Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ipad3

Over de staten van New England, New York, Pennsylvania, New Jersey, Delaware, Maryland, West Virginia en Washington DC.
Sibi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Ipad3

Bericht door Sibi »

Ik ben een grote Apple fan en zal me moeten bedwingen om de 23e niet naar de winkel te rennen om er in Nederland 1 Te halen.
Echter 22april gaan we naar NY :clap:

Zijn er nadelen aan het kopen van een iPad in THE USA?
Kun je als je hem via de Apple store koopt gewoon updaten etc?

Want het prijsverschil maakt het wachten misschien wel waard!
2017 Florida Passe a Grill & New York
2016 Florida Tampa bay Area & New York
2015 St Pete Beach Treasure Island Orlando en New York
eind april 2014 Florida en dan New York
april 2013 San Francisco , Las Vegas New York
2012 New York !!
DejaVu
Amerika-expert

Re: Ipad3

Bericht door DejaVu »

Heb je de hands on van de Ipad 3 gelezen? De Ipad 3 heeft alleen een beter scherm, de Ipad 2 zal in prijs dalen en dan is het nog voordeliger. Maar goed als Apple fan zou je waarschijnlijk al een Ipad 1 en 2 hebben.

Daarnaast hebben de journalisten het bij Tweakers.net erover dat bij meerdere handelingen tegelijk de Ipad 3 kan haperen.

Let wel op met NL Douane.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Nadeel is dat je er een US stekker bij krijgt. Verder geen nadelen, je kan hem gewoon via iTunes gebruiken.
Let er wel op dat je niet boven het maximum invoerbedrag van 430 euro komt!
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Ik heb mijn iPad2 vorig jaar in de USA gekocht, was een stuk voordeliger. Bij aankomst in NL heb ik een losse Europese oplader gekocht.
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Sibi schreef:Ik ben een grote Apple fan en zal me moeten bedwingen om de 23e niet naar de winkel te rennen om er in Nederland 1 Te halen.
Of de 16e even de grens over naar Duitslan :mrgreen: !

Geen andere nadelen dan hieronder genoemd; een US stekker, maar is zo te vervangen, en de invoerrechten. Natuurlijk kan de dollar nog roet in het eten gooien .... :blink:

Ik heb de 1 en 2 ook, maar laat de 3 toch echt liggen ... Beetje tegenvallen, vond ik ...
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Geen idee hoe het met de New Ipad gaat...maar vorig jaar mei in NY de Ipad 2 gekocht. Viel niet mee hoor, was bij elke apple store een gekkenhuis. Rijen dik bij elke store, en op mijn laatste dag (van de 6) geslaagd. Elke dag geprobeerd. Zoals gezegd, ik heb geen idee hoe het met de levering en de belangstelling gaat. Reken je dus niet rijk, dat is mijn tip :lol: .
Ik overweeg zelf, afhankelijk van de berichtgeving, om de New Ipad te bestellen in de apple store en bij mijn hotel te laten bezorgen. Heeft als voordeel dat je zeker weet dat je'm hebt. Groot nadeel is de onzekerheid van de levertijd..te vroeg en je bent overgeleverd aan de betrouwbaarheid van al het hotel personeel...Later bezorgen is ook grote shit...want dan moet je maar hopen dat ze m nazenden en dan nog de invoer etc.
Dus, Wie heeft hier ervaring mee?
Grote Amerika fan
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Als je een Ipad mee terug wilt nemen, en ook nog kleding wilt kopen, zou je dan extra gecontroleerd worden? Ik ben in nederland nog nooit gecontroleerd als ik uit amerika terug kwam.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Ik ben in nederland nog nooit gecontroleerd als ik uit amerika terug kwam.
ik ook niet, tot afgelopen november,
nieuwe Ipad-in-doos in de bagage, en nog wat merchandise voor friends and family,
en ja hoor controle, bagage ging door de scanner en ik kon de Ipad prachtig zien op de X-ray beelden.
maar gelukkig mocht ik zonder op- of aanmerkingen verder pffffffffff
findolin
Amerikafan

Bericht door findolin »

Ik ga met mijn zus en die houdt heel erg van shoppen, dus die neemt een lege koffer mee en een volle mee terug waaronder voor haar een ipad en ik neem ook en ipad mee. 2vrouwen uit NY, lijkt mij dat de douane dan wel na kan gaan fdat we veel dingen mee terug nemen. Mmmm, hopelijk een beetje geluk.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Heb de 1 gehad en nu de 2; wilde in april straks de 3 kopen, maar gelet op wat de 3 biedt, toch maar besloten om de inmiddels nog maar (omgerekend) 300 euro kostende 2 met 16 Gb voor Marijke te kopen :wink:

Het enige dat je nodig hebt is deze stekker en die kun je voor een paar euro aanschaffen

Afbeelding
Atjeuh
Amerika-ontdekker

Bericht door Atjeuh »

Ik hoop dat het je lukt om er 1 te vinden een maand na de lancering. De ervaring met de voorgaande nieuwste producten is, is dat er in het begin schaarste is. Vorig jaar met veel moeite een Ipad 2 in juni kunnen scoren na de lancering in februari/maart. Je zult denk ik mazzel moeten hebben en 's ochtends vroeg gezellig aansluiten in de wachtrijen. Vorig jaar had ik dus mazzel, door mijn jetlag de eerste dag al om 05.30 wakker, gelijkt hotel uit gewandelt richting de Apple Store op 5th. Om 06.30 's ochtends was ik daar niet de enige om het even zachtjes uit te drukken.... Dus succes :wink:

Het enige nadeel is dus de stekker die je erbij krijgt welke niet past. Maar mocht je al een Ipad, Ipad 2, Iphone, Ipod hebben dan werkt deze accu ook prima! Nederlandse taal wordt gelijk herkend bij het aansluiten op een pc met een Nederlandse Itunes, net als de tijdzones etc. Het enige wat ik heb, is als ik websites als weer.nl open, ik automatisch het weer uit Washington DC krijg :D
2001: Florida rondreis
2004: Las Vegas, San Francisco, Los Angeles & Tucson
2007: Las Vegas stedentrip
2010: Boston, Cape Cod, Springfield, Niagara Falls, Philadelphia, Lancaster, Washington DC, Jackson & New York
2011: New York stedentrip
Jamie
Amerika-ontdekker

Bericht door Jamie »

Wij hebben thuis een iPad en een iPhone. De iPad heeft een andere oplader dan de iPhone, staat ook op dat ie meer vermogen levert. De stekker die DVDGuy hierboven toont is voor de iPhone. Ook wel eens de iPad aan gehanden, maar dan wordt de stekker erg warmpjes. Andersom gaat wel goed, dus de iPhone aan de iPad oplader hangen.
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Met die getoonde stekker wordt de iPad 2 probleemloos opgeladen; wordt dus niet warm o.i.d. 8)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Mij iPad is ook in de VS gekocht (toen ik nog in NL woonde), was geen probleem. Ff een ander stekkertje er bij kopen en klaar ben je (al heb je natuurlijk gewoon een stekker als je al een iPad of iPhone had). Degene die hem voor mij had gekocht, had hem gewoon gebruiksklaar in zijn bagage gedaan. Mijn man heeft een Amerikaanse account, wat als voordeel heeft dat je voor veel minder geld muziek kunt kopen (je kunt dan bij je iPad een soort prepaid puntenkaart kopen die je daarvoor gebruikt); ikzelf heb een Nederlandse account, wat dan weer als voordeel heeft dat je Nederlandse boeken kunt kopen. Nu ik in de VS woon, heeft die Nederlandse account ook wel weer zijn nadelen, want ik heb in de i tunes store alleen maar toegang tot Nederlandse apps (en bijvoorbeeld niet die van mijn bank). Tsja, ieder voordeel hep ze nadeel :)
Elfje
Amerikafan

Bericht door Elfje »

iPad 2 vorig jaar in Las Vegas gekocht met een setje steckers voor de hele wereld erbij.
Werkt prima.
Gr Elf
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

tomaat85 schreef:Ik overweeg zelf, afhankelijk van de berichtgeving, om de New Ipad te bestellen in de apple store en bij mijn hotel te laten bezorgen. Heeft als voordeel dat je zeker weet dat je'm hebt. Groot nadeel is de onzekerheid van de levertijd..te vroeg en je bent overgeleverd aan de betrouwbaarheid van al het hotel personeel...Later bezorgen is ook grote shit...want dan moet je maar hopen dat ze m nazenden en dan nog de invoer etc.
Dus, Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zou dat er niet op wagen. De pakketdiensten blinken in de VS niet echt uit in duidelijkheid over het besteltijdstip. Soms zijn spullen weken onderweg, een andere keer heb je het binnen een paar dagen. Geen pijl op te trekken. Ik zou er ook niet op durven vertrouwen dat je dat goed met het hotel kunt afspreken.
Amikix
Amerikakenner

Bericht door Amikix »

Misschien heb je iets aan het Kopen in America topic in het reclameforum?
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Ik koop al mijn apple producten in de USA, stuur de lege doos op naar huis en neem de producten mee, nadat ik ze in gebruik heb genomen...

Buiten dat het in de USA goedkoper is en als de euro dollar koers goed is, kun je erg veel geld besparen, kun je ook nog eens geld besparen op de TAX hoogte door je apple producten in de juiste staat te kopen.. even out of state gaan shoppen loont vaak.
(zo was mijn Macbook pro in CA 80 dollar duurder dan in UT...)

Ik zou zeggen, gewoon doen!
If you can dream it...
tomaat85
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door tomaat85 »

Mark, Idee is goed maar de procedure is niet waterdicht. Wanneer de douane ambtenaar twijfelt kan hij je verplichten de aankoopnota te tonen. Heb je die niet wordt aangenomen dat je het product in de US gekocht hebt en wordt je overeenkomstig behandeld. Invoeren met alle protocol...en dat kost dus geld. En als je zegt dat je de bon thuis hebt, ook goed. Eerst betalen, bon laten zien, geld terug. Check de douane site...Ik ben het met je eens dat de pakkans niet super groot is maar zeker niet ondenkbaar....wees eerlijk, met een Ipad 3 terugkomen uit de US en zeggen dat je 'm al had toen je wegging EN geen bon hebben, wie trapt daarin? Idem voor fototoestellen, tig Abercrombie shirts etc :?:
Grote Amerika fan
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik wordt ook niet vaak gecontroleerd. Je moet gewoon mazzel hebben. Bij mijn laatste aankomst uit de VS zag het zwart van de douane bij de uitgang. Maar tegen de tijd dat ik mijn koffer van de band haalde waren ze allemaal weer weg. En de douane kent alle trucjes en de bewijslast ligt bij jou. Met een beetje pech wordt goedkoop duurkoop!
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer