De eerste keer dat ik hier een check schreef was voor het 'earnest money' voor de bouw van ons huis. Daarna volgde er nog een voor een aanpassing aan onze optie-selectie, en daarna nog eens een keer een voor de 'long lock deposit' om de rentevoet al maanden vantevoren vast te leggen.
Voor de rest had ik vanaf november 2008 nog nooit een check gebruikt.
Waar ik wel in het begin even om heb moeten lachen was het 'online transfer' via Chase online naar iemand die geen Chase account heeft. Het lijkt dan net of je overschrijving volledig electronisch gaat, maar de bank print dan gewoon een papieren check die zij voor je naar de ontvanger sturen.
Laatst wilde ik ook een betaling doen voor mijn nieuwe credit card, en wel via de telefoon. Ik dacht dat ik dit wel via mijn debit (of credit) card kon doen (zoals bij de meeste telefonische betalingen) maar nee, ik moest mijn check book erbij halen, het nummer van de check die ik wilde gebruiken intoetsen, daarna het rekeningnummer en het routing nummer van de bank. Aan het eind van de transactie werd aangegeven dat ik de check moest 'voiden'... wat een gedoe!
Ik vind het hele check gebeuren zó achterhaald, en zó ontzettend onhandig...