Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kaap koraal
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18

E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Bericht door kaap koraal »

Ben afgelopen woensdag op het consulaat geweest en heb een vervelende gesprek gehad en ben afgewezen..

Wat was er aan de hand : Ik heb een bedrijf gekocht in FL met in het contract dat wanneer ik het visum niet zou krijgen het bedrijf niet hoefde te kopen.
Dus het benodigde geld zat in een soort van depot in de VS (escrow account genaamd) wat eigenlijk wil zeggen is dat wanneer het visum goed zou worden gekeurd het geld uit die
escrow naar de verkoper zou gaan .
Wat verteld die dame me aan de balie : Het bedrijf is nog niet van jou want je hebt niet betaald en je hebt ook nog geen inkomsten gekregen uit dat bedrijf.
Ik zeg : Ik wist niet beter dan dat dat altijd in escrow account word gestort ... nee zeg ze dat mag niet het moet al van jouw zijn !!

Stel je dus eens voor : Ik zou dat bedrijf moeten hebben gekocht, terug naar NL gaan een visum aanvragen, 2/3 weken info verzamelen en 8-10 weken wachten op de uitslag.
Hoe moet je nou een bedrijf runnen tussen de 11-13 weken terwijl je het net nieuw hebt , de mensen nog niet kent. Dat is toch vragen om problemen.

Ben benieuwd naar andere ervaringen van andere forumbezoekers die een E-2 in NL hebben aangevraagd ( Belgie schijnt veel makkelijker te zijn)

Ik ga maandag bellen en toch maar proberen het bedrijf te kopen en dan het opnieuw te proberen, met alle risicos vandien.

Voel me al een paar dagen alsof ik overreden ben door een vrachtwagen.... :crazy:
Knabbeltje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: E-2 afgewezen :( Bummerrr en niet terecht ...

Bericht door Knabbeltje »

Ik dacht dat het altijd eerst op een escrow account geplaatst wordt tot je inderdaad je visum krijgt .Zo is het me ook verteld geweest .Ben benieuwd naar ook anderen hun reacties en ervaringen .
Wat vreselijk om afgewezen te worden , ik hoop alsnog dat je inslaagt om dat visum te krijgen !
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Dat moet een hele pijnlijke ervaring zijn geweest !

Maar : heb je met een adviseur gewerkt ? en wat zei hij/zij van deze ontwikkeling ?
Waren je papieren opgesteld door een immigratieadvokaat ? wat was zijn/haar commentaar op de weigering ?

Ik zou ook de titel van dit ond. veranderen, of althans van een vraagteken voorzien. Ja het is Bummer, maar of het 'niet terecht is' ? We hebben hier meermalen diskussies gehad over hoe alle regels mbt. Immigration are 'set in stone'. The devil is always in the details.
Je instelling moet zijn: ik heb wellicht een vergissing begaan, de voorwaarden dus niet helemaal juist begrepen, hoe kan ik dat rechtzetten ?!
Maar het zou ook kunnen zijn dat je op het consulaat nu net 'de verkeerde' trof.

Sterkte !

Aanvulling: ik lees op web sites van advokaten toch over 'the money must be in a special escrow account'.
Is er kans dat de bewoording van het escrow kontrakt te ruim was ? of dat het niet bij de juiste financiele instelling was geopend ?

Weet iemand of je in beroep kint gaan als een E2 visum wordt afgewezen ?

(Ik hoop dat PBBI hier een licht op kan en wil laten schijnen ?)
kaap koraal
Amerikakenner

Ja ik heb met een adviseur gewerkt en zij zei dat dit een slechte ontwikkeling is wat betreft elke E-2 aanvraag in NL.
Commentaar was dat het altijd moeilijk is want als je een klacht indient zulllen ze het juist niet door willen laten gaan kost wat kost.

The devil is really always in the details en misschien zocht ze gewoon een stok om ons me te slaan.

Ik heb idd op het consulaat de strengste getroffen ... :(

Esrow was expres geopend bij een betrouwbare businesslawyer dus moet goed zijn.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Het jammere is dat ze niet zo beleefd is geweest je aanvrage verder te bekijken en je te vertellen of dit inderdaad het enige probleem was.
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Dat is idd erg vervelend...
Wat dacht je van de constructie: een LLC opstarten, op een UPS store address,
Rekening openen, en daar je geld op storten...
En daarna de centen in de Esrow plaatsen,
Dan heb je aan alle eisen voldaan. (zo hadden wij het gedaan en leverde helemaal geen problemen op.)

Maar ook wij hebben gemerkt wat vandaag gewoon kon, kan morgen bij een andere medewerker niet...

