in één woord: FAN-TAS-TISCH!!!!
het was een ongelooflijke ervaring, een prachtige rit met schitterende uitzichten over New York die je op andere manieren nooit te zien krijgt.
Het weer was perfect: heldere hemel, zonnetje en toch niet te warm zodat je je niet te pletter zweet. We zijn vertrokken om 8u aan ons appartement in LES en zo naar 6th Ave gefietst en ingevoegd bij de massa. Ik denk dat we redelijk vooraan de rit meereden, het tempo was gezapig (+/-15km/u) , je moest wel uitkijken maar je kon wel comfortabel fietsen. Op z'n Amerikaans werden we regelmatig aangemoedigd van langs de zijlijn. "How you're all doing riders?" waarop iedereen uiteraard begon te joelen en de fietsbellen en andere toeters liet horen.
Doordat we voorop reden, hebben we nergens opstroppingen gehad ofzo. De rit ging eigenlijk veel sneller dan gedacht, uiteindelijk waren we om 1u bij het eindpunt! daarna naar de ferry (half uurtje moeten wachten) en met de fiets op de subway om ze terug te brengen naar de winkel. Dat was nog het vervelendste: met een fiets op een stampvolle metro... Maar kom, moe maar ongelooflijk aan het nagenieten! Ik ben eens benieuwd hoe onze spieren morgenochtend zullen zijn
voor wie in de toekomst wil deelnemen: de Tour is altijd de eerste zondag van mei, tijdig inschrijven is de boodschap! De rit is makkelijk haalbaar voor iedereen met een beetje een gezonde conditie (wij gaan occasioneel wel eens fietsen, ik fiets elke dag 10' naar het station maar daarbuiten doen we niet echt aan sport)
anyway, kunnen jullile deze link naar een fotoalbum openen?
http://s1285.photobucket.com/user/LeenGau/slideshow/