Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Etje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reis Canada voor klein budget. Te doen of niet?

Bericht door Etje »

Hoi Schellie,

Ik kom op 380 KM en ongeveer 4 uur 50 minuten.

Zie link:

https://maps.google.nl/maps?saddr=Blue+ ... mra=ls&z=9

Tuurlijk zullen we wat stops maken onderweg, daar is het vakantie voor :)
schellie
Amerikafan

Bericht door schellie »

De maximum snelheid in Canada op snelwegen is 100km per uur. Als je een gemiddelde haalt van 80 km ben je niet slecht bezig. Vanaf Clearwater naar Roger Pass in Glacier is 405 km , daar doe je dan ongeveer 5 uur over, zonder stops. Kom je van Blue River af, komen er nog eens ruim 100 km bij en dan zit je op ongeveer 6 1/2 uur. Je moet toch op een hele dag rekenen
schellie
AnnInBC
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Op zo'n snelwegen kan je niet echt doorrijden, want je mag maar rond de 80km/u rijden. De enige snelweg waar je 110km/u mag rijden is de Coquihalla Highway (Highway 5). Het hele stuk wat jullie rijden van Blue River richting Revelstoke is enkel baans verkeer (zelfs de Trans-Canada Highway (Highway 1) en als je achter iemand rijdt die traagjes gaat dan gaat het ook niet vooruit. Hou hier gewoon rekening mee en ik denk wel dat je voor 380-400km langer dan 5 uren zal doen, ik zou minstens op 6 uren rekenen op zo'n wegen. De snelwegen in Canada zijn heel wat anders dan in Europa eens als je uit de grote steden weg rijdt.

Vergeet ook niet dat er in Glacier National Park in Canada niet zoveel te zien is behalve Rogers Pass met zijn Visitor Info Centrum en een paar kleine wandelingetjes, tenzij je tijd hebt om langere halve dag en dag wandelingen te maken. Als je hebt over Glacier National Park in de USA, dan zit je een heel stuk uit de richting.

Groetjes,
Ann
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

AnnInBC schreef:Het hele stuk wat jullie rijden van Blue River richting Revelstoke is enkel baans verkeer (zelfs de Trans-Canada Highway (Highway 1) en als je achter iemand rijdt die traagjes gaat dan gaat het ook niet vooruit.
Ik herinner me nog mijn verbazing toen ik de eerste keer in Canada kwam, in BC. Vond het zo moeilijk te geloven dat we werkelijk op een highway zaten! Het leek wel op de gewone verbindingsweg die ik thuis dagelijk nam tussen ons dorp en het volgende dorp. :lol:
(al kan ik dat niet meer zeggen waar ik nu zit; de autostrade telt hier minstens 3 rijvakken in elke richting, soms zelfs 6. En een aantal van de doorgaande wegen hier -die men ook highway noemt, maar die gewoon binnen de stad liggen- hebben minstens 2 rijvakken en soms 3 in elke richting)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Elke, tegenwoordig zijn ze in de omgeving van Vancouver ook vooruit gegaan. De Highway 1 die van Vancouver naar Noord Vancouver gaat is nog steeds 2 rijvakken elke richting, eens als je op de grens zit van Burnaby - Coquitlam richting de nieuwe Port-Mann Bridge kom je op zo'n 4 rijvakken elke richting. De brug is nog 100% open, op dit moment 4 rijvakken elke richting maar eens al de verbindingen naar de brug ook klaar zijn worden het 5 rijvakken elke richting. Maar als je dan blijft rijden en je komt in de buurt van Abbotsford dan zijn we terug op 2 rijvakken elke richting. De meeste Highways die nog wat verder landinwaarts gaan zijn enkel 1 rijvak in elke richting, behalve een stuk van Trans-Canada Highway (Highway 1) tot in Hope en de Coquihalla Highway is 2 rijvakken elke richting alsook de Okanagan Connector (Highway 97C)...maar verder zit je buiten Greater Vancouver toch wel met heel veel "highways" die maar 1 rijvak hebben elke richting. En daar houdt niet iedereen rekening mee, het is heel anders reizen dan als je door Europa rijdt.

PS: Je bent het nu toch wel al goed gewoon in Canada, he Elke? Daar bij jullie zullen de snelwegen wel meer "snelwegen" zijn...hihihi! :wink:

Groetjes,
Ann
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

'snel'wegen...? Dat ligt er een beetje aan. Hier in Oakville en Burlington kan je nog vlot rond geraken, delen van Mississauga ook. Buiten het spitsuur staan we op een half uurtje in downtown Toronto. In het spitsuur moet je daar wel even uur bijtellen. :lol: De wegen zijn wel breed, maar het staat vol.
Een van de snelwegen in Toronto noemt de Don Valley Parkway, afgekort tot DVP. Maar in de volksmond wordt die de Don Valley Parkinglot genoemd. :mrgreen:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

AnnInBC schreef:Op zo'n snelwegen kan je niet echt doorrijden, want je mag maar rond de 80km/u rijden. De enige snelweg waar je 110km/u mag rijden is de Coquihalla Highway (Highway 5). Het hele stuk wat jullie rijden van Blue River richting Revelstoke is enkel baans verkeer (zelfs de Trans-Canada Highway (Highway 1) en als je achter iemand rijdt die traagjes gaat dan gaat het ook niet vooruit. Hou hier gewoon rekening mee en ik denk wel dat je voor 380-400km langer dan 5 uren zal doen, ik zou minstens op 6 uren rekenen op zo'n wegen. De snelwegen in Canada zijn heel wat anders dan in Europa eens als je uit de grote steden weg rijdt.

Vergeet ook niet dat er in Glacier National Park in Canada niet zoveel te zien is behalve Rogers Pass met zijn Visitor Info Centrum en een paar kleine wandelingetjes, tenzij je tijd hebt om langere halve dag en dag wandelingen te maken. Als je hebt over Glacier National Park in de USA, dan zit je een heel stuk uit de richting.

Groetjes,
Ann
Ok ik begrijp het dus moet overal een paar uurtjes bij tellen voor de "niet zo gangbare" snelwegen vergeleken met Europa. Daar kunnen we natuurlijk wel rekening mee houden door daar een dag voor te rekenen. Zodat we ook nog wat kunnen wandelen als we wat moois zien.

Kun je me vertellen of het zowieso een beetje te doen is, we reizen van Vancouver - Whistler op een dag, Whistler naar Clinton op een dag, en dan van Clinton naar Blue River. Zijn er bijv. tussen die plaatsen dingen die we echt niet moeten missen of waar we rustig een "pauze" van een paar uur kunnen houden op die dagen? Dus bijv. paardrijden ergens ofzo, of een mooie tocht wandelen etc..
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Etje schreef:Kun je me vertellen of het zowieso een beetje te doen is, we reizen van Vancouver - Whistler op een dag, Whistler naar Clinton op een dag, en dan van Clinton naar Blue River. Zijn er bijv. tussen die plaatsen dingen die we echt niet moeten missen of waar we rustig een "pauze" van een paar uur kunnen houden op die dagen? Dus bijv. paardrijden ergens ofzo, of een mooie tocht wandelen etc..
Waarom van Clinton naar Blue River en niet via Kamloops?
Tussen Vancouver en whistler vlakbij Squamisch kun je een onvergetelijk wandeling maken naar Stawamus Chief! Een van de grootste granietblok ter wereld en je mag hem beklimmen een paar honderd meter omhoog. Je kunt hem niet missen je rijd er langs en dan de borden volgen. We praten nog regelmatig over deze tocht. Wij hadden toen 30+ graden en maar een halve liter water bij ons. Dat kan ik niet iedereen aanraden.
Tussen Cache Creek en Kamloops kun je prachtige dingen doen. Picknicken in Juniper Beach een kamping met een dayuse area b.v. Een tafeltje uitzoeken en naar de prachtige vogels kijken. De treinen die langskomen lijkt geen eind aan te komen. En pas op voor de cactussen.
Iets verder is een groot meer voor Kamloops geweldig om te zwemmen.
Dit gedeelte van Canada is een van de warmste van BC.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Dankjewel voor je tips. Eigenlijk hebben we geen reden om via Clinton te reizen, het leek ons de kortste route. Beter via Kamloops reizen? :)

We gaan in Juni, zou het dan al eventueel zwemtemperatuur kunnen zijn? (lijkt me niet). Een beetje afkoeling in het water hoeft niet verkeerd te zijn :)
Laatst gewijzigd door markro op 28 feb 2013, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
AnnInBC
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door AnnInBC »

Ja juist...gewoon rekening mee houden dat je hier misschien niet zo vlot vooruit gaat als op de Europese snelwegen. Dus geef jezelf een hele dag om te reizen van Blue River naar Reveltoke, dat is zeker op een dag te doen.

Ik ben het eens met Yarrah en ik zou de route van Whistler naar Blue River via Kamloops doen, dat is een betere route. Als je wat geluk hebt kan het al goed warm zijn, maar de laatste jaren is juni hier vrij nat geweest. Vorig jaar hadden wij al heerlijke zomer temperaturen (26 graden) in mei, maar in juni was het dan weer een stuk frisser en veel natter. Het is moeilijk om dat op voorhand in te schatten natuurlijk, maar het is altijd mogelijk dat het al lekker warm is en dat je het water in kan.
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Dank voor je tips. Via Kamloops wordt het dus. We zijn ons ervan bewust dat we een druk reisschema hebben en sommige dagen meer reizen dan dat we genieten, maar dat hebben we er voor over. Zo gaan we ook in +/- 3 dagen over vancouver island heen met een paar simpele hoogpunten en uiterste plek Telegraph Cove. Maar dat hebben we ervoor over, we moeten nou eenmaal binnen drie weken weer in NL zijn van de werkgever :( maar dat zal mijn vakantiepret niet drukken, ik ben best wel gek op autorijden.
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Als ik zo weinig tijd had dan ging ik echt niet naar Telegraph Cove. De weg erheen is saai en de houtkap van destijds heeft het landschap geen goed gedaan. De bossen zijn wel weer aangeplant met een bomensoort. Van regenwouden met een hun grote diversiteit, is geen sparke meer.
Vergeet niet in Juni is in Telegraph Cove nog Orca te zien.
De kans is veel groter in Tofino. Tofino is een echte aanrader prachtig relaxt stadje. En ook daar kun je geweldig whalewatchen bij http://jamies.com/.
Wat ook een mooi trip is, om naar Strathcona Provincial park te gaan.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Dankje. We hadden juist voor Telegraph Cove gekozen vanwege het advies op een ander forum dat daar de mooiste Orca tochten te doen zijn. Van jou begrijp ik dus dat dat niet voor Juni geldt?

Strathcona, is dat een beetje op de route vanaf bijv. Nanaimo?
druppel
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door druppel »

Al eens gekeken of er campings met cabins zijn op jullie weg ? ( wij overnachten overigens in een tent, supergezellig en van de 75 dollar verschil met een hotel kan ik heel leuke dingen doen ) De supermarkten zijn wat duurder dan in amerika maar vooral het brood is een stuk beter, en je kunt het zo duur maken als je wilt als je zelf kookt .Een camping scheelt je echt heel veel geld
gymnastics; just do it !
Etje
Amerika-ontdekker

Bericht door Etje »

Hoi Druppel,

Campings met cabins heb ik nog niet echt gevonden moet ik zeggen. We hebben nu een groot deel van onze reis geboekt, en ook de hotels die we gaan bezoeken.

het wordt van Vancouver waar we 2 nachten verblijven via AirBnB, overtocht, naar een nachtje in Tofino (booking.com), een nachtje in Nanaimo (booking.com), overtocht, een nachtje in Whistler (rechtstreeks), een nachtje in Kamloops (hotels.com), een nachtje in Blue River 9rechtstreeks), een nachtje in Revelstoke (booking.com), een nachtje in Lake Louise (nog niet geboekt maar duur!!), 3 nachten in Jasper (nog niet geboekt), weer een nachtje in Lake Louise (nog niet geboekt maar duur!!), 3 nachten in Banff - Canmore (AirBnB), en de laatste nachten in Calgary (booking.com).

Waar we vooral moeilijk plek kunnen vinden is in Jasper. Verder hebben we zo goed als alles geboekt. Kan iemand me vertellen of Hinton te doen is? Ik heb gezien dat het ongeveer 20 min naar Jasper National Park rijden is maar het scheelt vooral in prijs en ook in beschikbaarheid. Ik ben niet van plan 150 dollar per nacht te betalen om per sé in Jasper te moeten slapen maar weet ook niet of het te doen is om heen en weer te rijden. Bevinden alle bezienswaardigheden en bezichtigingen/trails zich vooral op de route tussen Jasper en Hinton of juist niet?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Hoeveel bespaar je door buiten Jasper te slapen? (tijdsverschil + benzine)
Elke
druppel
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door druppel »

in hinton ( ongeveer een kwartier van jasper ) zit een koa met cabins ! kost iets van 75 euro per nacht
gymnastics; just do it !
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

Maar moet je in die cabins niet je eigen beddengoed meebrengen? Als je dat ook nog ter plekke moet aanschaffen wordt het wel heel duur. En meenemen voor één nachtje is ook weer niet de moeite.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Voor 100 CAD kun je in Jasper wel een B&B (zonder ontbijt) vinden, bespaart je heel wat tijd en kilometers.
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
druppel
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door druppel »

in een cabin moet je inderdaad een slaapzak meenemen ...
gymnastics; just do it !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer