Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Check of Wire transfer...

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Check of Wire transfer...

Bericht door Loek »

markgoestoamerica schreef: wel grappig.. Beide van origine geen US Banks...
Ik bankier bij Well Fargo... en in NL bij de ING...
Wells Fargo is toch van origine een US bank? Een van de oudste, die vroeger de geldkisten met de stagecoach rondbracht, die dan vervolgens door Billy The Kid werd beroofd... :lol:

... en ING bank in de US is overgenomen door Capitol One.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

markgoestoamerica schreef: Moet ik dan check sturen naar onze buitenlandse leveranciers???
Waarom niet? Je emigreert naar een ander land met een ander systeem, dus neem dat gewoon aan, je gaat het echt niet veranderen. Het is anders, soms werkt het beter, andere keren niet. Roll with the punches is een prima Amerikaans gezegde. Pas je aan, anders gaat de emigratie niet lukken.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Centrino schreef:
dimona schreef:Twee keer geprobeerd via een wireless transfer
Het is "wire" transfer.
Haha, dat maakt mijn autocorrect ervan :-)
markgoestoamerica
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door markgoestoamerica »

Petra/VS schreef: Waarom niet? Je emigreert naar een ander land met een ander systeem, dus neem dat gewoon aan, je gaat het echt niet veranderen. Het is anders, soms werkt het beter, andere keren niet. Roll with the punches is een prima Amerikaans gezegde. Pas je aan, anders gaat de emigratie niet lukken.
Hoi Petra,

Ik ben het helemaal eens met de gezegde "Roll with the punches" eens, en intrigratie betekent je aanpassen aan de levenswijze waar je wil gaan wonen.
Het gaat mij dan ook niet om het locale gebeuren, Ik moet er wel om lachen dat ik sinds kort weer een checkboekje heb, (In NL is dat al 15 jaar geleden afgeschaft)
maar het gaat om het gezeur vn mijn buitenlandse leveranciers die een check krijgen en deze niet kunnen innen...

Dus het gaat me meer om het internationale betalingsverkeer..
If you can dream it...
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

De eerste keer dat ik hier een check schreef was voor het 'earnest money' voor de bouw van ons huis. Daarna volgde er nog een voor een aanpassing aan onze optie-selectie, en daarna nog eens een keer een voor de 'long lock deposit' om de rentevoet al maanden vantevoren vast te leggen.

Voor de rest had ik vanaf november 2008 nog nooit een check gebruikt.

Waar ik wel in het begin even om heb moeten lachen was het 'online transfer' via Chase online naar iemand die geen Chase account heeft. Het lijkt dan net of je overschrijving volledig electronisch gaat, maar de bank print dan gewoon een papieren check die zij voor je naar de ontvanger sturen.

Laatst wilde ik ook een betaling doen voor mijn nieuwe credit card, en wel via de telefoon. Ik dacht dat ik dit wel via mijn debit (of credit) card kon doen (zoals bij de meeste telefonische betalingen) maar nee, ik moest mijn check book erbij halen, het nummer van de check die ik wilde gebruiken intoetsen, daarna het rekeningnummer en het routing nummer van de bank. Aan het eind van de transactie werd aangegeven dat ik de check moest 'voiden'... wat een gedoe! :roll:

Ik vind het hele check gebeuren zó achterhaald, en zó ontzettend onhandig...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Welke invloed heeft het gebruik van cheques trouwens op je creditscore? Want te laat / niet betalen => slechte score.
Nu weet ik niet hoe het met de Amerikaanse post gaat, maar de post hier werkt niet zo efficient, zal ik maar zeggen (ik ontvang dingen niet + ik krijg post van anderen). Hoe bewijs je nou dat je wel op tijd je cheque verstuurde, maar dat die ergens onderweg verloren is gegaan? (om te vermijden dat het gevolgen heeft voor je credit score)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

ned in MO schreef:Men vergeet dat je in amerika honderden zo niet duizenden vesrchillende banken hebt. Dat allemaal coordineren gaat helaas niet zo makkelijk als in nederland waar je maar een paar banken hebt.
Dit wordt vaak aangehaald maar in Europa is dit precies hetzelfde, kijk maar eens naar al die lokale banken in verschillende streken in Zuid-Europa. Maar daar hebben ze een simpele oplossing voor in de EU. Ze maken een EU wet, en het is mogelijk bij alle banken in de EU.

@Oscar,

Bij zakelijke rekeningen vragen ze rustig 10 cent per transactie(binnenland) bovenop je maandelijkse basiskosten. Verwerkingstijd hebben ze ingekort, als je voor 15.30 bij de ING iets overmaakt naar de Rabo dan staat het er dezelfde dag nog op. Pin me alleen niet vast op de tijd deadlines kan ook 14.30 of 16.30 zijn :).
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

markgoestoamerica schreef:Wat ik niet begrijp is dat je in de US bijna alles via een check betaald krijgt... en sommige checks doen ze gewoon op de post???
Het innen van die check is kosteloos....
Maar Ik als domme europeaan denk ach even online overschrijven....
Nou hier in de USA kost dat mij ff 15 dollar en internationaal 45 dollar...
Ik snap dat niet?? is het mijn bank of moet ik er maar aan wennen?
Nogmaals, die 15 dollar is alleen voor wire transfers, wat een vrij zeldzame vorm van betaling is. Gewoon een check sturen, electronisch Bill Pay doen etc (wat achter de schermen dus een ACH transfer is). Kost niks.

Er bestaat ook zoiets als international ACH transfers, maar dat is niet zo gemakkelijk om op te zetten. Heeft alleen zin als je tientallen internationale transacties per maand doet. Hier is een kort artikeltje daarover: http://www.bizjournals.com/houston/stor ... ocus5.html
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Nou met alle respect en ik vind ook echt wel dat je moet integreren maar qua betalingsverkeer voelt het alsof ik toch echt 20 jaar teruggegaan ben in tijd!

Ik dacht dat ik makkelijk geld kon overmaken met Paypal maar daar zitten ook allemaal haken en ogen aan blijkbaar. Ik kan maar iets van 500 usd terug naar mijn bank storten en blijkbaar vonden ze het bedrag dat ik overmaakte te hoog en krijg ik een blokkade op mijn nederlandse paypal rekening. Het alternatief, wired transfer wat ik ook een idioot gebeuren vind want ik heb echt wel wat beters te doen dan elke maand naar de bank te rijden voor die onzin.

Verder zijn er nog best wel veel bedrijven waar je of alleen met cash of met een cheque kunt betalen of voor maandelijkse betalingen mag je bij sommige bedrijven dat met je creditcard doen en moet je dat dan per maand handmatig doen. Automatische machtigingen gaan vaak moeizaam met een hoop papierwerk en als ze dan op gang komen niet altijd goed.

En dan heb ik het nog maar niet over de soms enorme lange verwerkingstijd van transacties op je bankrekening zelf waarbij sommige bedrijven hun betaling enorm lang pending blijft staan. Dat maakt het geheel er niet overzichtelijker op.

Nee, eerlijk waar, overgaan van een Nederlands banksysteem naar een Amerikaans banksysteem is een achteruitgang in mijn ogen. Ik ben gewoon van de gemakkelijk en wil het liefst dat al mijn betalingen automatisch gaan zodat ik er verder weinig omkijken naar heb maar wel netjes weet welk bedrag er omstreeks welke datum wordt afgeschreven. Dat is hier veel lastiger te realiseren en dat is iets waar ik mee zal leren leven maar leuk vind ik het niet :)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ziva schreef:Ik ben gewoon van de gemakkelijk en wil het liefst dat al mijn betalingen automatisch gaan zodat ik er verder weinig omkijken naar heb maar wel netjes weet welk bedrag er omstreeks welke datum wordt afgeschreven. Dat is hier veel lastiger te realiseren en dat is iets waar ik mee zal leren leven maar leuk vind ik het niet :)
Ik weet niet bij welke bank je zit, maar ik heb dat op de site van de Bank of America vrij gemakkelijk kunnen regelen. Ik heb voor mijn terugkerende betalingen e-bill accounts aangemaakt en heb daarbij kunnen instellen dat er automatisch wordt betaald op het moment dat de e-bill binnenkomt. Voelt al bijna als thuis :)
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik tranfer maandelijks vele duizenden dollars van mijn paypal account naar mijn bankrekening. Nooit een probleem. Volgens mij kan je dat op je account instelen. Anders even paypal bellen
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:
Ziva schreef:Ik ben gewoon van de gemakkelijk en wil het liefst dat al mijn betalingen automatisch gaan zodat ik er verder weinig omkijken naar heb maar wel netjes weet welk bedrag er omstreeks welke datum wordt afgeschreven. Dat is hier veel lastiger te realiseren en dat is iets waar ik mee zal leren leven maar leuk vind ik het niet :)
Ik weet niet bij welke bank je zit, maar ik heb dat op de site van de Bank of America vrij gemakkelijk kunnen regelen. Ik heb voor mijn terugkerende betalingen e-bill accounts aangemaakt en heb daarbij kunnen instellen dat er automatisch wordt betaald op het moment dat de e-bill binnenkomt. Voelt al bijna als thuis :)
Hier net zo, al ken ik "thuis" dan niet, maar wij hebben het allemaal ook zo automatisch ingesteld.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Ook mijn rekeningen worden allemaal elke maand automatisch betaald. Omdat ik nooit veel cash bij me heb, betaal ik af en toe iets met een check, zoals m'n kapper. Verder gaat alles op m'n credit card, waarvan de rekening elke maand automatisch wordt betaald.
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Centrino
Amerikafan

Bericht door Centrino »

Ziva schreef:Ik dacht dat ik makkelijk geld kon overmaken met Paypal maar daar zitten ook allemaal haken en ogen aan blijkbaar. Ik kan maar iets van 500 usd terug naar mijn bank storten en blijkbaar vonden ze het bedrag dat ik overmaakte te hoog en krijg ik een blokkade op mijn nederlandse paypal rekening.
Dit heb ik ook ooit voorgehad, met mijn Belgische Paypal-rekening. Omdat Paypal vond dat daar te veel inkomsten op binnenkwamen, werd de rekening geblokkeerd tot ik allerlei bewijzen had ingediend van registatie in het handelsregister, BTW-nummer enz. Kortom Paypal wil weten dat de inkomsten gekoppeld zijn met een legitieme business die belastingplichtig is, en niet met één of ander niet-geregistreerd handeltje.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer