Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis vraag123: Mini Road-Trip Zuid-Westen VS

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gesloten
vraag123
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis vraag123: Mini Road-Trip Zuid-Westen VS

Bericht door vraag123 »

Mij werd geadviseerd hier een topic te openen, vorig topic stond in het Noordoosten gedeelte, niet relevant dus.
Vorig topic voor mensen die het toch even willen lezen: http://forum.allesamerika.com/viewforum.php?f=9

Ok.

Ik ben momenteel dus in de VS, er is het een en ander gebeurd, en ik heb nu nog ca. 1.5 a 2 maanden in de VS.
Ik wil het Noordoosten verlaten en een mini road-trip plannen in het Zuidwesten. Een aantal dingen die relevant (kunnen) zijn: ik ben 20 jaar, ik heb een rijbewijs, maar ik ben niet ervaren.

Een aantal dingen die ik echt wil zien:

Los Angeles (hier zal ik ook landen) en dan het liefst een entertainment park / filmstudio (wat raden jullie aan? :) ).
Las Vegas (als er iets te doen valt voor 20 jarigen, in de VS moet je voor heel veel dingen 21 zijn. Vooral in Las Vegas).
Grand Canyon
Yosemite National Park
San Francisco / Alcatraz

Dat is wat ik zelf wil zien. Maar wat moet ik volgens jullie echt zien (echte aanraders)?

En hoeveel weken moet ik voor zoiets rekenen? Ik wil het niet te lang maken, want ik ben toch alleen en te lang wordt denk ik wel veel te duur met al die overnachtingen etc.

Ik zal zelf nog het een en ander uitzoeken... Graag hoor ik tips: hoe verschillend is het auto-rijden en raden jullie het aan om in bergachtige gebieden te rijden (Nederland is vlak), is het veilig / goed geregeld? Tips om te besparen om overnachtingen, enz. :)
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

- Clint Eastwood in ''The Outlaw Josey Wales (1976)'' (IMDb Link)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Mini Road-Trip Zuid-Westen VS

Bericht door Martin & Marianne »

Mijn dochter heeft vorig jaar met een vriendin (beiden 19) een roadtrip gedaan, zie voor een kort verslag: http://judithvanneck.waarbenjij.nu/
Las Vegas had ze al eerder bezocht (ze studeerde een jaar aan de UCR in Riverside) en dat is erg leuk, ook al mag je niet gokken.
Ze hebben in goedkope motels overnacht, in een tipi bij Bryce en in een tent bij Curry Village in Yosemite.

Marianne
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

vraag123 schreef:Los Angeles (hier zal ik ook landen) en dan het liefst een entertainment park / filmstudio (wat raden jullie aan? :) ).
Universal: http://www.universalstudioshollywood.com/

Ook makkelijk met het OV te bereiken.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Martin & Marianne schreef:Mijn dochter heeft vorig jaar met een vriendin (beiden 19) een roadtrip gedaan, zie voor een kort verslag: http://judithvanneck.waarbenjij.nu/
Las Vegas had ze al eerder bezocht (ze studeerde een jaar aan de UCR in Riverside) en dat is erg leuk, ook al mag je niet gokken.
Ze hebben in goedkope motels overnacht, in een tipi bij Bryce en in een tent bij Curry Village in Yosemite.

Marianne
Bedankt, leuk om te lezen :).

Ik wil ook wel schieten, lijkt mij gaaf :D.
''I always heard there were three kinds of suns in Kansas, sunshine, sunflowers, and sons-of-bitches.''

vraag123
Amerikafan

Re: Reis vraag123: Mini Road-Trip Zuid-Westen VS

Bericht door vraag123 »

Hmm... begin er nu over te twijfelen. Na alles wat er is gebeurd, is dit misschien niet verstandig om nu te doen.
Voor volgend jaar zouden we nog iets in het Zuid-Westen plannen en om nu nog eens 2,500-4,000 USD uit te geven, niet op tijd gepland, alles om boeken en alleen... Twijfel er echt over :D. Ik kan ook meer van NYC zien en het als een 'toerist' bekijken zoals iemand eerder had aangegeven... ZIjn nog genoeg dingen die ik niet gezien heb hier (ground zero, wall street, helikopter tour, langs de statue of liberty, empire state, brooklyn bridge, wil nog een aantal 'film-sets' bezoeken, zoals waar Once Upon A Time in America is opgenomen, en nog wat dingen inslaan die hier goedkoper zijn dan in NL :mrgreen: ).

Moet er even goed over nadenken :p. Wat denken / adviseren jullie? Als ik een deel van mijn vergooide geld terug kan krijgen, weet ik 75% zeker dat ik gewoon een mini road-trip (weekje of 1.5) plan. Zo niet, dan wordt het wel te veel van het goede :P (hotels, motels, auto, vliegticket, etc.). Met zijn tween kun je de kosten nog delen, maar alleen wordt dat een stuk moeilijker (en misschien saaier? Maar ik ben meer een introvert, dus dat laatste weet ik niet zo zeker :p ).

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Een aantal vragen die mijn beslissing sterk kunnen beïnvloeden :mrgreen:

- Kan ik mijn iPhone (4s) gebruiken om te navigeren? Ik heb een US abonnement afgesloten met internet, maar doet mijn navigatie (Google maps o.i.d.) het ook als er geen internet bereik is? Tips? :D

- Welke camera (niet te duur) raden jullie aan? Ik denk niet dat mijn iPhone ideaal is :P

- Hoe is het auto rijden in het Zuid-Westen van de VS? Ik heb enkel ervaring met handgeschakelde diesel auto's, op een vlak gebied (Nederland). Ik weet dat automaten makkelijker zijn (dat zijn de auto's die ze verhuren), is het makkelijk rijden met een automaat in heuvelachtige / bergachtige gebieden?

:D

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

IPhone als navigatie zal met Google Maps niet werken, internet op mobiel is praktisch afwezig in grote delen van het ZW.
Download dan b.v. navigon ZW Amerika, met alle kaarten op je telefoon.

IPhone als fototoestel gaat prima, ik neem geeneens meer een echt toestel mee (al maak ik ook bijna geen foto's meer)

Autorijden in ZW is prima te doen,automaat rijdt veel makkelijker en fijner dan schakelauto, ik zou me daar geen zorgen over maken.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ik heb GPS Nav 2 gedownload met mappen voor California en Nevada :p.

Ik heb wel een iets beter foto toestel nodig, ik vind niet dat de iPhone genoeg functies enz. heeft.

vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Ik heb via Google Maps routebeschrijving even snel gekeken naar een mogelijke route:

Los Angeles - Palm Springs - Grand Canyon - Las Vegas - Yosemite National Park - San Francisco - Carmel - Santa Barbara - Los Angeles

Is dat een logische route? Ik kom dan uit op onder 2,000 mijl. In hoeveel dagen is dit te doen? :D

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat je op minimaal 2 weken moet rekenen. Kijk eens rond op dit forum, er komen regelmatig vergelijkbare reizen voorbij.

Een mogelijke indeling:
dag 1 Los Angeles - Palm Springs
dag 2 Palm Springs - Grand Canyon
dag 3 Grand Canyon
dag 4 Grand Canyon - Las Vegas
dag 5 Las Vegas
dag 6 Las Vegas - Lone Pine
dag 7 Lone Pine - Yosemite
dag 8 Yosemite
dag 9 Yosemite - San Francisco
dag 10 San Francisco
dag 11 San Francisco - Carmel
dag 12 Carmel - Santa barbara
dag 13 Santa barbara - Los Angeles
dag 14 Los Angeles

Marianne
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

Bedankt ^^ Marianne :).

Ik heb een vraag: hoeveel $ heb ik nodig voor zo'n road trip van 1 a 2 weken?

Zelf al het e.e.a opgezocht:

Huur auto zal rond de 600 dollar kosten
Vliegticket rond de 400 dollar
Brandstof kosten rond de 250 dollar
Totaal zal het tussen de 1100 en 1300 $ zijn voor deze kosten.

Op hoeveel moet ik rekenen voor de overige kosten?
Dus:

- Overnachting
- Eten & Drinken

Ik hoef niet in dure hotels te verblijven en elke dag uitgebreid te zitten eten, ik wil vooral dingen zien :mrgreen: .

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als jij met een underage pakket voor dollar 600 voor 14 dagen een auto kan huren mag je in je handjes wrijven hoor...Het is eerder 600+ euro dat ik voorbij zie komen namelijk. Brandstof...reken even mee dat je niet alleen van plek naar plek rijd maar ook op die plek vaak nog wat km's maakt.

Een volle tank zal gem. zo'n $70 kosten...zeg 5x tanken = $350.
Vliegticket...moet je er een voor NY - LA hebben of voor NY - LA - AMS (bijv)? Ik denk dat NY - LA toch wel goedkoper dan jou prijs moet kunnen namelijk.
Hotels, tussen de 60 en 90 euro per nacht.. zeg in 14 dagen (en dat je niet teruggaat naar NY) dus 13 overnachtingen, gem €80 = €1040
Ik schat dat je gemiddeld tussen de 20 en 40 euro voor eten/drinken en aanverwante zaken kwijt bent, dus 14x 30 euro is zo'n 400 euro.
Sowieso 2 nationale parken $50 (yosemite 25 en de grand canyon 25)

even euro dollar en andersom omrekenen... 270 1040 400 40 + (je eigen 1000 dollar voor auto/vlucht) 770 = €2500 voor de gehele trip... Ik denk dat dit aardig in de buurt zal komen voor de totale kosten.
vraag123
Amerikafan

Bericht door vraag123 »

PSVwally schreef:Als jij met een underage pakket voor dollar 600 voor 14 dagen een auto kan huren mag je in je handjes wrijven hoor...Het is eerder 600+ euro dat ik voorbij zie komen namelijk. Brandstof...reken even mee dat je niet alleen van plek naar plek rijd maar ook op die plek vaak nog wat km's maakt.

Een volle tank zal gem. zo'n $70 kosten...zeg 5x tanken = $350.
Vliegticket...moet je er een voor NY - LA hebben of voor NY - LA - AMS (bijv)? Ik denk dat NY - LA toch wel goedkoper dan jou prijs moet kunnen namelijk.
Hotels, tussen de 60 en 90 euro per nacht.. zeg in 14 dagen (en dat je niet teruggaat naar NY) dus 13 overnachtingen, gem €80 = €1040
Ik schat dat je gemiddeld tussen de 20 en 40 euro voor eten/drinken en aanverwante zaken kwijt bent, dus 14x 30 euro is zo'n 400 euro.
Sowieso 2 nationale parken $50 (yosemite 25 en de grand canyon 25)

even euro dollar en andersom omrekenen... 270 1040 400 40 + (je eigen 1000 dollar voor auto/vlucht) 770 = €2500 voor de gehele trip... Ik denk dat dit aardig in de buurt zal komen voor de totale kosten.
Bedankt. Ik kwam zelf op ongeveer 2100 uit voor de gehele trip, dus dat ligt wel in de buurt.
Ik denk dat het komt door die 30 euro p. dag voor eten en drinken. Ik denk dat dat wel aan de hoge kant is, dat is rond de 45 dollar?
Dat is best veel eten en drinken op een dag :p.

Maar ik houd jullie op de hoogte :mrgreen:

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Reis niet meer van toepassing. Topic wordt gesloten.
Groetjes,
Carine
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer