Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bestaat / leeft 'The American Dream' nog wel?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Bestaat / leeft 'The American Dream' nog wel?

Bericht door ned in MO »

Wij worden beloond voor goed gedrag, maar waarom eigenlijk, want de banken hebben daar geen voordeel bij
Toch wel. De winkelier betaalt (voorbeeld) 2.25% voor wat ik aanschaf met mijn cc aan de cc maatschappij.
De cc maatschappij geeft mij 1% cash back. stel 1miljoen mensen spenderen zo $10000 per jaar dan krijgen ze dus $125 X1000000 +125 miljoen dollar. En dat is dus geld van de goeie mensen
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

ned in MO schreef:Jij spaart dus 500k op in een paar ouwe sokken en gaat daar in de toekomst een huis van kopen? Of zie ik het nu verkeerd?

Ja, want je verward mij met iemand anders :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Oeps ja, was even vergeten daar adam747 bij te zetten (nu gecorrigeerd)
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

ned in MO schreef:banken en credit card companies zijn niet evil. Ze bieden diensten aan. Jij hebt de keuze om die te accepteren of te negeren. Heb jij een bank account dan? Zou je in jouw geval ook niet moeten hebben. Want door je geld aan de bank te geven in een checking of savings account geef je de bank de gelegenheid om weer leningen te verstrekken aan mensen waar jij zo op tegen bent ...
Ik ben niet tegen de mensen die een lening nemen - das natuurlijk hun eigen keuze. Ik ben tegen het systeem dat lenen en rente betalen meer beloont dan iemand die binnen de grenzen van zijn inkomen rondkomt. Immers de credit score van iemand die zijn lening met een klein beetje rente terugbetaalt is nog altijd hoger dan iemand die stipt alles betaalt zonder enige rente. Ik heb een checking account en verder gebruik mijn debit card voor bijna alles.
ned in MO schreef:Jij spaart dus 500k op in een paar ouwe sokken en gaat daar in de toekomst een huis van kopen? Of zie ik het nu verkeerd?
Klopt. Er zijn ook andere manieren om een huis te kopen zonder hypotheek.. dat ben ik momenteel goed aan het uitzoeken hoe eea in elkaar zit.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Keuzes zijn cash, rent to own (das pas duur) Owner finance (ook duurder en in principe ook een hypotheek maar dan met de eigenaar. ALs de eigenaar ook een hypotheek heeft en failliet gaat ben jij je huisje kwijt.)

Je hebt wel een checking account, dus je geeft wel jouw geld aan een bank die er vervolgens dingen mee doet die jouw tegenstaan? of ligt het anders.

In principe heb je wel gelijk. Het is het goedkoopste om in een krot te zitten en vervolgens alles op te sparen tot je genoeg hebt om een huis cash te kopen. Dan weer sparen en vervolgens een groter huis etc. Echter als je niet in een krot wil wonen en wat huurt dat aan je staands voldoet red je het niet want je betaalt over het algemeen meer aan huur dan dat je bij koop kwijt bent voor hetzelfde.
Anders zou niemand kopen. Het sparen gaat dan erg lang duren.

Beste is een huis kopen op een 15 jaar lening. Woon je iets kleiner maar het scheelt een hele bats geld
Fellow2012

Bericht door Fellow2012 »

Veel dank voor de info.
ned in MO schreef:Je hebt wel een checking account, dus je geeft wel jouw geld aan een bank die er vervolgens dingen mee doet die jouw tegenstaan? of ligt het anders.
Klopt. Ik denk alleen dat de bank niet het geld van mijn checking account nodig heeft om een lening te verstrekken. Het feit dat iemand op een papiertje een handtekening heeft gezet voor een lening van $1000, dat geeft de bank het recht om dat bedrag in circulatie te brengen, dus uit het niets! Ik ben niet tegen het bankieren en wil ook niet mensen voor zichzelf beschermen tegen aan het aangaan van schulden. Ik doe het alleen niet en anderen moeten zelf weten welke keuzes ze maken.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Wij worden beloond voor goed gedrag, maar waarom eigenlijk, want de banken hebben daar geen voordeel bij
ned in MO schreef:Toch wel. De winkelier betaalt (voorbeeld) 2.25% voor wat ik aanschaf met mijn cc aan de cc maatschappij.
De cc maatschappij geeft mij 1% cash back. stel 1miljoen mensen spenderen zo $10000 per jaar dan krijgen ze dus $125 X1000000 +125 miljoen dollar. En dat is dus geld van de goeie mensen
Geld van de goede mensen? Wat is dan de winkelier "een slecht mens" ?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nee het stond een beetje krom. Goeie betekent "zich goed gedragende" mensen zoals jij in je post aangaf
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

adam747 schreef: Immers de credit score van iemand die zijn lening met een klein beetje rente terugbetaalt is nog altijd hoger dan iemand die stipt alles betaalt zonder enige rente.
Misschien begrijp ik je verkeerd maar het is niet zo dat mensen die rente betalen sneller een hogere credit score krijgen. Integendeel, het kan vaak juist slecht zijn voor je credit score. Het wordt namelijk doorgegeven of je je rekeningen allemaal op tijd betaald, en hoe langer je daarmee wacht, hoe slechter het is. Ik hoor soms ook wel eens van mensen dat ze denken dat het helpt om veel van je credit limiet te gebruiken (en het dan natuurlijk weer meteen terug te betalen), om zo te laten zien dat je met veel geld om kan gaan. Dat is echter ook een mythe. Het beste is om je ratio laag te houden. Sommige bronnen zeggen minder dan 10%, anderen zeggen niet meer dan 30%. Als je dus initieel een credit limiet krijgt van $1000, en je weigert om je debit kaart te gebruiken om de een of andere reden, dan zou je dus aan het eind van de maand maximaal $300 hebben mogen uitgeven. Mocht diegene nu veel meer willen uitgeven, dan is het verstandig om voor de billing datum alvast het grootste gedeelte af te betalen. Zo zal het credit card bedrijf dus niet door gaan geven dat je $800 van je $1000 hebt opgemaakt, maar enkel het deel van wat je nog open hebt staan als de billing statement binnenkomt.

Ik heb me voor we konden beginnen met het opbouwen van een credit history behoorlijk verdiept in de meest effectieve manieren van het krijgen van een goede score. Het is geen ideaal systeem helaas, maar aangezien het er is kun je het maar beter zo goed mogelijk proberen te begrijpen. We hebben in een korte tijd een prima score op weten te bouwen, en hebben geen cent aan rente betaald. Ook wij maken flink gebruik van de bonussen en cash back deals. Dat maakt het hele systeem tenminste toch wat leuker.
Helenica
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Helenica »

Wat de Amarikaanse droom betreft.......

De laatste tijd heb ik een aantal van dit soort berichten gelezen: http://www.huffingtonpost.com/2013/05/1 ... 55452.html
Werkers bij bekende Amerikaanse ketens die naast werk alsnog uitkeringen nodig hebben om te kunnen overleven. En dat terwijl de CEO's steeds maar salaris verhogingen krijgen. :shock:
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik heb het stuk gelezen maar ik vind het een beetje weinig achtergrond geven.

Wat ik bijvoorbeeld in mijn omgeving veel zie is dat mensen kinderen op de wereld zetten alsof het niets is terwijl ze helemaal geen cent te makken hebben. Alleenstaande moeders die 5 kinderen bij bijvoorbeeld 3 vaders hebben (fijn voor de alimentatie) en dan rustig nog een 6 op de wereld zetten terwijl ze financieel helemaal niet goed zitten. Ik verbaas me daar elke keer over.

En dan is er nog de "stop je fijn in de schulden, creditcard hier, creditcard daar" mentaliteit. Alles is om te zetten in geld hier, overal kan je fijn lenen en mensen doen dat dan ook massaal zonder zich ooit af te vragen of ze dat financieel wel kunnen.

In dit artikel, als vader en moeder beiden werken (zelfs al is het Walmart) zouden ze denk ik voldoende moeten hebben om rond te komen. Je zou hun financiele plaatje moeten zien om beter te kunnen oordelen. Oh ja, en in Duarte blijven wonen... misschien is dat ook niet zo verstandig als ze zo weinig geld hebben. Met alle respect maar ik kan ook wel in bijvoorbeeld Monaco willen wonen maar als je niet genoeg verdient... houdt het gewoon op toch?

Er zitten genoeg mensen financieel zeer krap in Amerika, dat is zeker waar maar vergis je niet in het aantal mensen dat door zichzelf in een krappe financiele situatie terecht is gekomen. Ik ben echt van mening dat Nederlanders (Europeanen) veel beter en verantwoordelijker met geld omgaan.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Ziva schreef:Er zitten genoeg mensen financieel zeer krap in Amerika, dat is zeker waar maar vergis je niet in het aantal mensen dat door zichzelf in een krappe financiele situatie terecht is gekomen. Ik ben echt van mening dat Nederlanders (Europeanen) veel beter en verantwoordelijker met geld omgaan.
Deel die mening ook, maar blijkbaar klopt deze niet als je naar de economie kijkt. Amerika doe het goed (zegt men) schulden worden wel weer groter, auto's worden als zoete broodje gefinancierd en alles kan weer. Europa doet het slecht vanwege alle bezuinigingen, blijft vreemd maar zou me niet verbazen als de ellende van 5 jaar geleden volgend jaar weer opnieuw begint. :?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ned in MO, waar Hondo op doelt is denk ik niet het feit dat je hypotheek verkocht wordt aan een andere bank.
Wat hij bedoelt - denk ik - is dat de afgelopen tien, vijftien jaar hypotheken zijn samengevoegd en daarop 'financiele producten' werden gebaseerd.

Weinigen in banking land begrepen de produkten echt, maar iedereen zag dat er goud te verdienen viel met die CDO's.
En om meer CDO's te kunnen creeeren waren meer hypotheken nodig. Gevolg: die leningen werden uiternate aggressief verkocht - hoe riskanter voor de hypotheeekgever hoe groter de bonus voor de bemiddelaar. Plus er werd gefraudeerd dan wel gewerkt op een manier die niet echt illegaal was maar dan toch hoogst onethisch.
We weten inmiddels waar het toe geleid heeft.

Maar door al het afsplitsen en opdelen was inderdaad van een groot aantal hypotheken niet meer eenvoudig te achterhalen wie nu de eigenaar was. En toen huiseigenaren onder water raakten ginghen dat parten spelen.

Ik heb toen we ons nieuwe huis aan het zoeken waren, ook geprobeerd short sale of bank owned te pakken te krijgen. Waarop ik mocht ontdekken dat dezelfde banken die het hele land zo enthousiast van hypotheken voorzagen (en tweede hypotheken en herfinancieringshypotheken en cash-out hypotheken en liar loans en pay-what-you-want loans) nu er de voorkeur aan geven de huizen te verkopen aan kopers die cash kunnen betalen.

Voor Hondo: $140 per uur is denk ik voor incidentele consultancy klussen ? Mijn man heeft aanbiedingen gekregen voor een-jaar kontrakten maar de betaling was nooit hoger dan $ 90/uur daarvoor.
Misschien vermenigvuldig je $140 met 40 uren, maar als consultant heb je down time tussen klanten, moet je voorbereiden (niet betaald), adm. doen (niet betaald), op reis van en naar klanten (niet betaald). Plus je betaalt twee keer SS, moet zelf ziektenkostenverz. regelen/betalen, dan zijn er andere verzekeringen nodig, en je moet ook een goede liability verzekering kopen om jezelf in te dekken.
Kortom hoeveel genoemde persoon werkelijk in een jaar ?
Laatst gewijzigd door USInsider op 17 mei 2013, 05:50, 1 keer totaal gewijzigd.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Hondo schreef:Deel die mening ook, maar blijkbaar klopt deze niet als je naar de economie kijkt. Amerika doe het goed (zegt men) schulden worden wel weer groter, auto's worden als zoete broodje gefinancierd en alles kan weer. Europa doet het slecht vanwege alle bezuinigingen, blijft vreemd maar zou me niet verbazen als de ellende van 5 jaar geleden volgend jaar weer opnieuw begint. :?
Ja, maar het blijft uiteindelijk wel geleend geld, en ooit gaat iemand dat geld terugeisen.

Waar er in de VS vooral wordt gedacht in "snelle" maatregelen om de gammele machine aan de praat te houden, wordt in Europa veel meer vanuit de basis gedacht. Het linke van het Amerikaanse systeem is dat je aan de buitenkant eigenlijk niet ziet hoe het gaat. Het is net als koortswerende medicijnen toedienen aan een patiënt, die zich daarmee een stuk beter voelt (terwijl de ziekte gewoon doorwoekert).

Ik vind het trouwens altijd wel grappig om de verslaggeving over en weer te lezen: de Europeanen die het hoofd schudden over de aburde staatsschuld van de VS, en de Amerikanen die zich verbijten over de starre Europese bezuinigingen die in hun ogen nergens toe leiden, behalve dan dat hun afzetmarkt steeds kleiner wordt. Het is echt een totaal andere wereld met wederzijds veel onbegrip.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

dimona schreef:... wordt in Europa veel meer vanuit de basis gedacht.
Daar denken we in Europa toch anders over. De EU is verlamd, de zuidelijke europese landen doen vooral niets, en Duitsland mag alles betalen samen met Nederland. En Brussel blijft maar meer en meer en meer geld uitgeven.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Europa repareert de motor maar vergeet benzine in de tank te doen. Amerika heeft een tik in de motor maar rijdt steeds naar de volgende pomp om bij te tanken.

Europa wacht totdat de rest van de wereld met benzine aan komt zetten en Amerika hoopt dat de motor blijft werken. Ondertussen heeft China aandelen in het merk van de motor.

Wereldeconomie en beleid in een notendop.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

en China houd de Amerikaanse motor draaiende, als we het toch over auto's hebben wan GM verkoopt meer in China dan Amerika en hetzelfde gebeurt met Europese merken, kijk naar VW. China is vaak de boeman, maar zonder China geen economische groei :roll:
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wat nationale publike schuld betreft doet Amerika het nog niet eens zo slecht als je heb bekijkt vanuit het standpunt van bruto national product. In dat geval zitten ze ergens in de middenmoot, onder de Europese unie en ver onder landen als Griekenland, Belgie, Frankrijk e.d. Het is niet zo vreemd dat een land dat meer inkomen genereert zich ook meer schulden kan veroorloven. Over Japan hoor je in dit verband relatief weinig, terwijl ze nummer een zijn van de landen met schuld in vergelijking tot BNP (ruim 200%).
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Loek schreef:Het is niet zo vreemd dat een land dat meer inkomen genereert zich ook meer schulden kan veroorloven.

Het is vreemd dat schulden normaal zijn en dat men zich niet realiseert dat schulden tot de laatste financiële crisis hebben geleid. Het gaat gewoon weer dezelfde kant op want het in normaal :?
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Amerika heeft gewoon een heel ander beleid samen met Japan. Ze gebruiken de Nationale Bank om geld rond te pompen, de zogenaamde QE's. De ECB wilt dat niet en is daar hartstikke tegen. Alhoewel ze dan wel weer staatsobligaties opkopen als de rentes van Spanje, Italie etc te ernstig worden.

Dat Brussel meer geld wilt is niet zo heel raar, bij elke vergadering schuiven de landen meer functies en verantwoordelijkheden(binnenkort bankenunie) naar Brussel en die moeten ook betaald worden. Daarna klagen de regeringen(en/of coalitiepartijen) in eigen land weer dat het zoveel kost. Vooral NL heeft daar een handje van: In Brussel voor dingen tekenen en dan terug in NL klagen dat Brussel meer macht krijgt.

Voorbeeldje: Tekenen dat Brussel 500 miljoen erbij krijgt en dan een dag later voor de camera's staan(VVD woordvoerder) dat ze er alles aan gaan doen om het recht te zetten. :lol: :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer