Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Culinair Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Marcel
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Marcel »

marcuscj schreef:Hoi Ineke,
Marcel is een BBQ lekkerbek.
Voor een echte BBQ gebruik je een pit of een smoker en houtskool.
Maar vele restaurants hebben dat equipment niet ,zo ze doen het gewoon in hun oven net als jij.
Maar op het menu is het BBQ ribs en vele mensen weten het verschil niet.
Ook heb je pork ribs en beef ribs (pork is beter)
Bij definitie is het niet altijd pork in het zuiden.
BBQ beef brisket is heel populair in Texas
Ook heb ik nog veel BBQ ratel slangen gegeten in Texas (beter dan kip) maar dat is een ander verhaal.
BBQ lekkerbek, haha, leuke vondst en klopt denk ik wel.
Toen ik eerder zei dat je wanneer je "BBQ" bestelt per definitie pork krijgt, bedoelde ik daarmee niet dat er niets anders gegrild wordt in het zuiden. Alleen, wanneer je bijv. een BBQ Sandwich bestelt, dan krijg je dus iets met pulled of chopped pork. Wil je kip, dan zul je dus een BBQ Chicken Sandwich bestellen. Kortom, BBQ zonder verdere toevoeging is (bijna altijd) pork.

En tja, wat de ribs betreft, smaken verschillen, maar hier in Den Haag zit een leuk Argentijns restaurant waar ze fantastische beef ribs op een houtskoolvuur maken. Daar kunnen pork ribs niet aan tippen. Krijg er meteen honger van.
Life is good in the Tarheel State.
zaandra
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door zaandra »

Prachtige anekdote Marcel!!!!! :D

Thx for sharing this!
Life in the Sunshine State http://www.fliflaflo.blogspot.com
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

De laatste dagen lees ik steeds in Petra's weblog dat ze van de lekkere crockpot recepten klaarmaakt.

Helaas heb ik geen crockpot, maar zou je die recepten ook klaar kunnen maken in de oven? Alles in een ovenschaal, goed afdekken met aluminiumfolie en dan op de laagste ovenstand?

gr, Ineke
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Ineke,

Niet zozeer in de oven, denk ik, het lijkt me, dat het op het fornuis sudderend in een grote pan beter zou lukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Zo'n ouderwetse sudderpan met dikke bodem en dan op een plaatje op het gas, dan lukt het ook.
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

Bedankt, ga ik dat binnenkort toch eens uitproberen.

gr, Ineke
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Er zijn heel veel recepten met de crockpot te vinden. Ik heb alleen niet de nerve om het een halve dag te laten sudderen terwijl er niemand thuis is. Ben iets te veel Croma .. dat je er even bij moet blijven.

De Nederlandse keuken durf ik ook niet aan gasten voor te zetten. Als er hier in de USA een verzoek is om iets Nederlands te koken is het meestal sateetjes met gado gado en rijst.

Marcel.. mooi verhaal .. only in America.
Was that for us?
Magnolia87
Amerikakenner

Bericht door Magnolia87 »

Sandy schreef:Hoewel ik me goed kan voorstellen dat de Neder Amerikanen op zijn tijd zin hebben in de Hollandse pot, vind ik eerlijk gezegd de Nederlandse keuken weinig culinaire uitstraling hebben vergeleken met bijv. de Italiaanse, Oosterse of Amerikaanse keuken.. en dan bedoel ik de echte Hollandse pot - Ik zou onze Amerikaanse vrienden bij een bezoek aan Nederland geen hutspot, patatje oorlog, rooie bieten met speklappen durven voorschotelen ; )

Wij zelf eten regelmatig pasta en Indisch eten .. Toegegeven vind ik af en toe een lekkere Hollandse kost ook heerlijk, zoals boerenkool met worst, maar volgens mij moet je daar Nederlander voor zijn om dat te begrijpen ;)

Wat betreft Amerika, mijn smaak papillen zijn toch wel heel erg gecharmeerd van Steak en gegrilde ‘corn on the cob’ met boter en zout .. De gepofte aardappel of gegrilde aardappeltjes in schil .. MMmm begin nu al te watertanden ; )

-
Ik heb afgelopen zomer Boerenkool gemaakt voor mijn Amerikaanse vrienden (in North Carolina) en ze vonden het (gelukkig) allemaal hartstikke lekker!! :D Ze hebben daar in de supermarkt de groente 'kale', dat is dus de verse boerenkool (zonder de aardappelen natuurlijk), wij hebben het al voorverpakt en gesneden in de supermarkt liggen.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer