En ik wil nog meer van de VS zien. Yellowstone en het noorden staan zeker nog op het verlanglijstje. Maar ook Canada!

Dus zuidwest verslaafd? Jah ook!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer