Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

afhandelen proces?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
michel251985
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

afhandelen proces?

Bericht door michel251985 »

Hoi,

Ik heb inmiddels visa gekregen van Amerikaanse consulaat (Amsterdam). Nu moet ik mijn baan nog opzeggen. Ik wil weten hoelang het duurt om alles af te handelen in nederland na mijn laatste dag op mijn werk?

De reden dat ik vraag is omdat ik alvast een vlucht wil boeken naar usa...

Dat is emigratie proces (getrouwd met Amerikaanse)

thanks in advance :)
Max Kool
Amerikakenner

Re: afhandelen proces?

Bericht door Max Kool »

Huh? ik snap je vraag niet. Je hebt je visum gekregen zei je? begrijp ik dat goed?

Je Amerikaanse vrouw, waar is deze op het moment, in de VS neem ik aan?

Meteen vandaag nog je baan en je huur opzeggen natuurlijk!
LA, LA, LA....
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Meestal heb je met alles toch een maand opzegtermijn, meen ik? Wil je nog wat spullen mee verhuizen naar de VS? Want dan zul je contact met een verhuisbedrijf op moeten nemen, en die doen er misschien ook een paar weken over.

Maak een lijstje met wat je allemaal moet doen,opzeggen, afscheid nemen, verkopen, inpakken, deel het op per week, en kijk hoeveel weken je nodig hebt. Ik zou het persoonlijk eerder te ruim inschatten dan te krap. Je gaat maar een keer weg, en als je eenmaal weg bent, that's it..
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
michel251985
Amerika-ontdekker

Max Kool schreef:Huh? ik snap je vraag niet. Je hebt je visum gekregen zei je? begrijp ik dat goed?

Je Amerikaanse vrouw, waar is deze op het moment, in de VS neem ik aan?

Meteen vandaag nog je baan en je huur opzeggen natuurlijk!
Hoi,

IK bedoelde zoals bank, uitschrijven (gemeente), belasting, ziekenfonds, noem maar op.

Ik ga verhuizen naar amerika. Ik ben nu getrouwd met amerikaanse vrouw en ze woont in amerika.
michel251985
Amerika-ontdekker

DixieChick schreef:Meestal heb je met alles toch een maand opzegtermijn, meen ik? Wil je nog wat spullen mee verhuizen naar de VS? Want dan zul je contact met een verhuisbedrijf op moeten nemen, en die doen er misschien ook een paar weken over.

Maak een lijstje met wat je allemaal moet doen,opzeggen, afscheid nemen, verkopen, inpakken, deel het op per week, en kijk hoeveel weken je nodig hebt. Ik zou het persoonlijk eerder te ruim inschatten dan te krap. Je gaat maar een keer weg, en als je eenmaal weg bent, that's it..
Dank je wel voor antwoord.

Ik woon sinds paar maanden al bij mijn ouders dus geen huur.... Ik ga ook weinig spulllen meenemen naar amerika. Ik heb al veel nieuwe meubels en dingen bij ons nieuwe huis in amerika. Ik neem alleen dvds, boeken, persoonlijke fotos, kleine dingen en alle kleren mee :)

Mijn vraag is eigenlijk als ik eenmaal gestopt bent met werken dan wil ik weten hoelang het duurt om alles af te handelen. Opzegtermijn van mijn werk is natuurlijk 1 maand maar ik ga pas in augustus verhuizen...
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Misschien kun je even aangeven wat je bedoelt met "alles"? Wat moet er allemaal afgehandeld worden? Wat je in ieder geval zult moeten doen, is je uitschrijven bij de gemeente, maar dit kan pas een paar dagen voor je vertrek. Dat moet je even bij de gemeente navragen. Voor de rest kun je gewoon adreswijzigingen doorgeven en dat hoeft niet veel tijd te kosten.
michel251985
Amerika-ontdekker

Ik heb net mijn werk verteld dat mijn laatste werkdag is vrijdag 9 augustus. Ik vertrek naar Amerika op 27 augustus. Dus heb ik ongeveer 18 dagen om alles af te handelen.

-gemeente uitschrijven (5 dagen voor ik vertrek)
-belastingkantoor
-health certificate voor mijn kat (5 dagen voor ik vertrek)
-rijbewijs internationaal (misschien aanvragen als het nodig is)
-bank (geregeld)
-kat inenting rabies/niesziekte/chip (geregeld)
-pensioenfonds
-dela verzekering
-auto verzekering
-expat verzekering aanvragen
-tv,telefoon,internet abonnement opzeggen
-AOW + ANW verzekering behouden (vrijwillig)
-auto mijn naam omzetten naar mijn ouders
-ziekenfonds (automatisch via gemeente uitschrijven)

Dat is volgens zo ongeveer alles. Het lukt volgens mij wel allemaal in 18 dagen...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat lukt zelfs op minder dan een week.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
michel251985
Amerika-ontdekker

kastelke schreef:Dat lukt zelfs op minder dan een week.
lol :thumbup:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Nou dat gemeente uitschrijven...bij het stadhuis hier moet je eerst 6 uur wachten voordat je aan de beurt bent...gaat het daarna waarschijnlijk mis...moet je weer terug komen...etc ;)

Succes Michel
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Veel van die zaken kan je nu ook al regelen. Opzeggen verzekeringen kan nu al. Aangeven vanaf welke datum je de verzekering niet meer nodig. Is het puur een adreswijziging dan kan je die vaak per email of op site regelen.

Belastingkantoor hoef je niet heen. Ze sturen wel een blauwe envelop naar je nieuwe adres als je dat doorgeeft bij de gemeente. Pensioenfonds gaat ook via de gemeente.

Al met al heb je genoeg tijd genomen om het een en ander af te handelen.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Praktische tip:

Maak een lijst van alle dingen waar je je voor wilt afmelden/uitschrijven, met per instantie:

De datum waarop je de melding hebt gedaan
De wijze waarop (e-mail/post/website)
Of je een bevestiging hebt terug gekregen.

Omdat het wijzigen van het adres overal weer anders gaat, zie je op een bepaald moment door de bomen het bos niet meer. Op mijn lijst stonden zeker 30 instanties waar ik onze verhuizing heb gemeld.
michel251985
Amerika-ontdekker

hoi,

Dank jullie wel voor tip.

Ik ga van Amsterdam naar Reykjavik naar Washington dulles met mijn kat en mijn vrouw (die komt ook naar nederland met enkele vlucht voor kleine vakantie met mij in nederland voor het laatste keer dat ik hier woont). Dat word echt spannend! :)
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Kunnen veel dingen (uitschrijven GBA, adressen veranderen, belasting verwerken) tegenwoordig niet via het internet? Zou je de laatste stappen zelfs vanuit de VS kunnen doen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Het meeste kan inderdaad via internet/e-mail, alleen de uitschrijving bij de gemeente moet je ter plekke regelen, en banken verlangen vaak een brief per post.
movingon
Amerika-ontdekker

Bericht door movingon »

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... reren.html

Hier staat het meeste wat je moet doen wel.
States etc.: CA, CO, CT, DC, FL, GA, ID, MA, MD, MT, NC, NV, NY, PR, RI, SC, TX, OR, UT, VA,WA, WY
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Meenemen: een paar internationale geboortebewijzen. Wordt vaak om gevraagd hier, zijn lastig te krijgen vanuit buitenland ,en verouderen niet in de US. Beter mee dan om verlegen.

Ik herinner me een deelnemer die bij Rijksdienst Weverkeer een verklaring had opgevraagd omtrent schadevrij jaren. Hij kreeg daarmee korting bij de verzekering voor auto hier. (Zelf had ik een no-claim verklaring van verzekeraar maar daar keken ze zelfs niet naar.)

Internationaal rijbewijs is alleen voor bepaalde Staten nodig als ik het goed heb begrepen.

Succes met de immigratie !
michel251985
Amerika-ontdekker

Goedemorgen,

Als ik eenmaal verhuis naar amerika is mijn rijbewijs (nederlandse) nog steeds voor 3 maanden geldig, toch? Ik kreeg dit te horen van medewerker bij gemeentehuis maar volgens mijn kennis is het niet zo. Internet hebben verschillende verhalen. Heb je tip voor me? Als ik aangekomen in amerika ben heb ik autohuur nodig om te rijden naar huis ( 2/3 uur rijden). Mijn vrouw is amerikaans dus het is duurder om auto te huren. IK wil mijn nederlandse rijbewijs en nederlandse creditcard gebruiken zodat het goedkoper uitkomt. thanks
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het Nederlandse gemeentehuis weet niets van de regelgeving in de VS. Zij kunnen hooguit iets zeggen of de NL staat jou toestaat om jouw NL rijbewijs te behouden en bij mijn weten wordt dat niet ingetrokken. Wil je weten hoelang je in VS nog op je NL rijbewijs mag rijden dan kan je dat beter aan de DMV in jouw staat vragen.
michel251985
Amerika-ontdekker

oortjes schreef:Meenemen: een paar internationale geboortebewijzen. Wordt vaak om gevraagd hier, zijn lastig te krijgen vanuit buitenland ,en verouderen niet in de US. Beter mee dan om verlegen.

Ik herinner me een deelnemer die bij Rijksdienst Weverkeer een verklaring had opgevraagd omtrent schadevrij jaren. Hij kreeg daarmee korting bij de verzekering voor auto hier. (Zelf had ik een no-claim verklaring van verzekeraar maar daar keken ze zelfs niet naar.)

Internationaal rijbewijs is alleen voor bepaalde Staten nodig als ik het goed heb begrepen.

Succes met de immigratie !
dank je wel voor tip :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer