Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Bericht door SonjaV »

Hoi Leen,

Vandaag staat de King of Wings bij ons op de planning, maar na de avonturen van Rudi en Tomas vorige week zijn we nog niet zeker of we het wel willen proberen.
We zullen ter plaatse bij de lokale bevolking eerst navraag proberen te doen naar de toestand van de weg.
Indien de weg begaanbaar is kunnen we een poging wagen of misschien moeten we wachten tot morgen om dan samen met jullie daar heen te gaan.
Is misschien wel verstandiger om met 2 auto's te gaan als de weg begaanbaar is.
Hebben we tenminste wat man/vrouw - kracht om de auto's te duwen als we allebei vast komen te zitten in de modder. :mrgreen:
Vanavond maar even contact met elkaar opnemen, dan weten wij hopelijk wat meer over de toestand van de weg.
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Sonja, Leen,

ik was ook wel een beetje verwonderd om op de blog van Sonja over "grijs en regen" te lezen, terwijl The Weather Channel enkel goed weer gaf :? .
In elk geval riskeer je er niets mee met te "proberen". De eerste 4 mijl zijn prima (ook bij ons). Pas wanneer we de cattle rack voorbij waren zagen we het zienderogen verslechteren. De boodschap is dus om daar tijdig te stoppen want het wordt enkel maar slechter en keren is totaal uitgesloten. Het Duitse koppel zei ons zelfs dat de afslag aan de windmolen nóg heel wat slechter was dan het stuk waar wij op vastgereden zijn. Ik zou zeggen : go for it, maar wees behoedzaam, want ik denk dat het Duitse koppel inmiddels weer thuis is :wink: .
We leven hier alvast met even grote spanning mee :thumbup: .
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Wij wachten in spanning de berichten af..! :blob8:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
RiaK
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door RiaK »

Hele fijne reis Leen! Ook jullie reisverslagen heb ik met veel plezier gelezen. Ik zag dat jij en Roel Ramsey Canyon hebben bezocht, maar dat er helaas nog geen kolibri's waren. Wij gaan eind volgende week naar Phoenix en ik heb dank zij jullie Ramsey Canyon op mijn wishlist gezet.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hadden vorig jaar eigenlijk constant geweldig weer in April en weeronline gaf regenen wind aan en temperaturen die soms wel 10 graden scheelde met de werkelijkheid... Weervoorspellen blijft lastig
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Vandaag hebben wij een poging gedaan om de KoW te vinden, maar we kwamen vanaf de US550 en hadden vanaf daar geen goede beschrijving naar de KoW.
Tomtom wilde ons de meest onmogelijke paden in sturen.
Uiteindelijk zijn we naar de US550 teruggereden en naar Farmington gegaan.
De dirtroads waren nu echter goed te berijden.
Volgens een ranger in Cuba had het in de omgeving al 2 weken niet geregend, en door de wind waren de dirtroads mooi opgedroogd.
We hebben met Leen en Roel contact gehad en ze zijn net bij ons in het motel op bezoek geweest.
Morgen gaan we samen ontbijten en op zoek naar de KoW.
We gaan met 2 auto's, dus als 1 vast zou komen te zitten kan met de 2e nog altijd hulp worden gehaald indien dat nodig is.
Wens ons maar geluk.

Leen we hebben hier toch eindelijk internetverbinding gekregen. :clap:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

haha, ja morgen is D day of beter gezegd KoW day!!!!! ik ben zeer benieuwd!

Gisteren (onze eerste volle dag hier) fantastische dag, met o.a. Grand Falls( op herhaling), Painted desert(viel tegen, zeer slecht weer), de prachtige route van Winslow naar de hopi mesa's (wauw, wat een weg! een aanrader), Blue Canyon (fantastisch, super, geen woorden voor. Veel mooier nog dan gehoopt, wordt een moeilijk te overtreffen hoogtepunt van de reis), en onze eerste geocachen in de USA.
Vandaag mooie routes gereden, en Canyon de Chelly (vonden we zeer mooi). maar brrrrrrrrrrrrr koud!

groetjes uit Farmington! leen
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

SonjaV schreef:Volgens een ranger in Cuba had het in de omgeving al 2 weken niet geregend.
Die maakt duidelijk een onderscheid tussen "sneeuw" en "regen" :wink: .
Tipsy_1 schreef:Blue Canyon (fantastisch, super, geen woorden voor. Veel mooier nog dan gehoopt, wordt een moeilijk te overtreffen hoogtepunt van de reis)
Blue Canyon is inderdaad een onwaarschijnlijk mooi gebied en was ook bij ons vorig jaar het :thumbup: van de reis. Maar...wij hadden toen de Bisti's en KOW niet op het programma staan :wink: .
Het ziet er in elk geval goed uit voor de KOW, veel succes aan het Belgisch-Hollandse team :thumbup: .
SonjaV
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

FIRST TO FIND!!!

Vandaag hebben Leen & Roel samen met Sonja & David de King of Wings gevonden!
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Geweldig dat 't is gelukt :clap: Ik ben benieuwd naar jullie verslag en jullie foto's!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

hallo,
hier ben ik weer, deze keer uit de Inca Inn in Moab!

amai, wat hebben wij een fantastische reis. Amerika blijft ons verbazen!
Gisteren zijn we dus met Sonja en David eerst naar de Denny's geweest en dan naar de KoW gereden met twee wagens. Een leuk avontuur. De road lag droog maar we konden duidellijk zien waar Kalaman onlangs nog zoveel miserie had. Na een leuke wandeling (niet te moeilijk) zagen we dan eindelijk de KoW op ons wachten! uiteraard heel veel foto's genomen, was toch een zeer bijzonder moment. Het was ook echt spannend er naar toe te wandelen, wachtend op die eerste blik. Er kwam trouwens na ons nog een groep mensen toe.. om te kamperen...
Daarna nog verder gegaan naar Bisti Badlands, naar de Chocolate Hoodoo's en de Cracked eggs (zeer bijzonder) -> weer wauw, wat is Bisti bijzonder. ik hoop hier zeker nog terug te komen, wij kunnen ons hier uren vermaken denk ik. Na deze hele toffe en zeer bijzondere dag met de Volletjes zijn wij nog (grotendeels in het donker...) doorgereden naar Monticello.

In Monticello zijn we dan vroeg vanmorgen vertrokken voor WEER een hoogtepunt: de hike in Chesler park, waar we een loop gewandeld hebben (ik schat een kleine 15 km). Wat is het daar onbeschrijflijk mooi, Roel vond het zelfs het hoogtepunt van de reis en één van de mooiste plaatsen die hij ooit zag, dat zegt veel. Op foto's is het wel niet vast te leggen, maar wat fantastisch in Chesler Park te wandelen omgeven door die schitterende rotsformaties. Heel het Needles district heeft ons trouwens bijzonder bekoord, ook de route er naar toe, en daarna de route naar Moab. (vanmorgen zag het weer er even zeer slecht uit maar ondertussen zien wij twee er uit als die weldoorkookte kreeften).
Roel heeft nu heel veel bleinen op de voeten, ikke gelukkig nog geen.

Blue Canyon, Cracked Eggs, KoW, Chesler Park... tot nu toe al zoveel hoogtepunten deze reis en dan nog al die mooie autorouts en andere dingen... We genieten hoor!

voor wie benieuwd hier, is hier mijn on line album, in welke ik gewoon alle foto's heb staan. Maar op de overzichtspagina kan je wel handig alle foto's samen zien staan en bvb naar die van KoW gaan. (als we gek doen op foto dan is dat allicht geocachen en de wazige zijn uit de auto getrokken).
http://www.flickr.com/photos/leenvg/set ... 242244668/

groetjes van Leen (en Roel maar die ligt al uitgeteld voor de TV)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

en hier nog een foto'tje van de moment supreme

zucht, ik krijg hem niet omgedraaid, maar soit...) * note mod (Marco): afbeelding gedraaid.

