Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Liveverslag hekkie: 8 juni t/m 8 juli

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Liz schreef:Maar als ik het zo allemaal lees bekruipt mij toch het gevoel dat dit wel eens jullie laatste reis met een camper zou kunnen zijn en dat je de volgende keer weer lekker met de auto en een tentje gaat..
Hoi Liz,
Het zit er een beetje in dat dit misschien sowieso onze laatste reis is, maar je weet maar nooit natuurlijk. wat camper betreft, die bevalt uitstekend hoor. We hebben er al heel veel gemak van gehad, maar er zijn ook (kleine) nadelen aan, maar dat heb je met een tentje en een motel ook. Als de vakantie achter de rug is, zal ik alles eens op een rijtje zetten wat de voor- en nadelen zijn, zoals ik die ervaren heb. Daar is het nu nog een beetje te vroeg voor. Het is wel duur, maar dat komt ook door de hoge benzineprijzen van dit moment.
Even terzijde, wij gaan in augustus naar een optreden van Flaco Jimenez, toen lid van de Texas Tornados. Da's ook toevallig
.

Leuk dat jullie daar heen gaan. Ik heb ook al een paar keer een optreden van Flaco meegemaakt. Ik heb zelfs al eens een handje van hem gehad.... :wink:

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:Gisteren hebben we iets heel bijzonders beleefd in Yellowstone. Je gelooft het of niet, maar wij hebben een beer op bezoek gehad bij de camper. Ik heb weer een aantal updates geplaatst en het berenverslag met foto's kun je weer vinden in mijn liveverslag.
Helaas heb ik Rosie en haar kleintjes niet gezien, maar dit berenbezoek maakte veel goed. Groetjes uit de States
Marjan
Je moet niet zoveel honing aan die deuren smeren :whistling: :hilarious: :hilarious:
gigatech
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door gigatech »

Hoi Marjan en Jan,

Foto's en verslag waren weer toppie. Ik blijf zo wel heimwee hebben natuurlijk.

Die Tuscan Chicken bij de Subway is lekker he, we hebben hem ook al mogen proeven en idd erg goed.

Ik lees hier dat het misschien je laatste reis naar de VS is? Je bent het land toch niet zat hoop ik. Wij zijn juist door o.a. jouw verhalen aangestoken met het amerika virus. (en onze reis dit jaar natuurlijk) :D

We wachten weer in spanning op de volgende update.

Groeten van de hele familie,
Alex, Daniel, Leendert en Paula
Voor ons reisverslag : http://usa2006.alibalex.com
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik mijn best even gedaan en maar liefst 3 dagen online gezet. Ik liep een beetje achter door het drukke programma van de laatste dagen. Door de baseballgame woensdagavond in San Francisco, had ik die dag geen tijd en dan loop je gelijk al achter.

De rit langs de kust de dag erna was geweldig mooi en inmiddels zitten we in Lake Isabelle voor 2 nachten. Vandaag hebben we "vrij" genomen en lekker geluierd en een beetje gezwommen.

Morgen (zondag) gaan we naar Las Vegas en ontmoeten daar Rob en Annie. Ik heb net geskyped met Roland en ook hij gaat morgen naar Las Vegas en slaapt bij ons in de camper. Wij hebben een plek op Oasis gereserveerd naast Rob en Annie, zodat we met drie moderators bij elkaar zijn voor een paar dagen. Dat wordt vast lachen..... :wink:

Groetjes van Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
gigatech
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door gigatech »

Hoi Marjan en Jan,

Weer konden we genieten van jullie foto en het verslag, bedankt.
Wel jammer van die mist overal langs de kust, maarja die baseball wedstrijd maakt toch veel goed denk ik.
Lijkt mij ook een belevenis, moeten wij ook maar es doen.

Veel plezier verder en de groeten,
Alex
Bjorn
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bjorn »

Hoi Marjan

Ik ben weer helemaal bij gelezen.
Het is echt zo leuk om te lezen en heel mooie foto's.
Welk toestel hebben jullie?
De baseballgame leek me ook heel leuk.
Ik heb heel jullie reisverslag tot op heden afgedrukt.
Zo leuk vind ik het.
Ik wacht vol ongeduld op het vervolg.
Amuseer je goed met the 4th of July viering.
Wij gaan vanavond naar de American Movie Day in Kinepolis.
Dit is ook ter gelegenheid van Independence Day me groots vuurwerk enzo.
Zo kunnen we toch een klein beetje meevieren.
Groetjes
Bjorn
Je kan het verslag van mijn 1e Amerikareis lezen op volgende link....
http://bjornenelsieinamerika.web-log.nl
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Hallo allemaal,

Helaas is het niet gelukt om het verslag van de laatste dagen in Las Vegas bij te houden. Jullie zullen moeten wachten tot we terug zijn.

We hebben een paar hele gezellige dagen gehad samen met Rob en Annie en Roland. Op de campground Oasis hadden we twee plekken naast elkaar waar we dan ook gezellig met elkaar konden zitten.

Je hebt zoveel te doen (lees: shoppen en bekijken) in Las Vegas en met name 's avonds, dat er geen tijd overblijft voor het verslag waar toch ook redelijk wat uurtjes in gaat zitten.

Vanmorgen zijn Rob en Annie vertrokken uit Las Vegas richting huis en wij plus Roland zijn samen achter elkaar aan rijdend naar Phoenix gereden, waar we net zijn aangekomen voor onze laatste nacht in Amerika. Morgenvroeg vliegen we terug en komen zaterdagmorgen aan.

Even een indruk hoe gezellig we het hadden en hoe "hard" de drie moderators aan het werk waren, zelfs in de vakantie!!!! :wink: :wink: :wink:

Afbeelding
Afbeelding

Jullie horen nog van mij.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Leuk ... en wat glimt die stang mooi op de achtergrond ..
Volgens mij zit Roland 'm elke dag te poetsen ;)
Sandy
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

Ziet er gezellig uit allemaal. Ik wens jullie alvast een goede terugreis.

Groetjes van Marloes
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

hallo Marjan,
Jammer he dat het er dan weer op zit.......
En dan in de laatste dagen van je vakantie nog zo hard aan ht werk met z'n drieen.... :wink:
Goede terug reis,
Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Wat een leuke foto's Marjan. Ik heb jullie reis vol belangstelling gevolgd. Je begrijpt dus wel mijn teleurstelling de afgelopen ochtenden als ik "mijn favorieten" aanklikte...... :wink:
gigatech
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door gigatech »

Hoi Marjan en Jan,

ondertussen kan ik wel zeggen, WELKOM THUIS.

We wachten natuurlijk enorm op het verslag van de laatste dagen, maar ik heb geduld hoor, dus doe rustig aan (eerst even bijkomen)

Ik las dat jullie geluk hadden bij EL Monte ivm de schades aan de RV.
Dat is natuurlijk erg lekker. (en goedkoop)
Blijft toch een fijn bedrijf om te huren :wink:

Groeten en tot later,
Alex
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Geweldig zeg!!
Heb net vol bewondering jullie verslag zitten lezen.
Prachtige foto's, echt super.
Met een dikke koffer, vol herinneringen weer thuis.....
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Leuke foto's Marjan!

Welkom thuis, trouwens! Leuk dat jullie weer in het land zijn, maar jullie zullen dat wel anders ervaren....... Ik hoop dat de heimwee meevalt. Ik heb jullie verslag op de voet gevolgd en ik heb ervan genoten. Ik hoop dan ook dat de laatste week nog snel volgt.

Hoe is jullie camper nu eigenlijk bevallen in het algemeen? Als jullie nog een keer naar Amerika gaan, zouden jullie dan beslist weer een camper nemen of toch weer terug naar de combi van een auto met een tentje en af en toe een motel?

We spreken elkaar vast weer snel, ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie foto's!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Marjan en Jan welkom thuis.
Jammer dat het weer voorbij is voor jullie. Ik ben zeer benieuwd hoe jullie de camper hebben ervaren, als ik de verhalen van Carola lees lijkt het me toch wel erg leuk.

Marjon
wendyjol
Amerikakenner

Bericht door wendyjol »

Net als Jasmino ben ik super nieuwsgierig of je de balans voor jezelf al hebt opgemaakt.

Voor- en nadelen van de camper etc. Wordt het volgende keer weer een camper?
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

wendyjol schreef:...ben ik super nieuwsgierig of je de balans voor jezelf al hebt opgemaakt.
Voor- en nadelen van de camper etc. Wordt het volgende keer weer een camper?
vana schreef:Marjan en Jan welkom thuis.
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie de camper hebben ervaren, als ik de verhalen van Carola lees lijkt het me toch wel erg leuk.
Jasmino schreef:Hoe is jullie camper nu eigenlijk bevallen in het algemeen? Als jullie nog een keer naar Amerika gaan, zouden jullie dan beslist weer een camper nemen of toch weer terug naar de combi van een auto met een tentje en af en toe een motel?
Zoveel nieuwsgierigheid naar die camper, dat vraagt natuurlijk om een antwoord.

In z'n algemeenheid kan ik zeggen dat het zeer goed is bevallen. Heel luxe en comfortabel allemaal. En het zijn de kleine dingetjes die je opvallen, die het aangenaam of soms het tegenovergestelde uitmaken.

Het rijden met zo'n grote bak was geen enkel probleem. Je zit hoog en hebt een goed overzicht en uitzicht. Alles wat je maar kunt bedenken zat in de camper, behalve een afwasmachine. Uiteraard heb je daar profijt en plezier van. Je kon een grote voorraad eten en drinken inslaan en ook het bij de hand hebben van met name het toilet was voor mij (als superplasser) een waar genoegen. De douche hebben we niet hoeven te gebruiken, maar we konden steeds op de campgrounds fatsoenlijk douchen.

Het "gedoe" met het vullen en legen van al die tanks, waar ik zo tegenop zag, viel mij 200 procent mee. Dat stelt echt niets voor en na één keer weet je precies wat je moet doen en wanneer. Je hebt ook echt niet elke dag full hookup nodig. Je komt aan, steekt de stekker in het electr.kastje en koppelt de waterslang aan en klaar is kees. Na een X-aantal dagen laat je een keer de tanks leeg lopen en ook dat stelt weinig voor.

Er zat uiteraard airco in de camper en ook dat is een zegen met die hitte die wij gehad hebben, want zonder is het knap benauwd in zo'n ding. Dat vind ik dus weer een klein verschil met een tent. Daar zit je nooit in, want daar slaap je alleen maar en buiten is het minder benauwd dan binnen. Maar goed, de airco was er en ook verwarming die we overigens ook niet hebben gebruikt.

Op een aantal parkeerplaatsen was het soms wat moeilijk manoeuvreren. Je moet echt ruimte hebben om te kunnen draaien en parkeren. Ook hebben wij op sommige plaatsen niet kunnen stoppen onderweg, terwijl we dat met een auto wel gedaan zouden hebben. Zijn maar kleine dingen, maar ik noem ze toch maar even.

Verder moesten wij voor ons gevoel op de gebaande wegen blijven en wij zijn mensen die heel graag de "rimboe" ingaan. Daarin ben je dus beperkt in je mogelijkheden. We hebben een aantal malen van Roland zijn Mustang gebruik kunnen maken (bijv. in een stad als San Francisco was dat handig) en we hebben een keer een dag een jeep gehuurd om Canyonlands in te gaan.

Feit is dat dit soort dingen toch allemaal (extra) geld kosten. Ook de huurprijs van de camper lag € 1500 hoger dan van een 4x4 die we vorig jaar hadden. Bovendien hadden we de pech dat de benzineprijzen nog nooit zo hoog zijn geweest als deze keer en een camper is zeer dorstig kan ik je wel vertellen. In al die jaren in Amerika heb ik nog nooit meer als $ 40 hoeven te tanken en nu sloeg de pomp af bij $ 100 en zat de tank nog niet helemaal vol. Een aardig prijsverschil vind ik.

Ook de campgrounds vond ik duurder dan ik gedacht had. Je wilt toch graag een plek met stroom (voor de laptop) en liefst ook nog met WiFi. We zaten gemiddeld toch op plm $ 40 (ik moet het nog precies uitrekenen) en met de tent is dat de helft goedkoper. Denk niet dat ik nou beknibbel op een vakantie, want dat doe ik niet, maar door de bank heen was ik toch veel meer geld kwijt en eigenlijk ga ik voor dat geld liever nog een keer.

Conclusie:
Het reizen met een camper is goed bevallen, maar er zijn ook nadelen. Ik zou er zeker wel weer mee willen reizen, maar dat is ook afhankelijk van welk gebied en welk jaargetijde ik ergens heenga. In sommige gevallen is een motel handig, in weer andere gevallen geef ik de voorkeur aan de tent en als ik goed in de slappe was zit en ik wil naar een wat kouder en natter gebied bijv., geef mij dan maar weer een camper mee.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

hekkie schreef:[
Ook de campgrounds vond ik duurder dan ik gedacht had. Je wilt toch graag een plek met stroom (voor de laptop) en liefst ook nog met WiFi. We zaten gemiddeld toch op plm $ 40 (ik moet het nog precies uitrekenen) en met de tent is dat de helft goedkoper. Denk niet dat ik nou beknibbel op een vakantie, want dat doe ik niet, maar door de bank heen was ik toch veel meer geld kwijt en eigenlijk ga ik voor dat geld liever nog een keer.
Groetjes Marjan
Wie het breed heeft ......... :lol: wij komen voor de campgrounds maar op $ 23,87 per nacht dat is toch een verschil van $ 16,00 per nacht.
Rob
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

In ieder geval bedankt voor je super verslag, het geeft een mooi idee voor de thuiszitters die nog moeten vertrekken evenals voor de anderen.

mvg Erik
Gast

Bericht door Gast »

Rob schreef:
hekkie schreef:[
Groetjes Marjan
Wie het breed heeft ......... :lol: wij komen voor de campgrounds maar op $ 23,87 per nacht dat is toch een verschil van $ 16,00 per nacht.
Rob
Geloof dat wij het dan winnen, een gemiddelde van 15 dollar per campground. Wij hoeven geen stroom e.d. en staan dan ook veel op campgrounds in een Nf, Np of Sp voor 5 a 10 dollar per nacht (een envelopje in een bus) No hookups. Veel mooiere, ruigere, ruimere plekken, water (douche en wc) en stroom heb je toch bij je.
Eens in de pak weg, 4 dagen op een Koa of iets dergelijks om de batterijen bij te laden, te wassen, vuil water te lozen en schoon water te tanken.
En wij reden wel gravel/dirt roads, het kan makkelijk met een camper, het rammelt alleen een beetje ;-)
Tanken in het Noordwesten is ook goedkoper dan in bijv. Californie.
Het kan dus allemaal goedkoper! En je kunt natuurlijk ook met z'n twee-en een kleinere camper nemen.
Laatst gewijzigd door Gast op 12 jul 2006, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer