Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles wat niet Amerikaans is is minderwaardig?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Machteld
Amerikafan

Re: Alles wat niet Amerikaans is is minderwaardig?

Bericht door Machteld »

Ziva schreef:Ik heb sowieso soms het idee dat Amerikaanse vrouwen veel gemener kunnen zijn dan Nederlandse vrouwen. Ze zijn veel minder direct en verpakken het soms zo dat je er niets of weinig van kunt zeggen.
Dat noemen we "passive aggressive" :D
A Dutch girl in Oregon!
Dutch in Oregon op Facebook!
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Petra/VS schreef:Ik heb hier eerder het omgekeerde meegemaakt, eerlijk gezegd.
Dat is ook mijn ervaring. De Nederlanders die ik hier tegenkom, en dan vooral de toeristen, hebben vaak hele stellige denkbeelden over hoe dingen gedaan "horen" te worden. En dat is dan toevallig altijd de manier waarop dat in Nederland gebeurt... ;-) Vaak zitten ze dan flink af te geven over hoe dingen hier in hun werk gaan, en dan weten ze na een week in de V.S. ook nog precies hoe de Amerikaanse samenleving in elkaar steekt. Het ontbreekt de Nederlandse toerist nog al eens aan de nodige bescheidenheid. Maar misschien kom ik de verkeerde toeristen tegen...
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Machteld schreef:Dat noemen we "passive aggressive" :D
Ja die term heb ik weleens vaker gehoord en die is zeker van toepassing in dit verhaal. Lastig mee om te gaan vind ik soms. Deels heb ik de neiging om gewoon doodleuk te zeggen waar het op staat en deels ben ik geneigd het spelletje mee te spelen en gewoon maar lief te glimlachen ;) Maar dan blijft het vraagstuk, is het beter om je mond te houden en de schijn op te houden (de Amerikaanse manier) of is het beter om gewoon te zeggen waar het op staat en ernaar te handelen (de Nederlandse manier). Ik realiseer me dat dit deels generaliserend is maar ik denk wel dat de kern van beide manieren van doen wel zo is.

En ja, Nederlanders kunnen bijzonder vervelend zijn en zeuren en afgeven als ze op vakantie gaan in het buitenland. Niet alleen in Amerika maar overal. Ik denk dat wellicht ook komt doordat Nederlanders van huis uit best kritisch zijn, over het algemeen goed onderwijs hebben genoten en opgegroeid zijn met het idee dat alles gezegd en dat er over alles gepraat kan worden. Met name dat laatste botst dan soms met de gemiddelde opvatting van Amerikanen (zie mijn bovenstaande verhaaltje). En dat Nederlanders (denken) veel over Amerika te weten worden ook mede veroorzaakt door de vele nieuwsberichten over Amerika die je als Nederlander dagelijks voorgeschoteld krijg. Nu zeg ik niet dat alles klopt maar ik denk zeker wel dat Nederlanders meer over Amerika weten dan Amerikanen over Nederland (of Europa algemeen).
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

lezen zeker de telegraaf
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Ziva schreef:En dat Nederlanders (denken) veel over Amerika te weten worden ook mede veroorzaakt door de vele nieuwsberichten over Amerika die je als Nederlander dagelijks voorgeschoteld krijg. Nu zeg ik niet dat alles klopt maar ik denk zeker wel dat Nederlanders meer over Amerika weten dan Amerikanen over Nederland (of Europa algemeen).
Maar het gaat er niet om hoeveel mensen weten, maar wat de kwaliteit van de informatie is. Een voorbeeld wat ik daarbij kan geven is bij het RTL Nieuws. Vroeger had je daar Max Westerman die eens in de paar weken interessante verhaaltjes over Amerika bracht. Max is er toen mee gestopt en het stokje is overgenomen door Eric Mouthaan. Waar Max van Amerika hield en is het bij Eric overduidelijk dat hij Amerikanen maar raar vind. Zo presenteert hij zijn stukjes, met een bepaalde invalshoek. Vaak genoeg klopt er geen bal van. Ook is hij ééns per week (oid) bij 538 op de radio om met de DJ eens flink te lachten over die rare Amerikanen. Zo was het deze week 'toch belachelijk dat die Amerikanen geen vuurwerk mogen afsteken met oudjaar'.

