Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tipsy's 3de rondje zuidwest - voorjaar 2013

Bericht door Tipsy_1 »

kalaman schreef:Leen, ik snap eigenlijk 25 april niet goed : je rijdt eerst van Capitol Reef naar River Ford om van hieruit Cathedral Valley te rijden, waarbij je dus een gans stuk verder, in oostelijke richting, terug op de 24 komt, om dan helemaal terug te rijden (zal toch een dikke 2u zijn) naar Escalante?
Dus nogmaals de goede raad : vertrek zeker 's morgens op tijd :thumbup: .

thx Rudy.
Ik was me er van bewust dat CV minstens 6uren tijd kost, maar als ik jou uren lees is het misschien wel meer. klopt dat we nog een stuk" terug" moeten rijden op de UT24.
We zouden ook een tweede overnachting kunnen nemen in Torrey/CR, maar ik hou er rekening meer dat we CV misschien niet kunnen doen, en dan heb ik liever alvast Escalante daar staan met het oog op de plannen van de dag er na... en de dag ervoor wil ik absoluut in Torrey of omgeving zijn om alvast bij het visitor center te informeren... MMM, sowieso vertrekken we vroeg, dus ik dacht wel ten laatste om 9 u de loop aan te vangen en ik dacht dus die om 3 u of afgerond te hebben, dus nog een "zee" van tijd om naar Escalante te rijden... dacht ik... tja, desnoods slapen we toch in Torrey he, kunnen we eventueel ter plekke nog wel aanpassen, maar het is goed het in het achterhoofd te hebben allicht.

Ander probleem, met dank aan Rudy en Sonja :evil: :lol: nu wil ik natuurlijk ook perse naar Yant Flat.
Dus misschien laatste nacht voor Vegas toch maar niet in Kanab maar in St George...

Dan kunnen we op 30 april nog Yant Flat doen... (die extra nacht Kanab daar was vooral ingeval we uitgeloot zouden worden voor de Wave)...

Ook hier kan ik misschien best enige flexibiliteit inbouwen...
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:desnoods slapen we toch in Torrey he, kunnen we eventueel ter plekke nog wel aanpassen, maar het is goed het in het achterhoofd te hebben allicht.
alternatief is Whispering Sands Motel in Hanksville. Wij sliepen er vorig jaar en nu opnieuw. Kraaknette, rustige kamers aan 70€ per nacht. En dit is niet zo ver van de uitgang van de CV-loop.
Je kan het nog altijd aanpassen mocht je te laat "buiten" komen :wink: . Maar de volledige loop rijden van 9u tot 15u :shock: ? No way...of jullie zouden écht moeten racen door die dirt roads...
CV is trouwens niet enkel rijden, maar ook eindeloos blijven genieten van de schitterende uitzichtpunten... :thumbup:
Overnachten in Torrey of Hanksville biedt dan ook het voordeel dat je 's morgens de 12 kunt rijden zonder jullie te moeten haasten vooraleer het donker wordt.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

in Hanksville in de whispering sands slapen we een paar nachten eerder ook - LOL.
Ik hou in mijn achterhoofd: als we "te laat" buiten rijden dan slapen we gewoon in Torrey.
De UT12 wil ik niet perse op het gemakje rijden. Het is mooi, maar kan voor mij niet tippen aan de rest van de dingen die ik wil zien, maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurijk (mij gaat het meer om de dingen die vanaf die route te bekijken zijn...).

EDIT: ik lees in het reisverslag van Bart en Evy dat die er ook 8u over deden (Laurent Martres spreekt van minimum 6u)... dus als we om 9 u beginnen, moeten we toch rekenen tot 5 u bezig te zijn. (allicht vertrekken we iets vroegt, maar just to be sure is dat allicht de minimum timing...)
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Tipsy_1 schreef:16 april vlucht via Newark (meer dan 5 u overstap tijd :evil: dankzij een recente schema wijziging bij United) naar Phoenix
Liever zoveel tijd op Newark dan op JFK bijvoorbeeld. ;-) Wij hebben 2 keer een overstaptijd van 4u en een beetje gehad op Newark en dat viel redelijk mee. Oké het is lang, maar het is een aangename luchthaven met veel winkels en bars. Wij hebben altijd een paar uur rustig in een bar gezeten en de eerste keer zelfs naar de voetbal zitten kijken. :lol:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Wij deden er inderdaad 8 uur over. Wij hebben daarbij elk uitkijkpunt aangedaan en hebben niet moeten haasten. Maar op zes uur lijkt het me niet te doen, tenzij je wat sneller rijdt (of racen) en dat je het uitkijkpunt Lower Cathedral Valley Overlook waarover Rudi al sprak niet zou aandoen. MAAR !! dat punt moet je net wel aandoen, want dat vond ik het mooiste van de hele loop! Neem inderdaad de rechtse kant om naar boven te wandelen, wij maakte ook de fout om de linker zijde te nemen (Rudi en ik hadden het hier nog over op de meeting in Antwerpen :wink: )
Het is het enige uitkijkpunt waarvoor je wat verder moet wandelen, ik dacht 1 mijl enkel, en wat dus wat meer tijd kost dan de andere uitkijkpunten. Maar je krijgt er wel wat voor terug!

Voor ons was het Torrey - CVL - Torrey, volledige dag gepland voor de loop.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

@ Sofie: klopt, Newark is een fijne luchthaven, heb er vroeger wel vaker voor het werk geweest. en ooit nog al 6 uren gezeten LOL. Kunnen we eens lekker uitgebreid gaan eten he, om de start van onze reis te vieren. en tijdens de tweede vlucht slapen (ben ik gelukkig heel goed in :lol: )

@ Bart en Rudi: nogmaals bedankt voor het advies zeker voor het te wandelen stukje. Cathedral Valley is voor mij DE dag van de reis, zeker van plan hier de tijd voor te nemen. :-) . We vertrekken op tijd (hoop toch wel ten laatste om half 9 door de rivier te rijden) en weten dat we er niet voor 5 u 's avonds uit zullen zijn. Dan hebben we nog 2-3u om in de lichte in Escalante te raken, en zo niet, dan blijven we in Torrey.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Tipsy_1 schreef:@ Bart en Rudi: nogmaals bedankt voor het advies zeker voor het te wandelen stukje. Cathedral Valley is voor mij DE dag van de reis, zeker van plan hier de tijd voor te nemen. :-) . We vertrekken op tijd (hoop toch wel ten laatste om half 9 door de rivier te rijden) en weten dat we er niet voor 5 u 's avonds uit zullen zijn. Dan hebben we nog 2-3u om in de lichte in Escalante te raken, en zo niet, dan blijven we in Torrey.
op die manier kan het niet mislopen :thumbup: ...nu nog het weer meehebben :wink:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

link gevonden naar een rapport met de status van verschillende dirt roads die op de planning staan, misschien ook voor anderen nog nuttig.µ

http://www.usa-reporter.com/reporter/GS ... Report.pdf
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Bedankt Leen. :thumbup:
Ik had ook al gezocht, maar niks gevonden.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik gebruikte deze link altijd tijdens onze reizen.
En ik moet zeggen dat hij heel betrouwbaar is. Betrouwbaarder dan sommige visitor centers.
Niet alle wegen worden zeer up to date gehouden, maar meestal is er dan ook niet veel gewijzigd.
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dit blad hangt meestal ook uit bij het BLM-kantoor. Vorig jaar in april zagen we het ook hangen in Big Water met de wegtoestand van...november 2011 :shock:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

nog 2 vraagjes:
De hike naar Delicate arche staat natuurlijk op onze wishlist maar gezien onze allergie-aan-te-veel-medetoeristen (beetje ironisch, we zijn er zelf tenslotte ook :lol: ) liefst niet bij zonsondergang: ik zie mijzelf niet tussen tientallen andere mensen van dit mooie verschijnsel staan genieten. Nu schijnt zonsopgang ook mooi te zijn... heeft iemand dat al eens meegemaakt bij Delicate Arch? en is het dan ook zo druk? Hike in Devils Garden willen we ook in de ochtend doen...

en dan nog een gps vraag:
De meeste coordinaten voor mooie plekken in de US zijn bvb van dit format 36°58'16''. dus Graden, minuten, seconden. Nu is dat een format dat ik in mijn GPS (nen dakota) niet kan kiezen. ik kan wel kiezen vooor hdddd°mm'ss.s'. Het verschil zit 'm dus in nog een extra komma na de seconden... Als ik bvb bovenstaand coordinaat in dit format wil ingeven, vervang ik dan het getal na de komma gewoon door een 0? Maw ik geef in 36°58'16.0''? Heb het er al met Doockles over gehad en zij denkt ook dat het zo zit, klinkt logisch maar toch...

thx!
SonjaV
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door SonjaV »

Tipsy_1 schreef:en dan nog een gps vraag:
De meeste coordinaten voor mooie plekken in de US zijn bvb van dit format 36°58'16''. dus Graden, minuten, seconden. Nu is dat een format dat ik in mijn GPS (nen dakota) niet kan kiezen. ik kan wel kiezen vooor hdddd°mm'ss.s'. Het verschil zit 'm dus in nog een extra komma na de seconden... Als ik bvb bovenstaand coordinaat in dit format wil ingeven, vervang ik dan het getal na de komma gewoon door een 0? Maw ik geef in 36°58'16.0''? Heb het er al met Doockles over gehad en zij denkt ook dat het zo zit, klinkt logisch maar toch...

thx!
format 36°58'16'' is inderdaad ddd°mm'ss.s'. (graden, minuten, seconden)
Je kan het coördinaat 36°58'16'' gewoon zo ingeven en hoeft niet persé .o er achter te zetten.
De coördinaten op geocaching.com worden in een andere notatie gegeven, namelijk ddd°mm.mmm (graden, decimale minuten)
Je kan de ddd°mm'ss.s" ook omzetten naar de ddd°mm.mmm notatie met de convertor op deze of deze site.
De 1e link heeft nog meer leuke geotools.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

kalaman schreef:Dit blad hangt meestal ook uit bij het BLM-kantoor. Vorig jaar in april zagen we het ook hangen in Big Water met de wegtoestand van...november 2011 :shock:
Over welke weg ging dat? Ik heb ondertussen ondervonden dat ze de data enkel aanpassen als er een wijziging is. Maw als de weg april 2012 dezelfde conditie heeft als de laatste melding,in dit geval 11/11 blijft gewoon die laatste melding staan.
Groetjes,
Carine
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Niet specifiek over "een" weg, gewoon het blad met alle wegen.
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Bedankt sonja!

btw, die site waar dat blad met die wegen opstaat (voor die update van die wegen kan je je trouwens abboneren via BLM, nog niet uitgedokterd hoe, maar als nu eens één iemand van het forum dat kan doen, dan kunnen we het een vaste plek geven op het ZW forum - zal eens kijken of ik kan vinden hoe en wat) - dat is de Duitse site "USA reporter", echt een superleuke handige site hoor. Niet enkel voor die road conditions... :-) de rubriek road conditions is trouwens best wel uitgebreid. :thumbup:
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

heb een nog een link gevonden waar je het road conditions rapport en de openings uren van de VC, kan vinden:

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=778158

dacht even dat het een meer recentere update was dan de andere link, maar nee, het bovenste is van 2012, je moet helemaal naar beneden scrollen...

Ondertussen heb ik ook onze boottocht naar Rainbow Bridge geboekt! :-)
Tipsy_1
Amerika-expert

Bericht door Tipsy_1 »

Ook een show in Las Vegas (Mac King) en de tour in de Neon Graveyard geboekt! :thumbup:

Helaas ook slecht nieuws dat de Bullfrog-Hall's crossing ferry allicht niet vaart; zal pas vanaf midden mei (of zelfs niet dit jaar) varen wegens officiëel waterniveau of onofficieel budgetproblemen... :(
Jammer, nu nog even overwegen of we de 276 nemen en dan de Notom Bullfrog road (mijn eerste keuze - maar de bulffrog creek is wel een beetje een heikel punt blijkbaar) (en misschien even omrijden langs Little Egypt) of toch maar de gewone weg (de95) maar dat zou dus dezelfde weg zijn als de dag ervoor.
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

heb al 2 keer de tocht naar Delicate Arch gedaan bij zonsondergang en al bij al valt het best mee qua toeristendrukte - de meeste mensen zitten te genieten van de ondergaande zon (en uiteraard ook uit te blazen van de beste wel pittige (steile :)) wandeling) ...

opgelet evenwel dat je niet doet zoals ik; ik liep richting de Arch en was zo gebiologeerd door de aanblik dat ik niet merkte dat ik richting een steeds steiler wordende helling liep (steil naar beneden) en er bijna insukkelde (rechts beneden de Arch - degene die er al geweest zijn, zullen wel weten wat ik bedoel)

vorig jaar had ik wel de pech dat een zelfverklaard fotomodel persé wou "zonnen" vlak naast de Arch zodat een foto nemen quasi onmogelijk was - niet alleen voor mij maar de pakweg 200 anderen die er toen waren)
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Hey Leen, we zitten inmiddels in Washington, maar ik kan je alvast bevestigen dat de reden inderdaad het waterpeil is. Toen we aan de Hite-overlook kwamen hebben we ons een hoedje geschrokken als we het verschil zagen met vorig jaar. Je kan er op dat punt bijna gewoon met de auto oversteken. Bij thuiskomst zal ik de vergelijkende foto's op de blog zetten. Het is echt bedroevend. Ook de boot naar Rainbow Bridge moest n serieuze detour maken. Ze zijn zelfs een extra doorgang aan het graven. De mensen in Hanksville kunnen er niet mee lachen. Volgens hen komt het omdat ze Lake Mead aangevuld hebben met t water van Lake Powell...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer