Wat was er aan de hand : Ik heb een bedrijf gekocht in FL met in het contract dat wanneer ik het visum niet zou krijgen het bedrijf niet hoefde te kopen.
Dus het benodigde geld zat in een soort van depot in de VS (escrow account genaamd) wat eigenlijk wil zeggen is dat wanneer het visum goed zou worden gekeurd het geld uit die
escrow naar de verkoper zou gaan .
Wat verteld die dame me aan de balie : Het bedrijf is nog niet van jou want je hebt niet betaald en je hebt ook nog geen inkomsten gekregen uit dat bedrijf.
Ik zeg : Ik wist niet beter dan dat dat altijd in escrow account word gestort ... nee zeg ze dat mag niet het moet al van jouw zijn !!
Stel je dus eens voor : Ik zou dat bedrijf moeten hebben gekocht, terug naar NL gaan een visum aanvragen, 2/3 weken info verzamelen en 8-10 weken wachten op de uitslag.
Hoe moet je nou een bedrijf runnen tussen de 11-13 weken terwijl je het net nieuw hebt , de mensen nog niet kent. Dat is toch vragen om problemen.
Ben benieuwd naar andere ervaringen van andere forumbezoekers die een E-2 in NL hebben aangevraagd ( Belgie schijnt veel makkelijker te zijn)
Ik ga maandag bellen en toch maar proberen het bedrijf te kopen en dan het opnieuw te proberen, met alle risicos vandien.
Voel me al een paar dagen alsof ik overreden ben door een vrachtwagen....