Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

E2 employee visum -> Green Card

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Gast

E2 employee visum -> Green Card

Bericht door Gast »

We hebben vandaag onze Green Cards ontvangen! :hello1:

Voor mensen met een E2-employee visa misschien interessant te weten, hier onze tijdlijn:

februari 2011
aanvraag E2 employee visum

mei 2011
interview, goedkeuring E2 employee visum, vertrek naar Amerika.

december 2011
aanvraag Adjustment of status (I-140)

februari 2012
aanvraag I-140 goedgekeurd

mei 2012
medische keuring en aanvraag Application to Register Permanent Residence (I-485) in EB-1 categorie (Multinational manager or executive)

augustus 2012
Aanvraag I-485 goedgekeurd, Green Cards vandaag ontvangen.
dimona
Amerika-expert

Re: E2 employee visum -> Green Card

Bericht door dimona »

Wauw, dat is allemaal lekker vlot gegaan zeg, gefeliciteerd! Ik zou eens moeten nagaan of dit voor ons ook een optie is, al vraag ik me af of het zich eigenlijk wel loont als je nu al weet dat je binnen x jaar weer vertrekt.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Als je bedoeling is om toch te vertrekken, dan zie ik niet in waarom je de moeit een kosten zou willen doen? En de werkgever kan daar ook een probleem mee hebben, want zodra jij die green card hebt, kan jij netjes je hielen lichten en elders gaan werken. Terwijl dat een stuk lastiger is indien je gewoon je tijdelijke werkvisum behoudt.

@Cincijansen: proficiat! Dat was een vlot verloop. Maar jullie case zal dan ook zwaar genoeg doorgewogen hebben. Deze route is niet weggelegd voor de gemiddelde E2-houder. ;-)
(bij deze dus ook een 'waarschuwing' voor mensen die een E2 ambieren als manier om in de US te geraken, en nu helemaal op hol slaan als ze lezen dat je 'zo makkelijk' een green card kan krijgen. De bewijslast is ontzettend zwaar, het is slechts een kleine minderheid die hier gebruik van kan maken, en zelden is het zo dat iemand die een E2 heeft omdat hij een zaakje opricht in de US, dit traject kan bemachtigen)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Gast

Bericht door Gast »

Dankjewel Dimona. Ja, het is inderdaad erg snel gegaan. We zijn er ook erg blij mee. Voor ons was vanaf het begin duidelijk dat dit een permanente verhuizing zou zijn.

Ik snap ook niet zo goed wat je bedoeld met dat het voor jullie een optie is. Zijn jullie ook van plan permanent te blijven.

Bedankt Kastelke. Volgens mij kan iemand met een E2 (overname/koop bedrijf) deze route niet volgen. Wij hadden een E2 Employee visum (In het kort: het Nederlandse moederbedrijf heeft een flinke investering gedaan in het dochterbedrijf in de US en mag personeel vanuit NL uitzenden naar Amerika op een E2-employee visum)
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Proficiat.
Groet,

Old Faithful
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Gefeliciteerd!!!! Super dat het allemaal zo goed gelukt is!
Scheelt een hoop zorgen :wink:
SemJes
Amerika-expert

Bericht door SemJes »

Wat geweldig dat alles zo snel is gegaan!! Ik volg jullie blog, en vind het zo leuk om te zien hoe snel jullie zo goed geïntegreerd zijn. Het is je echt van harte gegund :thumbup: !!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

:offtopic: SemJes, daar zie je inderdaad vaak grote verschillen tussen. Soms lees ik blogs van mensen die net toekomen (in de US of Canada), en dan kan je bijna vanaf de start zeggen dat zij het niet vol gaan houden, of in ieder geval nooit echt gelukkig gaan zijn in die nieuwe omgeving. Je ziet de frustratie zo afdruipen van hun blog of Faceboek. Alles is zo achterlijk anders -slechter!- dan thuis... Wat natuurlijk wel triest is, als je niet de flexibiliteit hebt om daar mee om te gaan.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Proficiat!! Fantastisch nieuws zeg.

:offtopic: Ik volg ook jullie blog, en ik wil eigenlijk wel een update... :D
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt iedereen! Het is echt een opluchting dat we ze nu echt in handen hebben. Geen onzekerheid meer.

We beseffen dat we heel veel geluk hebben gehad. Wij hebben de droom om naar het buitenland te emigreren altijd al gehad. Amerika was eigenlijk nooit een optie, want ik vond dat maar een vreemd land. Ik voelde niet eens de behoefte om daar op vakantie te gaan :shock: . De jaren verstreken, je krijgt kinderen en het hele emigratie verhaal raakt wat op de achtergrond. Totdat we in 2008 op vakantie gingen naar Florida. Ik wilde eigenlijk liever richting Azie, maar dat was toch weer een stuk verder vliegen en de ticketprijzen naar Florida waren erg laag (en de dollar stond geloof ik op 1,60). Tja, blijf toch een zuunige hollander....

Vanaf het moment dat we voet op Amerikaanse bodem zetten, waren we verkocht (zoals zovelen hier). Het is een niet uit te leggen gevoel. Wat hadden we een spijt dat we nooit eerder waren gegaan. Het jaar erop zijn we weer naar Florida gegaan (weer een goede aanbieding :mrgreen: ). Mijn man heeft daarna in een geprek bij zijn werkgever aangegeven dat hij wel naar het buitenland zou willen. Wonder boven wonder bleken ze al een tijd op zoek naar iemand voor hun vestiging in Ohio. Dat konden we natuurlijk niet aan ons voorbij laten gaan. Het was nu of nooit voor ons.

Af en toe knijp ik mezelf om zeker te weten dat ik niet droom. Mijn man heeft het ontzettend naar zijn zin op zijn werk, we hebben ons huis in NL een half jaar na vertrek voor een goede prijs kunnen verkopen in een heel moeilijke markt. De kinderen hebben vrienden, gaan met plezier naar school en doen het hardstikke goed. Ik heb ook geen moeite gehad met wennen of contacten leggen. Ik voel me hier goed thuis.

Ik denk dat voor sommige mensen het emigreren ook moeilijk valt omdat ze veel familie moeten achterlaten. In ons geval is laten wij natuurlijk ook mensen achter, maar wij hebben bijvoorbeeld geen ouders/grootouders meer om rekening mee te houden. Wij zijn binnen NL al veel verhuist, dat maakt ook verschil. Als je al je hele leven in dezelfde plaats woont, is het toch moeilijker denk ik.

Binnenkort zal ik m'n blog weer eens bijwerken. Ik kom er niet aan toe, met de kinderen thuis (zomervakantie). 's Avonds heb ik ook al geen tijd meer, want dan wil ik graag Baseball zien (Go Reds!).
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Toevallig hier terecht gekomen, super hoor, gefeliciteerd, ik zou ook zo graag willen, maar zie geen mogelijkheden, start dus hier maar binnen mijn werk aan een totaal nieuwe baan met meer financiële mogelijkheden dus dat biedt weer meer om lekker op vakantie te gaan in de VS, ik ga je blog ook volgen, altijd leuk zulke verhalen, succes
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Van harte! Superleuk om te lezen :)

En ik ken het gevoel dat je niet echt iets met Amerika hebt, dan een keertje op vakantie gaat (ik ook in 2008) en dan ineens verkocht bent. Bizar he? Alsof je op slag verliefd bent zo voelt het :)

Blij ook om te horen dat je zo op je plek zit, ook dat gevoel is heel herkenbaar alhowel je soms inderdaad het liefst je vrienden en familie in een doosje mee zou willen nemen.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

Gefeliciteerd !!!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Gefeliciteerd, dat is inderdaad heel snel!

Wij twijfelen nog, het bevalt ons hier heel goed, en als we nu moesten kiezen tussenblijven of naar NL, dan zouden we blijven. Maar we zouden tochook nog graag een tijdje in een ander land wonen (hebben hiervoor 4 jaar in India gewoond). Maar als we weggaan hier, krijgen we dan ooit weer de kans. Ik vind het maar een moeilijke beslissing!

Ik ga trouwens jullie blog eens lezen, geen idee waarom ik die niet volg, we zijn bijna tegeliijkertijd in de VS aangekomen, dus ik vind vast herkenning.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik zou zeggen: als je de kans krijgt om een green card te krijgen, dan zou ik die heel zeker benutten! Je kan, als je ooit de kans van je leven krijgt om te verhuizen naar nog een ander land, er altijd afstand van doen.
(zegt diegene die in 1999 de kans op een green card heeft laten schieten)
Elke
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

cincijansen schreef:Af en toe knijp ik mezelf om zeker te weten dat ik niet droom. Mijn man heeft het ontzettend naar zijn zin op zijn werk, we hebben ons huis in NL een half jaar na vertrek voor een goede prijs kunnen verkopen in een heel moeilijke markt. De kinderen hebben vrienden, gaan met plezier naar school en doen het hardstikke goed. Ik heb ook geen moeite gehad met wennen of contacten leggen. Ik voel me hier goed thuis.
Je geeft het nu allemaal wel heel erg overdreven positief weer. Niemand verkoopt z'n huis meer 'voor een goede prijs' in Nederland, helemaal niet als je er snel van af moet vanwege een emigratie. Nederland heeft en zal in de toekomst nog veel problemen krijgen met het leeglopen van de enorme huizenbubbel(net als de VS trouwens). Kinderen zijn helemaal niet goed af in de VS. Die zitten gevangen thuis omdat je zonder auto nergens komt in de VS en er geen voetpaden, fietspaden, parken of speelplaatsen zijn die lopend of per fiets te bereiken zijn. Ik vind het vrij ongeloofwaardig allemaal.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mvdl, ieder heeft zijn ervaring van de dingen. En er worden zeker nog wel huizen voor een goede prijs verkocht in Nederland! Tenzij jij wilt dat je huis 50% meer opbrengt dan wat je het 5 jaar voordien gekocht hebt of zo.
Er zijn nu eenmaal mensen die niet zoveel moeten gaan lenen voor hun huis. Er zijn bepaalde huizen in bepaalde streken die wel nog in trek waren. Dat maakt dat je dus wel een 'leuke prijs' kan maken, omdat je niet tienduizenden euro's extra moet vragen omdat je 100% geleend hebt. Waardoor je dus al snel winst maakt.
En niet iedereen moet er snel vanaf! Wij hadden ons huis ook niet verkocht als we geen goede prijs gekregen hadden. We hadden voldoende centjes om hier een jaar te leven zonder inkomen, en dan pas zouden er druk op de ketel komen om de prijs van ons huis naar een prijs te brengen waar je initieeel niet zo gelukkig mee zou geweest zijn.
Waar wij in de US verbleven, speelden de kinderen op straat, wandelden tot het einde van de straat waar een lagere school was met een speeltuin waar je zomaar in kon om te gaan spelen 's avonds of tijdens het weekend. Waar ik woonde in Belgie, was er weinig te voet te gaan beleven, en heb ik heel veel met de auto moeten rondrijden om kinderen op te gaan halen of mijn zoon weg te brengen.
Jij hebt duidelijk ergens in een hel gewoond. Triest dat je net daar terecht gekomen bent. Maar aub, er zijn heel wat andere plaatsen in de US. Of sommige mensen hebben gewoon een andere mentale ingesteldheid, waardoor zij het leven veel aangenamer kunnen ervaren dan anderen.
Jouw waarheid is niet de enige. :evil:
Elke
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

mvdl schreef:Ik vind het vrij ongeloofwaardig allemaal.
Het enige wat ongeloofwaardig is het beeld wat jij steeds van de VS schetst. De VS is geen Nederland of België, maar daarom niet slecht.
mvdl schreef:Kinderen zijn helemaal niet goed af in de VS. Die zitten gevangen thuis omdat je zonder auto nergens komt in de VS en er geen voetpaden, fietspaden, parken of speelplaatsen zijn die lopend of per fiets te bereiken zijn.
Hmm, nu ben ik op toch wel meer dan 1 plek geweest in de VS en nergens heb ik het zo gezien als jij hier schrijft. Zelfs in LA, de autostad bij uitstek, zijn voetpaden en parken en speelplaatsen te voet, maar ook met de fiets te bereiken.
mvdl schreef:Je geeft het nu allemaal wel heel erg overdreven positief weer. Niemand verkoopt z'n huis meer 'voor een goede prijs' in Nederland, helemaal niet als je er snel van af moet vanwege een emigratie.
Niemand? Dus jij weet van ALLE huizenverkopen?

@cincijansen, soorry dat ik je topic kaapte om even te reageren op de standaardnegativiteit van mvdl. Goed om te horen dat het jullie zo voor de wind gaat. :thumbup:
Gast

Bericht door Gast »

Je geeft het nu allemaal wel heel erg overdreven positief weer. Niemand verkoopt z'n huis meer 'voor een goede prijs' in Nederland, helemaal niet als je er snel van af moet vanwege een emigratie. Nederland heeft en zal in de toekomst nog veel problemen krijgen met het leeglopen van de enorme huizenbubbel(net als de VS trouwens). Kinderen zijn helemaal niet goed af in de VS. Die zitten gevangen thuis omdat je zonder auto nergens komt in de VS en er geen voetpaden, fietspaden, parken of speelplaatsen zijn die lopend of per fiets te bereiken zijn. Ik vind het vrij ongeloofwaardig allemaal.
Ja, je hebt helemaal gelijk MvdL. Ik heb mezelf net even iets harder geknepen en verrek, het is allemaal niet waar, ik doe net alsof. Dan ga ik het wellicht nog geloven ook. Ben diep ongelukkig, maar ik wil niet afgaan tegenover mezelf en de mensen die ik achtergelaten heb in NL. Of lijkt dat meer op jouw verhaal misschien, reageer je daarom steeds zo negatief. Het ligt allemaal aan dat vreselijke Amerika. Ik blijf het ook vreemd vinden dat je steeds de behoefte hebt om Amerika met NL te vergelijken. Wat heeft dat nou voor zin, het is niet te vergelijken.

Ik wil e.e.a. nog wel even toelichten.

Ons huis hebben wij in 2007 gekocht, nieuwbouw. Wij hadden een volledige hypotheek inclusief al het meerwerk. Ook nog eens een gedeelte aflossingsvrij. Wij hebben het verkocht voor een prijs die zo goed als de complete hypotheek dekte (op een paar duizend na). De wijk waar wij woonden was een compleet nieuwe. Veel huizen gebouwd, vlak voor de boel in elkaar zakte. Daarnaast had de wijk te maken met een imago-probleem omdat veel voorzieningen jaren op zich lieten wachten. Dus ja, wij hebben een goede prijs gehad en heeeeel veel geluk gehad.

Kinderen zijn hier beter af op school dan op de NL scholen waar ze op hebben gezeten, daar kan ik heel kort over zijn. Tuurlijk zijn er in NL ook hele goede scholen en in Amerika ook hele slechte. In ons geval zijn wij beter af qua school.

Nee, we hebben hier geen fietspaden. Kinderen fietsen hier gewoon op straat. We hebben stoepen door de hele wijk. Onze wijk bestaat uit 65 kavels van elk 1 acre (zo'n 4000 m2). Wij lopen zo vanuit onze tuin een stuk bos in. Daarachter is een stuk landbouwgrond. Er is maar 1 toegangsweg de wijk in, dus zeer weinig verkeer. Onze kinderen spelen hier heel veel buiten met de buurtkinderen. Nee, we hebben hier geen verplichte wipkip en schommel in de wijk, maar die missen ze ook niet echt.

Een park hoeven ze niet naar toe te lopen, daar wonen we in. In NL konden we naar een klein parkje lopen inderdaad. In het voorjaar/zomer was het er niet te harden van de stank (hondepoep). Lekker spelen lukte daardoor ook niet. Er is hier zeer veel te doen voor kinderen en ook voor tieners. Ja, je moet er heen rijden, maar dat moest ik in NL ook bijna altijd. En zeg nou niet, dat is maar 1 plaats. Wij hebben met kinderen op 4 verschillende plekken in NL gewoond. Ik ben naar aanleiding van wat ik net geschreven heb eigenlijk wel benieuwd of jij kinderen hebt en in welk idyllisch plaatsje jij woont.

Je kunt jezelf wel van alles gaan wijsmaken, maar er zijn ook mensen die het wel fijn vinden in Amerika. Iedereen hier vindt het vervelend dat jij niet zo'n goede ervaring hebt gehad, ik ook. Het is alleen zo jammer dat als mensen wel gelukkig zijn je het niet gelooft. Het lijkt wel of je anderen hun geluk niet gunt.
mvdl
Amerika-ontdekker

Bericht door mvdl »

cincijansen schreef:[Ons huis hebben wij in 2007 gekocht, nieuwbouw. Wij hadden een volledige hypotheek inclusief al het meerwerk. Ook nog eens een gedeelte aflossingsvrij. Wij hebben het verkocht voor een prijs die zo goed als de complete hypotheek dekte (op een paar duizend na).
Toch een vlekje op de perfecte emigratie dus, je stond onder water met je hypotheek in Nederland toen je je huis moest verkopen om naar de VS te gaan. Wat is een 'paar duizend' euro in jouw belevingswereld, 2000, 20000 of 50000? De meeste Nederlanders zouden die restschuld niet op kunnen brengen. Jouw 'succesverhaal' is dus al niet erg representatief.

De VS is 100% een autoland. Ik heb nog nooit ergens een stad gezien waar je zonder auto ook maar iets kon behalve New York. Voor (Nederlandse) kinderen is de VS een ramp omdat ze thuis of in de straat opgesloten zitten. Er is geen/nauwelijks ov, door de urban sprawl kun je nergens komen behalve door lange autoritten. Ik geloof niet dat kinderen gelukkig worden door een emigratie naar de VS, helemaal niet als ze de Nederlandse voorzieningen gewend zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer