Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Rondreis sofie1983: Denver 2013 - vraagstukken!!!

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Cees A
Amerikakenner

Re: Rondreis Denver 2013 - vraagstukken!!!

Bericht door Cees A »

Even wachten, nu kan ik 't niet goed meer volgen. Ben ik nu in discussie met Martin of met Marianne ?
@ Marianne:
Martin & Marianne schreef:Ik heb zelf TS aangeraden om in West Yellowstone te kijken, en TS gaf aan dat daar al niet veel meer te vinden was.
Dat klopt. Je schreef inderdaad dat W-Y ook een mogelijkheid was. Mijn bericht was dan ook zeker niet alleen voor jou bedoeld, maar bijvoorbeeld in dit topic ook voor Marco.
Het valt me regelmatig op dat in adviezen op dit forum alleen wordt gesproken over accomodatie in de parken. (in parken waar dat van toepassing is)
Andere mogelijkheden worden stelselmatig genegeerd of, met het excuus "langer rijden" afgekraakt.
Over de voordelen, die er toch ook echt wel zijn en waarvan een betere prijs/kwaliteitverhouding de belangrijkste is, zwijgt men in alle talen.

@ martin en Marianne.
Martin verwijst naar een topic waarin jullie overnachting in de Old Faithfull Inn in Yellowstone wordt beschreven.
Een bloemlezing uit een aantal reacties op dat bericht:

Liz: Ik ben niet van de shared bathroom, dus kamer 229 zou aan mij niet besteed zijn

Elke V: We vonden de Lodge zelf bij het Lake wel mooi, maar het eten waardeloos. De cabin was werkelijk waardeloos... Moest eigenlijk worden afgebroken.

Onderlegger: Old Faithfull: De kamer met shared bathroom is heel mooi. Echt sfeervol ingericht en ook materialen ogen niet goedkoop.
Het toilet en de douches zijn op de gang maar ook deze zijn luxueus afgewerkt en zeer netjes.
Voor enkele dagen van de reis zit ik er niets mee in om hier te douchen. Het grootste nadeel vind ik dat je 's nachts je kamer moet verlaten om het toilet op te zoeken.
Het eten in Yellowstone vind ik gewoon slecht en veel te duur. In de cafetaria van Canyon Village leek ik net gevangenis eten te krijgen. Alleen was het helemaal niet gratis.
Als alternatief zou ik toch ook meer informatie winnen over de motels net buiten het park in Gardiner en West Yellowstone. Gewoon omdat je goedkopere motels hebt met meer opties (tv, wifi) en (iets) betere restaurants in de buurt. Als je goed plant kan het zelf zijn dat je niet ver moet omrijden.

Liz: Inmiddels ben ik in Yellowstone geweest en heb daar 2 overnachtingen gehad in Canyon Lodge/Cabins en 3 overnachtingen in Old Faithful Inn.
Ik zou nooit meer in Canyon Village verblijven. De cabins, het restaurant en de deli vielen allemaal zo tegen.
Rommelig, sfeerloos, te druk, te duur, slecht eten en de cabin deed me denken aan een bouwkeet.
Old Faithful Inn is oké, maar de west wing frontside kamer vond ik te basic, niet schoon en vooral heel erg gehorig. Mijn snurkende buren hebben me uit de slaap gehouden.
Zou ik ooit nog een keer naar Yellowstone gaan, dan zou ik waarschijnlijk niet meer in het park verblijven, maar een plaatsje zoeken in West-Yellowstone.

DanaLTT: Ik sluit me aan bij de vorige reactie. ik vind de accomodatie echt niet meer van deze tijd. Ook het feit dat je qua eetgelegenheden erg beperkt bent vind ik jammer.
De volgende keer kijk ik ook voor een verblijf in west yellowstone, die aantal kilometers extra maken dan ook niets meer uit. Veel rijden doe je daar toch wel.
Overigens was dit ons 2e bezoek, vorig jaar hadden we een cabin in lake village. Dat is al helemaal niet voor herhaling vatbaar.

Deze reacties geven toch een beetje aan dat men niet unaniem enthousiast is over de kwaliteit van accomodatie in nationale parken.
Misschien kan daar in de toekomst bij het geven van adviezen rekening mee worden gehouden door alternatieven wat nadrukkelijker te vermelden.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Heel eenvoudig op te lossen: huur een camper 8) dan weet je zeker dat je overnachtingsplek goed is een ook het (lekkere) eten heb je in eigen hand :D
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Cees A schreef:Mijn bericht was dan ook zeker niet alleen voor jou bedoeld, maar bijvoorbeeld in dit topic ook voor Marco.
Het valt me regelmatig op dat in adviezen op dit forum alleen wordt gesproken over accomodatie in de parken. (in parken waar dat van toepassing is)
Andere mogelijkheden worden stelselmatig genegeerd of, met het excuus "langer rijden" afgekraakt.
Over de voordelen, die er toch ook echt wel zijn en waarvan een betere prijs/kwaliteitverhouding de belangrijkste is, zwijgt men in alle talen.
Cees, ik wil vooropstellen, dat ik jouw berichten altijd van grote waarde vind voor dit forum, maar in dit topic vind ik jou vervelend reageren.
Op het forum worden in het algemeen zowel accommodaties binnen, als buiten de nationale parken besproken. Ieder mag daar een voorkeur voor hebben en soms moet je noodgedwongen uitwijken naar buiten het park, als het binnen het park vol is. Als beide opties op een normale manier, en dan bedoel ik zonder verwijten, in de berichten beschreven worden, wordt de vraagsteller, of ander forumlid die meeleest, breed geïnformeerd en kan dan zelf een keuze maken waar te overnachten en te eten.

Als jij mijn bericht goed leest, zie je dat ik reageer op de stelling dat cabins in een bepaald gebied "niet geweldig" zijn. Mag ik dan alsjeblieft daar iets tegen inbrengen, hetgeen ik uit eigen ervaring weet? Ook zijn er wel andere forumleden, die positieve berichten geplaatst hebben over sommige cabins binnen het park. Het is zeker niet allemaal kommer en kwel.
Bovendien heb ik in eerdere berichten in eerdere topics over Yellowstone, ook vaker geschreven over verblijf zowel buiten, als binnen de parkgrenzen. Zeker bij Yellowstone kan je door op meerdere plekken te overnachten, het bezoek zo economisch mogelijk indelen.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
sofie1983
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door sofie1983 »

Eerst en vooral, allemaal bedankt voor jullie reacties. Het opzet van een forum zoals dit, is eigenlijk dat iedereen zijn persoonlijke meningen en ervaringen kan delen met anderen (met mensen zoals ik die nog niet zoveel ervaring hebben bijvoorbeeld). We kunnen het nu eenmaal niet allemaal eens zijn.

Wat betreft Yellowstone, accomodaties binnen of vlakbij een NP zijn nu eenmaal altijd overprijsd tov wat ze te bieden hebben. Dat is één ding dat ik wel geleerd heb uit onze eerste rondreis door de VS... We zullen zien of er in de toekomst nog ergens iets anders vrijkomt en vooral dan om de reden dat onze 2 accomodaties gewoon iets te dicht bij elkaar liggen en het dan ook niet echt waard maken om een verplaatsing te doen. En dat is spijtig genoeg iets waar ik nu pas bij stil heb gestaan!

@ Martin & Marianne: bedankt voor de tips wat betreft Yellowstone en Beartooth Highway/Chief Joseph, kan je beide wegen in één loop rijden (volledig dan)?
@ Markro: bedankt voor je prachtige reisverslag, heb hier ook al een paar ideetjes uit "gestolen"!
@ Cees A: bedankt voor de tips over het logeren buiten Yellowstone, spijtig dat zowel binnen als buiten het park alles praktisch volzet is, dus ik zal mij de komende maanden vooral bezighouden met het speuren naar eventuele andere mogelijkheden die vrijkomen...
@Jasmino: bedankt voor je leuke en nuttige tips, dat van de Peak-to-Peak Scenic byway heb ik ook al even opgezocht, blijkbaar is dit inderdaad de route die door Nederland gaat, volgens wat ik uit de recaties kan afleiden is Colorado NM inderdaad meer de moeite dan de Black Canyon, dit lijkt me ook iets meer aan te spreken, tijdens ons verblijf in Moab logeren we in de Red Cliffs Lodge dus hopelijk komt dat dineetje er ook bij!!! En ook nog bedankt voor de chili con carne tip, hopelijk daarna niet teveel "darmlast" :wink:
@ Vana: erg bedankt voor je leuke tips met betrekking tot de route, we zullen dan inderdaad maar voor het Colorado NM gaan!

Het allerbelangrijkste is dat de reis op zich onvergetelijk wordt, als een accomodatie tegenvalt zullen we dit niet aan ons hart laten komen en als het bed echt niet te beslapen valt zal onze vriend Jack Daniels er wel voor zorgen dat we toch nog een goeie nachtrust hebben :wink: :lol:
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

sofie1983 schreef:wat betreft Yellowstone en Beartooth Highway/Chief Joseph, kan je beide wegen in één loop rijden (volledig dan)?
Dat kan niet, de volgende route is wel mogelijk: - Een stuk Wy-120 (Bellfry Highway) - Wy-296 (Chief Joseph Highway) - dan afslaan op Us-212 in oostelijke richting en de Beartooth Pass oprijden en boven op de pas omdraaien en naar Yellowstone rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

sofie1983 schreef:1. Wat is de mooiste route om te nemen van Denver naar Estes Park, gewoon de makkelijkste weg die Google maps geeft, of mooier via de groenere gedeelten (door het stadje Nederland, enz)?
Zonder twijfel Peak to Peak rijden. Neem vanuit Denver de 36 naar Boulder, en dan in Boulder via Canyon Blvd rij je dan Boulder Canyon in. Je komt dan bij de beroemde rotonde van Nederland uit. Stop vooral ook even bij de borden om foto's te maken, en loop even door het dorpje heen (is niet groot). Vanuit Nederland dan de Peak to Peak richting Estes Park.

Qua tijd maakt het relatief gezien niet zo heel veel uit of je via Nederland gaat, of via de I-25, en dan via Loveland en de 34 naar Estes Park rijdt. De route via Nederland is stukken mooier. Vergeet ook niet om tijdens het rijden richting Estes Park af en toe ook achter je te kijken, want soms heb je hele mooie uitzichten achter je.

Oh ja, en hou je in Nederland heel goed aan de snelheid, want ze controleren vaak, en schrijven graag boetes uit.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
erikh
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door erikh »

Wij hebben vorig jaar de Trail Ridge Road gedaan, die was ook erg mooi vanuit Denver naar Estes Park. Onderweg kun je nog Mt Evans meepikken.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

erikh schreef:Wij hebben vorig jaar de Trail Ridge Road gedaan, die was ook erg mooi vanuit Denver naar Estes Park. Onderweg kun je nog Mt Evans meepikken.

:?: :?: :?:
De Trail Ridge Road ligt toch IN het park (Rocky Mountain National Park), tussen Estes Park en Granby? Oh ik begrijp het al, jullie hebben Mount Evans gedaan, en zijn toen bij Granby het park in gereden en hebben de Trail Ridge Road gereden dwars door het park naar Estes Park? Begrijp ik dat goed? Lijkt me wel een lange rit....
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Jasmino schreef:
erikh schreef:Wij hebben vorig jaar de Trail Ridge Road gedaan, die was ook erg mooi vanuit Denver naar Estes Park. Onderweg kun je nog Mt Evans meepikken.

:?: :?: :?:
De Trail Ridge Road ligt toch IN het park (Rocky Mountain National Park), tussen Estes Park en Granby? Oh ik begrijp het al, jullie hebben Mount Evans gedaan, en zijn toen bij Granby het park in gereden en hebben de Trail Ridge Road gereden dwars door het park naar Estes Park? Begrijp ik dat goed? Lijkt me wel een lange rit....
Ja klopt, vanuit Denver naar Mt Evans en dan door naar Estes Park.
We zijn zelfs nog verder gereden naar Cheyenne op diezelfde dag.
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nog even ter bevestiging: deze route hebben jullie dus afgelegd? Jullie zijn bij Granby het park in gereden?
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Nog even ter aanvulling: dat vind ik persoonlijk wel erg veel. Het stuk van de Trail Ridge Road dat bij Estes Park begint tot aan de Continental divide wordt volgens mij als mooiste beschouwd. Dat stuk kun je prima doen als je vanuit Estes Park het park gaat bezoeken. Ik zou Mount Evans bovendien opzoeken vanuit Denver op een eerdere dag, als de route tenminste open is. TS gaat namelijk in juni, en dan bestaat de kans dat de route nog niet is geopend vanwege sneeuw. Ik zou de tijd dus besteden aan Peak to Peak route met wat stops onderweg, en ook in Estes Park wat rondkijken en foto's maken van het prachtige hotel waarvan de naam mij nu ontschiet. De trail ridge road zou ik gedeeltelijke rijden (of tot zover hij is geopend) op de dag dat je het park in gaat.
Winston Churchill

erikh
Amerikafan

Bericht door erikh »

Ja die route hebben wij gedaan. Paste in onze planning het beste, wij waren er overigens 6 juni en toen was Mt Evens geheel sneeuwvrij, maar dat zegt verder niks uiteraard over dit jaar.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Jasmino schreef:en ook in Estes Park wat rondkijken en foto's maken van het prachtige hotel waarvan de naam mij nu ontschiet.
Het Stanley Hotel, waar Steven King de inspiratie opdeed voor The Shining. zeker de moeite waard om even te stoppen. In de koffietent in de kelder (ook van buitenaf te bereiken vanaf de parkeerplaats) kun je een lekkere koffie pakken, en deze dan op de porch vannhet hotel opdrinken, zittend in een van de witte rieten schommelstoelen, genietend van het uitzicht.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Dank je Dento, die bedoel ik inderdaad! Prachtig!
Winston Churchill

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Old Faithful schreef:
sofie1983 schreef:wat betreft Yellowstone en Beartooth Highway/Chief Joseph, kan je beide wegen in één loop rijden (volledig dan)?
Dat kan niet, de volgende route is wel mogelijk: - Een stuk Wy-120 (Bellfry Highway) - Wy-296 (Chief Joseph Highway) - dan afslaan op Us-212 in oostelijke richting en de Beartooth Pass oprijden en boven op de pas omdraaien en naar Yellowstone rijden.

Dit kan wel hoor. Ik had een stukje boven je vraag al geschreven welke route je dan moet rijden ( je gaat dan via de East Entrance Yellwostone in)
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij hebben overnacht in Red cliffs lodge.
Kost wat maar was adembenemend mooi.
Voor yellowstone hebben we een nacht in Mammoth in de cabine geslapen.
Geweldig de grond marmotten sprongen in onze armen als we op de veranda zaten.
Daarna twee nachten in de Canyon lodges en vondt ze uitstekend.
Oud van buiten maar binnen prima.
Toen we een sigaret in de auto aan het roken waren de eerste avond
liepen er twee elanden langs de auto.
Wat een geweldige ervaring.
Okay het restaurant was beetje duur en het eten was snackbar kwaliteit.
Maar wij vonden het de moeite waard om in het park te verblijven.
Als het mogelijk is verblijven we toch in een Np.
Geeft toch een speciaal sfeertje.
Badlands np waren de lodges de grootste verassing
fantastischs om dit np te overnachten.
sofie1983
Amerikafan

Bericht door sofie1983 »

Hey, allemaal bedankt voor jullie reacties en leuke tips...

Morgen nog eens een ganse dag wijden aan de voorbereiding, ik vertrek namelijk graag met een goeie planning, ... :)

Als jullie nog iets te binnen schiet wat we op onze route zeker moeten doen of waar we zeker moeten gaan eten, dan mogen jullie me dit altijd laten weten!
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Het meeste zal hier wel al gezegd geweest zijn, als ik zo even door de berichten wandel. Ik kan in ieder geval wel nog bevestigen dat ook ik Colorado NM veel mooier vond dan Black Canyon of the Gunnison...

Hoe ziet de rest van je route er inmiddels uit?

Misschien haal je uit mijn blog ook nog wel wat ideetjes. Bv 2012: http://qbic66.wordpress.com/usa-2012-overzicht/
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
sofie1983
Amerikafan

Bericht door sofie1983 »

@ Q-bic

Hey, leuke blog! Wel, onze route ziet er voor een stuk hetzelfde uit zoals die van jullie...
Denver, Estes Park, Cheyenne, Rapid City, Sheridan, Cody, Yellowstone, Grand Teton, Vernal, Moab, Montrose en dan terug naar Denver. Onze route is dus iets korter maar we blijven wat langer in de NP's, wij wandelen namelijk graag, vandaar :)

Als je nog iets moest te binnen schieten wat we zeker niet mogen vergeten te doen/bekijken mag je me dit altijd laten weten.

Het zal dus zowiezo Colorado NM worden ipv Black Canyon. Iedereen vindt dit blijkbaar mooier en je moet toch een keuze maken hé.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

vana schreef:

Dit kan wel hoor. Ik had een stukje boven je vraag al geschreven welke route je dan moet rijden ( je gaat dan via de East Entrance Yellwostone in)
Je hebt natuurlijk gelijk. Alleen vind ik - en dat hoeft natuurlijk niet iedereen te vinden :wink: - dat het dan een hele lange rijdag wordt, zeker als West Yellowstone de bestemming is. Als ik het goed lees in jullie reisverslag, vertrokken en eindigden jullie in Powell. Het rondje Cody - Beartooth Pass - Chief Joseph Highway - Cody - East Entrance - West Yellowstone is een stuk langer.
Sofie1983 heeft in ieder geval twee opties, waar ze uit kan kiezen. :D
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer