Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Reis Pascal De Wilde: Phoenix - Montezuma - Phoenix mei

Bericht door kalaman »

Patmanzzz schreef:ik meen een feedback van Kalaman ontvangen te hebben :) dat een en ander peanuts was ... de laatste berichten laten inderdaad uitschijnen dat de mount Everest peanuts is in vergelijking met :))
daar blijf ik ook nog altijd achter staan...wat de toestand van 9 april 2012 betreft :wink:
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

no probs Kalaman - update around 24 augustus :)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup:
sabrinacom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door sabrinacom »

kalaman schreef:ein-de-lijk Pascal...ik dacht al dat je opgegeten was door indianen op weg naar Blue Canyon :o :wink:

]
Precies mijn gedachte... Je hebt ons wel lang in spanning laten zitten! :evil:
Heel fijn dat het gelukt is en dat het zo goed is gegaan!
En laat het volledige verslag maar komen, foto's zou ik ook niet erg vinden :clap:
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Pascal De Wilde »

kalaman schreef: ein-de-lijk Pascal...ik dacht al dat je opgegeten was door indianen op weg naar Blue Canyon :o :wink:
Me? A skinny vegetarian boy? Poor damn Indians!

Nee jongens, en meisjes, ik zat daar wel heel de week in de desert te kamperen hé, zonder wifi of zelfs maar gsm-ontvangst... En al had ik dat gehad, dan had ik er nog geen tijd voor gehad...

A-gauw in de rapte; ben nog steeds niet tot literatuur in staat en ook geen tijd voor nu;

volledig eens met het citaat van Kalaman, tenzij dat ik niet boven de 60 mph ben gegaan op de zuidweg. De "momentopname"-factor wellicht; de auto kan ook een rol spelen, and the driver of course :wink:
Herhaaldelijk dacht ik "dit is gewoon de autosnelweg van de dirtroads" :wink:

Maar de helling is er toch één om U tegen te zeggen... ik heb me daar in "sports" gear gezet en ben op m'n duizendste gemakje naar beneden gereden. Ben nochtans niet rap bang in een auto, van zodra het hier eens flink sneeuwt ga ik bijvoorbeeld voor de pret rondsjezen en dat spel zoveel mogelijk doen slippen, maar als ie niet van mij is dan let ik wel wat op hé.

Die helling is wel recent onderhouden, want hoewel ze vol keien ligt, zit ze (nu tenminste) vol met van die kleine dwarsgroeven zoals je ze daar wel meer tegenkomt op de dirtroads. Ik vermoed dus dat je ze zonder al te veel problemen kan oprijden in de kortste versnelling, als je een goeie kar hebt en je gas weet te doseren. Met 4wd kan het absoluut geen probleem vormen, zolang het droog is alleszins.

Van een weggespoelde weg heb ik nergens, noord of zuid, wat dan ook gemerkt. Op de zuidelijke is de enige moeilijkheid op dit moment (enfin, vorige donderdag tenminste) in mijn ogen het oprijden van de helling, misschien, want nogmaals, ik heb het niet geprobeerd. Op de noordelijke zijn er een paar punten (oa één wash en één grote diepe zandbak) waar je best even uitstapt, te voet het terrein verkent en je baan uitkiest, en dan met een flinke aanloop en verdomd goed mikken, sturen en doseren moet doorperen zonder te twijfelen... Dat is de enige reden waarom high clearance te verkiezen is; volgens mij heb je met 4wd niet eens high clearance nodig, want dan zou het met een veel lagere snelheid ook moeten lukken. Ik kan me niet herinneren de grond te hebben geraakt, al heb ik de veren af en toe wel tot het uiterste laten gaan...

Zonder hier een volledig verslag van te maken kan ik wel zeggen dat de noordelijke route zich hoofdzakelijk kenmerkt door heel veel los zand, 5 à soms zo'n 10 cm diep. Snelheid aanhouden is dus absoluut noodzakelijk! Ik heb daar voortdurend tussen 30 en 40 mph gezeten, op de beste stukken 50. Als je je niet op je gemak voelt in een slippende auto, vergeet de noordelijke dan maar.

@ Patmanzzz: dank je!
De Everest ben ik recent niet meer opgereden, een verantwoorde vergelijking kan ik op dit moment dus niet maken :mrgreen:

For what it's worth,
cheers,
P
If you always do what you've always done, you always get what you'd always got.
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Ah, en de fotos heb ik zelf nog niet eens bekeken; als ze ergens op lijken wil ik wel m'n best doen, maar dan ga ik eerst nog moeten leren hoe dat in z'n werk gaat...
Beetje geduld dus, aub :wink:

Cheers, P
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

ik ben al heel blij dat ik je heb kunnen geruststellen voor de zuidelijke route en uiteraard dat je er van genoten hebt :thumbup:
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Ik ben je mateloos dankbaar!

En of ik er van genoten heb! Zowel het aanrijden, de plek zelf, als het wegrijden waren grandioze momenten. I had a blast driving the north exit! 40 mInuten zwaar geconcentreerd door het zand peren, I absolutely loved it! And so did the youngsters!

Over and out for today, ik ga nu naar m'n nieuwe beste vriendin. Joepie!

Tot gauw, en de groeten!
Pascal
swastassijns
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door swastassijns »

kalaman schreef:allicht heb je wel gelijk Carine, vandaar dat ik graag eens updated info had gekregen, want omtrent die inmiddels 'beruchte' helling lopen de meningen toch wel heel erg uiteen :wink:
Ik lees hier vooral berichten dat die helling heel steil is en dat heb ik zelf ook ondervonden. Ik lees dat Pascal ze ook niet heeft opgereden. Misschien is dat als updatet info voldoende?
swastassijns
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door swastassijns »

@Pascal: fijn dat het jou gelukt is ! :thumbup:
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

Pascal, aangezien je via de Noordelijke route bent doorgestoken vroeg ik me af of je je gemakkelijk hebt kunt oriënteren want de route staat eigenlijk beschreven van N naar Z (vanaan de weg naar BC) of gebruikte je gewoon de GPS?
ben je onderweg trouwens volk tegengekomen? Indianen of toeristen?
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Zeer snel en kort want ik ben pas thuis en moet meteen weer weg:

Swa, dank je!

Patmannzzz: gps heb ik op zeventien dagen niet gebruikt. Bij ons Blue Canyon avontuur had m'n zoon wel de iPad genomen om de route met Copilot te bekijken, maar ik heb hem gevraagd om mij pas te helpen als ik in de problemen zou raken. De route wijst zichzelf uit, tenminste van Zuid naar Noord, ik kan me niet herinneren één keer getwijfeld te hebben, er zijn geen noemenswaardige vorken, net als op de zuidelijke route (van zuid naar noord tenminste, weeral) heb je één duidelijke hoofdtrack die je, afgezien van de moeilijke plekken waar je best eens uitstapt om de grond te gaan voelen en je doorsteek-maneuver "uit te rekenen", in één ruk door naar de State Road 160 leidt. De overgang van Indian Road 7 naar Indian Road 21, even voor de 160, is eigenlijk gewoon voortrijden op de track waar je op zit, naadloze overgang. Even dacht ik dat ik verkeerd zat omdat de 21 zo lang bleef duren, maar ik voelde eigenlijk wel dat links van mij achter de heuvel rug een grotere baan lag. M'n twijfel kwam enkel voort uit het feit dat de afstanden op de kaarten zo pietluttig lijken in vergelijking met wat het in realiteit op het terrein voorstelt... Plots heb je dan een bocht naar links, een redelijk stijgend slechter stuk met veel sporen maar op "ons" moment vrij hard en stevig, en voor je 't weet sta je op de parking van de Trading Post.

Bij onze aankomst in 't midden van de vlakte van BC stond er een jeep; ik heb mij er bewust pal naast geparkeerd om "mijn onschuld" te benadrukken (de "indianenverhalen", weet je wel :wink: ) en toen ik naar de rechterkant (oost?) van de wit-rode hoodoo-wand vertrok te voet, kwam ik een koppel Franse toeristen tegen. Geen noemenswaardige info uit gekregen, waar jullie allen hier niet over zouden beschikken; integendeel, ik denk dat zij veeleer van mij 't één en 't ander hebben geleerd. Allemaal aan jullie, en enkele duitse en Angelsaksische bronnen te danken (die ik ook van hier heb).
Pluim voor Allesamerika-community dus, en zeker niet voor mij!

Moet nu weg, m'n jongste zoon en z'n schattige moeder wachten op mij!

Groeten, tot gauw,
Pascal

Ps: als één of ander niet echt duidelijk moest zijn in dit snel getypte antwoord, geef ik graag later verduidelijking!
Patmanzzz
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

thx Pascal - geruststellend antwoord :)
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

Yep, there truly ain't nuttin' to worry about !

Zolang het maar droog is (geweest) tenminste.

Edit: En je auto een beetje "zandvaardig" is... :wink:
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Edit: En je auto een beetje "zandvaardig" is...
Ja zeg dat wel: :shock: :shock:

Afbeelding
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Da's ons... in Moenkopi Wash met onze nieuwe vrienden.. :oops:
Daar was ons vannetje er trouwens al uitgetrokken...
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dat is in elk geval niet de helling op de zuidelijke toegangsweg. Die is veel steiler en vooral, veel smaller.
btw : niet écht de "ideale auto" om off-road te rijden :wink:
Pascal De Wilde
Amerika-ontdekker

l

Te voorzichtig en traag gereden, zeker?

Beetje zware lompe kar ook hé, om mee in de zandbak te gaan spelen...

Maar allez, toch wel mooi dat die mensen jullie eruit hebben getrokken, en als het jullie een bijkomende troost kan wezen, jullie verhaal heeft mij over m'n relatieve bezorgdheid om daar op slechtgeluimde locals te botsen, heen geholpen, of heeft er toch flink toe bijgedragen.
Ik had trouwens graag gehoord hoe dat contact is verlopen, staat dat ergens beschreven?

For what it's worth: ik rij mezelf hier thuis af en toe eens vast in de modder, sinds ik m'n Niva aan de kant heb gezet. Een truuk die me vorige winter werd aangepraat door m'n toenmalige vriendin, maar die ik nog niet heb uitgetest: jeansbroeken voor je wielen leggen. Altijd het proberen waard, in "uitzichtloze" situaties.
Wat er daarna van je jeansbroek overschiet, weet ik niet, en zal ook sterk van de kwaliteit van de vod in kwestie afhangen :wink:

Cheers, Pascal
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer