Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route in Colorado en New Mexico, de foto's.........!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

:lol: Dat is het nadeel van dit soort vakanties......de verschrikkelijke keuzes die je moet maken :wink:
16x USA / 30 staten
Yeehaw
Amerika-expert

Colorado en New Mexico

Bericht door Yeehaw »

Paul,
Op het TA forum noemen we zo'n reis: Fools endeavour.
Alleen rijden en weining zien. Veel te lang voor 24 dagen. Moet je zelf weten natuurlijk. Ik zal geen lange lijst maken van wat je mist maar misschien helpt dit:
1. Start en eindig in LAS not LAX.
2. Waarom Durango-Black Canyon of the Gunnison-Canon City-Alamosa. BCGNP is aardig voor een paar uur maar niet te vergelijken met de A+ sights eerder. Van Durango naar Ouray rijd je over de Million $ hw, langzaam, steil en bochtig. Mooie weg, dat wel. Van BCGNP naar Canon City is niets bizonders. Colorado Springs wel. Waarom niet van Durango over us 160 naar Pagosa Springs (neem een bad!) en via Wolf Creek Pass naar Alamosa. De enige reden om naar Alamosa te gaan is de aanwezigheid van Great Sanddunes NP, inderdaad prachtig!
Ik zou deze hoek trouwens helemaal overslaan als ik maar 24 dagen had.
en van Cortez naar NM (Taos)gaan en de prachtige nm 64 nemen.
Je neemt ook helemaal geen tijd om Taos (1 dag) en Santa Fe (2 dagen te bekijken. Ook ABQ is de moeite waard. In ieder geval, rijdt van Santa Fe over de Turquoise Trail (nm 14) naar I 40. Bandelier NM nw van Santa Fe is ook niet te missen.
De voornaamste reden om het zuiden van NM te bezoeken is de aanwezigheid van Carlsbad Caverns NP en White Sands NP maar van ABQ is het een heel eind. Socorro is niets en Silver City is aardig maar niet als bestemming op zich. Vergeet ook de vermoeiende bergrit van Silver City
naar Holbrook niet. Vlak bij Holbrook is het Petrified Forest NP en Painted Desert en tussen Holbrook ook nog Meteor Crater. Ik zou liever een bezoek brengen aan Walnut Canyon NM oost van Flagstaff en van Flagstaff noord over az 89 naar Cameron rijden (stop bij de Trading Post) en Sunset Crater en Wupatki bezoeken op weg naar GCSR
Minstens 1 dag bij de Grand Canyon South Rim.
Van GC naar Kingman is maar drie uur en niets ertussen, behalve als je Us 66 neemt van Seligman naar Kingman en als je toch naar LA gaat rijdt dan verder over R66 voorbij Kingman over de Sitgreaves Pass and naar
een van de beste ghosttowns: Oatman.
Have fun
Yeehaw{:o)-
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Paul v B schreef:Een extra overnachting in Alamogordo is dan inderdaad een goed idee.
Betekent wel dat we ergens anders een nacht moeten inleveren: Moab willen we echt 2 nachten, Colorado willen we rustig aan doen qua rijden, dus dat betekent in dit geval die nacht Flagstaff laten vallen..dus geen Grand Canyon dit jaar....

Of ziet iemand (ik denk aan Markro:-) daar een alternatief voor?
Paul, ik heb nog eens jouw reisschema bekeken, de landkaart erbij gepakt en ik moet je zeggen, ik weet het niet.
Iedereen heeft zo zijn eigen interesses en het is moeilijk om je te raden, want bij ieder stuk, dat je uit de planning haalt, komt het er op neer, dat je iets niet kan doen en/of zien.
Keuzes, keuzes en nog eens keuzes, en je zal ze zelf moeten maken.
Yeehaw geeft ook een paar fantastische alternatieven, maar ook dan lever je hier en daar iets in, maar je ziet weer andere prachtige dingen. Dat blijft zo.
Toen ik weer naar jouw schema keek, dacht ik, waarom vlieg je op Los Angeles en niet naar Las Vegas. Dat scheelt een dag. Ik neem aan dat jij de vliegtickets al hebt, dus daar zit je nu eenmaal aan vast.
Waarom naar Canon City? Voor de treinrit? Die is prachtig, duurt een uur of twee-drie. Zo kan je ook overwegen de treinrit Durango-Silverton te maken. Nog veel mooier en duurt een dag.
Als je niet specifiek wilt treinen, sla dan Canon City over.
Wil je graag naar de Grand Canyon, doe dat dan, anders heb je er later spijt van, dat je niet gegaan bent.
En aan Moab zou ik ook niet sleutelen, daar heb jij je tijd hard nodig. Daar is zo veel moos te zien.

Het spijt mij, dat ik niet concreter kan zijn in het maken van een routeplanning. Er is te veel, dat de moeite waard is om te bezoeken. Jullie zullen vast een heel mooie reis gaan maken, maar houd er rekening mee, dat de afstanden groot zijn en je toch ook vakantie moet hebben en dat je niet als je thuis komt het gevoel hebt te veel in de auto gezeten te hebben en te weinig ondernomen hebt.
Succes.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Canon City is ook meer een tussenstop op de route Gunnison, Colorado Springs, Alamosa. Ik weet niet of dat in 1 dag te doen is, dus incl Colorado Springs?

En idd, we zullen moeten kiezen..de GC hebben we al eens gezien dus dat kan eventueel als er op het einde nog tijd over is.

De tips van Yeehaw heb ik deels al verwerkt
http://www.fotorepareren.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

2000: Florida
2004: Southwest
2006: Southwestmid
2008: Southeast + Florida
2009: New York City
2010: New England + New York
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Het voorlopig aangepaste schema...;-)

Dinsdag 5 Amsterdam – Los Angeles

Woensdag 6 Los Angeles – Baker/Cima - Las Vegas

Donderdag 7 Las Vegas – Springdale (Zion,Angels Landing)

Vrijdag 8 Springdale - Page

Zaterdag 9 Page - Moab

Zondag 10 Moab

Maandag 11 Moab - Durango

Dinsdag 12 Durango – Alamosa

Woensdag 13 Alamosa – Taos - Santa Fe

Donderdag 14 Santa Fe

Vrijdag 15 Santa Fe - Socorro

Zaterdag 16 Socorro – Alamogordo

Zondag 17 Alamogordo – Silver City

Maandag 18 Silver City - Holbrook

Dinsdag 19 Holbrook - Flagstaff

Woensdag 20 Flagstaff - (GC) - Kingman

Donderdag 21 Kingman - Annaheim

Vrijdag 22 Annaheim (Disneyland)

Zaterdag 23 Annaheim/LA – Amsterdam

Zondag 24 Amsterdam

http://www.pbase.com/paulvanbaardwijk" onclick="window.open(this.href);return false;

Yeehaw
Amerika-expert

Colorado en New Mexico

Bericht door Yeehaw »

Hi Paul
Ik denk dat je een extra reis moet wijden aan Colorado, South Dakota en Wyoming en ik denk dat je nog wel eens terugkomt!
Daar staat tegenover dat een reis naar het zuiden van NM niet zo snel meer voorkomt dus:
Wed. 6: LA-LV
Thu. 7: LV-Zion. Bezoek Zion rest van de dag.
Fri. 8: Zion-Moab over I 15 en I 70. Prachtige interstate tussen Salina en
Green River door Fishlake NF and San Rafael Valley. 5-6 uur.
Sat 9: Moab. Arches NP en Canyonland NP (en Dead horse point op weg naar Canyonlands. Vroeg op, lange dag.
Sun 10: Moab-Cortez. Bezoek aan Mesa Verde NP.
Mon 11: Van Cortez naar Taos via Pagosa Springs en Chama. Vlak voor Taos is de Rio Grande brug. Spectaculair.
Tue 12: Taos
Wed 13: Taos-Santa Fe via de High Road
Thu 14: Santa Fe, bezoek aan Bandelier NM
Fri 15. Santa Fe-Carlsbad via nm 285. Saaie maar snelle weg. Stop in Roswell en bezoek het UFO Museum (uurtje, gratis toegang) Totaal incl. stops 7 uur.
Sat 16: Bezoek aan Carlsbad Cavern NP. Neem de natuurlijke ingang, self guided tour. Zie ook de miljoenen vleermuizen uitvliegen bij zonsondergang. Vraag de ranger hoe laat ongeveer. Don't miss.
Ik beveel zelden hotels aan maar Stevens Best Western heeft de beste steaks in the west. Hands down.
Sun 17: Van Carlsbad terug naar Artesia en nm 82 naar Alamogorde. Stop vlak voorbij Cloudcroft. Schitterende vergezichten en White Sands heel ver weg. Bezoek aan White Sands NM (na twee uur heb je het echt wel gezien) en naar Las Cruces. Oase in de woestijn.
Mon 18: Als Silver City een must is. Bezoek eerst Old Mesilla vlak ten zuiden van Las Cruces en misschien Rockhound SP vlak voor Deming. Je mag hier zoveel stenen meenemen als je wilt (zinloos maar ja) en naar Silver City.
Tue 19: Van Silver City naar Holbrook
Wed: 20: Van Holbrook naar Flagstaff. Bezoek aan Walnut Canyon NM en hw 89 noord naar Cameron and naar Grand Canyon South Rim.
Thu 21: Hele dag GCSR
Fri 22: Van GC naar Los Angeles. Even doorblazen. Ca 8 uur.
Sat 23: LA
Sun 24: Home, planning your next visit.
Pffff maar ik doe een beetje schijnheilig, wij hebben dergelijke reizen menigmaal gemaakt en och, nergens fijner rijden dan in de US
Als je een dag niets wil doen en bij het zwembad wilt liggen beveel ik Las Cruces aan en om een dag te winnen skip Taos, niet Santa Fe.
Cheers
Yeehaw
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

en om een dag te winnen skip Taos, niet Santa Fe.
Ik zou Taos (nieuwe gedeelte) sowieso overslaan en alleen naar Taos Pueblo (oude gedeelte) gaan.
Als je Santa Fe eerst hebt gezien dan is Taos echt een afknapper, maar de Pueblo is mijns inziens een must !
16x USA / 30 staten
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

We gaan gewoon alle tips combineren, dus van een ieder een deel.

Carlsbad hoeven we helemaal niet te komen dus dat scheelt ook weer een dag, vleermuizen zijn niet bepaald de lievelingen van mijn vriendin:-)

Colorado Springs (Valley of the Gods) willen we juist wel weer zien dus gaan we wel iets naar het noorden in Co.

Grand canyon hebben we al 2x gezien dus is optioneel aan het einde van de trip.

Santa Fe een extra dag.

yaweeh, tot zover ook bedankt voor alle scenic byways, die gaan we zeker inpassen!

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Paul v B schreef:
Colorado Springs (Valley of the Gods) willen we juist wel weer zien dus gaan we wel iets naar het noorden in Co.
"Garden of the Gods" heet die en is een city park, wel aardig maar niet zo ruig en wild als bijvoorbeel Monument Valley in Utah. In de omgeving van Co Springs heb je ook Manitou Springs waar je net als in Zuidwest Colorado wat inidian cave dwellings kunt zien. In de zomermaanden treden indianen hier ook op met verschillende volksdansen (erg toeristisch...)

Als je dan al zover naar het noorden gaat in Colorado, wordt het ook weer interessant om Rocky Mountain NP te bezoeken en Estes Park. En verder is er in de omgeving van Denver/Boulder ook wel iets de zien: 16th Street, Lower DownTown, baseball game in Coors Field stadium, een concert in Pepsi Center, State Capitol, Denver Mint, Denver Zoo, IMAX en Museum of Natural History, Children's museum, Fire fighter's Museum, Molly Brown House, Littleton History Museum (openlucht museum), Wings over the Rockies luchtvaart museum, Park Meadows Mall, Cherry Creek Mall, Coors brewery etc

Wel en dan ben je al een beetje op weg naar Wyoming waar je in Cheyenne wat kunt rond banjeren voordat je in Fort Larimie de history van de Oregon Trail in je opneemt. En aangezien je dan toch naar het noorden rijdt, is het ook niet ver meer naar Yellowstone, enne....

Ofwel, je zult ergens jezelf een grens moeten stellen. Concentreer je op New Mexico en hooguit het meest zuidelijke deel van Colorado, of kies een andere stad om te beginnen. Gezien waar je interesse voor deze reis ligt begrijp ik niet waarom je naar LA vliegt. Phoenix of Albuquerque zou een meer voor de hand liggende aanvliegplaatsten zijn.
Gast

Bericht door Gast »

Misschien nog een tip:
Wij zijn, toen we in New Mexico waren, de grote telescoopvelden (V.L.A.)gaan bezoeken, dat was onwijs gaaf. Zitten in de buurt van Socorro.
http://www.vla.nrao.edu/genpub/tours/
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Gypsygirl schreef:Misschien nog een tip:
Wij zijn, toen we in New Mexico waren, de grote telescoopvelden (V.L.A.)gaan bezoeken, dat was onwijs gaaf. Zitten in de buurt van Socorro.
http://www.vla.nrao.edu/genpub/tours/
De VLA is inderdaad erg leuk om te bezoeken. Ben er vorig jaar en dit jaar geweest. Je kunt het nalezen in mijn reisverslag 2005 (dag 7, wo 15 juni) en mijn liveverslag 2006 (10 juni).

Reken voor dit bezoek een uur tot anderhalf uur.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

VLA (Very Large Array) is heel aardig maar om daar nu een aparte reis aan te wijden??? In Colorado Springs is behalve Garden of the Gods ook de reis naar Pikes Peak ( meer dan 14.000 ft) de moeite waard .Rij zelf of neem de railway. Ook het Fire Fighters Museum is toppie. Choises, choises.
En Loek heeft natuurlijk groot gelijk. We kunnen nog wel een lange lijst maken. Wat te denken van de Black Hills?
Even nog iets over de bats. Ze gaan NIET op je hoofd zitten en het uitvliegen van 1.000.000 stuks of zo is heeeeel spectaculair. Je weet echt niet wat je ziet.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Nee op je hoofd zitten gaan ze niet, maar ik zou toch een petje op doen. :wink:

Harry
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hahaha, die guano blijft in de grot -lol-
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Volgens ons hebben we een redelijk compromis nu.. er zitten een paar reisdagen in maar qua miles is het ongeveer evenveel als tijdens de vorige trip en dat is ons goed bevallen:-)

Geen noordelijk Co meer, paar dagen Santa fe eo, geen bats;-)

Colorado doen we idd een volgende keer uitgebreider

Opbouwende kritiek blijft welkom........;-)

Dinsdag 5 Amsterdam – Los Angeles

Woensdag 6 Los Angeles – Baker/Cima Kelso Depot- Las Vegas

Donderdag 7 Las Vegas – Springdale Zion,Angels Landing

Vrijdag 8 Springdale -Kanab, - Page

Zaterdag 9 Page – Navajo Nat mon, langs Monument Valley, Gooseneck SP- Moab

Zondag 10 Moab - Arches NP en Dead Horsepoint/Canyonlands

Maandag 11 Moab – Mesa Verde NP - Durango

Dinsdag 12 Durango – Silverton – Gunnison

Woensdag 13 Gunnison – Salida, Great Sand Dunes- Alamosa

Donderdag 14 Alamosa – Pagosa Springs, Chamba:Cumbres & Toltec Railroad, via nm64-Taos Pueblo – Taos

Vrijdag 15 Taos – Bandelier - Rancho de Las Golondrinas- Santa Fe

Zaterdag 16 Santa Fe -Turquoise Trail (nm 14) -Albuquerque

Zondag 17 Albuquerque – VLA –Interstate- White Sands – Las Cruces

Maandag 18 Las Cruces - Shakespeare/Steins Ghosttowns–Safford

Dinsdag 19 Safford –Swimmingpool - Payson

Woensdag 20 Payson – meteor crater, Walnut canyon - Williams

Donderdag 21 Williams– GC – Seligman R66 - Bullhead C.

Vrijdag 22 Bullhead - Sitgreaves Pass R66, Oatman - LA

Zaterdag 23 LA – Amsterdam

Zondag 24 Amsterdam
Laatst gewijzigd door Paul v B op 18 aug 2006, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Paul v B schreef: Woensdag 20 Payson – meteor crater, Walnut canyon - Williams
Bij Meteor Crater hebben wij $ 15 per persoon (!!) betaald om een groot gat in de grond te gaan bekijken.
Met andere woorden.....spijt dat we het bezocht hebben, niets bijzonders en veel te duur.
16x USA / 30 staten
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

Zoiets had ik al gelezen ja, we hebben eigenlijk het al druk zat die dag..dus....:-)

hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Paul v B schreef:Donderdag 7 Las Vegas – Springdale Zion,Angels Landing

Vrijdag 8 Springdale -Kanab, - Page
Hoi Paul,

Ik zou je niet adviseren om 's middags de Angels Landing in Zion te doen. Je loopt dan nl in de volle zon en dat is beslist geen pretje tijdens deze hike.

Beter is om's morgens zo vroeg mogelijk hieraan te beginnen. Wij begonnen om plm acht uur aan de hike en waren 4 uur later weer terug. 's Middags zijn we toen nog naar Page gereden. Dat is niet zo heel ver en makkelijk te doen. Tijd om nog de Glen Canyon Dam te bekijken en Horse Shoe Bend te bezoeken is er zeker nog.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Paul v B
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Paul v B »

thanx! Dan kunnen we overdag dus rustig aan doen in LV, vorige keer weining van meegekregen door een heftige migraineaanval :-(

Misschien een heeele domme vraag maar hoe moet je eigenlijk een tekst quoten?? Ik krijg het steeds niet voor elkaar!

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Paul v B schreef:Misschien een heeele domme vraag maar hoe moet je eigenlijk een tekst quoten?? Ik krijg het steeds niet voor elkaar!
Dat kan op de volgende manier. Klik in het bericht dat je (deels) wilt quoten op Quote. De button staat rechtsboven in het bericht. Haal de overbodige tekst eruit maar laat het quote commando staan. Het komt er dan zo'n beetje als volgt uit te zien:

Code: Selecteer alles

[quote="nickname forumlid"]hier komt de tekst die je wilt quoten[/quote]
Succes ermee!

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer