Je geeft aan dat je wilt verhuizen en dat je gezin mee wil. Maar je man zal een nieuwe baan moeten zoeken. Na 14 jaar bij hetzelfde bedrijf te hebben gewerkt geeft hij dus heel wat op en neemt risico. Dat zou je mee moeten nemen in je onderhandelingen: jouw gezin is bereid te verhuizen en risico te nemen, maar daar mag ook wat tegenover staan. Zo, da's 1!
Je geeft aan dat de omgeving een hogere levensstandaard heeft dan waar je nu woont. Je zult daar een nieuw huis moeten zoeken. Kijk eens even rond, wat kost een vergelijkbare woning in je nieuwe omgeving? Hoeveel duurder is dat? Daar mag wat tegenover staan. Da's 2!
Je krijgt een promotie, je wordt leidinggevende! Blijkbaar heb je je in korte tijd bewezen, ze vinden dat je kwaliteit levert. Dat mag ook gewaardeerd worden. Inderdaad, wat verdienen anderen in een vergelijkbare positie? Dat moet je dus echt weten want die informatie geeft jou een idee en die kun je gebruiken bij je onderhandelingen. Da's 3!
Bovenstaande zou zich moeten vertalen in een helder, op goede argumenten gebaseerd, tegenbod mbt je salaris van jouw kant. Als ik jou was zou ik dit los zien van relocation costs.
En dan de relocation costs. Wat is gebruikelijk? Hebben vrienden van je hier ervaring mee? Onlangs verhuisde Matosh (ooit heel bekend op dit forum vanwege zijn levensblog) van Colorado naar Texas. Ik zou hem eens kunnen vragen wat hij precies heeft gekregen voor zijn relocation?
Succes meid, you can do this