Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Langer blijven op ESTA

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Langer blijven op ESTA

Bericht door Coyote »

Hockey schreef:
gegfeld09 schreef:Alleen viel het mij toen op dat je niet door de douane moest om je paspoort te laten stempelen zoals in vele andere landen gebruikelijk is. Dus vraag ik mij af hoe ze dan ooit weten op welke dag ik het land weer uit ben gegaan.
Als het goed is wordt jouw paspoort gescand zodra je door security gaat. Dat is het moment dat wordt vastgelegd dat je weggaat.
Ik zit even diep te peinzen...

Wordt jouw paspoort wel gescand als je langs de TSA (security) gaat als je het land weer uit gaat? Volgens mij wordt enkel je boardingpass met je paspoort gecontroleerd en zetten ze een 'vinkje' op je boardingpass.

Dus dan is het wel te verklaren waarom TO zich afvraagt hoe het geregistreerd wordt als je het land verlaat. Wanneer je het land binnenkomt is inderdaad bekend (Immigrations) maar volgens mij niet als je Amerika verlaat. Voorheen zou men dat nog kunnen kunnen controleren a.d.h.v. de achtergelaten groene strookjes.

Overigens zou ik nooit het risico nemen om stage te gaan lopen met ESTA en al helemaal niet om langer te blijven dan 90 dagen. Tenzij dit een laatste bezoek aan Amerika is en je niet van plan bent voorlopig terug te keren... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Volgens mij worden de gegevens door de luchtvaartmaatschappij doorgegeven. Die groene strookjes moesten wel uit je paspoort maar als dat niet gebeurde kwam je de volgende keer wel gewoon het land in dus volgens mij was dat niet doorslaggevend.
eddiemike
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door eddiemike »

Ik ken iemand die het zo gedaan heeft en hij heeft geen problemen ondervonden...en hij is zelfs nog aangehouden voor een verkeersovertreding...maakte blijkbaar niets uit...

Bovendien meen ik ook hier ergens een topic gelezen te hebben van iemand die werkzaam is bij een (Nederlands?) bedrijf in de VS dat er geregeld even naar Canada wordt gevlogen om daarna weer even vrolijk terug naar de VS te gaan
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

eddiemike schreef:Ik ken iemand die het zo gedaan heeft en hij heeft geen problemen ondervonden
Ik blijf het een gevaarlijk advies vinden. Dat het een persoon lukt wil niet zeggen dat het iedereen lukt.
eddiemike schreef:Bovendien meen ik ook hier ergens een topic gelezen te hebben van iemand die werkzaam is bij een (Nederlands?) bedrijf in de VS dat er geregeld even naar Canada wordt gevlogen om daarna weer even vrolijk terug naar de VS te gaan
Idem als boven.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik neem aan dat Eddiemike de kosten betaald als het toch mis mocht gaan? Want anders is het een beetje een gevaarlijk advies om te geven. Wil je iemand bewust laten aansturen op een Overstay met als risico dat hij daarna altijd een Visum moet aanvragen?
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Je kan ook gewoon 500 euro neerleggen voor het goedkoopste retourtje NY-EU en heb je opnieuw 90 dagen onder het mom "ik wil nog zoveel bekijken".
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Veel (sfeerbepalende) mensen hier op het forum zijn roomser dan de paus... oa wanneer het visums of ESTA aangaat...benieuwd of ze altijd zo braaf zijn...
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat vind ik nogal een statement.
Ik ben niet roomser dan de paus maar wil wel het juiste advies geven aan mensen. Weet niet hoe het met jou empathisch vermogen zit maar ik zou het vreselijk vinden om te moeten lezen dat iemand na het opvolgen van mijn advies de volgende keer op het eerste vliegtuig terug naar huis wordt gezet.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

@Eddiemike: En andere mensen menen nu eenmaal dat Amerika net zoals Nederland is. Waar regels er zijn om gebroken te worden. Helaas is meerdere malen gebleken dat dit niet zo is..

Zolang jij onzin blijft verkopen blijf ik er tegenin gaan..
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ik zou in geen geval de wetten van een land overtreden. Getuigt van weinig respect ten opzichte van de VS.
Als je zo van de VS houdt, dan respecteer je de wetten die er daar gelden.
Wat als je ooit wenst om er te emigreren of zo... Je zal geregistreerd staan en de toegang tot het land geweigerd worden.

Hou je gewoon aan de regels, zorg dat je niet opgemerkt wordt, ga terug wanneer alles terug in orde is.
Zoals iemand reeds zij kan dat blijkbaar met een simpel retourtje US-EU. Ik wist niet dat je dan terug 90 dagen in de VS kan
blijven. Maar om zomaar te stellen, "ik blijf nog even, ze zullen me toch niets doen", vind ik echt niet kunnen.
Geniet van je verblijf maar,werk jezelf niet in mogelijke onnodige problemen.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

@Eddiemike : het is verboden advies te geven dat niet voldoet aan de wettelijke regels . Dit kan leiden tot verwarring en erger, illegale situaties met zware gevolgen. Posts in die richting worden in de toekomst verwijderd.
Groetjes,
Carine
eddiemike
Amerikafan

Bericht door eddiemike »

Ik verkoop geen onzin...er is geen letter gelogen van wat ik eerder schreef...

Ik constateer alleen dat hier een behoorlijk aantal mensen zitten die braaf advies geven exact volgens het boekje....in de praktijk hebben sommige mensen daar niets aan. Vooral wanneer het ESTA en een strafblad betreft,wanneer je dat centrale ESTA topic leest lopen de rillingen soms over mijn rug. Geregeld hypocriet gelul in mijn ogen...
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dit topic gaat niet over Esta en strafblad, doch over stage en Esta. En dan zijn jouw adviezen tegen de regels in en ronduit onverstandig, ongeacht die perso(o)n(en) die er wel mee wegkomen dat ze de regels overtreden.
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

eddiemike schreef:Geregeld hypocriet gelul in mijn ogen...
hypocriet: iemand die zich beter en eerlijker voordoet dan hij of zij is, of daarnaar handelt jegens anderen

Ik denk dat de meeste Forumleden hier geen strafblad hebben dus we hoeven niet te liegen om naar de USA te kunnen.
Dus hoezo zijn we dan hypocriet? Of bedoel je in het algemeen?

Iedereen zal wel eens een leugentje om bestwil vertellen. Of zich niet compleet aan de regels houden.
Maar op een Forum met goede reputatie wil je vooral duidelijk maken hoe het zou moeten.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

eddiemike schreef:Bovendien meen ik ook hier ergens een topic gelezen te hebben van iemand die werkzaam is bij een (Nederlands?) bedrijf in de VS dat er geregeld even naar Canada wordt gevlogen om daarna weer even vrolijk terug naar de VS te gaan
Dat gaat denk ik over mijn man, maar zijn situatie heeft met dit topic weinig te maken. Hij heeft een visum en gebruikt zijn ESTA alleen om online te kunnen inchecken. Hij gaat niet naar Canada vanwege de 90-dagen regel.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

eddiemike schreef:Ik ken iemand die het zo gedaan heeft en hij heeft geen problemen ondervonden...en hij is zelfs nog aangehouden voor een verkeersovertreding...maakte blijkbaar niets uit...
Misschien ken je ook weer niet precies alle ins en outs van dít verhaal, maar aan iemand die van plan is om een bank te gaan overvallen zeg je toch ook niet "Joh, ik ken iemand die dat heeft gedaan en door een vormfout is hij vrijgesproken, dus wat let je?"

Ik denk persoonlijk dat jij de doortastendheid van US immigrations stevig onderschat en dat je daarbij ook onderschat wat ze in de VS allemaal over jou te weten kunnen komen als je hun aandacht eenmaal gevangen hebt. Ik zou er niet op vertrouwen dat jouw posts op dit forum bijvoorbeeld buiten beeld blijven als er een search naar je wordt gestart. Dus als je niet het belang van derden ziet om aan hen informatie te verstrekken waar ze op kunnen bouwen, doe het dan tenminste voor je eigen bestwil.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

@ eddiemike, ik denk dat ik wel ongeveer snap welke richting jij uitwilt maar op dit forum proberen we altijd een zo juist mogelijk advies te geven. Giswerk hoort daar niet bij.

Ja, het zal die persoon wellicht gelukt zijn zonder problemen weer van Canada naar Amerika te reizen en zal zoals jij zegt ook geen problemen ondervonden hebben bij een staande houding (je schrijft aanhouding, dat is iets anders dan staande houding. Is die persoon meegenomen naar het politiebureau? Was het werkelijk aanhouding?). Bij een normale staande houding zal een politieagent niet gelijk allerhande instanties inschakelen om uit te zoeken of die persoon een 'overstay' heeft. Kan me voorstellen dat zij zich daar helemaal niet mee bezighouden. Dat zal zich misschien openbaren als ze op het politiebureau verdere gegevens van die persoon opvragen. Is dat in jouw voorbeeld gebeurd?

Dat die persoon geen problemen heeft ondervonden wil dus helemaal niet zeggen dat iemand anders ook geen problemen krijgt. Dat is waar je voor moet waken als je een bepaald advies geeft. Was het incidenteel of is het een (on)geschreven regel dat het altijd zo gaat?

Als je dus met voorbeelden komt, maak het zo concreet mogelijk. Slechts enkele kreten verduidelijken het niet en kan TO in verwarring blijven. Hier op het forum zullen we zulk soort advies ook altijd kritisch bekijken en zonodig commentaar leveren zoals nu gebeurt.

Geef je dus advies zoals in jouw geval, maak er dan een disclaimer bij... :wink:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

eddiemike schreef: Bovendien meen ik ook hier ergens een topic gelezen te hebben van iemand die werkzaam is bij een (Nederlands?) bedrijf in de VS dat er geregeld even naar Canada wordt gevlogen om daarna weer even vrolijk terug naar de VS te gaan
Die iemand heeft een geldige verblijfsstatus voor de US, en moet voor zijn werk naar Canada. Dat is dus geen toerist zonder visum die illegaal een stage gaat lopen.

En ik herhaal wat ik al vaker heb gezegd; ik ken ook mensen die tegen 150km/uur over de autostrade vlammen, of tegen 90 door de dorpskern rijden. En die zijn ook niet gepakt geweest. Maar ben ik dan roomser dan de paus als ik zeg dat dit geen goed advies is?
(zou wel grappig zijn, ben niet eens katholiek, maar misschien kunnen ze dan gelijk mijn geloofsbrieven opsturen, daar heb ik dan wel recht op :lol: )
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

gegfeld09 schreef: Ik ga stage lopen voor een Nederlands bedrijf die mij uitzenden naar hun Amerikaanse vestiging, hun medewerkers gaan ook regelmatig voor een paar weken of een maand naar San Fransisco en zonder visum.
Ik vind het vrij dubieus dat een bedrijf hun mederwerkers stage laten lopen in de VS zonder de geldige papieren. Het lijkt me toch dat je als bedrijf er voor zorgt dat je mensen op de juiste paieren gaan. Of minstens goede adviezen geeft.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Mja, het zal niet de eerste zijn die zonder boe of ba, terug gestuurd wordt met het eerste vliegtuig.
Dan heb je 10 gevlogen, mag je 4u wachten en dan het verdict: We can't accept you on the US territory.
Mag je lekker terug 10u in het vliegtuig zitten en alles annuleren.

Dan is het altijd de schuld van TSA. Waren ze te grof, of dreigt de benadeelde met klacht in te dienen
op de ambassade. Ik meen wat ik zeg, ze zijn streng! Zelfs mij hebben ze eens in afzondering gezet en alles
gecontroleerd. Dat wil ik nooit meer! Dat er mensen door deze controle glippen is mogelijk.
Maar ik zou opletten, hou je gewoon aan de regels en wees roomser dan de paus.
Tegendraads werken is voor pubers! Ik veronderstel dat jij wat ouder bent, of toch niet dat je je wilt verlagen tot dat niveau.

Vraag jezelf: "wat wil ik? Nu langer blijven en het risico lopen"? Of: "wil ik zonder problemen terug naar dat land?"

Ben blij dat de forumleden zo optreden, anders zou het nog al een boeltje worden met al de achterpoortjes. :mrgreen:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer