Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DCF visum, doen? en hoe werkt het?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Plaats reactie
79astrid
Amerika-ontdekker

DCF visum, doen? en hoe werkt het?

Bericht door 79astrid »

Hey hallo....

Ik heb een amerikaanse vriend, woont in texas en we hebben al ongeveer 2 jaar een relatie, ik ben zo'n 3 a 4 keer naar hem toegweest op een visa waiver, kon dus maar 90 dagen blijven, nu de laatste ker kreeg ik een waarschuwing en was beter als ik visum aanvroeg, toen heb ik dus geprobeerd een Touristenvisum aan te vragen maar die hebben ze me geweigerd omdat ze vonden dat ik te vaak in Amerka was en omdat mijn vriend daar woont dus ze geloven nooit dat ik weer naar nederland terug keer, ( goed is misschien ook wel mijn eigen fout :? )
Mijn vriend wou dus al een verlovingsvisum aanvragen, alleen ik vond dat eigenlijk best wel snel gaan, ik keek eerst naar andere mogelijkheden...die zijn er dus niet .. Toen las ik over een DCF visum en dat je dan eerst moe trouwen en dan ka je hier in Amsterdam dat aanvragen en duurd dus maar 2 mnd ongeveer terwijl een verlovingsvisum wel 6 a 8 mnd kan duren....wie heeft hier ervaring mee en kan mij hier mee helpen met hoe dat werkt etc etc.... Al was het idee om te trouwen wel snel voor me, ik wil wel bij hem zijn en zie geen andere manier..we willen elkaar snel weerzien.
ik hoop dat iemand me eenbeetje kan helpen :)

Groetjes Mij.. :wink:
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Kijk hier eens: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... hlight=dcf

Daar staan ook links naar andere topics (en een link naar USADutch.com met een 6-stappen-plan).
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
79astrid
Amerika-ontdekker

Bericht door 79astrid »

Hi nijt..

bedankt voor je reaktie, daar zal ik vast wel wat informatie vinden...
Ik zou het ook leuk vinden als er misschien hier mensen zijn die al door de dcf visum procedure zijn gegaan en die mij er wat over kunnen vertellen, lijkt me leuk om er wat over te horen.. :D

Mij.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Astrid,

Ik zelf ben nog niet door de DCF procedure gegaan, maar hoop het wel zo snel mogenlijk te kunnen doen.

De DCF route zou zeker het snelst zijn, maar ik vraag me af of dat in jouw situatie wel verstandig is. Als jij trouwen erg snel vind, dan zou ik het nog niet doen als ik jou was. Trouwen doe je als het goed is maar een keer en dan lijkt het mij dat je goed wilt doen.

Om verhalen te lezen van mensen die al door de DCF procedure zijn gegaan zou ik je net als Njit door willen verwijzen naar USADutch Kijk dan onder de other couples sectie. Hier vind je meer dan genoeg verhalen van mensen die de procedure zijn doorlopen en hoe zij dit ervaren hebben.

Succes met alles, en houdt ons vooral op de hoogt. Misschien leuk om een weblog bij te houden?
onze blog - Bouwmanfamily
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

De stappen staan trouwens hier: http://www.usadutch.com/dcf/dcf_table.htm
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Becs08 stelt het zeer juist: trouw alleen wanneer je dit zelf wil. Een 'gedwongen' huwelijk om de afstand te overbruggen kan een negatief effect op jullie relatie hebben. Als je nog steeds twijfelt ga je afgeven op je vriend en sta je misschien binnen een half jaar/ jaar weer bij je ouders op de stoep met een negatieve ervaring.

Je zegt dat je trouwen al zo snel vind gaan, misschien dat juist een verlovingsvisum met de tijd die tussen het trouwen en emigreren en nu zit je helpt om jezelf bewuster te worden van de stap die je neemt?

Kijk het perspectief trouwen heeft in Nederland een heel andere invulling dan in Amerika. Ik bedoel hier niet mee dat de waarde van het huwelijk verschillend is, maar dat de zaken omtrent het huwelijk verschillen. Ik zal deze proberen te beschrijven zoals ik deze zelf ervaar.
Waar het in Nederland een bezegeling is van een al bestaande relatie waarbinnen men vaak al samenwoont (meerdere jaren) en men elkaar dus door en door kent, geldt in Amerika (voor in een groot deel) nog de traditionele manier van trouwen zoals wij deze vroeger ook in Nederland kennen (en nog kennen in religiueze kringen). Men trouwt en vandaaruit gaat men samenwonen en dus ook echt compleet samenleven. Wij bij de Nederanders het vaak een bezegeling geld van een - in een eerder stadium - gemaakte keuze: wij kiezen voor elkaar voor het leven, is in Amerika het huwelijk het punt waar deze keuze gemaakt wordt (eigenlijk natuurlijk wat eerder bij het aanzoek en vaak hiervoor wanneer er al over gesproken is).

Bovenstaand uitleg heeft mij geholpen om mijzelf bewuster te worden over mijn gedachten en gevoelens. Ik vond het ook redelijk snel gaan maar dat kwam omdat ik vanuit een Nederlandse gedachtengang dacht, terwijl mijn vriendin vanuit haar Amerikaanse gedachtengang dacht. We hebben hier gewoon goede gesprekken over gehad en begrepen elkaars uitgangspunten dan ook goed: het was overduidelijk dat we beiden graag verder wilden met elkaar (zij had toen al geopperd om te gaan trouwen).
Uiteindelijk toen ik het bovenstaande voor mijzelf duidelijk had, heb ik het volgende gedaan: Alle Nederlandse en Amerikaanse gedachtengangen naast mij neer gelegd en gekeken naar wat ik echt wou- wat mijn hart wil. Hieruit kwam naar voren dat boven alles ik bij haar wil zijn, en dat het mij ook niet uit maakt waar ter wereld dit is. Deze bewustwoording zorgde er ook voor dat ik wist dat dit de vrouw was waarmee ik wil trouwen (hetzij nu, hetzij later) en tot gevolg dat ik de dagen erna op zoek was naar een verlovingsring.

Nu is het zover dat ik alleen ervaring heb met het verlovingsvisum (gisteren toegekent gekregen \0/) en heeft in ons geval inderdaad 8mnd geduurd. Best lange periode, maar wij hebben hier bewust voor gekozen. In ons geval niet omdat we twijfelden of we wilden trouwen, maar om zo rustig het hele huwelijk voor te bereiden en voor mij om alles in Nederland rustig af te ronden.

Hopenlijk kan bovenstaand verhaal je helpen bij het duidelijk krijgen van wat je wil, maar trouwen omdat 'je geen andere manier' ziet lijkt mij een zeer domme actie.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Appie schreef:Je zegt dat je trouwen al zo snel vind gaan, misschien dat juist een verlovingsvisum met de tijd die tussen het trouwen en emigreren en nu zit je helpt om jezelf bewuster te worden van de stap die je neemt?
Ik moet zeggen dat ik van het verloofde visum weinig af weet, maar ik heb mij laten vertellen, dat je dan alsnog binnen 90 dagen getrouwd zou moeten zijn.

Als je vind dat trouwen wel een grote stap is en het allemaal wel erg snel vind gaan, weet ik ook niet of dit wel zo een goed idee is.

Ik heb overigens een eerdere post van je gelezen 79Astrid, en daarin gaf Petra al aan dat je niet moet trouwen en verhuizen, omdat je vriend niet meer zonder jou kan.

Ik ken jou situatie natuurlijk niet, maar kun je niet eens vragen of jouw vriend hierheen komen voor een langere tijd, zoals jij eerder gedaan hebt? Dan zijn jullie zowieso weer een tijdje verder, jij kunt zien of hij dit ook voor jou over heeft en misschien mag jij tegen die tijd ook wel weer gewoon op een VW naar Amerika.

Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, zeker als je al zo een lange tijd zonder elkaar zit...........
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Becs08 schreef:
Appie schreef:Je zegt dat je trouwen al zo snel vind gaan, misschien dat juist een verlovingsvisum met de tijd die tussen het trouwen en emigreren en nu zit je helpt om jezelf bewuster te worden van de stap die je neemt?
Ik moet zeggen dat ik van het verloofde visum weinig af weet, maar ik heb mij laten vertellen, dat je dan alsnog binnen 90 dagen getrouwd zou moeten zijn.
Dit klopt wel, maar ik bedoel meer dat vanaf het moment je de keuze maakt om te gaan trouwen je met het verloofde visum. Dat je dan nog een langer termijn hebt om rusig te wennen aan deze grotere veranderingen in je leven. Deze tijd zou kunnen helpen het gevoel van een 'gedwongen' huwelijk weg te nemen.

Voor de duidelijkheid wat overzicht over het K1-visum:
  • * Tijd van aanvraag tot toekenning:
    Ongeveer 4 tot 9 maanden (sterk afhankelijk van het USCIS waar de aanvraag afgehandeld wordt)

* Na toekenning van het visa is deze 6 maanden geldig:
    Binnen 6 maanden moet je dus naar Amerika toe, of het visa vervalt.

* Na binnenkomst Amerika
    Na binnenkomst in Amerika moet je binnen 90 dagen trouwen.
dizzydarky
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door dizzydarky »

Waarschijnlijk een stomme vraag die elders op het forum al beantwoord wordt (ik ben via Google in deze thread terecht gekomen :P), maar ik ben erg benieuwd of er bepaalde voorwaarden gelden waar je aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor het K1 visum.

Als iemand dat weet, zou ik het graag uitgelegd krijgen. Of een verwijzing naar een site/thread waar ik het kan lezen natuurlijk

Bedankt. :)
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

dizzydarky schreef:Waarschijnlijk een stomme vraag die elders op het forum al beantwoord wordt (ik ben via Google in deze thread terecht gekomen :P), maar ik ben erg benieuwd of er bepaalde voorwaarden gelden waar je aan moet voldoen om in aanmerking te komen voor het K1 visum.

Als iemand dat weet, zou ik het graag uitgelegd krijgen. Of een verwijzing naar een site/thread waar ik het kan lezen natuurlijk

Bedankt. :)
Voorwaarde is dat je een US citizen trouwt en dat deze een petitie namens jullie instuurt naar de USCIS.

Visajourney heeft veel informatie over het K1 gebeuren. Ik heb er zelf ook redelijk wat hints vandaan gehaald.

Mocht je verder nog directe, relevante vragen hebben, laat maar weten.
dizzydarky
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door dizzydarky »

ja, nou eigenlijk vraag ik me ineens af of ik ook naar de VS kan emigreren als ik in Nederland met een VS-staatsburger ben getrouwd? Of moet ik daarvoor in de VS trouwen? Of moet ik dan alsnog allerlei papiertjes aanvragen enzo?
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Je hoeft niet per se in de US te trouwen. Zolang je maar een rechts geldig huwelijk bent aangegaan
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

dizzydarky schreef:ja, nou eigenlijk vraag ik me ineens af of ik ook naar de VS kan emigreren als ik in Nederland met een VS-staatsburger ben getrouwd? Of moet ik daarvoor in de VS trouwen? Of moet ik dan alsnog allerlei papiertjes aanvragen enzo?
K1 is een verloofde visa. Deze visa krijg je dus alleen als je als verloofde naar Amerika gaat. Deze visa houdt o.a. in dat je het land niet meer uitkan (pas nadat je getrouwd bent en je status is omgezet van een nonimmigrant naar een conditional resident). Het K1 visa houdt dus in dat je alleen in Amerika kan trouwen.

Als je al getrouwd bent, dan ben je immers niet meer verloofd, en dus kan een K1 visa niet. In dit geval zul je (bijv.) voor het DCF moeten gaan.
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Ik had niet echt door dat het hier om het K1 visum ging.... Apologies :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer