Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door Kingair »

@ Ziva

Die dingen heb ik ook allemaal meegemaakt en waarschijnlijk vele anderen hier op AA ook.

Maar ze zwijgen mooi :wink:

Groeten,

Kingair

Morgen terug naar Belgie dat is veel erger !
Het was zo mooi weer hier in Palm Springs en LA :sadcry:
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Ziva schreef:Nee, de pompstations zijn soms zo verschillend dat je er moedeloos van wordt inderdaad. Ook de verschillen in benzineprijs zijn soms enorm, dat mogen ze van mij wel meer standaardiseren als dat zou kunnen.

Nog meer overheid bemoeienis :roll: en hoe moeilijk kan tanken zijn, er zijn misschien 4 verschillende mogelijkheden :mrgreen:
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

goldenhills schreef:'Onder de rook van SF' zitten natuurlijk enorm veel buitenlanders. Inderdaad, de broodjessmeerder bij Subway wordt ongeduldig als je niet snapt hoe het werkt,

Je kan bij Subway gewoon plaatjes aanwijzen wat je wilt hebben en niet alleen Subway kent ongeduldige medewerkers, al de fastfood tenten is hetzelfde, snel bestellen, snel eten en nog sneller ophoepelen :lol:
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door kaap koraal »

Ik vind Subway een makkie vergeleken bij Panera bread !! Dat meisje achter de toonbank had geloof ik wel 25 vragen met elk 4 keuze mogelijkheden over mijn lunch combo :lol: !
En dat terwijl het echt net lunchtijd was met een rij tot de deur en terug :) ,nee hierbij valt echt de Subway in het niet geloof me.

P.S. ik ga eigenlijk altijd naar de Publix/Ralph's/Sweetbay of andere willekeurige supermarkt voor een sub aangezien ik ze daar 2x lekkerder en voor mijn gevoel verser vind dan in bij
Subway en veel vriendelijker personeel ook, dat zal te maken hebben met de secundaire arbeidsvoorwaarden denk ik. :)
Het zal ook wel ééntonig zijn heel de dag broodjes maken terwijl ze bij de supermarkt ook gelijk de vleeswaren en maaltijden verkopen/klaarmaken.

Met tanken heb ik de oplossing gevonden ..gewoon naar binnen lopen en zeggen $30.00 on pump 3 please.
Dat met mijn pas tanken heb ik opgegeven na al die postcodes invoeren enzo , iemand zei doe dan gewoon 90210 maar dat werkt ook meestal niet dus gewoon ff lopen,
is trouwens ook beter voor jullie na al die Subway broodjes enz hahahaha
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Tijd een FAQ over dagelijkse dingen die in de VS duidelijk anders zijn dan bij ons?

- Tanken
- "even een snack/koffie kopen"
- hoe ga je met de bus mee? ("do you accept strippencards??")
- etc

(trouwens, je moet een buitenlander ook niet loslaten in een Hollandse snackbar hoor. Bereklauw, sitostick, nasischijf, patatje oorlog, niet te begrijpen)
LA, LA, LA....
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Mijn man, geboren en getogen Townie, is een paar keer naar Subway geweest en komt er niet weer. Als ras-echte amerikaan, heeft hij het 'my money, i'll have it my way'. En daar hadden de Subway medewerkers waar hij bij bestelde een hekel aan. Bovendien, vind hij, doen ze veel te weinig vlees op z'n broodje. Hij noemt ze dutch sandwiches, hahaha. Hij gaat liever naar lokale subshops, die weten tenminste hoe ze amerikaanse broodjes moeten maken. Zijn mening.

Soms denk ik ook wel es dat het de onzekerheid van misschien een nieuwe werker is? Ik ben een gold card starbucks koffiedrinker, kom er dus regelmatig en heb dan vaak dezelfde bestelling. Met die bestelling hebben sommige 'baristas' moeite, zoals onlangs weer in Florida.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Over tanken, ik was van de week bij een tankstation hier in de buurt en het lukte me echt niet om de pomp aan te krijgen. Ben naar binnen gelopen en volgens de mevrouw gebeurde dat zo'n beetje 2 keer per uur maar als ik even een kwartiertje kon wachten zou haar collega me komen helpen en dan zou ik het volgende keer makkelijk zelf kunnen doen. Ben maar doorgereden naar het station aan de overkant. Heb nog steeds geen idee hoe die pompen nou werkten, zat een handeltje aan, paar knoppen zonder uitleg...snapte er niets van en er stond nergens uitleg over hoe of wat. Alleen 'pay and start fueling' :shock:
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Elke, laatst was ik voor het eerst bij Panera, en inderdaad ook zo'n vuursalvo van vragen gehad. Ik kan het niet altijd goed horen wat ze zeggen.
In Nederland tanken was voor ons net zo'n probleem als ik hier hoor van jullie; wie heeft er nu een dieselpomp naast de gewone benzine zitten? (gelukkig stopte mijn zoon me net op tijd om diesel in de auto te doen), en een andere keer bij een tankstation met alleen maar automaten. En om maar even door te gaan, betalen op de tram in Amsterdam, mensen keken niet zo gelukkig met ons langzame buitenlanders.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ja, dat verstaan van wat ze zeggen is voor mij ook een groot probleem omdat er altijd geruis en muziek op de achtergrond (nou ja, voor mij is dat de voorgrond) is. Dan heb ik al problemem met een redelijk voorspelbaar Nederlandstalig gesprek met mijn partner, dus in 't Engels kan je het helemaal vergeten. Al valt Panera (en Artisano, hebben jullie dat ook?) best wel mee. En van Subway ben ik niet zo wild, dus daar kom ik maar 1 keer per jaar of zo.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik was van de week ergens aan het tanken, en daar hadden die "lever" helemaal geïntegreerd in de slanghouder. Tegen de tijd dat ik dáár achter was, was het betaalproces al afgebroken, moest ik weer van voor af aan beginnen, en besloot het apparaat vervolgens dat het allemaal maar verdacht was en dat ik me moest melden bij de kassa. Zucht...
Gast

Bericht door Gast »

Hahaha, heel herkenbaar allemaal. Onze eerste keer bij de Subway vergeten we ook nooit meer. Met twee kids en klotsende oksels van al die vragen, met een lange rij mensen achter ons..... pfff. Maar we hadden een hele aardige medewerker die echt de tijd voor ons nam om het uit te leggen (en hoe we Parmesan uit moesten spreken :lol: )

Als ik nu naar een mij onbekende broodjeszaak ga, bezoek ik altijd eerst hun website. Dan weet ik een klein beetje wat te verwachten. Ik maak me er nu ook minder druk om. Klant is koning en de meeste zaken gedragen zich daar ook naar.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

In Nederland tanken was voor ons net zo'n probleem als ik hier hoor van jullie; wie heeft er nu een dieselpomp naast de gewone benzine zitten? (gelukkig stopte mijn zoon me net op tijd om diesel in de auto te doen),
Uh, Samsclub bijvoorbeeld? Daarbij heb je in Nederland een stukje minder ruimte voor pompen
Reden dat jij waarschijnlijk diesel wilde tanken is dat in Nederland de dieselpomp een zwart handvat heeft en de benzine groen. Hier is het net andersom.
Ik ook heb afgelopen zomer mijn vaders auto bijna vol met diesel gegooid :roll:
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Toch staat er meestal in hele grote letters "pas op, Diesel" op het handvat :wink:
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

+ een klep op het handsvat ;)

Afbeelding
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het aparte is overigens dat we in het buitenland naar andere winkels gaan dan in je eigen land.

Voorbeeldje: In NL is Subway niet echt heel populair, in de VS gaan veel vakantiegangers naar de Subway als ik de reacties op dit forum moet geloven. In Nederland bezoek ik zelf bijna nooit de Starbucks terwijl ik er elke dag langs loop maar in de VS stop ik wel eens bij een Starbucks. Dan heb je ook allerlei mensen die in het buitenland minimaal 1 keer naar de mcdonalds of burger king gaan terwijl ze er in NL misschien bijna nooit heengaan(mijn ouders zijn daar een goed voorbeeld van).
Gast

Bericht door Gast »

Ja, dat heb ik met de Starbucks. Op vakantie dronk ik het veel en nu eigenlijk nooit. En dat terwijl er een Starbucks zit in de supermarkt waar ik wekelijks kom. Nu ik het elke dag kan drinken, wordt het toch anders. Heeft denk ik toch te maken met het "op vakantie" gevoel. Ik vond in Frankrijk het stokbrook tijdens vakantie ook altijd veel lekkerder smaken.
Aquell
Amerikakenner

Bericht door Aquell »

DejaVu schreef:Het aparte is overigens dat we in het buitenland naar andere winkels gaan dan in je eigen land.

Voorbeeldje: In NL is Subway niet echt heel populair, in de VS gaan veel vakantiegangers naar de Subway als ik de reacties op dit forum moet geloven. In Nederland bezoek ik zelf bijna nooit de Starbucks terwijl ik er elke dag langs loop maar in de VS stop ik wel eens bij een Starbucks. Dan heb je ook allerlei mensen die in het buitenland minimaal 1 keer naar de mcdonalds of burger king gaan terwijl ze er in NL misschien bijna nooit heengaan(mijn ouders zijn daar een goed voorbeeld van).
Dat klinkt bekent. Sunway is in Amerika overigens het gene wat voor Nederlanders denk ik het makkelijkste is. Je kunt zelf zeggen dat only cheese and lettuce wilt. Toen ik voor het eerst in Amerika kwam en ik zag wat men daar zoal op een sanwich mikt had ik ook zoiets doe mij maar kaas en sla en dan vind ik het wel goed.

Ik ga nooit naar Starbucks, geen idee waarom. Ik drink zo ie zo minder koffie hier. Ik moet well zeggen dat, en ik ben zelf ook zo geweest, Nederlanders heerlijk kunnen klagen/zeiken. Als je op het vliegveld staat en je hoort de Nederlanders bij de gate zeuren dan denk ik altijd, je hoeft hier niet op vakantie te gaan. Maar goed zal wel te maken hebben met het feit dat je voor een euro 1,3 dollar krijgt. Dan is de gemiddelde Nederlander al snel om, lol. Ik klaag nu als ik in Nederland bent en ik moet rekening houden met openingstijden.
http://katieaxelinthestates.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lexington, Kentucky
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Sommige dingen smaken in het land van oorsprong beter dan in je thuisland. Neem nu bv. raki of pastis: smaakt lekker in Turkije of Frankrijk, in de namiddag terwijl je lekker op het terrasje van de zon op je snoet zit te genieten. Maar als ik het dan thuis drink, dan smaakt het niet zo.
Idem met schnapps.

Wat de hamburgers betreft: als ik dat thuis eet, dan is het omdat ik ze zelf maak. Op vakantie kook ik niet, dus dan is zo'n snelle vette hap ook wel eens handig en 't smaakt dan ook.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Marion K
Amerikafan

Bericht door Marion K »

Ik ben blij dat ik kennelijk niet de enige benzine kluns ben. :wink:

De eerste keer bij Kohls enzo moest ik ook wel wennen. Vooral de kledingmaten (8, 10, 12???) en ook schoenmaten. En onderbroeken... wist ik veel of ik maat 5, 6, 7, of 8 nodig had. En dan de andere woorden. Nederlands: vest - engels: (button down) sweater. Nederlands: sweater - engels: sweatshirt. Nederlands: bodywarmer - engels: vest. Erg verwarrend in het begin!
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Vana, zo duidelijk stond er niet op dat het diesel was. Zoals op die foto zou het moeilijk te missen zijn!
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer