Het mooie in NL is namelijk dat j eniet hoeft mee te werken aan je eigen veroordeling. Dat is maar goed ook denk. Het begint al bi jhet feit dat mensen niet tot antwoorden verplicht zijn op vragen die door politie gesteld worden aan een verdachte die te maken hebben met gepleegde strafbare feit. Iets wat j eook veel hoord is: "My home is mij castle." En in NL klopt dat aardig. Je komt niet zomaar in iemands huis. Kortom het opsporingsapparaat in NL is heel lastig, maar geeft ook vele bevoegdhedenWat ik wel wil toegeven is het feit dat camera's niet mogen vanwege het recht op privacy een beetje overtrokken is. Zolang die beelden niet publiekelijk toegankelijk zijn zie ik het probleem niet en werken een (vals) gevoel van veiligheid in de hand. Dat is goed, want zolang de bevolking zich veilig voelt gaat het goed met de economie! . Geen flauw idee hoe dat in de VS is geregeld.Het is hetzelfde als mensen die zeggen dat zolang je niets heb misdaan je niets hoeft te vrezen en dat je alles moet toelaten. Tja, zo werk ik dus niet. Het is niet mijn taak om te bewijzen dat ik onschuldig ben, het werkt in de meeste gevallen andersom.
Je hebt denk ik gelijk als je zegt dat je niets hebt gedaan ook niets hebt te vrezen, maar dat betekend zeker niet dat je ook maar alles hoeft te pikken.
Camerabeelden zijn niet publiek toegankelijk. En camera hebben hun nut echt wel bewezen.Wat ik wel wil toegeven is het feit dat camera's niet mogen vanwege het recht op privacy een beetje overtrokken is. Zolang die beelden niet publiekelijk toegankelijk zijn zie ik het probleem niet en werken een (vals) gevoel van veiligheid in de hand. Dat is goed, want zolang de bevolking zich veilig voelt gaat het goed met de economie!
Ik ben ervan overtuigd dat als je angst weet te creeeren onder de bevolking dat het veel meer macht opleverd. Ben je dan een goed leider???? Volgens mij heeft Bush dat wel laten zienDat bouwt direct weer een brug terug naar verschillen tussen Nederland en Amerika. Ik heb het idee dat Bush angst heeft gecreeerd onder de bevolking om vervolgens meer grip te krijgen op zijn land.