Mijn 'zware bergschoenen' van Meindl met hoge enkel. Deze zijn voor lange dagtochten, bergwandelingen of trektochten van meerdere dagen.
Carine, ik denk dat dat dezelfde als jou moeten zijn

Daarnaast neem ik ook nog een licht paar lage wandelschoenen mee met goeie grip (momenteel van McKinney). Dat is voor kortere wandelingen en doe ik ook aan op dagen dat we eigenlijk niet wandelen maar gewoon vanalles gaan bezoeken.
Ik draag altijd wandelsokken (Falke, maar die van de Hema vind ik ook niet slecht) anders krijg ik ook zoals Dude branderige voetzolen.
Wandelstokken heb ik nog nooit meegenomen, dit jaar wel voor het eerst een camelbak en was daar erg tevreden van.
Voordien kreeg ik vaak hoofdpijn omdat ik onderweg veel te weinig dronk en met de camelbak kon ik vaker een beetje drinken.
Als je de zak vult, moet je hem eerst 'vacuum' zuigen voor je hem in je rugzak stopt, anders moet je tijdens de tocht veel te hard zuigen om er water uit te krijgen.
verder neem ik in het zuidwesten vanaf nu ook steeds mijn hoed met koude kristallen mee. Als je die in water legt, geven de kristallen urenlang koelte af. Geweldig in de hete zon van Arizona, Utah,..
veel plezier met de wandelingen!
groetjes, elke