Succes!
If you can dream it...
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Ik vind het heel erg voor je/ jullie en kan je helaas niet helpen. Ik hoop dat je toch een manier vind om je alsnog te vestigen aan 'de kaap'.
Heel veel succes!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Goh wat jammer joh. Niet de hoop opgeven. UItvinden wat er mis ging
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Ik zou inderdaad eerst uitzoeken wat er precies mis is gegaan, en dan pas tot de aankoop over gaan.
Je adviseur kan wel zeggen 'dit is slecht nieuws' maar dat had je zelf ook al bedacht... zij moet meer op tafel krijgen !
Wat is er gebeurd en waarom ? Is het het verkeerde type escrow account geweest ? had het geld - idee van Mark denk ik - al in de US moeten zijn ?
Laat je adviseur haar licht opsteken bij andere adviseurs ! hebben die nu soortgelijke ervaringen ? zo nee, wat hebben ze anders aan de steel gestoken ?
En nee geen klacht indienen, maar misschien kan de adviseur een 'verzoek tot verheldering' indienen ?

Ik weet dat je staat te stuiteren om te gaan, maar je kunt je geen fouten permitteren, en je kunt je geld maar een keer investeren.
Hou ons op de hoogte ! we leven met je mee, maar dat wist je al....
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Wat vreselijk vervelend zeg. Ons E2 visum was al voorafgaand aan de overname rond, maar daar zit een multinational achter, dus niet te vergelijken. Het lijkt me inderdaad totaal onlogisch om te eisen dat je een bedrijf koopt waar je dan vervolgens weken/maandenlang niks mee kan. Hoe ga je dat dan aansturen? Kom je verdorie geld in de economie pompen, maken ze je het nóg onmogelijk. Ik zou inderdaad eens vragen hoe zij dat dan voor zich zien, qua stappenplan (en of je niet beter gelijk een failliet bedrijf kunt opkopen :roll: ).
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Mark, jij start een bedrijf op, en investeert, en je gaat voor een E-5 visum (en op termijn wil je voor g.k. gaan). Maar jullie hebt je visums nog niet bij mijn weten ?
KaapKoraal gaat voor overname bestaand bedrijf en probeert een E-2 visum te veroveren.
De situaties zijn te verschillend, wat in de ene situatie werkt, kan in de andere een minder goed idee zijn.
kaap koraal
Amerikakenner

Het is denk ik vooral wat Mark zegt : Wat vandaag bij een medewerker kan kan de volgende dag niet.
Wat ik al zei , zij staat bekend als zeeer streng.

Ik probeerde de aanvraag aan de balie nog te redden door te zeggen , Ok ik wist dit niet en mijn adviseur ook niet maar geef me dan een kans om het geld zsm te betalen , maar daar ging ze ook niet mee akkoord.

Ik had trouwens al een LLC geopend maar dat was natuurlijk gebeurd nadat ik het bedrijf "gekocht " had en dat vond ze ook verdacht.

Er was wel nog een ander foutje van mijn kant . Aangezien de bedrijfsnaam nog niet uit het handelsregister was gehaald moest ik een andere verzinnen.
Maar dat had de vorige eigenaar ook , dat was bv HBJ services dba (doing business as) .... dus dat zei ik ook .. en toen werd ik zelfs bijna uitgemaakt vr fraudeur !

Al met al een vervelende ervaring en (ik was al verteld hoe het er binnen uit zou zien ) wat een armoedig iets, zo staand aan een balie voor kogelvrijglas door een microfoon je leven proberen te veranderen (emigreren) . Ik had me het echt anders voorgesteld ... mooi kantoor twee grote USA vlaggen met een foto van Obama in het midden , in dikke lederen fauteuilles, de achter het mooie houten bureau gezeten consul overtuigen dat je echt van plan bent een goed burger te willen zijn en echt te gaan investeren in de States.
Niks van dit alles dus ...en normaal kan ik mezelf erg goed presenteren/verkopen maar het lukte ook gewoon niet op zo'n onpersoonlijke manier !!
Probeer het maar is bij bv bij een NS loket om je droomwens ff te vertellen , want het ontbrak het er nog maar aan dat er andere mensen in mijn nek aan het hijgen waren.
Toevallig waren wij de enigste.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Kaap Coraal,

Laat deze tegenslag jouw droom niet aan diggelen slaan. Het is allemaal nieuw voor je en voor velen van ons.
Jij hebt een stap gezet waar velen nog niet eens zouden aan denken. Jammer genoeg is het negatief uitgedraaid.
Maar wat belet jouw met de kennis die je nu hebt, om het opnieuw te proberen.
Ok, zo als ik reeds zei moet dit een zware mokerslag zijn. Maar je mag de moed niet opgeven en moet blijven
doorzetten. Als je dit echt wil dan zal het je zeker lukken.

