Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vooruitzicht kansen Amerika vs Nederland 10 tot 15 jaar?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Hockey
Amerika-expert

Re: Vooruitzicht kansen Amerika vs Nederland 10 tot 15 jaar?

Bericht door Hockey »

Maarten86 schreef:Vandaag is bekend gemaakt dat de vaste aanstellingen bij bedrijven er uit gaan.
Sorry, maar dit is niet waar. Vaste contracten blijven. Het enige wat men wil aanpassen is het aantal tijdelijke contracten wat gegeven kan worden, alsmede de periode dat iemand een vast contract kan krijgen. Nu al kan je drie tijdelijke contracten krijgen, met een maximale periode van 3 jaar. En ook nu zijn er al manieren om dit te omzeilen.
En ook nu is een vast contract ontbindbaar.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Bezuinigen op onderwijs komt omdat er gezien is dat alle investeringen in het onderwijs van de laatste jaren alleen maar geld gekost hebben maar geen resultaten hebben opgeleverd.
Huizenmarktzeepbel ? Volgens mij heb je geen idee waar je over praat.

De ziektekostenverzekering wordt alleen maar duurder terwijl er steeds minder in het basispakket zit. Vergelijken met het ziekenfonds heeft ook geen zin: dat had ook allang onbetaalbaar geweest. Door de vergrijzing kost dat steeds meer omdat ouderen nu eenmaal eerder wat mankeren. Hetzelfde geld voor de pensioenen: ooit ingevoerd in een periode dat er een gelijk of groter aantal mensen werkten. Nu dat evenwicht verstoord wordt blijkt dat het niet betaalbaar meer is. Dat had natuurlijk veel eerder bedacht kunnen worden.

Dat de jongeren nu alles moeten gaan betalen is wel heel erg overtrokken: Al vanaf de invoering betalen jongeren. Wat je even vergeet is dat het welvaartsniveau van iedereen in NL heel wat gestegen is ten opzichte van de decennia daarvoor. Voor Maarten heel gewoon: die weet immers niet beter.

Om NL te vergelijken met Amerika: Ik denk dat NL en de USA dermate verschillend zijn ingericht dat vergelijken niet mogelijk is. Elk heeft zijn eigen problemen. Kijk ook eens naar de grote lijnen van de economie. Je zult dan zien dat die altijd een golfbeweging maken en nu zitten we in de golf naar beneden of misschien zijn we daar al wel. Dat is zowel in de USA als in NL.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Frans H schreef:Bezuinigen op onderwijs komt omdat er gezien is dat alle investeringen in het onderwijs van de laatste jaren alleen maar geld gekost hebben maar geen resultaten hebben opgeleverd.
Ik reageer alleen even op het onderwijs want over de andere onderwerpen heb ik niet gesproken. Maar de langstudeerboete is een leuke bezuiniging op papier(zie tweede alinea) en daarnaast is het niet eerlijk voor de huidige studenten om de spelregels te veranderen tijdens het spel. Daarnaast komt ook nog eens dat studenten die vanaf het HBO naar de universiteit extra problemen gaan krijgen omdat het "schakeljaar" wordt gezien als uitloop dus dan krijg je sneller de boete terwijl je dat schakeljaar MOET volgen, oftewel minder HBO'ers gaan naar de universiteit dus ook minder hoog opgeleiden.

Dus wat gaan de universiteiten doen...die gaan de studies makkelijker maken zodat studenten geen uitloop krijgen en sneller hun diploma's krijgen. Oftewel het WO gaat HBO trekjes vertonen. TUDelft gaat bijvoorbeeld vakken uit hun bacheloropleidingen halen.

En dan heb ik het nog niet over de geruchten mbt afschaffen basisbeurs en ovkaart. De kosten van een NS abonnement alleen al zorgt voor een drempel.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Kan zijn. Mijn opmerking mbt onderwijs gaat over de uitkomsten van het onderzoek dat van de week bekend werd mbt baten/kosten vwb onderwijs, politie en (gezondheids)zorg. Toen ik jaren terug op school zat werden de regels ook veranderd of je het ermee eens was of niet. Heeft ook veel geld gekost. Eens in de zoveel tijd veranderen regels en voorwaarden weer en of je het ermee eens bent of niet, je zult het ermee moeten doen.

Het zou veel beter zijn als er iets gedaan wordt aan het niveau.
Wallstreet
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Wallstreet »

Ik wil hier helemaal niet racistisch uit de hoek komen, verre van.
Maar als je ziet, in welk tempo onze stad aan het Islamiseren is, dan stel ik mij echt vragen bij de toekomst.

Ik ben als toddler, kind en tiener opgegroeid in een (zogenoemde) veramerikaniseerde MY.
Ik wil mijn kinderen (als ik er ga hebben in de toekomst), niet laten opgroeien in een verislamiseerde MY.
Als ik kijk hoe snel het onderwijs in en rond Brussel achteruit gaat, dan hoop ik mijn kinderen veel liever in een dure Amerikaanse school lessen te laten lopen. Mijn beste maat is van Chinese afkomst en zelfs hij ziet de grote veranderingen hier bij ons.
Ik wil hiermee NIET zeggen dt integratie niet kan slagen, maar dat er over de problemen die er reeds zijn, angstvallig gezwegen wordt.

Ik zie ook veel Europeanen (met name Duitsers en Scandinaviërs) emigreren naar de VS. Omwille van hetzelfde probleem dat ik aanhaalde.
Hier telt momenteel maar 1 ding, PRESTEREN!!! Maar wat krijgen wij in de plaats van onze heren bestuurders? SPANNING, CRIMINALITEIT, STIGMATISERING.
Goede inwijkelingen worden gestigmatiseerd door de problemen. Jammer genoeg zijn zij het slachtoffer van het falend beleid.
Racisme groeit duidelijk tussen de verschillende bevolkingsgroepen en dat is een zeer jammerlijke evolutie hier in Europa.
Ik raad je eens aan om te praten met agenten die in Brussel werken. Als je die hoort spreken dan heb ik toch iets van... BIG FAIL!!!

Ik zou veel liever samen met de andere rassen bouwen aan een nieuwe mooie toekomst in de VS, dan het slachtoffer worden van het failliete West-Europa.

Geef mij toch maar Amerika waar we hard zullen werken en leren uit de fouten... Samen kunnen we de VS terug opbouwen zoals vroeger, al zal dit tenkoste gaan van de levenstandaard en decennia 's kunnen duren.
Ik voel niets meer voor dit Europa zoals we het nu kennen. Geef mij maar het Europa met ieder land zijn eigen specialiteiten.
Een ééngemaakt Europa is gedoemd om te falen. Het is bijna over en uit hier, al zou het me niet verbazen dat ze het nu samen met de Islam gaan proberen.
Vroeger was Europe altijd in de schaduw van de VS, nu willen ze blijkbaar niet meer. Ik walg ervan als ik die verhofstad hoor spreken hoe Europa het moet doen.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wallstreet schreef: Ik ben als toddler, kind en tiener opgegroeid in een (zogenoemde) veramerikaniseerde MY.
Wat is (een) MY?
Wallstreet schreef: Als ik kijk hoe snel het onderwijs in en rond Brussel achteruit gaat, dan hoop ik mijn kinderen veel liever in een dure Amerikaanse school lessen te laten lopen.
Je kan ze toch ook in Belgie naar een dure school doen met goed onderwijs? Of naar een gratis school met goed onderwijs? Want die zijn er nog genoeg. En als je in Amerika bereid bent om er voor te verhuizen, waarom zou je dat dan in Belgie niet doen?
Trouwens: net zoals de Belgische scores gaan ook de Amerikaanse scores op internationale onderzoeken naar onderwijskwaliteit omlaag.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Wallstreet, jij zegt wat velen denken. Maar helaas niet mogen zeggen omdat ze dan verketterd worden als racist.
Wallstreet
Amerikakenner

MY = afkorting van maatschappij...

Inderdaad, ik kan kinderen naar een duurdere school sturen in België maar dan is het structurele probleem nog niet opgelost.
En nog, ik heb geen kinderen (nu nog niet). Maar wil er wel in de toekomst. En dat is het probleem, toekomst ziet er niet goed uit hier.

Mja, racist ben ik niet en zal ik nooit worden. Ik zeg alleen dat de overheden hier in België, een rotzooi van hebben gemaakt.
Zij zijn de oorzaak van de spanningen die er zijn, maar doen niets, of beter durven niets. Wist je, dat politie me wist te vertellen dat bepaalde zaken niet openbaar gemaakt worden uit vrees voor etnisch geweld. Leuke toekomst... Hier zegt iedereen wat hij denkt, klaagt, zaagt, maar langs de andere kant vanuit politieke hoek, komt er geen oplossing. Wij zijn de gans en zij eten de foie gras...
Criminaliteit wordt over gezwegen of wordt afgedaan als een fait divers. Mijn hemel, er is helemaal wat fout bij ons in de steden zoals, Brussel, Antwerpen, Gent en noem maar op.
Ik fotografeer graag en weiger om op een doordeweekse dag met het toestel door de mooie hoofdstad te lopen.
In het weekend is er door de massale aanwezigheid van toeristen, geen probleem. Maar, probeer eens door de week met een rugzak met voor meer dan 2000eur spul in het donker van kapellekerk naar de Zuidbuurt te lopen.

Ik was in achterbuurten van Miami en voelde me stukken veiliger dan in mijn eigen land.
Overheden moeten instaan voor onze toekomst en de veiligheid, nee zij staan in voor hun EIGEN loon!!!
Leuke samenleven in België, is het niet? Ja toch... :roll:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Soms voel je je in het buitenland veiliger omdat je gewoonweg niet beter weet. ;-) (overkwam mij in bepaalde buitenwijken in Parijs, waar ik me veilig voelde als prille 20-er, maar waar oudere locals me aanspraken om te zeggen waar ik beter niet kon komen, of waar wel maar tussen welke uren)
Daarmee wil ik niet zeggen dat Belgie geen probleem heeft. Maar ook Amerika heeft geen gebrek aan politici die vooran naar eigen goed handelen ipv naar datgene wat op lange termijn goed is voor de bevolking.
Ook Amerika kent racisme en problemen met etnische groepen.
Dus volgens mij zijn dat gewoon domme redenen om te verhuizen van Belgie naar Amerika, je gaat gewoon van de regen in de drop.

Nu weet ik dat het moeilijk is om te zeggen *waarom* je dan juist wel wilt verhuizen. Ik zou er voor mezelf ook niet zo direct de vinger op kunnen leggen. Ok, de betere studiemogelijkheden voor onze zoon hebben hier zeker in meegespeeld (wat hij hier nu gaat doen kan hij in Belgie niet doen). Maar voor ons was het vooral een gevoel van 'been there, done that'. En een stuk een droom die we al bijna 20 jaar hadden. Maar net zoals dat ik in Belgie mijn hoofd kon schudden bij bepaalde politieke toestanden, me op kon jagen over het onderwijs, enz, die dingen zie ik hier ook hoor! Daar ben ik echt niet blind voor. En ik ben blij dat dat dus niet de redenen waren waarom ik verhuisde.
Het is heel makkelijk om te klagen over dingen, maar er zullen weinig ontwikkelde landen zijn waar je die dingen niet tegen gaat komen. Dus ik hoop dat je betere redenen hebt dan louter frustratie.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Wallstreet
Amerikakenner

Louter en alleen frustratie zou ik het niet noemen. :wink:
Ik weet dat er niet veel meer over blijft van het "ideaal", maar toch is Amerika in alles al voorloper geweest als het komt op leven.
Iedere gezonde mens weet dat hij moet werken om iets te bereiken, only the sun rises for free.

Wat betreft mijn liefde voor de states:
Die is er al sinds de kinderjaren, ik voel zoveel affiniteit voor de VS en door de problemen hier, wordt deze alsmaar groter.
De mentaliteit (verschilt van staat tot staat, daar ben ik me ook wel van bewust) is geheel anders dan hier. Amerikanen zijn niet van de slimste maar zijn werkers en zijn zich toch wel (althans diegene die ik ken) bewust van de fouten die er zijn gemaakt in het verleden.

Jullie in de VS moeten gewoon terug naar van waar jullie komen, en dat kan enkel en alleen door kwaliteit te leveren.
Europa barstte ook van goeie kwalitatieve productie maar mede door de vakbonden is het te duur geworden om nog te produceren bij ons.
Jullie hebben de sleutel in eigen handen en die is: Lever wat in, leef samen met elkaar, werk hard, geniet van jullie o zo mooie land, kijk niet naar de andere landen. Jullie komen heus wel terug, al zal het lang duren. De laagconjuctuur zal met andere woorden minstens nog 10j langer duren.

Hier dienen we zoals altijd al super veel in te leveren maar in de toekomst wordt dit veel meer. Samen leven met elkaar doen we al, maar het overgrote deel doet het niet, of beter wilt het niet. Hard werken doen we al, maar uiteraard zal dit in de toekomst nog veel meer zijn. Kwaliteit, mja die is enkel nog betaalbaar door de rijken als het afhangt van ons.

Ik voel niets meer voor dit land, elke dag hier voelt aan als een beetje sterven of een dag te veel. :D
Dus ben ik al enkele jaren bezig met allerhande opleidingen, talen, ...

Vanbinnen leef ik al lang ergens anders, of het de VS wordt? Wie weet...

(bericht werd aangepast, wegens een woordje vergeten in de tekst)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Volgens mij romantiseer je de VS veel teveel. Je bent er 1 keer op vakantie geweest? Hoe weet je dan hoe het leven er is?

Dat je het niet leuk vindt in Belgie, dat kan ik begrijpen, dat je de wijze waarop politici in Europa opereren niet kan waarderen of je er niet in kunt vinden, dat kan ik ook begrijpen maar vergis je niet dat de VS ook soortgelijke problemen kent. Misschien met andere achtergronden maar ze zijn er wel. En er zijn zat steden waar je in Amerika na zonsondergang echt niet moet komen en dat zijn er veel minder in Europa.
Wallstreet
Amerikakenner

Ziva schreef:Volgens mij romantiseer je de VS veel teveel. Je bent er 1 keer op vakantie geweest? Hoe weet je dan hoe het leven er is?

Dat je het niet leuk vindt in Belgie, dat kan ik begrijpen, dat je de wijze waarop politici in Europa opereren niet kan waarderen of je er niet in kunt vinden, dat kan ik ook begrijpen maar vergis je niet dat de VS ook soortgelijke problemen kent. Misschien met andere achtergronden maar ze zijn er wel. En er zijn zat steden waar je in Amerika na zonsondergang echt niet moet komen en dat zijn er veel minder in Europa.

Ik had hier werk gemaakt van een volledige tekst maar door omstandigheden is deze kwijt geraakt en was het werk voor niets.
Dus heb hier een artikel:http://www.dewereldmorgen.be/artikels/2 ... l-stralend
PeterNY

Bericht door PeterNY »

Demografische ontwikkelingen hou je niet tegen. Zo zal de VS in de komende decennia steeds meer een tweetalige maatschappij worden (Engels & Spaans).

Het dorp ten noorden van ons dorp is al grotendeels Spaanstalig bijvoorbeeld. Dat is een hele andere wereld dan het traditionele (blanke/zwarte) Amerika waar ik woon en werk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer