Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Starbucks (nog niet) in Nederland

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Noa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Noa »

CaroLine schreef:Gisteren in Aken bij Subway gelunchd en daarna naar Starbucks geweest. Heerlijke frappuccino gehad!
We waanden ons weer heel eventjes in Amerika.
Carola

Maar het blijft surrogaat, nietwaar??? :wink:
Fan of the U.S.A.
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Moet toegeven, dankzij dit topic en alle drankjes die genoems werden, ben ik maar eens gaan proeven en goed bevallen!!
NBen waarschijnlijk ook een fan geworden...of aan het amerikaniseren ..haha.....
Laatst hadden we een dark-chocolatte frapu nog wat besteld..en Ruby heeft het meest opgedronken :wink: .
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Noa schreef:
CaroLine schreef:Gisteren in Aken bij Subway gelunchd en daarna naar Starbucks geweest. Heerlijke frappuccino gehad!
We waanden ons weer heel eventjes in Amerika.
Carola

Maar het blijft surrogaat, nietwaar??? :wink:
O ja, het is maar een heel klein beetje Amerika-gevoel. Maar we genieten daar wel van. Ik zou liever een Frappuccino in Amerika bestellen!
Carola
Airmiles
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Airmiles »

Tja, waarom zit Starbucks niet in Nederland? Ik denk dat we in dit land te zeer centenpikkers zijn. We zijn niet bereid om 4 euro voor een kop koffie te betalen. Zeker hier in Tilburg niet. Dat is echt de nationale Aldi-stad. Allemaal paupers. Wellicht dat er in Amsterdam, waar veel toeristen komen, wel een markt voor is. Den Haag, met zijn vele ambassades en overheidsinstellingen, is er ook geschikt voor.

Toch zie je hier in het centrum wel enkele van die Starbucks-achtige koffierestaurants komen. Ze houden het alleen niet lang uit. Binnen een jaar zijn ze weer gesloten.

Zelf ben ik best bereid om extra te betalen voor Starbuckskoffie. Zodra ik in Amerika of Canada ben stap ik er altijd meteen binnen. Jammer dat er hier geen is!
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

ik wil hiergeen Starbucks
Subway zit hier ook al
Straks is er niks meer dat Amerika-eigen is....

lekker houden daar, dan blijft t bijzonder
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Iris_1982 schreef:ik wil hiergeen Starbucks
Subway zit hier ook al

Eigenlijk heb je ook wel gelijk Iris. Veel van die zaken zijn juist zo speciaal omdat je ze alleen tegenkomt tijdens je vakantie in Amerika.

Ik moet wel zeggen dat ik de Subway wel goed vind. Hier in Heerenveen zit er ook eentje en als je binnenkomt, ruikt het precies zoals in Amerika bij de Subway en waan ik mij steeds even terug in mijn favoriete land... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Krijg helemaal zin in koffie. Zometeen even naar de Starbucks clone bij onze bedrijfskantine, Java City :)

Leuk weetje:
Veel collega's van mij zijn gek op Peet's coffee, wat oorspronkelijk van een Nederlander was, Alfred Peet, die ook de orginele inspiratie was voor Starbucks:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peet%27s_Coffee_%26_Tea &
http://en.wikipedia.org/wiki/Starbucks

Eigenlijk is Starbucks dus een Nederlandse uitvinding.

Dora
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

dora schreef:Krijg helemaal zin in koffie. Zometeen even naar de Starbucks clone bij onze bedrijfskantine, Java City :)

Leuk weetje:
Veel collega's van mij zijn gek op Peet's coffee, wat oorspronkelijk van een Nederlander was, Alfred Peet, die ook de orginele inspiratie was voor Starbucks:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peet%27s_Coffee_%26_Tea &
http://en.wikipedia.org/wiki/Starbucks

Eigenlijk is Starbucks een Nederlandse uitvinding.

Dora
De koffie van Peet's is ook beter dan Starbucks, imho.
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

Er zijn naast Starbucks ook een heleboel andere concepten die in andere landen wel goed lopen en in Nederland niet.

Waarom hebben ze in Frankrijk en Duitsland van die mega shopping malls en hypermarkten zoals WalMart of Carrefour? Doet vrij Amerikaans aan (groots en ruim opgezet terrein met vaak meerdere fastfood restaurants in de omgeving). Hier in Nederland zie je dergelijke terreinen nauwelijks. Mag allemaal niet i.v.m. vergunningen/wetgeving/ed.

Zelfs in Polen wordt de ene na de andere Tesco megasupermarkt (is dan wel Engels, maar toch) uit de grond gestampt.
dora
Amerikakenner

Bericht door dora »

Airmiles schreef:Er zijn naast Starbucks ook een heleboel andere concepten die in andere landen wel goed lopen en in Nederland niet.

Waarom hebben ze in Frankrijk en Duitsland van die mega shopping malls en hypermarkten zoals WalMart of Carrefour? Doet vrij Amerikaans aan (groots en ruim opgezet terrein met vaak meerdere fastfood restaurants in de omgeving). Hier in Nederland zie je dergelijke terreinen nauwelijks. Mag allemaal niet i.v.m. vergunningen/wetgeving/ed.

Zelfs in Polen wordt de ene na de andere Tesco megasupermarkt (is dan wel Engels, maar toch) uit de grond gestampt.
Denk dat het is omdat in Nederland land meer premium is. Je ziet ook meer kleinere winkels in NYC. De grote malls zitten buiten de stedelijke gebieden waar meer ruimte is. Frankrijk en Duitsland zijn ook veel groter en dunner bevolkt vergeleken met Nederland.

Dora
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Airmiles schreef:Er zijn naast Starbucks ook een heleboel andere concepten die in andere landen wel goed lopen en in Nederland niet.

WalMart is uit Duitsland vertrokken, wegens slechte resultaten.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

sweatbox schreef:

WalMart is uit Duitsland vertrokken, wegens slechte resultaten.
(Nog) niet overal, want in Aken is er nog een.
Carola
Airmiles
Amerikafan

Bericht door Airmiles »

sweatbox schreef: WalMart is uit Duitsland vertrokken, wegens slechte resultaten.
Dacht het niet. Kijk maar:
http://www.walmart.de/index.php?mapid=1[/url]
sweatbox
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door sweatbox »

Airmiles schreef:
sweatbox schreef: WalMart is uit Duitsland vertrokken, wegens slechte resultaten.
Dacht het niet. Kijk maar:
http://www.walmart.de/index.php?mapid=1
WalMart heeft haar zaken in Duitsland eind juli verkocht aan Metro. Kennelijk zijn de zaken nog niet gerebrand.
Iris_1982
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 35
Contacteer:

Bericht door Iris_1982 »

Coyote schreef:
Iris_1982 schreef:ik wil hiergeen Starbucks
Subway zit hier ook al

Ik moet wel zeggen dat ik de Subway wel goed vind. Hier in Heerenveen zit er ook eentje en als je binnenkomt, ruikt het precies zoals in Amerika bij de Subway en waan ik mij steeds even terug in mijn favoriete land... :wink:

Roland
dat klopt ja...t is er alleen minder hysterisch koud door de airco (ik kreeg in washington spontaan een maagzweer toen ik van 40 graden naar zo ongeveer -10 liep in de Subway) :)
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

sweatbox schreef:
Airmiles schreef: Dacht het niet. Kijk maar:
http://www.walmart.de/index.php?mapid=1
WalMart heeft haar zaken in Duitsland eind juli verkocht aan Metro. Kennelijk zijn de zaken nog niet gerebrand.
Dat zal het dan wel zijn, want ik ben zaterdag nog langs de winkel gereden waarop heel groot WalMart stond.
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Een kennis van me die zijn eigen espressor bar heeft wist me een maand of twee geleden te melden dat Starbucks een aantal properties in NL heeft gekocht

:( . . . . . . . want ik wil geen Starbucks in NL, dan word het zo gewoon. Nu maak ik, als ik de echte Starbukkies echt mis, mijn eigen Venti Peppermint Mocha, da's veel leuker.

Uiteraard bevat deze homemade Venti Peppermint Mocca echte Starbucks coffee, echte Starbucks cacau, echte Starbucks peppermint, en een echte Starbucks cup :D

WEG MET STARBUCKS uit nederland
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer