De sponsor zorgt voor huisvesting (wordt dus betaald) en ik zal per maand $1000,- stipend ontvangen, waardoor ik in mijn eigen levensonderhoud kan voorzien.
Mijn vriend (wonen 3,5 jaar samen) wil heel graag mee, maar zou het liefst dan daar ook willen werken (om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien). We zijn voornemens om daarna weer terug te gaan naar Nederland (tenzij ze één van ons heeeeel graag willen houden, maar die kans is erg klein denk ik).
Ik heb wat onderzoek gedaan naar mogelijkheden waarmee hij mee kan naar de USA. Zoals ik het begrepen heb, kan hij met een B2 visum mee en dit zou een jaar lang kunnen. Echter, hij mag dan niet werken. We betwijfelen of we met $1000,- allebei kunnen rondkomen. Hiervan gaat namelijk nog een bedrag op aan het leasen van een auto en de autoverzekering. De andere optie is een J2 visum. Hiervoor moeten we getrouwd zijn en dit is voor ons geen probleem. Een aantal vragen steekt hier de kop op:
- moet je een bepaalde periode getrouwd zijn om in aanmerking te komen voor een J2-visum (bijvoorbeeld minimaal een jaar o.i.d.)?
- begrijp ik het goed dat een spouse mee kan op een J2-visum en dan een EAD aan kan vragen (via I-765 form)?
- wat is ongeveer de kans dat dit gehonoreerd wordt (ik weet dat hier weinig specifieks over te zeggen valt, maar wie weet heeft iemand ervaring hiermee)
- en geldt dit alleen voor bepaalde werkvelden of kan hij bij wijze van spreken ook bij de lokale copy-shop gaan werken?
Mocht ik toch dit forum niet grondig genoeg hebben doorgespit en een bestaand topic over het hoofd hebben gezien, dan ben ik ook al heel tevreden met een linkje