Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

5 boro bike tour NY: verslag en foto's op pg 3!

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

5 boro bike tour NY

Bericht door RiverCola »

Jezus, wat een ontzettend Amerikaanse reactie. Er is een aanslag gepleegd en daarbij zijn rugzakken gebruikt, nu worden rugzakken gebanned. :x
We kunnen ook nog steeds geen tandpasta en andere fluits meenemen tijdens vluchten en nog even en afstandsbedieningen of alles waarmee je potentieel iets op afstand zou kunnen laten ontploffen wordt verboden. En zo verder, en zo verder...

Maar goed, jij gaat fietsen! Hoe zijn de weersverwachtingen? :sunny:
Laatst gewijzigd door Stan.Gobien op 28 apr 2013, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: test stan
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: 5 boro bike tour NY

Bericht door LeenG »

ik bedenk net dat we op 3 of 4 mei al onze "rider packets" (vestje, nummers,..) moeten ophalen bij de Bike Expo. Daar zullen ze wel iets hebben.
Bij de huurfietsen krijgen we gratis fietsmandjes mee, van die metalen waarvan je duidelijk ziet wat er in ligt. Toch even vragen of die niet mogen.

@RC, ik vind het ook heel erg overdreven maar ja, we zullen ons er maar naar schikken. Liever zo dan dat we uit de Tour worden gezet.
weersverwachting: volgens de ene site sunny met wind uit het oosten en volgens de andere heavy rain met wind uit het westen, letterlijk! :lol: Spannend he!
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Hahahaha!!!
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

LeenG schreef: weersverwachting: volgens de ene site sunny met wind uit het oosten en volgens de andere heavy rain met wind uit het westen, letterlijk! :lol: Spannend he!
Pffff.. We duimen voor jullie ;)
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

er zijn nog fietsers ontevreden met de nieuwe maatregelen zo kort dag
https://www.facebook.com/bikenewyork?fref=ts
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik neem gewoon een paar snelbinders mee, daarmee kunnen we jassen/truien (afh van het weer) en een paar flessen water nog wel makkelijk meenemen op de bagagedrager, ook nog wat snacks in een plastic bag. GSM, sleutels, geld, mini-repairkit etc passen dan wel in een heuptasje.

Op hun FB-pagina staan ook een hoop verontwaardigde reacties. Ik begrijp het wel hoor: er zijn veel mensen die met het hele gezin deelnemen, diabetici, en mensen die om allerlei redenen toch een hoop spullen nodig hebben. Vorige jaren waren sommige waterstations blijkbaar ook al vroeg gesloten, dan wil je zelf toch een voorraadje kunnen meenemen. Eigenlijk is het gewoon idioot want het is een evenement op openbaar domein, de "safety" rules gelden enkel voor de deelnemers maar niet voor de toeschouwers. Iedereen kan langs het parcours gaan staan met een rugzak met eender wat in :roll:

en toch heb ik er nog heel erg zin in :hello1:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Hebben jullie huurfietsen wel bagagedragers?
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

ik heb een mailtje gestuurd om het na te vragen
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

is er een reden waarom er een bericht van Rivercola en mijzelf hierboven verwijderd zijn? :blink:
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Heel eigenaardig! Als ik op het "plaats een reactie" scherm zit, zie ik die 2 reacties beneden nog wel staan, maar niet als ik "gewoon" op het topic zit. :?:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

LeenG schreef:is er een reden waarom er een bericht van Rivercola en mijzelf hierboven verwijderd zijn? :blink:
Bij mijn weten is er niets verwijderd, maar ik geef het door aan Stan, want bij een reply zie ik idd evenals dutchess wel posts staan.
Groetjes,
Carine
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Geen idee waarom dit gebeurd is. Zeer vreemd.
Ik heb het uiteindelijk in orde gekregen via splits/samenvoegen.

Zal het verder onderzoeken morgen.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

we zijn er helemaal klaar voor!
we hebben onze fietsen opgehaald en ze bevallen ons. Het weer ziet er fantastisch uit, de sfeer zit goed. O ja, bij de huurfietsen zitten ook 2 kleine tassen aan het stuur die voldoen aan de nieuwe security regels van de Tour waar we wel wat spulletjes in kwijt kunnen.

alleen zorgen dat we op tijd in bed zitten :mrgreen:

Afbeelding
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Veel plezier Leen!
Groetjes,
Carine
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Veel plezier!
Nick Roiled
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Nick Roiled »

Veel fietspret, hier is het al de 5de en volgens de voorspellingen ook zonnig als we straks wakker worden.
Drive save, maar het zal allemaal wel goed georganiseerd zijn vermoed ik.
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

in één woord: FAN-TAS-TISCH!!!!
het was een ongelooflijke ervaring, een prachtige rit met schitterende uitzichten over New York die je op andere manieren nooit te zien krijgt.

Het weer was perfect: heldere hemel, zonnetje en toch niet te warm zodat je je niet te pletter zweet. We zijn vertrokken om 8u aan ons appartement in LES en zo naar 6th Ave gefietst en ingevoegd bij de massa. Ik denk dat we redelijk vooraan de rit meereden, het tempo was gezapig (+/-15km/u) , je moest wel uitkijken maar je kon wel comfortabel fietsen. Op z'n Amerikaans werden we regelmatig aangemoedigd van langs de zijlijn. "How you're all doing riders?" waarop iedereen uiteraard begon te joelen en de fietsbellen en andere toeters liet horen.
Doordat we voorop reden, hebben we nergens opstroppingen gehad ofzo. De rit ging eigenlijk veel sneller dan gedacht, uiteindelijk waren we om 1u bij het eindpunt! daarna naar de ferry (half uurtje moeten wachten) en met de fiets op de subway om ze terug te brengen naar de winkel. Dat was nog het vervelendste: met een fiets op een stampvolle metro... Maar kom, moe maar ongelooflijk aan het nagenieten! Ik ben eens benieuwd hoe onze spieren morgenochtend zullen zijn :mrgreen:

voor wie in de toekomst wil deelnemen: de Tour is altijd de eerste zondag van mei, tijdig inschrijven is de boodschap! De rit is makkelijk haalbaar voor iedereen met een beetje een gezonde conditie (wij gaan occasioneel wel eens fietsen, ik fiets elke dag 10' naar het station maar daarbuiten doen we niet echt aan sport)

anyway, kunnen jullile deze link naar een fotoalbum openen? http://s1285.photobucket.com/user/LeenGau/slideshow/
Bennogr
Amerika-expert

Re: 5 boro bike tour NY: verslag en foto's op pg 3!

Bericht door Bennogr »

Inderdaad, allemaal plaatsen waar je anders met de auto doorheen raast (want als je niet snel genoeg rijdt beginnen ze al meteen achter je te toeteren).

Geweldige tocht. Misschien toch maar eens m'n fiets van stal halen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Klinkt geweldig Leen! Als ik zo op m'n werk ben ga ik je fotoalbum even rustig bekijken (het is meivakantie en dus lekker stil!). Toch bijzonder dat je zo even 50/60 km fietst zonder daarvoor te hoeven trainen? Zelf gisteren weer 35 km 'gedaan'. Die ene brug die ik op facebook voorbij zag komen zag er wel extreem hoog uit trouwens. Ik had met de Brienenoordbrug on Rotterdam al moeite :blink:
LeenG
Amerika-expert

Bericht door LeenG »

't was toch eerder 65km om precies te zijn :mrgreen:
ik was aangenaam verrast door mijn eigen conditie, het ging allemaal zo vlot. En een goeie fiets maakt ook veel verschil natuurlijk. Zelfs bij die laatste brug kon ik makkelijk doorfietsen maar ik ben dan wel gestopt om op Nico te wachten, hij had het wat lastiger. Je wordt voor een deel ook meegesleept door de massa en door de leuke sfeer. De meeste deelnemers zijn recreatieve fietsers, er doen ook gezinnen met kinderen mee dus het is allemaal goed haalbaar. :thumbup:
ik heb er vooral heel erg van genoten: het is zalig om midden op die grote straten en snelwegen te rijden met zulke uitzichten

ik las en zag in de media gisterenavond nog dat er op de Queensboro brug een 51-jarige man een fatale hartaanval gekregen heeft. Dat is tragisch nieuws maar wie weet hoe zijn gezondheid ervoor was?

(de foto's hier zijn dezelfde als op FB, ik heb er gisteren zo'n 230 gemaakt :oops: maar had gisteren geen zin meer om ze allemaal up te loaden)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer