Agree to disagree, johan67? :p
Niet iedereen is daarvoor te vinden. Sommigen willen wat zekerheid of structuur in hun dag.
omdat het op de kaart zo leuk lijkt of omdat mensen je vertellen dat het er mooi is.
Hoe kan iets nu leuk lijken op een kaart? En dat 2e gebeurt hier op het forum, vooraf, thuis. Je kan dus op je gemak alle plekjes "waar je tomtom je nooit zou brengen" op voorhand opzoeken en kijken wat je leuk zou vinden. Om dat tenslotte ter plaatse ..... in je tomtom te steken zodat hij je er brengt
(Trouwens, je gaat ervan uit dat je met een gps nooit verkeerd kan rijden....)
MEt een tomtom weet je niet eens meer of je noord, oost, zuid of west rijdt.
Nu ook niet overdrijven. Als je op voorhand wat met je reis bezig bent, ken je je route in grote lijnen uit het hoofd. Ik heb al meermaals gehad dat ik tegen m'n reisgenoten iets zei in de zin van: "laat de GPS maar zitten, noorden is die kant op, dan op de oprit met de I70 naar links voor een tweetal uur en als die doodloopt, weer naar links, de I15-South op, en dan zien we wel weer". Je weg vinden van het ene nationaal park naar het andere is nu ook zo moeilijk niet en dat lukt vaak zonder gps. Enkel in steden om bv je hotel te vinden, kan het soms een must zijn.
Trouwens. Tomtom heeft denk ik ook een compass zitten. Smartphone ook. Auto meestal ook
Het hele avontuur is toch weg met die navigatie. je weet in het begin van de vakantie al precies hoe laat je ergens aan zult aankomen.
Ik vind het al avontuur genoeg

Zeker als je een lijstje met must-see's hebt en je reis goed gevuld staat, wil je wel wat structuur enzo.
maar afwachten of het iets is.
Geef mij maar de zekerheid van een mooi hotel met goede reviews
Nog een voordeel van een gps is dat je in een oogopslag kan zien wat je verwachtte aankomsttijd is, en hoeveel kilometer je nog moet rijden. Kan handig zijn om te bepalen wanneer je tankt. (En voor dat laatste kan je opnieuw de POI database gebruiken om een tankstation dichtbij te zoeken). Ook staat de naam van de weg waar je je op bevindt onderaan in beeld, ookal is er geen routebegeleiding actief. Tenslotte toont hij je (vaak) de maximaal toegelaten snelheid op die weg.
Het is gewoon handig om bij te hebben, zelfs al hanteer je andere vormen van navigatie.