Ik ben, sinds ik hier in het Zuiden ben komen wonen, al iets van 6 keer bij de dokter geweest omdat ik last heb van kortademigheid/hoesten. Twee keer zat ik tegen bronchitus aan en alle andere keren niet maar had ik wel last van piepen. Soms had ik er ook een verkoudheid of grieperigheid bij. Wat ik meestal krijg is een injectie in mijn heup (supershot) en daarna antibiotica met veelal Prednisone. Daarnaast een hoestdrank en sinds een jaar heb ik dus ook een inhaler. Ik was een roker maar ben daar 3 maanden geleden mee gestopt (helaas alweer 2 keer hetzelfde gehad). Ik heb intussen een longtest gehad, die was prima en een allergietest wees uit dat ik alleen allergisch ben voor pollen van bomen maar dat komt wel vaker voor zei de dokter. Ik klim gelukkig niet zo erg vaak in bomen

Tot zover het medische stuk. Echter, ik heb van al deze klachten nog nooit last gehad toen ik nog in Nederland woonde. Ik rookte daar aanzienlijk meer dan hier, 2 pakjes of soms meer per dag en qua lichaamsbeweging doe ik meer sinds ik in de USA woon. Verder eet ik gezonder en regelmatiger dus als ik puur kijk naar gezondheid kan ik zeggen dat ik hier gezonder leef.
Ik heb wel gezocht natuurlijk en kwam erachter dat Knoxville een van de meest slechte steden schijnt te zijn voor mensen met astma gevolgd door Memphis en dan ergens daarna Chattanooga. Allemaal relatief dichtbij dus. Maar dan nog begrijp ik niet hoe ik zoveel last kan krijgen van mijn luchtwegen. Ik ben wel buiten maar zit doordeweeks veel op kantoor en als ik thuiskom ben ik ook meestal binnen, zeker in de hete zomer.
Ik baal er echt van. Ik vind het heel leuk en heerlijk om hier te wonen maar dit is echt een beetje een domper. Steeds maar aan de Prednisone is ook niet alles en alhoewel dat nu wel werkt vraag ik me af voor hoelang. Bovendien werkt het voor een maand, 1.5 maand en dan begint het feest weer opnieuw.
Dus mijn vraag aan jullie, hebben jullie ook last gehad met ademenen of soortgelijke dingen sinds je hier woont? Last van de luchtkwaliteit of andere dingen die je nooit eerder hebt gehad? Valt het jullie ook op dat best wel veel mensen hier met een puffer/inhaler in de rondte lopen?
Alvast bedankt en ik ben benieuwd