Afbeelding
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gelukkig dat op de latere foto's steeds meer blauwe luchten staan. Leuke trip zeg :thumbup:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Tipsy_1 schreef:en hier nog een foto'tje van de moment supreme
Wat leuk dat jullie er nu geweest zijn en hem gevonden hebben.
Jullie maken een prachtige reis. Nu zitten jullie dan in het geweldige Moab, midden in het rode canyonlandsgebied. Heel veel plezier verder en goede reis.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Leuke fotos! Bedankt voor het plaatsen!
Welke plek vonden jullie mooier, Blue Canyon of KoW?
KoW ziet er kleiner uit op de fotos dan ik had verwacht, of lijkt dat maar zo?
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hoi Leen in de Inca Inn. Wij zaten 2 weken geleden in kamer 101 :wink: .
We kennen uiteraard allemaal de KOW van de foto's van Synatschke en Scholler met schitterende wolkenluchten, zonsondergangen en/of met eindeloos veel filters en nabewerkingen, maar is mijn indruk nu verkeerd, of moet KOW nu, in werkelijkheid, niet ruimschoots onderdoen voor de Bisti's waar er achter zowat elke hoek een vreemdsoortige steenformatie te vinden is?
Geniet in Moab, één van onze absolute favorieten in het ZW :thumbup: .
Henriëtte
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Blue Canyon, Cracked Eggs, KoW, Chesler Park... dat klinkt echt als een super vakantie. Ik herken het enthousiasme over Chesler Park helemaal, wij vinden dit nog altijd een van de mooiste hikes die we ooit hebben gedaan.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

@Ilona: mijn favoriet qua schoonheid is Blue Canyon maar eigenlijk kan je dat niet vergelijken he. Bij KoW ging het ook om de spanning, de hike, de verwachting van wanneer hij ging verschijnen en de omgeving is ook zeeeeeeeer mooi. toch ook een topplek hoor.

@Kalaman: dat zal dan aan mijn fotografie kwaliteiten liggen. Ik trek eerder foto's voor de lol en als herinnering voor mezelf en denk er niet echt bij na. de foto's van de volletjes gaan vast mooier zijn. KoW is volgens mij niet echt te vergelijken met andere plekken. De wandeling en rit er naar toe maken het ook bijzonder. Hij is niet supergroot maar dat wisten we he. eigenlijk was het wel zoals ik verwacht had. Van Bisti hebben wij behalve de cracked eggs niet zo heel veel gezien dus kan ik niet echt vergelijken. Maar die eieren zijn echt zeeeeeeeeeeeer mooi.

@Henriëtte: Chesler Park had ik uit jouw reisverslagen, waarvoor dank :thumbup: Maar amai, wel een heeeeeeeel pittige hike he.
Wij hebben heel veel last gehad het eerste uur om het juiste pad te vinden (er waren blijkbaar een aantal steenmannetjes verdwenen :evil: ) Onderweg vonden we het ook niet altijd duidelijk hoe het pad liep en zelfs op de terugweg niet. Op het einde van "de wei" zijn wij op aanraden van amerikaanse toeristen niet naar rechts via joint trail gegaan maar naar links om via elephant canyon terug te wandelen. Volgens hen ging dit een prachtig stuk zijn maar amai! daar moesten we echt klimmen en klauteren, het was eigenlijk te gevaarlijk (en ik ben niet zo gauw bang in bergen en langs afgronden). Dus we waren heel fier op ons zelf toen we heelhuids bij onze auto stonden.

Nu op naar Arches!
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Leentje, dankzij jouw onbewerkte foto's zien we hoe de werkelijkheid is :thumbup: .
Chesler Park...ons to-do lijstje voor volgende april raakt steeds voller :wink:
Veel plezier in Arches, één van onze favorieten in Moab...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer