Ik heb het stuk gelezen maar ik vind het een beetje weinig achtergrond geven.
Wat ik bijvoorbeeld in mijn omgeving veel zie is dat mensen kinderen op de wereld zetten alsof het niets is terwijl ze helemaal geen cent te makken hebben. Alleenstaande moeders die 5 kinderen bij bijvoorbeeld 3 vaders hebben (fijn voor de alimentatie) en dan rustig nog een 6 op de wereld zetten terwijl ze financieel helemaal niet goed zitten. Ik verbaas me daar elke keer over.
En dan is er nog de "stop je fijn in de schulden, creditcard hier, creditcard daar" mentaliteit. Alles is om te zetten in geld hier, overal kan je fijn lenen en mensen doen dat dan ook massaal zonder zich ooit af te vragen of ze dat financieel wel kunnen.
In dit artikel, als vader en moeder beiden werken (zelfs al is het Walmart) zouden ze denk ik voldoende moeten hebben om rond te komen. Je zou hun financiele plaatje moeten zien om beter te kunnen oordelen. Oh ja, en in
Duarte blijven wonen... misschien is dat ook niet zo verstandig als ze zo weinig geld hebben. Met alle respect maar ik kan ook wel in bijvoorbeeld Monaco willen wonen maar als je niet genoeg verdient... houdt het gewoon op toch?
Er zitten genoeg mensen financieel zeer krap in Amerika, dat is zeker waar maar vergis je niet in het aantal mensen dat door zichzelf in een krappe financiele situatie terecht is gekomen. Ik ben echt van mening dat Nederlanders (Europeanen) veel beter en verantwoordelijker met geld omgaan.