Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Vanessa1979: reisschema van Vanessa

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vanessa1979
Amerika-ontdekker

Reis Vanessa1979: reisschema van Vanessa

Bericht door Vanessa1979 »

Hallo allemaal,

wat een leuk forum is dit zeg! Ik heb al zoveel hulp/tips en ideeen hiervan gehaald.
Wij gaan met 2 gezinnen, elk 2 kinderen van tussen de 5 en 11 jaar, in 2013 een rondreis maken.
We wilde eerst dit jaar maar waren wat te laat met regelen, hadden andere uitgaven, de vakanties overlapten elkaar niet helemaal top etc etc.

In eerste instantie wilden we met een camper. Wij hebben thuis een camper en vinden het heerlijk.
Maar gezien de kosten van een camper huren denk ik dat we een stuk goedkoper uit zijn als we met de auto gaan.

Tot nu toe hebben we deze reis samengesteld met veel hulp van dit forum maar ik zit nog met een paar vragen.
Hij lijkt overigens erg op die van een andere nieuwe forum gebruiker zag ik.

Dag 1 Amsterdam-San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco- Yosemite national Park
Dag 4 Yosemite national Park
Dag 5 Yosemite National Park
Dag 6 Yosemite National park- Bodie-Mammoth Lakes (via tioga pas)
Dag 7 Mammoth Lakes- Death Valley
Dag 8 Death Valley- Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas- Hoover damm-Zion National Park
Dag 11 Zion National Park
Dag 12 Zion National Park-Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon-Page
Dag 14 Page- Grand Canyon national Park
Dag 15 Grand Canyon National Park-Needles (via route 66)
Dag 16 Needles- Anaheim
Dag 17 Disneyland Anaheim
Dag 18 Disneyland Anaheim
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles-Amsterdam

- Is twee dagen Disneyland nodig? is het net zo groot als in Parijs? ik zou namelijk wel een volle dag in Page willen hebben.
- Is het veel duurder om een auto te huren in San Francisco en achter te laten in Los Angeles?
- Is een nacht in Death Valley wel aan te raden in het hoogseizoen (eind juli - begin augustus)?
- Waar precies kan je een helikopter vlucht boven de grand canyon maken, in het national park daar?

alvast heel erg bedankt!
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: reisschema van Vanessa

Bericht door Tipsy_1 »

- Is het veel duurder om een auto te huren in San Francisco en achter te laten in Los Angeles?
nee, kost even veel! Handig is dat he! :thumbup:
Ook tussen bvb LA en las vegas is het "gratis" one way.

- Is een nacht in Death Valley wel aan te raden in het hoogseizoen (eind juli - begin augustus)?
Net dan is een overnachting in Death Valley super. Overdag is het er "te" warm, maar 's avonds en 's ochtends is het super voor een korte wandeling. De zonsondergang in Death Valley is magnifiek mooi! (bvb bij dante's view). Death valley is echt een heel leuk park, bvb. de 20 mule team canyon, een hele korte makkelijke maar zo mooie dirt road.
Ik kan je Furnace Creek aanraden, erg leuk om daar om middernacht bij nog hete temperaturen te gaan zwemmen.

- Waar precies kan je een helikopter vlucht boven de Grand Canyon maken, in het national park daar?
Vanaf het plaatsje Tusayan, dat ligt aan de ingang van het park (south rim)
Vanessa1979
Amerika-ontdekker

wauw wat een snel antwoord!

bedankt, hier ben ik al erg mee geholpen
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Mooi rondje hoor, weinig of eigenlijk niets op aan te merken.
Death Valley zou ik zeker een overnachting laten staan ! Erg mooi in de late en vroege uurtjes. Prachtpark !!
Lees hier ook meer info : http://www.allesamerika.com/death-valle ... -park.html

Voor kleine tips onderweg en wandelingen kan je misschien wat halen uit onze verslagen:
http://www.bartenevy.be

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Ahja over die helikoptervlucht. wij deden die in het park zelf. Althans vanuit Tusayan maar de vlucht gaat over het mooiste gedeelte van de canyon. Operator was Papillon.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Wij hadden aan een dag disneyland genoeg. Er zijn wel 2 verschillende parken. Wij hebben een van beide bezocht.
In SF zelf heb je geen auto nodig. Je kunt daar alles met het openbaar vervoer doen. Scheelt ook weer parkeerkosten als je vanaf de derde dag pas een auto huurt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Disneyland heb je aan 1 dag genoeg, maar je kunt ook nog naar California Adventure park. Wij hebben dat in 2008 in 1 dag gecombineerd. Als je Disneyland Parijs kent, is het wel te doen op 1 dag.
Je zou een dag minder in Anaheim/LA kunnen doen, en dan in Page een extra nacht doen. Varen op Lake Powell is misschien leuk, of raften op de Colorado.
Overnachten in Death Valley is inderdaad een aanrader, wij hebben dat al meerdere keren midden in de zomer gedaan, met de kinderen, zie de reisverslagen van 2004, 2006 en 2008.

Marianne
Vanessa1979
Amerika-ontdekker

Re: Reis Vanessa1979: reisschema van Vanessa

@ Bart, jou blog had ik al gelezen ja, daar heb ik veel aan gehad. Ook het verhaal van Marianne en die van christa en Johan (met kleine kurt) heb ik veel aan gehad.

@ suusja, bedankt voor de tip over je auto een paar dagen later huren!!
rl23
Amerika-ontdekker

Bericht door rl23 »

Martin & Marianne schreef:Voor Disneyland heb je aan 1 dag genoeg, maar je kunt ook nog naar California Adventure park. Wij hebben dat in 2008 in 1 dag gecombineerd. Als je Disneyland Parijs kent, is het wel te doen op 1 dag.
Marianne
hou er wel rekening mee dat je in het drukste seizoen Disney bezoekt. Daarnaast hebben de twee parken heel veel unieke attracties die je niet in Parijs vindt of die wel dezelfde naam hebben maar verder verschillend zijn (zoals space mountain). 2 dagen is wat mij betreft het absolute minimum, maar goed themeparks zijn dan ook een grote passie voor mij :D
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik zou de Hooverdam overslaan. Het ligt niet op de route naar Zion. Bij Page ligt de Glen Canyon Dam; ook groot en minstens zo indrukwekkend.

Als je beide pretparken wil bezoeken dan is 2 dagen Anaheim fijn, al zou je na het 2e pretpark al vast naar L.A. kunnen rijden zodat je dat niet de volgende ochtend in de ochtendspits hoeft te doen. Maar ik weet niet wat je plannen bij Bryce zijn, maar ook daar kan 1 overnachting voldoende zijn. Het park is niet zo groot en ligt relatief dichtbij Zion en Page. Dus je kan er met 1 middag en 1 ochtend al heel veel doen en dan verder reizen.

Maar dit zijn kleine dingetjes. Het is nu al een prima route. :clap: :thumbup:
Vanessa1979
Amerika-ontdekker

jolanxyz schreef:Ik zou de Hooverdam overslaan. Het ligt niet op de route naar Zion. Bij Page ligt de Glen Canyon Dam; ook groot en minstens zo indrukwekkend.
ok ik dacht dat je daar langsreed. weer wat geleerd. misschien dat we de mannen dan even daarheen sturen terwijl wij aan het winkelen in las vegas zijn......
jolanxyz schreef:Als je beide pretparken wil bezoeken dan is 2 dagen Anaheim fijn, al zou je na het 2e pretpark al vast naar L.A. kunnen rijden zodat je dat niet de volgende ochtend in de ochtendspits hoeft te doen.
ik denk dat we idd toch die twee dagen nodig hebben. het is natuurlijk ook het hoogseizoen ja. misschien moeten we maar eens kijken of we niet 1 extra dagje eraan kunnen plakken....
jolanxyz schreef:Maar ik weet niet wat je plannen bij Bryce zijn, maar ook daar kan 1 overnachting voldoende zijn. Het park is niet zo groot en ligt relatief dichtbij Zion en Page. Dus je kan er met 1 middag en 1 ochtend al heel veel doen en dan verder reizen.
:
ik had daar ook niet zoveel tijd ingedeeld maar dacht misschien een extra dag in Page nodig te heben.

bedankt voor je hulp!
jvandijk65
Amerikafan

Bericht door jvandijk65 »

ok ik dacht dat je daar langsreed. weer wat geleerd. misschien dat we de mannen dan even daarheen sturen terwijl wij aan het winkelen in las vegas zijn......
Wij hebben dat ook zo gedaan. We waren met z'n vieren naar de Glen Canyon dam in Page geweest, maar zoonlief (16 jaar met interesse in dit soort dingen) vond de rondleiding daar wat tegenvallen, was erg gehaast, weinig gelegenheid voor vragen en extra uitleg. En op de een of andere manier spreekt de Hooverdam toch wat meer tot de verbeelding. Dus man en zoon zijn vanuit Las Vegas toch nog naar de Hooverdam geweest, terwijl moeder en dochter gingen winkelen. In de Hooverdam hebben ze de uitgebreide rondleiding gedaan en kwamen daar enthousiast van terug. Ik weet niet hoe het nu is, maar vorig jaar kon je alleen voor de korte rondleiding reserveren en voor de lange moest je in de rij en wachten tot er plaats was. Een en ander duurde dus wel wat langer dan gepland, en wij waren ondertussen allang uitgewinkeld.....

Yvonne
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Lijkt op onze route, ook met kleine kids en in de zomer! Volgens mij een hele leuke route, alleen slaan wij Disney over, omdat we vorig jaar al in Florida zijn geweest en de parken bezocht hebben. Ik zou idd wel 2 dagen daar plannen, want het kost al veel tijd in het hoogseizoen om er uberhaupt in te komen, als het enigszins vergelijkbaar is met Disney World in Florida (enorme parkeerplaatsen, treintje mee om bij de ingang te komen, dan weer met een boot of metro naar het goede park, enorme rij voor tickets...etc. Maar daarna wel heel leuk hoor :wink: )
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Vanessa1979
Amerika-ontdekker

reis Vanessa in 2013

Ik heb al eens eerder een route hier neer gezet, en mede met jullie hulp is deze route eruit gekomen, misschien dat het nog wel een dagje ergens zal veranderen maar de tickets zijn gister geboekt dus de aankomst en vertrekdag staat vast.

Wij gaan de reis aan met onze zoons van dan 5 en 8 jaar....mochten jullie nog tips hebben hou ik me aanbevolen, maar ik heb al zo veel gehad aan al jullie blogs.
De reden dat we vrij lang in San Francisco zijn is dat we bekenden daar hebben en ons het erg leuk lijkt hun daar te treffen.

15 juli AMS-LA
16 juli LA
17 juli LA
18 juli Anaheim (disney california adventure)
19 juli Anaheim- Needles
20 juli Needles- Grand Canyon
21 juli Grand Canyon- Page
22 juli Page- Bryce Canyon
23 juli Bryce Canyon
24 juli Bryce Canyon- Zion
25 juli Zion
26 juli Zion- Las Vegas
27 juli Las Vegas
28 juli Las Vegas- Furnace creek
29 juli Furnace creek- Mammoth lakes
30 juli Mammoth lakes- Bodie- Yosemite np
31 juli Yosemite
1 aug Yosemite
2 aug Yosemite- San Francisco
3 aug San Francisco
4 aug San Francisco
5 aug San Francisco- Monterey
6 aug Monterey
7 aug Monterey-Pismo beach
8 aug Pismo beach
9 aug Santa Barbara
10 aug Santa Barbara- LA ('s avonds naar huis)

goh wat hebben wij er al zin in!

Note mod. (bart)
Topic samengevoegd met het oorspronkelijke reisschema topic om de overzichtelijkheid te bewaren.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Mooi rondje. Ik zou alleen de overnachting van Needles verplaatsen naar Kingman. Scheelt misschien niet veel, maar de dag erna toch een stukje korter naar de Grand Canyon.

10 augustus op tijd van Santa Barbara naar LA rijden. Op papier niet zo ver, maar je zult maar in de file terecht komen en te laat zijn.
Vanessa1979
Amerika-ontdekker

ok bedankt.

Ik moet zeggen dat de overnachting in needles niet vast staat.
We twijfelen over kingman en Needles.
We moeten alleen even aankijken hoe ver we die dag gaan komen want we willen ook nog bij Calico gohst town stoppen.
Of is dat totaal overbodig als je ook naar Bodie gaat?

We gaan daar geen hotel op voorhand boeken, pas als we weten hoe ver we die dag komen.

Bedankt voor de tip van de file!
tioga
Amerika-ontdekker

Bericht door tioga »

Dag Vanessa,

Op dit forum zag ik je (inmiddels oude) reisschema. Wij gaan in juli 23 dagen naar het Zuidwesten en hebben (bijna) exact hetzelfde reisschema als dat van jullie. We hebben 2 kinderen die dan 6 en 7 jaar zijn. Ik ben erg benieuwd hoe jullie je route ervaren hebben en of je iets zou veranderen als je het opnieuw zou mogen doen. En hoe de kinderen het ervaren hebben qua reistijd in de auto, afwisseling, en of ze de parken op de duur beu waren.

Dit was jouw reisroute:
Dag 1 Amsterdam-San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco- Yosemite national Park
Dag 4 Yosemite national Park
Dag 5 Yosemite National Park
Dag 6 Yosemite National park- Bodie-Mammoth Lakes (via tioga pas)
Dag 7 Mammoth Lakes- Death Valley
Dag 8 Death Valley- Las Vegas
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas- Hoover damm-Zion National Park
Dag 11 Zion National Park
Dag 12 Zion National Park-Bryce Canyon
Dag 13 Bryce Canyon-Page
Dag 14 Page- Grand Canyon national Park
Dag 15 Grand Canyon National Park-Needles (via route 66)
Dag 16 Needles- Anaheim
Dag 17 Disneyland Anaheim
Dag 18 Disneyland Anaheim
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles
Dag 21 Los Angeles-Amsterdam

Zoals gezegd is onze planning maar een tikkeltje anders. Wij landen in Los Angeles en gaan de volgende dag via de kustroute naar boven en hebben 1 overnachting in Pismo Beach, vervolgens 1 overnachting in Monterey. Daarna gaan we naar SF en vanaf daar t/m dag 14 is onze planning exact hetzelfde als die van jullie (alleen Hoover Dam slaan we over en in Bryce blijven wij 2 ipv 1 nacht).
Vanaf dag 15: Wij doen Kingman ipv Needles, door naar Anaheim (2 nachten ivm 1 dag Disney) en dan ook 2 nachten Los Angeles. Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen! Misschien wil je reageren op mijn planning?
tioga
Amerika-ontdekker

Bericht door tioga »

En uiteraard ben ik ook benieuwd naar de mening van anderen!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Misschien kunnen de opmerkingen t.a.v. jouw route beter in je eigen topic gemaakt worden, zodat adviezen aan verschillende forumleden niet door elkaar gaan lopen.
Groet,

Old Faithful
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer