Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe uitdaging: Seattle - SF

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
steson
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Nieuwe uitdaging: Seattle - SF

Bericht door steson »

Hallo,

We zijn koud een maand terug van onze 3e rondreis in de USA en hebben nu dus het Westen (Golden Circle), Midwesten (Denver - Yellowstone - RM) en Florida gezien. Ook alle eilanden van Hawaii hebben we inmiddels bezocht.

Ik weet dat het oosten en zuiden van de USA voor ons nog helemaal open ligt, maar ik ben me nu aan het orienteren op de staten in het noord-westen: Washington, Oregon en het noorden van Californie voor september 2013.
Ik moet zeggen: vind het lastig om een juiste route te vinden en ik heb de overnachtingsplaatsen nog maar helemaal niet ingevuld !! Het is voor mij een onbekende route met nog minder bekende plaatsen. Ik trek ongeveer 17 rijdagen uit voor een route.
We houden erg van natuur en bergen, ghosttowns en schuwen geen lange rijdagen.

Vooralsnog ben ik dus gekomen tot (zie ook kaartje):
Seattle - Olympic NP - Mt Rainier NP - Mt St. Helens - Via Portland langs de Columbia River richting Bend - Crater Lake NP - Lassen Vulcanic NP - Redwood NP - via de 101 naar SF.
route NW.jpg
Wat ik al eerder zei hebben we ongeveer 17 dagen om te rijden. Ik wil eigenlijk heel graag de North Cascades NP meepakken, maar hoe plan ik die in deze route ??

Ik heb het reisverslag van Dude (Bart en Evy) gelezen, echt perfect om een route op te zetten (ongeveer dezelfde interesses)...... :thumbup:

Hopelijk hebben de forumleden wat tips voor mij om me op weg te helpen voor een route en overnachtingen !!!
september 2010: Zuid-Westen en Kauai/Maui
mei 2011: Florida en Bahama's
maart 2012: New York
september 2012: Mid-Westen en Oahu/Big Island
juni 2014: Florida
april 2015: Washington/Niagara Falls
September 2015: Noord-Westen en Kauai/Maui
Dude
Moderator

Re: Nieuwe uitdaging: Seattle - SF

Bericht door Dude »

Tja ik wou hier reageren toen ik het eerste gedeelte las maar toen ik naar beneden scrollde zag ik dat ik niks kan toevoegen wat je nog niet weet :wink:
Je gaat wel een prachtige reis maken, daar ben ik zeker van. Ik zou niet te veel boeken in september, als het dan slecht weer zou zijn bij Mount Rainier en St-Helens kan je daar eventueel wat sneller doorheen en elders wat meer tijd inplannen bv bij Bend of Redwood NP, wat voor ons hét park van deze reis was.
North Cascades hebben wij er ook bewust uitgelaten wegens tijdsgebrek. Ik zie niet echt in hoe je het zou kunnen inplannen met maar 17 dagen ter beschikking. Ik weet van mezelf dat ik ooit Canada wil doen vanuit Seattle (wil ik graag nog wel eens terug naartoe) dus zal dat op die reis ingepland worden.

In elk geval veel succes en ik blijf dit topic volgen :wink:
Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
FerryM
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door FerryM »

De North Cascades zijn heel erg mooi, alleen wat lastig om echt van te genieten.

De enige weg die dwars door de bergen loopt (Hwy 20), komt niet in het nationale park, de grens ligt een aantal km ten noorden en zuiden van de weg. Dat betekent dat langs Hwy 20 meer activiteiten zijn dan wat je gewend bent nabij een nationaal park: stuwmeren, een fabriek, electriciteitsmasten, etc. Wil je genieten van de bergen, dan moet je dus de weg verlaten en actief de bergen in, alleen Hwy 20 afrijden is niet zo interessant.

Wij hebben hier 5 geweldige dagen gehad, met verblijf in Mazama (ook deze bergketen is in het oosten wat hoger, droger en ruiger dan het westen). Vanaf Mazama kun je vlot de bergen in en heerlijk bergwandelelen. Zie onze website, met vanaf 18 aug 2012 verblijf in de Cascades:
http://home.kpn.nl/marqu042/index.html

Groet,
Ferry
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Dude schreef:In elk geval veel succes en ik blijf dit topic volgen :wink:
Ha ha ! Benieuwd wat er nog voor tips uitkomen ?? Niet omdat jullie denk ik wat gemist hebben, want ik vind dat redelijk compleet.
Maarja, al eerder gezegd heb ik nog niet echt zicht op wat je allemaal kan zien.
Grappig trouwens: toen we jullie blog lazen (vandaag tijdens een druilerige zondag in Rotterdam) bleek gaandweg jullie reis dat we erg veel gemeen hebben :lol: Alleen de gekkebekken-foto's hebben we niet, maar verder leek het wel een resiverslag van mezelf !!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Wij zijn net twee weken terug van een reis door Wa, Or en Ca. Je gaat een prachtige reis maken. :thumbup:
Ik zou je ter overweging willen geven om John Day Fossil Beds N.M. aan de genoemde parken toe te voegen. Wij reden van The Dalles via de Clarno Unit naar Mitchel en overnachtten in http://www.theoregonhotel.net/. We hadden er voor gezorgd ´s middags op tijd in te checken - je kunt niet online reserveren - en reden tegen de avond naar The Painted Hills, vanwege het licht. De volgende dag zijn we via de Sheep Rock Unit naar Bend gereden. Ik kan je het hotel aanbevelen. De kamer was klein, zonder koelkast, magnetron en airco. En onze badkamer had geen douche, wel een bad op pootjes. Toch hebben wij genoten, niet in het minst door de aangename uurtjes die wij op de veranda hebben doorgebracht. Bedenk wel dat de mogelijkheden tot uit eten in Mitchell (146 inwoners) zeer beperkt zijn.

Wij hebben wel Sr20 door North Cascades N.P., of liever gezegd Ross Lake N.R.A., gereden en wij hebben daar geen spijt van. In een reis van 17 dagen zou ik het echter ook overslaan. Je ziet onderweg al genoeg bergen.
Dude schreef:Ik zou niet te veel boeken in september, als het dan slecht weer zou zijn bij Mount Rainier en St-Helens kan je daar eventueel wat sneller doorheen en elders wat meer tijd inplannen
Om die reden hadden wij geen hotels vooraf gereserveerd. Natuurlijk is mooi weer altijd belangrijk, maar vooral bij Mount Rainier, Mt st Helens en Crater Lake is het wel heel belangrijk. Wij hadden wel een laptop mee en reserveerden ´s avonds een hotel voor de volgende dag. Dat was geen probleem, m.u.v. Forks. Wij zijn toen uitgeweken naar Hoquiam, Wa. Dat was wel twee uur rijden verder. Wij hebben overigens, van 10 september t/m 1 oktober, geen regen gehad en nauwelijks een wolkje gezien. Helaas zijn resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

wij doen ook een gelijkaardige route in juni/juli 2013. We vertrekken echter van uit LA en rijden via Sequoia en Yosemite naar het noorden. Maar ineens komt Bart daar in zijn blog af met lyrisch te doen over Redwood NP en kunnen we opnieuw beginnen... :? :wink: . In elk geval volg ik dit topic op de voet :thumbup: . Mt Rainier en Mt St Helens (beide prachtig) doen we niet wegens vorig jaar bezocht...alhoewel een herhaling niet uitgesloten is.
We zouden graag nog verder doortrekken via Glacier NP en zo naar Banff en Jasper. 2 jaar geleden hebben we dit gedaan en het blijven regio's van een ongeziene schoonheid. We zien wel hoe ver we komen in dagen en in km's... Eindigen doen we, zo goed als zeker, in Seattle want nu willen we eindelijk ook eens Olympic NP aandoen. North Cascades stond ook op het programma, maar ik lees op het forum meestal hetzelfde, nl "moeilijk te bereiken"...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

@steson : wij gaan dus vroeger dan jullie en...houden ook een blog bij :wink:
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Wow, thanks Old Faithful! :thumbup:
Kunnen we je avonturen nog ergens terug lezen ?? Komt je route overeen met mijn kaartje?
Wel een goeie tip om niet heel erg vooruit de reserveren, maar een dag ervoor met je laptop...... Ga ik nu zeker doen!
Zal van tevoren wel wat favorieten opzoeken, maar het maakt het wel weer avontuurlijker!
En mogelijk een hele goede reden om maar vaak naar de Starbucks te gaan (voor oa. Internet :wink: )

Ik zal het park John Day opnemen als to-do...... Altijd leuk!

Jee, niet gedacht dat de route wel oké is! Nu alleen de overnachtingsplaatsen uitpuzzelen......
En leuk om te lezen dat meer mensen het noordwesten willen rondreizen en deze topic dus volgen. Alle tips welkom dus !! Zo komen we met z'n allen aan een mooie route ! :clap:

Oh, en Kalaman : ik heb veel mooie dingen gelezen over Jasper en Banff !! Ik denk dat wij het gaan bewaren voor een bezoek aan Canada met wat meer op het programma. Moet wel je link hebben hoor, naar je blog !! Zal die op de voet volgen.....
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

Toch nog weer even een praktische vraag:
Wij reizen na de rondreis door naar Hawaii (ja, alweer :roll: ).
Is het nog van belang om de route eventueel van zuid naar noord te doen hiermee rekening houdend?
En heb je te maken met drop-off kosten met de huurauto? We hebben voorheen altijd een loop gedaan.......
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

zoals zoveel forumleden boeken wij de auto altijd via http://www.drive-usa.de/. Hier zie je direct welke maatschappij eventueel drop-off kosten aanrekent.
steson schreef:Moet wel je link hebben hoor, naar je blog !! Zal die op de voet volgen.....
De blog zal op onderstaande site komen...maar eerst komen er nog 2 andere bij... :wink:
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Van Seattle naar San Francisco hoef je in elk geval géén dropoff kosten te betalen (bij Alamo en USAreisen.de)
Net om die reden hebben wij in SF de wagen ingeleverd en een paar dagen een nieuwe gehuurd om daarmee naar Las Vegas te rijden. 300$ gespaard (-16$ BART van SFO naar Union Square :thumbup: )

@Kalaman: Oppassen met het feit dat ik lyrisch doe over Redwood. Misschien vind jij er helemaal niks aan ??
Maar ik ben hele grote fan van Redwood geworden en dat gaat zeker nog eens op herhaling !! Bij Fern Canyon wou ik dezelfde trail een 2x vlak achter elkaar lopen (zei ik echt tegen Evy!), zo mooi vond ik het. Uiteindelijk toch gekozen om zoveel mogelijk andere delen van het park ook nog te bezoeken.

Steson, als ik 17 dagen zou moeten indelen met hetgeen ik nu weet zou ik het zo doen:

1. Ams/Br - Seattle
2. Seattle
3. Seattle - Port Angeles
4. Port Angeles - Forks (of omgeving)
5. Forks
6. Forks - Mount Rainier
7. Mount Rainier
8. Mount Rainier - Mount St-Helens
9. Mount St-Helens - Columbia River Gorge
10. CRG - Bend
11. Bend
12. Bend - Crater Lake
13. Crater Lake - Lassen Volcanic
14. Lassen Volcanic - Redwood NP
15. Redwood NP
16. Redwood NP - San Francisco
17. San Francisco - Hawaii

Of vlieg je pas op dag 18 ? Heb je SF al eerder gezocht en hoeft dat nu niet meer zonodig? Dan zou ik Lassen een volle dag geven, anders ga je niet veel kunnen zien, gezien de vrij lange rit er naar toe en de dag erna. Indien niet zou ik Lassen eventueel overslaan. Een heel mooi park hoor, alleen behoorlijke omweg voor maar één overnachting. Spijtig dat je niet net een dagje of twee meer hebt.
Je kan eventueel een dagje winnen door de dag van Mount St-Helens (aan het eind van de dag) al een stukje zuidwaarts te rijden. Dan kan je de volgende dag via de Columbia River Gorge rijden (veel watervallen) en dan nog naar Bend. Maar dat is een behoorlijke rit en daar moet je voor te vinden zijn. Wij hebben er geen problemen mee om af en toe een verbindingsrit te plannen (ik noem dat tegen Evy altijd een overbruggingsdag of verbindingsrit, dat klinkt mooier dan een rijdag :wink: ) Wij hebben die extra dag ook terplekke gecreeërd en spendeerde die meteen in Bend. Op zich geen spijt van omdat het leuk is om drie dagen 'rust' te hebben in je route, maar nu zou ik hem bij Redwood NP gezet hebben :wink:

Iig ga je een erg mooie reis maken.

Bart
Grts, Bart

Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Old Faithful schreef:Wij hebben overigens, van 10 september t/m 1 oktober, geen regen gehad en nauwelijks een wolkje gezien.
:offtopic:
En wat zeggen we dan ?? .... Bedankt Bart voor het niezen :lol:
Jullie hebben dus evenveel geluk gehad met het weer als wij. Fantastisch weer dus !
Wij enkel bij Mt St-Helens bewolkt, de rest van de 28 dagen stralend zonnig weertje !

Bart
Grts, Bart

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

't Wordt druk in Washington en Oregon :wink: Ook Hans en ik gaan die kant op, volgend jaar, dus dit topic houden we ook goed in de gaten. We beginnen in Seattle, en we hebben dan 20 dagen de tijd om uiteindelijk in San Francisco uit te komen. Wij willen in elk geval Olympic NP, Columbia River Gorge, de Oregon Coast en Redwood NP zien. Redwood is op herhaling, ik had er al heel veel zin in om daar weer eens naar toe te gaan en dankzij Bart z'n enthousiaste verslag is dat alleen nog maar sterker geworden. En natuurlijk willen wij ook naar John Day Fossil Beds en Smith Rock State Park toe, anders wordt 't wel een beetje te veel afkicken voor ons hoor, met alleen maar bomen, watervallen en stranden. Dus die hoteltip, Old Faithful, die houden we in de gaten!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Dude schreef:@Kalaman: Oppassen met het feit dat ik lyrisch doe over Redwood. Misschien vind jij er helemaal niks aan ??
Dat weet je natuurlijk nooit, Bart, maar anderzijds zijn we er in juni "vrij dicht" in de buurt en zullen hoe dan ook proberen om het in ons schema te krijgen. Ook Henriëtte vond het een heel mooi park, dus dat zijn al 2 stemmen pro...zolang er geen onderbouwde contra's komen van forumleden proberen we het in te passen :thumbup:
Had eerst nog gekeken of we het in onze komende decemberreis (http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 36&t=44226) konden bijnemen, maar dat gaat helemaal niet. Bovendien zal deze periode ook niet echt geschikt zijn om dergelijk park te bezoeken.

update : had zelfs bovenstaande mail van Henriëtte nog niet gezien toen ik bovenstaande schreef...
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Henriëtte schreef:Ook Hans en ik gaan die kant op, volgend jaar
Wanneer precies Henriëtte? Kunnen we jullie verslag afwachten of is het pas na de zomer?
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wij vertrekken op 27 april. Vandaar dus dat ik het niet over Mt Rainier heb, ik denk dat daar dan nog te veel sneeuw zal liggen.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman »

27 april? Dan wacht ik best om onze definitieve route te maken... :wink:

vorig jaar op 26 juni was dit ons zicht op "Reflections" Lake...
2011-06-26 13-55 161_opt.jpg
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

steson schreef: Kunnen we je avonturen nog ergens terug lezen ?? Komt je route overeen met mijn kaartje?
Ik heb geen blog, wel enkele foto´s om je `lekker` te maken. Het begin van jouw route komt vrij aardig overeen met de onze.
Painted Hills 2.jpg
Painted Hills 2.jpg (30.65 KiB) 1845 keer bekeken
Clarno.jpg
Clarno.jpg (44.19 KiB) 1845 keer bekeken
Painted Hills 3.jpg
Painted Hills 3.jpg (30.25 KiB) 1845 keer bekeken
Dude, hopelijk ben je niet verkouden geworden. Je hebt blijkbaar zo vaak geniest. :lol: Bedankt.
Groet,

Old Faithful
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wellicht heb je iets aan ons 2006 reisverslag. Tot en met Lassen NP hebben wij toen ongeveer dezelfde route gereden als jij nu van plan bent.

Martin
steson
Amerikafan

Bericht door steson »

@Dude
Tnx voor de opzet van een route !! Zat al dicht in de buurt hè :wink:
Lassen Vulcanic kunnen we gerust overslaan om reden dat ik Hawaii (en vooral Big Island) al ruim voldoende heb bezichtigd en dus ook al ruim voldoende lava heb gezien...... Zal er niet om rouwen dus en wat je niet ziet kun je ook niet missen toch :lol: .
Overigens zijn we flexibel in de reisdagen, dus 17 dagen kan net zo goed 16 worden of 18........
En ja, we hebben SF al gezien in 2010 al gingen we toen gillend weg...... Kon me toen niet echt bekoren (zie verslag). Beetje overtrokken :wink: , maar echt, het viel ons gewoon tegen.
Dude schreef:Van Seattle naar San Francisco hoef je in elk geval géén dropoff kosten te betalen (bij Alamo en USAreisen.de)
Duidelijk, tnx !!!!
Henriëtte schreef:Wij vertrekken op 27 april.
Ga daar dus ook op wachten :wink: !! Heb je een weblog Henriëtte ???
( :roll: te vroeg deze vraag gesteld..... Ben enorme fan van de site ontdek-amerika !!!!!)
Old Faithful schreef:Ik heb geen blog, wel enkele foto´s om je `lekker` te maken.
Gelukt :thumbup: !!! Mooi zeg !!!
Martin & Marianne schreef:Wellicht heb je iets aan ons 2006 reisverslag. Tot en met Lassen NP hebben wij toen ongeveer dezelfde route gereden als jij nu van plan bent.
Absoluut ! Ga die morgenavond eens uitgebreid lezen...... Was al een zoektocht begonnen naar weblogs en vooralsnog alleen die van Dude gevonden (op de plek waar ik ze dacht 'allemaal' te kunnen vinden)

Maarre....... het lijkt erop dat ik dan zo'n beetje de laatste in de rij gaat zijn die DE route gaat rijden van Seattle naar SF (september). Handig voor mij :lol:
Zeker ook geinteresseerd in hotelervaringen......
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht