Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alles wat niet Amerikaans is is minderwaardig?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Alles wat niet Amerikaans is is minderwaardig?

Bericht door LittlePhoenix »

N.a.v. de zoveelste vreselijke dag met m'n schoonfamilie/stieffamilie zat ik me af te vragen of andere buitenlanders in Amerika hier ook (soms) tegenaan lopen? Beetje achtergrond info: mijn man is ouder dan ik en ik heb stiefkinderen van mijn leeftijd. M'n jongste stiefkleinkind is ouder dan mijn jongste kind. We logeren nu bij mijn schoonouders en m'n jongste stiefzoon woont met z'n vrouw en dochter hier in de buurt. Dit is de eerste keer in jaren dat ik m'n stiefzoon zie en de eerste keer dat ik z'n vrouw en dochter heb ontmoet. Lang verhaal, moeilijke scheiding.

En al sinds de eerste ontmoeting maakt m'n stiefschoondochter het overduidelijk dat ik minder ben omdat ik niet Amerikaans ben. Bij alles wat ze doet legt ze uit hoe het moet want ja, ik moet toch eens leren om het goed te doen eh? Alles wat ik doe is raar en verkeerd. Kaas snijden voor een kaasplankje bijvoorbeeld, ik snij de kaas in blokjes en zet ze leuk neer op een plankje. Net zoals bijna alle Amerikanen die ik ken waar ik ooit een kaasplankje heb gehad. Helemaal verkeerd, kaas hoort in dikke plakken gesneden zodat het op een cracker kan. Okay, kaasplakjes op een crackertje zijn ook lekker maar dat is geen kaasplankje toch? Kaas om zo te eten snij je in hapklare brokken, kaas die ergens op moet snij je in plakjes. Maar goed, mijn gesneden kaas werd aan de kant gepleurd en stiefschoondochter nam het zuchtend over.

Gehaktballetjes draaien...niet zo moeilijk toch? Maar de Nederlandse manier is dus ontzettend raar en onhandig en niet lekker. Mijn gehaktballetjes zo groot als een pingpongbal waren helemaal verkeerd maar haar balletjes van hetzelfde formaat waren wel goed want ja, zo doen ze dat in Amerika. Okay, dat het handig is als de balletjes allemaal ongeveer even groot zijn snap ik maar dat waren ze dus ook! En ze kon zelf niet eens meer zien welke balletjes van haar waren want ze plette zuchtend 1 van haar eigen balletjes onder het vrolijke gemoppper dat het niet erg was, zij had het ook ooit moeten leren en ze was geduldig genoeg om me te helpen.

Dan de crescent rolls, uit een blik met dat vrolijke deegmannetje erop. Deed ik ook helemaal verkeerd maar gelukkig kon m'n stiefschoondochter het allemaal herstellen. Haar vader is namelijk Italiaans dus zij weet alles van Europees brood. :? Ik doe dus alles verkeerd omdat ik Nederlands ben maar omdat haar vader als klein kind hierheen is gekomen weet zij alles over crescent rolls? (Die volgens mij totaal helemaal nulkommaniks op croissants lijken qua smaak).

En zo ging het maar door en zo ging het maar verder enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz enz. Nu kan ik me gewoon neerleggen bij het feit dat m'n stiefschoondochter gewoon geen leuk mens is maar ik maak wel vaker dit soort dingen mee. Dit is dan een beetje extreem maar ik merk wel vaker dat ik 'minder' ben omdat ik niet Amerikaans ben en dat mijn gewoontes maar raar zijn.
Meestal niet trouwens, meeste Amerikanen vinden het interessant om te horen over een ander land en andere gewoontes. Zelfs als ze die gewoontes vreemd vinden zorgt het meestal voor leuke gesprekken. Maar een enkele keer kom ik dus dit soort mensen tegen. Weet nog dat een narrige dame bij de Walmart m'n man begon uit te leggen dat er in Amerika met dollars betaald wordt en niet met die rare Eurodollar en dat hij maar goed z'n muntjes moest bekijken. Ze had uit ons gesprek opgemaakt dat we uit Duitsland kwamen en toen ging m'n man los, dat hij in Duitsland voor de Special Operations Comand Europe had gewerkt, retired Navy Chief is, nu voor de US Army werkt en dat hij 6th generation Texan is enz enz enz enz. Kortom, Amerikaans tot in z'n botten. Lol, narrige dame was helemaal overdonderd.

Anyway, ik ga mijn halfHollandse kinderen naar bed brengen en dat zal ik waarschijnlijk ook helemaal verkeerd doen want de Amerikaanse manier van kinderen naar bed brengen is natuurlijk veeeeeeeeeel beter. Ik heb me vandaag trouwens prima vermaakt met me niet druk maken over wat dat mens zei en had de grootste lol toen ze steeds narriger werd. Een buitenlander de grond in boren is blijkbaar lang niet zo leuk als de buitenlander niet reageert. Had ik eerder moeten doen, de eerste dagen probeerde ik steeds om een zinnig gesprek met haar te voeren maar dat was geen succes. Net doen of niet door heb wat ze doet is veel leuker, helemaal omdat m'n schoonpapa overduidelijk laat merken hoe dol hij is op z'n Nederlandse schoondochter die zich toch maar zo makkelijk aanpast aan de familie en altijd onder de indruk is van z'n Texaanse accent (kan daar zo van genieten als schoonpapa zich echt laat gaan).
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Re: Alles wat niet Amerikaans is is minderwaardig?

Bericht door Petra/VS »

Pff, dat lijkt me heel frustrerend, zeg! Ik heb hier eerder het omgekeerde meegemaakt, eerlijk gezegd. Een van de redenen, waarom ik een tijd niet met Nederlanders ben omgegaan hier. Toen onze kinderen klein waren zette ik een Nederlands speelgroepje op met een andere Nederlandse, die ik kende. Leek me leuk, zo af en toe eens bijpraten. Nou, dat werd iedere keer een grote afkraaksessie van hoe Amerikanen hun kinderen opvoeden tot hoe verschrikkelijk slecht de apparaten hier zijn en meer. Ik voelde me daar ontzettend bekritiseerd, want er kwamen allemaal opmerkingen over de kleding van de kinderen, mijn kleding, etc. Nu woonden zij ook in mooie huizen en wij destijds in een kleine condo. Ik, met mijn Amerikaanse man en toch wel erg Amerikaanse kinderen voelde me daar echt niet prettig bij. Ik kan me je gevoelens dus heel goed voorstellen. Ik denk dat sommige mensen gewoon die behoefte hebben om alles wat zij doen of gewend zijn als superieur te zien. Niet zozeer iets Amerikaans of Nederlands, want ik heb het bij Fransen ook gemerkt. Zoals je zelf al schrijft is lang niet iedereen zo en degenen, die wel zo zijn vermijd ik ook liever (mijn eigen broer heeft er nogal een handje van om zichzelf heel erg boven anderen te vinden staan, helaas). Gelukkig heb ik nu, vele jaren later, een veel leuker groepje Nederlandse dames gevonden :thumbup:. De Amerikanen hier in de omgeving zijn goed bereisd, dus dan krijg je zulk soort gedrag niet zo gauw, denk ik.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Zooooooo, dat is frustrerend zeg. Negeren is dus soms de beste oplossing. GEEN idee waarom sommige mensen anderen altijd af moeten kraken. Misschien om zichzelf beter te voelen? Lijkt me dat je het prima hebt kunnen plaatsen en vooral geen tijd maken voor negatieve mensen. Verspilling van tijd!!!!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Vervelend hoor. Jammer dat sommige mensen de behoefte hebben om hun eigenwaarde op zo'n manier op te krikken. Het ontstaat vast uit misplaatste angst en ongemak. Ik denk niet dat het iets met cultuur te maken heeft, het verschil in nationaliteit wordt er gewoon bijgesleept omdat dat een makkelijk argument is wat lastig is tegen te spreken. Ik kom zelf dat soort mensen nauwelijks tegen, maar we hebben dan ook geen familie hier. Wij kiezen onze vrienden zelf uit. Als ze zich zo zouden gedragen dan is het snel over :wink:
laguna62
Amerikafan
Partner van: Lyan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door laguna62 »

Ik dacht altijd dat de "blanke" amerikaan van oorsprong uit europa kwam en dat een echte amerikaan nog altijd een Native is,misschien kun jij je stiefschoondochter daarover eens iets vragen omdat uit te leggen,hoezo "echte" amerikaan.
Albert.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Petra/VS schreef:Niet zozeer iets Amerikaans of Nederlands, want ik heb het bij Fransen ook gemerkt.
Inderdaad! LittlePhoenix, je mag "blij" wezen dat je geen Franse stiefschoondochter heb want dan kan je beter helemaal niks meer doen. Daar is het echt "iedereen buiten Frankrijk kan niet koken" gedoe. Ik heb een keer bij een Franse collega gegeten maar daar mag je niet eens de keuken betreden, ja alleen om te kijken hoe geweldig de Franse keuken wel niet is maar voor de rest niks aanraken dus in elk land heb je wel van die extremen zitten... :lol: Jammer genoeg heb jij er eentje die dicht bij je zit ;)

(ervaring gebaseerd op 1 Franse collega, dus niet erg representatief :roll: )

Waar die Fransen ook een handje van hebben is bij een Nederlandse bakker alles in het Frans bestellen dus geen chocoladebroodje maar een Pain du chocolat...maar voor de rest zijn het wel aardige mensen hoor die Fransen :lol:
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

DejaVu schreef: (ervaring gebaseerd op 1 Franse collega, dus niet erg representatief :roll: )
Het is absoluut sociaal accepteerbaar om alles wat betreft fransen te generaliseren ;)

Ik vond het vrijwel onmogelijk om een bestelling bij McDonalds te plaatsen in Frankrijk, omdat ze voor werkelijk elke product een andere naam hebben en ook weigeren om naar de Engelse naam te luisteren..

Maar goed, on topic: in Amerika heb ik zo iets ook niet meegemaakt, gelukkig. Mensen zijn juist altijd erg geïnteresseerd in 'the European way'. Ik heb zo het idee dat LittlePhoenix' stiefschoonzus het gewoon spaansbenauwd krijgt van alle positieve aandacht van de rest van de familie (die zij dus niet krijgt), waar zij niet tegen op kan boxen en door de hand van haar gedrag jou probeert te veranderen. Gewoon niks van aantrekken. Misschien eens op zoek gaan naar een boek van Julia Childs waar ze het kaasplankje uitlegt ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik merk dat het meeste bij Amerikanen die nog nooit de staat of land uit zijn geweest. Laat ze maar gaan. En misschien moet je de frequentie van het zien van je schoondochter zo houden als het was :-)
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik ben dat zo nog niet tegen gekomen. Lijkt me meer een geval van passieve aggressie waar wat een andere reden heeft die onder het oppervlak zit.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Sandy
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Sandy »

Ik kan maar één verklaring bedenken als iemand zich zo opstelt, kan niet anders dat ze gewoon jaloers op je is. Kun je het niet bespreken met je man.. dat hij zijn schoondochter op haar plaats zet? Of neem haar apart en vraag haar gewoon op de vrouw af waarom ze voortdurend kritiek heeft en vooral hoe jij je daardoor voelt. Ik denk als je het zo door laat kabbelen dat je een keer flink ontploft (althans zo ben ik).
Sandy
LittlePhoenix
Amerika-expert

@Petra, ja dat soort gezemel heb ik ook meegemaakt met een foreign spouses groepje toen we in Duitsland woonden. En dat waren dan allemaal vrouwen die uit vrije wil met een Amerikaan getrouwd waren.

@Laguna, da's ook een goede! Mijn man is namelijk deels Choctaw en dus, naast dat hij 6th generation Texan is, ook nog eens 'echt' Amerikaans terwijl schoondochter dus uit een import familie komt.

@Sandy, m'n man heeft geprobeerd om rustig en redelijk met haar te praten maar dat ging nogal mis. Ze ging compleet uit haar dak en stormde de deur uit. Was nogal een drama omdat m'n schoonmama in zeer slechte conditie is (heeft haar hele leven zwaar gerookt en betaalt daar nu de prijs voor), ze heeft 24/7 zuurstof nodig en mag zich niet druk maken maar ja, stiefschoondochter is haar favoriet dus schoonmama zat huilend in haar stoel en is er 2 dagen later nog steeds niet overheen.

Dat voorval neem ik m'n stiefschoondochter dus heel erg kwalijk, dat ze kinderachtige spelletjes wil spelen met mij, okay, whatever, maar dat ze een vrouw die niet lang meer heeft zo meesleept in haar onzinnige drama, nee, dat vind ik harteloos.

Nog 2 nachtjes slapen en dan gaan we weer richting Utah. Heb het meeste al ingepakt zodat we zo snel en makkelijk mogelijk op weg kunnen. Maar als we geluk hebben komen we in 2012 terug naar Texas, m'n man maakt goede kans op een baan in Austin. Zou perfect zijn, ver genoeg van de familie om niet mee te hoeven doen met het dagelijkse drama maar dichtbij genoeg dat we in het weekend langs kunnen komen. Want ik ben wel dol op m'n schoonpapa en wil dat de kinderen hem zo vaak mogelijk kunnen zien. En ik hou ook van m'n schoonmama maar het is sinds ze ernstig ziek is vaak heel moeilijk om met haar om te gaan.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Wat een rotsituatie zeg! Het lijkt me dat de dame in kwestie nogal wat issues heeft en dat ze jouw "Nederlandse afkomst" als een manier ziet om jouw dwars te zitten. Het is niet iets wat ik herken in mijn omgeving. Ik heb het idee dat Amerikanen hier met een hele open en nieuwsgierige blik naar het buitenland kijken en als ik iets op een bepaalde manier doe is het "European", en dus "goed". Dat vind ik persoonlijk dan weer overdreven, want ik vind het juist zelf leuk om te leren hoe bepaalde Amerikaanse traditites en gebruiken gaan. Ik heb het wel andersom meegemaakt, namelijk dat NLers wat minderwaardig over Amerika doen. Vooral trouwens diegenen die in NL wonen en er in sommige gevallen niet eens geweest zijn. Maar ook mensen die hier wel wonen en hardnekkig alles wat Hollands is, idealiseren. En dat is nog tot daaraantoe, maar als je tegelijkertijd een andere cultuur afkraakt begeef je je op een hellend vlak.

Wat de kaasblokjes betreft, daar moest ik net wel om lachen: ik vind het namelijk leuk om als we mensen over de vloer hebben, wat kaasblokjes met NL vlaggetjes erin te zetten. Gewoon voor de aardigheid. Maar nou was ik laatst bij een kennis die dat juist van mij had overgenomen! Met een gekleurd vlaggetje dan wel, maar compleet met mosterd erbij. Dat vond ik dan wel weer komisch om te zien. :wink:
"Keep Georgia On Your Mind"
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Ik herken dat wel in je post. Ook ik krijg heel soms van dat soort reakties en meestal is het van mensen die zelf vaak niet gereisd hebben. Het is wel lastig als het zo dichtbij is en je zieke schoonmoeder onder de situatie lijd. Al is het moelijk, probeer de stiefschoondochter te mijden/negeren, zodat ze geen vat op je heeft en zolang jij weet dat je man achter je staat, gewoon van je af laten glijden, hoe moeilijk dat soms ook is.

Ik had laatst nog een leuke bij Wendy's; ik was aan de beurt om lunch te kopen voor collega's en had een lijst van iemand wat ze allemaal wel en niet op haar hamburger wilde, de "dame" achter de kassa snapte het niet en zei toen erg grof "your accent is is so heavy, I do not understand what you want" in haar beste Ebonics (lol)...heb haar toen het lijstje van de collega gegeven en nog snapte ze het niet, moest haar manager erbij halen, die het gelijk begreep wat wel en niet op de burger moest; ik heb haar toen maar bedankt voor het "compliment" over mijn accent....her facial expression was priceless.....LOL
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik maak het ook wel mee LittlePhoenix alleen dan misschien in mindere mate dan jij. Uit jouw verhaal maak ik bijna op dat je in de ogen van je schoondochter niets goed kunt doen en dat dit op zich weinig met je Nederlandse afkomst te maken heeft.

Ik denk dat het ook te maken heeft met bepaalde onzekerheden waar je als NederAmerikaan (of immigrant algemeen) bijna altijd wel tegenaan zult blijven lopen. Je doet je best om dingen zo Amerikaans mogelijk te doen en zo goed mogelijk te integreren maar tegelijertijd is daar het besef dat, hoe lang je hier ook woont of bent, je altijd Nederlands zult blijven en er altijd dingen zijn waar je misschien moeilijk aan kunt wennen. Die onzekerheid maakt dat het dubbel zo hard aankomt als iemand de bekritiseert. Je hebt feitelijk 2 keuzes, of ermee blijven worstelen en je langzaam aan overgeven aan bepaalde gewoontes en zo op den duur eraan te wennen dingen anders te doen of gewoon accepteren dat je "anders" bent en een soort nieuwe cultuur in je gezin, familie of vriendenkring creeren, de zogenaamde DutchAmerican way zeg maar. Ik merk dat ik me prettig voel bij de laatste manier. En ja, ook ik krijg soms rare blikken of opmerkingen als ik iets doe op de manier zoals ik het gewend ben maar in plaats van dat het me kwaad maakt of frustreert zeg ik dan gewoon vrolijk "Yeah that might be so but I'm DutchAmerican and I do it this way!" En zo voel ik het ook. Ik probeer het beste van beide culturen te combineren.

Omgekeerd heb ik het net zo. Soms zie ik dingen waarvan ik denk "huh???????" Maar ja, ik heb er zelf al een uitdrukking voor gemaakt en als er weer eens iets gebeurt of ik iets zie waarvan in denk "huh" dan zeg ik vaak spottend "Only in America" om aan te geven dat ik iets apart vind. Simpel voorbeeld, Amerikanen zijn best wel lui en voor allerlei schoonmaakklusjes hebben ze wel een of ander "superdeluxe" apparaat maar als ik gewoon puur Hollands met mijn doekje in een emmer sop de vloer wil boenen dan doe ik dat. Een stofzuiger net zo, ik zuig stof met een Shop Vac omdat ik de echte stofzuigers (die hoge dingen) hier onhandig en zwaar vind en die korte snoertjes waardeloos. En als er dan Amerikaanse vrienden langskomen en ze me dat zien doen krijg ik weleens opmerkingen maar dan lach ik gewoon en roep "that's how Dutch people do it".

En ja, ik merk dat Amerikanen het absoluut heel interessant vinden als je uit een ander land komt en ze over het algemeen heel vriendelijk zijn en hun best doen om je te helpen maar als het erop aankomt verwachten ze toch echt wel van je om dingen "the American way" te doen of te beschouwen. In dat opzicht zijn ze soms net zo trots en arrogant als de Fransen haha.
LittlePhoenix
Amerika-expert

M'n man is Texaans en binnen ons gezin hebben we een mooie balans gevonden tussen Nederlands en Amerikaans. Patat eten we bijv. nog steeds met allerlei sausjes i.p.v. alleen ketchup maar andere dingen doen we Amerikaans. Sommige Amerikaanse dingen kan en wil ik niet overnemen, sommige Nederlandse dingen heeft hij na 7 jaar in Nederland niet kunnen omarmen. Prima, moet kunnen. Als je allebei uit hetzelfde land komt breng je ook dingen mee uit je eigen familie waar de ander met open mond naar staat te kijken.

En met m'n schoonouders heb ik tot nu toe nooit problemen gehad over mijn Nederlandse afkomst. Schoonpapa vindt het een leuke sport om zoveel mogelijk feiten over Nederland te verzamelen en dan uit te proberen of ik daar iets over weet. Regelmatig komt hij met dingen waar ik niets van af weet en leer ik weer wat nieuws over m'n eigen land.
Maar nu is alles dus anders.

En dat m'n schoondochter zo kortzichtig is over andere culturen is niet zo heel belangrijk (nou ja, voor mij is het frustrerend maar echt belangrijk is het niet. Je kan je familie niet kiezen maar ik kan er wel voor kiezen om geen vriendinnen met haar te zijn) maar dit hele gedoe is echt teveel voor m'n schoonmama. Gisteravond was stiefschoondochter weer hier en ze heeft schoonmama veel te lang zitten opwinden over de hele situatie. Vandaag is m'n schoonmama dus te zwak om uit bed te komen. Is toch erg?! Dit is waarschijnlijk haar laatste Oud&Nieuw en ze ligt in bed! Maar m'n schoonouders moeten wel vanavond op de kleine meid passen want stiefschoondochter heeft behoefte aan een avondje uit. :shock:
Moet m'n schoonpapa van 84 dus op een meiske van 2 passen terwijl hij ook heen en weer rent om voor z'n vrouw te zorgen. Ik kan echt niet bijspringen, moet zo rustig mogelijk doen omdat m'n zwangerschap niet goed gaat (heb er zelfs voor in het ziekenhuis gelegen tijdens ons bezoek hier) en m'n man mag bijna niet helpen want...uhm...geen idee eigenlijk waarom.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Jeetje wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je je soms moet inhouden met zo'n vrouw en dat zal niet echt makkelijk zijn.

Ik heb sowieso soms het idee dat Amerikaanse vrouwen veel gemener kunnen zijn dan Nederlandse vrouwen. Ze zijn veel minder direct en verpakken het soms zo dat je er niets of weinig van kunt zeggen. Ik merk regelmatig dat ik me inhou voor "de lieve vrede" en dat ik dan denk "laat ik mijn grote, directe mond maar houden" maar tegelijkertijd zie ik dan wel dingen waarvan ik denk wow. Zoals ook wat jij zegt, verwachten dat haar vader voor haar jonge kind zorgt terwijl hij een zieke vrouw heeft. Getver wat vervelend.

Ik hoop dat je toch een manier vindt om ermee om te gaan. Helaas kun je andere mensen niet veranderen maar je kunt wel jezelf veranderen waardoor het hopelijk beter voor je wordt.
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Ik heb het idee dat als het niet de cultuur zou zijn waar ze over valt, ze wel wat anders zou vinden. Klinkt als een zelfzuchtig persoon.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Maar kunnen je schoonouders (voor haar dus de opa en oma van haar man?) haar niet gewoon vertellen dat ze niet uit kan gaan? Ik zou me er buiten houden. Zij doet moeilijk ...
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Klinkt mij gewoon als een Major Pain in the Behind.. Dit heeft volgens mij niks te maken met Amerikaans of niet en alles met jaloezie...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou zeggen swoosh. Laat het lekker over je heen waaien. Zet je er boven. Er over vechten lost niks op. Het wordt er alleen maar erger op. Ruzies binnen families zijn het gewoon niet waard.
Vaak omdat anderen binnen de familie er ook door gedupeerd raken die er niks aan kunnen doen (kleinkinderen dus vaak). Ik heb het als kind meegemaakt en heb toen het besluit genomen hetzelf niet te doen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer