CaroLine schreef:Gisteren in Aken bij Subway gelunchd en daarna naar Starbucks geweest. Heerlijke frappuccino gehad!
We waanden ons weer heel eventjes in Amerika.
Carola
Moet toegeven, dankzij dit topic en alle drankjes die genoems werden, ben ik maar eens gaan proeven en goed bevallen!!
NBen waarschijnlijk ook een fan geworden...of aan het amerikaniseren ..haha.....
Laatst hadden we een dark-chocolatte frapu nog wat besteld..en Ruby heeft het meest opgedronken .
CaroLine schreef:Gisteren in Aken bij Subway gelunchd en daarna naar Starbucks geweest. Heerlijke frappuccino gehad!
We waanden ons weer heel eventjes in Amerika.
Carola
Maar het blijft surrogaat, nietwaar???
O ja, het is maar een heel klein beetje Amerika-gevoel. Maar we genieten daar wel van. Ik zou liever een Frappuccino in Amerika bestellen!
Carola
Tja, waarom zit Starbucks niet in Nederland? Ik denk dat we in dit land te zeer centenpikkers zijn. We zijn niet bereid om 4 euro voor een kop koffie te betalen. Zeker hier in Tilburg niet. Dat is echt de nationale Aldi-stad. Allemaal paupers. Wellicht dat er in Amsterdam, waar veel toeristen komen, wel een markt voor is. Den Haag, met zijn vele ambassades en overheidsinstellingen, is er ook geschikt voor.
Toch zie je hier in het centrum wel enkele van die Starbucks-achtige koffierestaurants komen. Ze houden het alleen niet lang uit. Binnen een jaar zijn ze weer gesloten.
Zelf ben ik best bereid om extra te betalen voor Starbuckskoffie. Zodra ik in Amerika of Canada ben stap ik er altijd meteen binnen. Jammer dat er hier geen is!
Iris_1982 schreef:ik wil hiergeen Starbucks
Subway zit hier ook al
Straks is er niks meer dat Amerika-eigen is....
lekker houden daar, dan blijft t bijzonder
Eigenlijk heb je ook wel gelijk Iris. Veel van die zaken zijn juist zo speciaal omdat je ze alleen tegenkomt tijdens je vakantie in Amerika.
Ik moet wel zeggen dat ik de Subway wel goed vind. Hier in Heerenveen zit er ook eentje en als je binnenkomt, ruikt het precies zoals in Amerika bij de Subway en waan ik mij steeds even terug in mijn favoriete land...
Er zijn naast Starbucks ook een heleboel andere concepten die in andere landen wel goed lopen en in Nederland niet.
Waarom hebben ze in Frankrijk en Duitsland van die mega shopping malls en hypermarkten zoals WalMart of Carrefour? Doet vrij Amerikaans aan (groots en ruim opgezet terrein met vaak meerdere fastfood restaurants in de omgeving). Hier in Nederland zie je dergelijke terreinen nauwelijks. Mag allemaal niet i.v.m. vergunningen/wetgeving/ed.
Zelfs in Polen wordt de ene na de andere Tesco megasupermarkt (is dan wel Engels, maar toch) uit de grond gestampt.
Airmiles schreef:Er zijn naast Starbucks ook een heleboel andere concepten die in andere landen wel goed lopen en in Nederland niet.
Waarom hebben ze in Frankrijk en Duitsland van die mega shopping malls en hypermarkten zoals WalMart of Carrefour? Doet vrij Amerikaans aan (groots en ruim opgezet terrein met vaak meerdere fastfood restaurants in de omgeving). Hier in Nederland zie je dergelijke terreinen nauwelijks. Mag allemaal niet i.v.m. vergunningen/wetgeving/ed.
Zelfs in Polen wordt de ene na de andere Tesco megasupermarkt (is dan wel Engels, maar toch) uit de grond gestampt.
Denk dat het is omdat in Nederland land meer premium is. Je ziet ook meer kleinere winkels in NYC. De grote malls zitten buiten de stedelijke gebieden waar meer ruimte is. Frankrijk en Duitsland zijn ook veel groter en dunner bevolkt vergeleken met Nederland.
Airmiles schreef:Er zijn naast Starbucks ook een heleboel andere concepten die in andere landen wel goed lopen en in Nederland niet.
WalMart is uit Duitsland vertrokken, wegens slechte resultaten.
WalMart is uit Duitsland vertrokken, wegens slechte resultaten.
(Nog) niet overal, want in Aken is er nog een.
Carola
Iris_1982 schreef:ik wil hiergeen Starbucks
Subway zit hier ook al
Straks is er niks meer dat Amerika-eigen is....
lekker houden daar, dan blijft t bijzonder
Ik moet wel zeggen dat ik de Subway wel goed vind. Hier in Heerenveen zit er ook eentje en als je binnenkomt, ruikt het precies zoals in Amerika bij de Subway en waan ik mij steeds even terug in mijn favoriete land...
Roland
dat klopt ja...t is er alleen minder hysterisch koud door de airco (ik kreeg in washington spontaan een maagzweer toen ik van 40 graden naar zo ongeveer -10 liep in de Subway)
Een kennis van me die zijn eigen espressor bar heeft wist me een maand of twee geleden te melden dat Starbucks een aantal properties in NL heeft gekocht
. . . . . . . want ik wil geen Starbucks in NL, dan word het zo gewoon. Nu maak ik, als ik de echte Starbukkies echt mis, mijn eigen Venti Peppermint Mocha, da's veel leuker.
Uiteraard bevat deze homemade Venti Peppermint Mocca echte Starbucks coffee, echte Starbucks cacau, echte Starbucks peppermint, en een echte Starbucks cup
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.