Ik vind dit zeer vervelend voor je, maar ik weet zeker dat je uit deze negatieve ervaring iets geleerd hebt.
Niet opgeven, geef het tijd om dit even te verwerken, ga na waar het fout ging, zoek opnieuw.
Dit lukt je heus wel!
kaap koraal
Amerikakenner

Thanks @ Wallstreet en de rest met opbeurende woorden ..
Ik ga maandag overleggen met mijn businessbroker in FL of hij het bedrijf snel zou kunnen verkopen indien ik het nu betaal/koop mocht het weer afgewezen worden wil ik er natuurlijk niet mee in mijn maag zitten.
Het gaat "maar"om een bedrag van rond de $100.000... mijn adviseur zei ..hoe moet het dan als je boerderij overneemt van 1,5 miljoen ??
Wallstreet
Amerikakenner

Goed dat je morgen een nieuw overleg hebt met de broker. Waar in FL is het gelegen?
Ik hoop echt dat alles goed gaan komen, wat je nu hebt meegemaakt is een zaak om uit te leren.
Het is altijd zwaar als iets niet loopt zoals je het gepland had, zeker wanneer je er zo je zin had opgezet.
Maar kijk morgen nieuwe dag, nieuwe kans. Blijven in geloven! Zie het positieve er van in.
Je bent een ervaring rijker, nu weet je hoe je het de volgende keer beter kan aanpakken.
Fouten zijn er uit te leren.
kaap koraal
Amerikakenner

Wallstreet ..Wij willen ons graag vestigen in Cape Coral onze businessbroker zit in Fort Myers en het bedrijf in Sarasota maar hetzelfde wilde ik ook gaan doen in the Cape.
Pressure cleaning.
We hebben zelfs al een stukje grond daar gekocht maar dat is nooit weg.

Probeer idd de moed er maar in te houden , wacht iig af tot maandag en misschien zelfs wel tot de 22e ivm GC lotery ..... die zou wel heel welkom zijn .. :lol:

Je komt alleen snel in het topic `verscheurd door emigratiedroom` want ik heb hier alles voor de rest on hold en dat terwijl we ons huis ..te klein..problemen met geluidsoverlast..graag met spoed willen verlaten.
Ik krijg ook steeds een nare smaak hier in mijn mond als ik iets zou willen kopen.
BV. een ander huis of een stukje grond of een nieuwe auto of elk ander consumptie goed ..ik vind alles te duur naar Amerikaanse maatstaven .. en de 21% BTW helpt me daar ook zeker niet in.

Dat stukje land wat ik pas heb gekocht bv $42.000 betaald vr 1200m2 aan het water op de zon, zou hier in Rotterdam/Hillegersberg zo rond de miljoen zijn !!!
Auto zou ik graag de laatste Mustang GT 500 willen hebben USA 50.000 hier 150.000 ...huizen... uit eten 40 euri tov 80 euri ... kleding... electronica .. enz enz
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Wat ontzettend balen Kaapkoraal. Hoop dat je morgen wijzer wordt van je gesprek met jouw adviseur!

Heb wel eens op een Engels emigratie forum gelezen dat juist vooral in Florida niet makkelijk is. En ze veel strenger zijn geworden sinds een visa scam bekend is geworden een aantal jaar terug. Weet niet of het daar mee te maken heeft, maar de regels worden erg nauw nageleefd. Las toen veel over wasserettes als ik het me goed herinner.
PBBI
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door PBBI »

Weet iemand of je in beroep kint gaan als een E2 visum wordt afgewezen ?quote]

Ja, dat kan.
Ik hoop dat PBBI hier een licht op kan en wil laten schijnen ?
Ik kan hier om bepaalde redenen niet veel op zeggen. (na wat zoeken en matchen blijkt dat ik alle partijen hierin betrokken ken)
Misschien heeft Kaapkoraal het businessplan niet goed uitgewerkt, het escrow verhaal is raar, dat doen wij altijd en we hebben nog nooit een probleem daarmee gehad. Misschien dat de desbetreffende dame achter de balie niet precies wist wat en hoe. Is voor mij gissen omdat wij hierin niet betrokken zijn.
Aan Kaapkoraal, ik zou goed overleggen met je adviseur wat het advies is als je het bedrijf koopt. Als je het koopt en het visum wordt afgewezen dan kun je je geld wel afschrijven, van je bedrijf is dan niet veel over tegen de tijd dat je broker een koper heeft of je moet het meteen voor de helft van de prijs te koop zetten.
in ieder geval succes.
Wallstreet
Amerikakenner

Wel Kaap, ik hoop samen met je mee om de 22ste de greencard te winnen.
Dan vertrekken we samen naar daar, wij hadden iets op oog rond cape harbour.
Maar ik ben zelf nog jong maar mijn zinnen zijn volledig op Florida gezet!
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Kaap Koraal, je gaat niet naar het consulaat om jezelf of je ideeen te verkopen. Het hele verhaal wordt beoordeeld gebaseerd op de papieren in het dossier dat jij aanlevert. Ontbreekt daar maar een komma of een punt, dan is het jammer, maar helaas.
Ik hoop dat je adviseur je kan helpen je aanvrage beter te onderbouwen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer