Ik kom op 380 KM en ongeveer 4 uur 50 minuten.
Zie link:
https://maps.google.nl/maps?saddr=Blue+ ... mra=ls&z=9
Tuurlijk zullen we wat stops maken onderweg, daar is het vakantie voor

Ik herinner me nog mijn verbazing toen ik de eerste keer in Canada kwam, in BC. Vond het zo moeilijk te geloven dat we werkelijk op een highway zaten! Het leek wel op de gewone verbindingsweg die ik thuis dagelijk nam tussen ons dorp en het volgende dorp.AnnInBC schreef:Het hele stuk wat jullie rijden van Blue River richting Revelstoke is enkel baans verkeer (zelfs de Trans-Canada Highway (Highway 1) en als je achter iemand rijdt die traagjes gaat dan gaat het ook niet vooruit.
Ok ik begrijp het dus moet overal een paar uurtjes bij tellen voor de "niet zo gangbare" snelwegen vergeleken met Europa. Daar kunnen we natuurlijk wel rekening mee houden door daar een dag voor te rekenen. Zodat we ook nog wat kunnen wandelen als we wat moois zien.AnnInBC schreef:Op zo'n snelwegen kan je niet echt doorrijden, want je mag maar rond de 80km/u rijden. De enige snelweg waar je 110km/u mag rijden is de Coquihalla Highway (Highway 5). Het hele stuk wat jullie rijden van Blue River richting Revelstoke is enkel baans verkeer (zelfs de Trans-Canada Highway (Highway 1) en als je achter iemand rijdt die traagjes gaat dan gaat het ook niet vooruit. Hou hier gewoon rekening mee en ik denk wel dat je voor 380-400km langer dan 5 uren zal doen, ik zou minstens op 6 uren rekenen op zo'n wegen. De snelwegen in Canada zijn heel wat anders dan in Europa eens als je uit de grote steden weg rijdt.
Vergeet ook niet dat er in Glacier National Park in Canada niet zoveel te zien is behalve Rogers Pass met zijn Visitor Info Centrum en een paar kleine wandelingetjes, tenzij je tijd hebt om langere halve dag en dag wandelingen te maken. Als je hebt over Glacier National Park in de USA, dan zit je een heel stuk uit de richting.
Groetjes,
Ann
Waarom van Clinton naar Blue River en niet via Kamloops?Etje schreef:Kun je me vertellen of het zowieso een beetje te doen is, we reizen van Vancouver - Whistler op een dag, Whistler naar Clinton op een dag, en dan van Clinton naar Blue River. Zijn er bijv. tussen die plaatsen dingen die we echt niet moeten missen of waar we rustig een "pauze" van een paar uur kunnen houden op die dagen? Dus bijv. paardrijden ergens ofzo, of een mooie tocht wandelen etc..