Ja Nederlanders horen en zien veel over Amerika, maar dat wil niet zeggen dat al deze informatie juist is, of in ieder geval niet zwaar gekleurd is.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Steffen
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Steffen »

Die negatieve opmerkingen zijn heel vervelend! Maar het komt zo vaak uit onwetendheid en starheid van de persoon die de opmerking plaatst. Gewoon jezelf blijven en doen wat jij vind/ wilt is het belangrijkste. Dan maar geen vrienden met iedereen.

Ziva schreef:En ja, ik merk dat Amerikanen het absoluut heel interessant vinden als je uit een ander land komt en ze over het algemeen heel vriendelijk zijn en hun best doen om je te helpen maar als het erop aankomt verwachten ze toch echt wel van je om dingen "the American way" te doen of te beschouwen. In dat opzicht zijn ze soms net zo trots en arrogant als de Fransen haha.

Mijn verloofde (amerikaanse) heeft dit in Nederland ook. Dat mensen het interessant vinden dat ze uit Amerika komt en na 3 jaar al zo goed Nederlands spreekt. Om vervolgens opmerkingen te plaatsen dat ze toch niet Nederlands genoeg is!
Pas begon iemand te zaniken tegen haar over het eten bij McDonalds, dat het zo dik maakt. Vervolgens vroeg ze in het Nederlands of een patatje majo en een kroket gezonder was! ...het antwoord hierop kwam er uiteindelijk niet! Haha.

Het komt helaas vaker voor dat mensen niet objectief naar een andere cultuur kunnen/ willen kijken, maar alles vanuit hun eigen achtergrond beredeneren. Logisch, want je achtergrond maakt je tot wie je bent, maar daardoor krijg je dat mensen negatieve opmerkingen gaan plaatsen. Zo jammer, want ik ken mensen uit Marokko, Bulgarije, Peru, Zuid Afrika, Portugal etc etc. Daar kan je de meest fantastische gesprekken mee hebben over hun visies en kijk op de wereld. Ik heb soms oprecht medelijden met mensen die zo kortzichtig zijn, ze weten namelijk echt niet wat ze missen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zei al vooraf dat niet al het nieuws klopt maar dan nog, Nederlanders weten meer over wat er in Amerika gaande is qua gebeurtenissen dan Amerikanen weten over Nederland. Informatie die niet 100% volledig is, is nog altijd meer dan helemaal geen informatie niet waar. Ik snap volledig hoe het komt, Nederland is te klein en te onbelangrijk om over te berichten in andere landen behalve als er iets heel spannends gebeurt. Maar vraag aan 100 gemiddelde Amerikanen om Nederland of een paar landen in Europa aan te wijzen en dat zal toch echt wat lastiger gaan dan omgekeerd.

Ik denk dat het land waarin je bent bepalend is voor de manier waarop met met jouw achtergrond omgaat. Zoals Steffen al aangeeft, zijn Amerikaanse verloofde loopt tegen hetzelfde probleem aan in Nederland als wat TS beschrijft in Amerika. En ergens ook wel logisch. Je bent inwoner van een land en dan is de gemiddelde opvatting dat je je dus maar dient aan te passen aan de gebruiken en gewoontes van dat land. Ik kan me daar wel in vinden mits het niet, zoals TS aangeeft, zeuren om onbelangrijke dingen wordt. Dat is gewoon vervelend in algemene zin ;)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Clint schreef:Zo was het deze week 'toch belachelijk dat die Amerikanen geen vuurwerk mogen afsteken met oudjaar'.
Dat is nu een mooi voorbeeld van puur naar iets kijken vanuit alleen je eigen (culturele) standpunt. In Nederland is het afsteken van vuurwerk heel gewoon, iets wat helemaal in de cultuur van het land is ingebakken. Dat wil nog niet zeggen dat andere landen daarom maar belachelijk zijn omdat ze het niet doen?
Dat is zoiets als dat ik zeg dat Nederlanders volkomen gek zijn omdat het volkslied niet wordt gezongen voorafgaand aan elke voetbal wedstrijd. Als je een cultuur afkraakt omdat ze anders zijn dan jij is dat intolerantie en ligt de fout meer bij jou dan het aspect wat je tracht te belichten.
Carly Cupcake
Amerikafan
Partner van: Hinko

Bericht door Carly Cupcake »

Wat zijn sommige vrouwen toch gemeen!! Proberen om je te pakken op iets waar je echt niks aan kunt doen; Nederlands zijn! Lekker trots blijven hoor, die griet heeft echt een scheet dwars zitten! Echt zo'n vieze vrouwenstreek. Ik hoop dat je er snel vanaf bent, zulke situaties zijn echt niet leuk en al helemaal niet omdat het om familie gaat. Het liefst zou je miss-pain-in-the-ass flink de waarheid vertellen (oooh ik zou er helemaal op los kunnen gaan, helemaal in het Engels :-D) maar voor de rest van de familie wil je de lieve vrede bewaren. Lastig! Succes ermee :blink:
http://usaroadtrip2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://backtothewest.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; komt eraan!
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

Ik merk het hier in Wisconsin ook meer en meer. Eerst had ik het gevoel dat mensen het ontzettend leuk vonden om Nederlanders tegen te komen en mee te praten, maar na drie jaar is het me wel duidelijk dat alles hier gericht is op America the Greatest. Green Bay Packers, world champions. Right, hebben ze al tegen een team gespeeld van buiten Amerika? Jennifer Lopez, volgens People Magazine "the most beautiful woman in the world". Ik heb het tijdschrift doorgebladerd natuurlijk maar niemand gezien uit enig ander land dan Amerika. Er wordt hier in Wisconsin enorm gejaagd op alles wat rent en vliegt. Mijn dochter van 9 werd nogal bang van al die mannen die met vuurwapens aan het rondrennen zijn en dode herten achter zich meeslepen. Op school had een bepaald meisje dat natuurlijk heel snel in de gaten, die ging haar uitgebreid vertellen hoe ze met haar eigen jachtgeweer haar labrador puppie had doodgeschoten. Mijn dochter, een enorme dierenliefhebber, natuurlijk in tranen. Het ging van kwaad tot erger, totdat de school een gesprek tussen de moeder en ons wilde regelen. Moeder had in eerste instantie geen trek in een gesprek omdat "wij waarschijnlijk toch niet goed Engels zouden spreken". Uiteindelijk toch een gesprek, waarin ze ons vertelde dat we nu in Amerika wonen en ons maar aan moeten passen aan Amerikaanse normen en waarden. En daar hoort dus bij dat 10-jarige meisjes hun hond dood mogen schieten en dat je daar niet van mag schrikken. Wij hebben hier een bedrijf met 13 werknemers, waarvan een aantal Spaanstalige medewerkers. Je wilt niet weten hoe er soms over deze mensen gesproken wordt. Bij alle werkzaamheden die misschien wat onaangenaam zijn, wordt er al heel snel door Amerikanen geroepen "laat die Mexicaan het maar doen". De aversie tegenover de Spaanstalige culturen is enorm. Ze vinden Europese achtergronden vaak nog wel interessant, maar als het puntje bij paaltje komt is er geen twijfel mogelijk wat als "beste" wordt gezien. Onze manager vindt het accent van mijn echtgenoot een kruising tussen dat van Arnold Schwarzenegger en Adolf Hitler. Dit roept ze ook echt regelmatig. Dat ze ons echt op de ziel trapt ziet ze niet, want van de Tweede Wereldoorlog hebben ze bijna nog nooit gehoord. Ik merk meer en meer dat Amerikanen zich soms echt superieur voelen ten opzichte van alles wat anders is, en dat dat me steeds meer tegen gaat staan. Misschien is het ook het gebied, de Midwest, maar in Nederland wordt je toch veel meer begrip en tolerantie bijgebracht voor andere culturen dan wat ik hier tegenkom. En wat ik me ook echt afvraag, is er nu echt sprake van een Nederlandse of Europese cultuur en is die nu zo anders dan de Amerikaanse?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou de manager een keer zeggen wat ie doet als ie je man met hitler vergelijkt. Gebeurt het weer dan is daar het gat van de deur. Hetzelfde als men denigrerend tegen mexicanen is. Ik zou dat niet tolereren
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Helaas. ook hier herkenning, niet van familie, maar van buurtgenoten/kennissen die inmiddels niet meer hier in huis komen.

Ik schuif het op een soort angst voor het onbekende.
In mijn geval werd mijn, 14 jaar oudere as echtgenoot gevraagd of hij wel zorgde voor voldoende bescherming, aangezien Nederland bekend stond als land waarin er sprake was van losse zeden.
En gezien ons leeftijds verschil, 14 jaar, was ik vast een gold digger met de nodige enge ziektes onder de leden.

Mijn man, zonder familie waarmee hij nog contact had, heeft geprobeerd het contact te behouden.
Helaas heb ik het volledig verknald toen ik spontaan in lachen uitbarstte toen dezelfde dame mij haar fiets aanbood, zodat ik kon oefenen…

Ik denk dat ik, als buitenlandse, waar ik ook vandaan kwam, geen goed had kunnen doen, hoe dan ook.

Rottig als het familie is, moeilijker te negeren, maar wellicht wel zo goed voor je gemoedstoestand?
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Simone, Ik heb dergelijke opmerkingen ("laat dat die .... maar doen") in NL ook vaak genoeg gehoord over Turken, Marokkanen, Polen, {insert any other minority}.

Jouw verhaal komt mij ook absoluut niet bekend voor en ik woon ook in het Midwesten. Het ene plekje in Amerika is het andere niet en eerlijk gezegd zijn sommige van jouw opmerkingen ook a bit harsh. Amerikanen hebben bijna allemaal niet van WOII gehoord? Van alle geallieerden hebben de Amerikanen de meeste doden geleden.
Met genoeg geld kunnen buitenlandse teams theoretisch zich aansluiten bij zaken als NFL, MLB etc. Dit gebeurd niet, en dus kunnen ze niet spelen tegen een team uit het buitenland. Niet echt hun schuld. Daarnaast is Football in de rest van de wereld gewoonweg niet populair. Als alle professionele teams uit Noord Amerika komen, dan is het winnende team uit de NFL in principe automatisch de 'wereld'-kampioen. Dat verhaal over People zegt meer over het blad, dan over Amerikanen. Et Cetera.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Simone66 schreef:maar in Nederland wordt je toch veel meer begrip en tolerantie bijgebracht voor andere culturen dan wat ik hier tegenkom.
Misschien, maar ik woon hier nu 28 jaar en heb heel wat Nederlandse vooroordelen en "wij doen dat toch beter" over ongeveer alles opmerkingen over me heen gekregen sinds ik hier woon. Op de lagere school van onze kinderen waren meer dan 20 nationaliteiten vertegenwoordigd en ieder jaar was er een international night met informatie over al die landen. Op de scholen hier wordt ESOL (English as a second language) onderwezen. ieder kind dat geen Engels of minder Engels kent krijgt die les. Is dat in Nederland zo? Iedere communicatie via de scholen hier komt in zes talen. Ook Amerika. Je vergelijkt, zoals veel mensen, een mug met een olifant.

Mensen zijn mensen en in ieder volk vind je mensen die het eigen land of volk ver superieur vinden. Tolerantie voor andere culturen? De meest kritische mensen, die ik heb ontmoet over de Amerikaanse cultuur zijn Nederlanders (natuurlijk ook omdat ik die taal spreek en het meest spreek). Ja, dit is ook een andere cultuur. Men verwacht dat hier echter kennelijk minder. Als je naar Thailand, Nigeria of China verhuist, verwacht je wellicht meer dat het een aanpassing zal zijn en dan wordt het ook makkelijker geaccepteerd.

Men denkt "Amerika" te kennen en dan is het anders en "raar", als het niet zo is als gedacht. Ik ken trouwens gewoon via het internet best een aantal Nederlanders, die niet buiten hun land zijn geweest en die een zeer beperkte wereldkennis (of zelfs Europakennis) hebben. Zoveel Nederlanders ken ik ook weer niet en het lijkt me niet dat zij de enigen zijn. Op dit forum zijn vooral mensen, die veel en ver reizen aanwezig. Ook niet representatief voor de Nederlandse bevolking is me met de jaren duidelijk geworden.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FlipjeBTiel
Amerika-expert

Bericht door FlipjeBTiel »

Clint schreef:Amerikanen hebben bijna allemaal niet van WOII gehoord? Van alle geallieerden hebben de Amerikanen de meeste doden geleden.
Alleen als je de USSR en China niet aan de geallieerde kant rekent, en met "doden" alleen "dode soldaten" bedoeld. Het zal van streek tot streek uitmaken: hier (SF Bay Area) leeft WOII vooral vanwege de opbloei van de scheepsbouw (en het snelle verval daarvan na afloop van de oorlog), met alle gevolgen voor de lokale bevolking van massale migratie van werkers; niet vanwege het aantal slachtoffers. Het kan natuurlijk aan mijn gebrekkige kennis liggen, maar ik ken diverse (nu braakliggende) oude scheepsbouwterreinen, scheepswrakken, voormalige navy bases, musea over industriele activiteiten, etc.. Ik kan mij zo echter geen WOII monument voor gesneuvelden voor de geest halen. Soortgelijk geldt dan ook voor die meneer met het snorretje: men vocht hier tegen de U-boat, niet tegen Adolf.

Overigens, @LittlePhoenix, ik zou mij, als rasechte Kaaskop, door niemand laten vertellen hoe ik mijn kaas snij! :mrgreen:

Gr., Flipje
Gast

Bericht door Gast »

Ik herken het ook niet. Woon ook in het Midwesten (zuiden van Ohio). Simone, ik vind dat je met je opmerking over de Midwest wel een heel groot gebied over 1 kam scheert. Aleen Ohio is al 3 x groter dan NL. Zelfs in NL zijn de verschillen tussen de provincies al groot.

Je zegt ook dat je in NL toch veel meer begrip en tolerantie wordt bijgebracht voor andere culturen. Dat is misschien wel zo, maar waarom moet dat dan in elk land zijn? Waarom alles afzetten tegen Nederland. Ik vind je post ook niet overlopen van begrip en tolerantie. Waarom is het raar dat mensen verwachten dat je je aanpast aan de normen en waarden van het land. Dat doen we in NL toch ook?

Ook het gebruiken van wapens is anders. Een buurman hier jaagt ook. Vol trots heeft hij mij laten zien wat hij allemaal heeft doodgeschoten. Staat opgezet in zijn kelder. Ik zou het zelf niet kunnen en houd erg van dieren, maar zo is het hier nu eenmaal. Ik heb hem van alles over jagen gevraagd en hij vond het erg leuk om daar over te vertellen. Heb je je wel eens in het jagen verdiept? Het is niet alleen domweg iets doodschieten hoor. Wat heb je er nou aan om te zeggen "in Nederland doen we dat niet of doen we het anders".

Ben zelf opgegroeid op een boerderij en wij hadden ook jagers op ons land, die ook nog voor de lol op onze katten schoten :evil: . Mijn opa had een Whippet die af en toe een haas ving. Dat beest hing dan in z'n blootje uit te bloeden in onze badkamer. Kippen idem dito. Ik als klein meisje vond het ook niet leuk om dat te zien, maar ik neem aan dat je dochter wel weet waar vlees vandaan komt?

Dat meisje dat haar hond heeft doodgeschoten, zal dat niet voor de lol hebben gedaan. Heb je gevraagd wat daar achter zat, zonder eerst met je oordeel klaar te staan?

In een van de eerste weken hier, had ik een gesprek in de supermarkt met een wat oudere mevrouw die mij hulpeloos zag rondkijken. Ik vertelde dat ik het allemaal niet goed vinden, andere verpakkingen etc dus ik zei tegen haar "everything is so different". Toen zei ze "no dear, YOU are different. Vond dat eigenlijk wel een hele goede.

Moet zeggen dat ik hier nog weinig aanpassingsmoeilijkheden ondervind. Gewoon meedoen, maar jezelf niet verliezen. Ik gedraag me hier niet anders dan anders. Wat dat betreft blijft ik een Drent, doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg.........
Laatst gewijzigd door Gast op 07 jan 2012, 06:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gast

Bericht door Gast »

Zo was het deze week 'toch belachelijk dat die Amerikanen geen vuurwerk mogen afsteken met oudjaar'.
Wij hebben samen met een groep buren nieuwjaar gevierd. Zij wisten van ons dat in NL vuurwerk werd afgestoken met oudjaar. Bleek dat ze nog 2 pijlen hadden liggen van 4th of July (hardstikke illegaal, mag hier niet). Deze hebben ze voor ons om 12.00 uur de lucht in geschoten.
Simone66
Amerika-ontdekker

Bericht door Simone66 »

Natuurlijk begrijp ik best dat mijn opmerkingen wat ongenuanceerd en harsh overkomen, maar het zijn alleen maar incidenten om aan te geven dat het niet altijd makkelijk is om in een ander land te wonen. En natuurlijk begrijp ik best dat het kleine stukje gebied waarin ik vertoef heel anders kan zijn dan het gebied 150 km verderop. Mijn ervaringen zijn alleen maar illustraties om aan te geven waar wij soms tegen aan lopen. En nee, ik heb nog steeds niet de behoefte om mijn koffers te pakken en te verhuizen, zo'n tranendal is het ook weer niet. Wat betreft dat jagen, ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ze dat niet moeten doen. Maar ik ben ook niet van plan om me er meer in te verdiepen want het is gewoon mijn ding niet. Wat ik echter nooit zal tolereren is dat iemand mijn kinderen bewust bang maakt. Ik probeerde die mensen duidelijk te maken waarom mijn dochter zo bang werd, omdat ze gewoon niet aan vuurwapens gewend is. De ervaringen die wij hebben zul je waarschijnlijk in ieder land in een bepaalde vorm mee maken. Ik probeerde alleen maar iets te vertellen over wat wij ervaren hebben de afgelopen jaren. Toen wij hier naar toe zijn vertrokken hebben we altijd geprobeerd om volledig open te staan voor alles. Ik heb ook hele goede Amerikaanse vrienden en zelfs zij vinden het soms benauwend om hier in het gebied te wonen. De meeste mensen die ik ken zijn nog nooit verder dan 5 mijl buiten hun geboorteplaats geweest. Nogmaals, de ervaringen die ik heb opgeschreven zijn hele kleine persoonlijke ervaringen die waarschijnlijk voor een hele hoop mensen niet opgaan. Net als de ervaringen van de mensen die voor mij het een en ander hebben opgeschreven. Ik probeer niemand voor het hoofd te stoten.
En misschien weten ze in Kansas misschien gewoon meer over de WO II.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

FlipjeBTiel schreef: Alleen als je de USSR en China niet aan de geallieerde kant rekent,
China heb ik ooit tot de geallieerden gerekend, kan fout zijn van mij, maar bij geschiedenis zijn zij nooit op het toneel verschenen (kan dus ook een fout van het ministerie van onderwijs zijn geweest ;)). Rusland ben ik inderdaad even vergeten. Kan iets te maken hebben met het feit dat ik ze niet echt als 'Good Guys' kan zien, gezien hun eigen concentratie kampen en dergelijke praktijken.
Ik kan mij zo echter geen WOII monument voor gesneuvelden voor de geest halen
http://www.wwiimemorial.com/
Of bedoel je specifiek in San Fransisco? Tis ook niet alsof elke NL stad een WOII monument heeft.
En misschien weten ze in Kansas misschien gewoon meer over de WO II.
Geen idee, ik woon in Missouri ;) Wij weten in ieder geval veel over WOI, aangezien wij het nationale monument daarvoor hebben http://www.theworldwar.org
Clint's Thoughts
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Even tussendoor :offtopic: :

Joegoslavië heeft meer militairen verloren dan de USA in WW2. Heeft volgens mij te maken met een Duitse strategie waarin ze Joegoslavië wilde gebruiken om Griekenland binnen te vallen. Maar de Joegoslaven hadden daar niet zo veel zin in, vandaar de wraak van de Duitsers. Maar het is een land dat vaak vergeten wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer