Ik zit even diep te peinzen...Hockey schreef:Als het goed is wordt jouw paspoort gescand zodra je door security gaat. Dat is het moment dat wordt vastgelegd dat je weggaat.gegfeld09 schreef:Alleen viel het mij toen op dat je niet door de douane moest om je paspoort te laten stempelen zoals in vele andere landen gebruikelijk is. Dus vraag ik mij af hoe ze dan ooit weten op welke dag ik het land weer uit ben gegaan.
Wordt jouw paspoort wel gescand als je langs de TSA (security) gaat als je het land weer uit gaat? Volgens mij wordt enkel je boardingpass met je paspoort gecontroleerd en zetten ze een 'vinkje' op je boardingpass.
Dus dan is het wel te verklaren waarom TO zich afvraagt hoe het geregistreerd wordt als je het land verlaat. Wanneer je het land binnenkomt is inderdaad bekend (Immigrations) maar volgens mij niet als je Amerika verlaat. Voorheen zou men dat nog kunnen kunnen controleren a.d.h.v. de achtergelaten groene strookjes.
Overigens zou ik nooit het risico nemen om stage te gaan lopen met ESTA en al helemaal niet om langer te blijven dan 90 dagen. Tenzij dit een laatste bezoek aan Amerika is en je niet van plan bent voorlopig terug te keren...

Roland