@ Marianne:
Dat klopt. Je schreef inderdaad dat W-Y ook een mogelijkheid was. Mijn bericht was dan ook zeker niet alleen voor jou bedoeld, maar bijvoorbeeld in dit topic ook voor Marco.Martin & Marianne schreef:Ik heb zelf TS aangeraden om in West Yellowstone te kijken, en TS gaf aan dat daar al niet veel meer te vinden was.
Het valt me regelmatig op dat in adviezen op dit forum alleen wordt gesproken over accomodatie in de parken. (in parken waar dat van toepassing is)
Andere mogelijkheden worden stelselmatig genegeerd of, met het excuus "langer rijden" afgekraakt.
Over de voordelen, die er toch ook echt wel zijn en waarvan een betere prijs/kwaliteitverhouding de belangrijkste is, zwijgt men in alle talen.
@ martin en Marianne.
Martin verwijst naar een topic waarin jullie overnachting in de Old Faithfull Inn in Yellowstone wordt beschreven.
Een bloemlezing uit een aantal reacties op dat bericht:
Liz: Ik ben niet van de shared bathroom, dus kamer 229 zou aan mij niet besteed zijn
Elke V: We vonden de Lodge zelf bij het Lake wel mooi, maar het eten waardeloos. De cabin was werkelijk waardeloos... Moest eigenlijk worden afgebroken.
Onderlegger: Old Faithfull: De kamer met shared bathroom is heel mooi. Echt sfeervol ingericht en ook materialen ogen niet goedkoop.
Het toilet en de douches zijn op de gang maar ook deze zijn luxueus afgewerkt en zeer netjes.
Voor enkele dagen van de reis zit ik er niets mee in om hier te douchen. Het grootste nadeel vind ik dat je 's nachts je kamer moet verlaten om het toilet op te zoeken.
Het eten in Yellowstone vind ik gewoon slecht en veel te duur. In de cafetaria van Canyon Village leek ik net gevangenis eten te krijgen. Alleen was het helemaal niet gratis.
Als alternatief zou ik toch ook meer informatie winnen over de motels net buiten het park in Gardiner en West Yellowstone. Gewoon omdat je goedkopere motels hebt met meer opties (tv, wifi) en (iets) betere restaurants in de buurt. Als je goed plant kan het zelf zijn dat je niet ver moet omrijden.
Liz: Inmiddels ben ik in Yellowstone geweest en heb daar 2 overnachtingen gehad in Canyon Lodge/Cabins en 3 overnachtingen in Old Faithful Inn.
Ik zou nooit meer in Canyon Village verblijven. De cabins, het restaurant en de deli vielen allemaal zo tegen.
Rommelig, sfeerloos, te druk, te duur, slecht eten en de cabin deed me denken aan een bouwkeet.
Old Faithful Inn is oké, maar de west wing frontside kamer vond ik te basic, niet schoon en vooral heel erg gehorig. Mijn snurkende buren hebben me uit de slaap gehouden.
Zou ik ooit nog een keer naar Yellowstone gaan, dan zou ik waarschijnlijk niet meer in het park verblijven, maar een plaatsje zoeken in West-Yellowstone.
DanaLTT: Ik sluit me aan bij de vorige reactie. ik vind de accomodatie echt niet meer van deze tijd. Ook het feit dat je qua eetgelegenheden erg beperkt bent vind ik jammer.
De volgende keer kijk ik ook voor een verblijf in west yellowstone, die aantal kilometers extra maken dan ook niets meer uit. Veel rijden doe je daar toch wel.
Overigens was dit ons 2e bezoek, vorig jaar hadden we een cabin in lake village. Dat is al helemaal niet voor herhaling vatbaar.
Deze reacties geven toch een beetje aan dat men niet unaniem enthousiast is over de kwaliteit van accomodatie in nationale parken.
Misschien kan daar in de toekomst bij het geven van adviezen rekening mee worden gehouden door alternatieven wat nadrukkelijker te vermelden.