Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Angie's List

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Plaats reactie
Ziva
Amerika-expert

Angie's List

Bericht door Ziva »

Heeft iemand ervaring met Angie's List? En klopt het dat dit de Amerikaanse versie van het Nederlandse Werkspot is?

Ik zie wel steeds reclames voorbij komen maar ja.... is het wel zo goed en geweldig als ze zeggen :D

Ben benieuwd.
fddg
Amerika-ontdekker

Re: Angie's List

Bericht door fddg »

heb het zelf nooit gebruikt, dus kan er weinig op zeggen.
Hou er wel rekening mee dat het erg subjectief is/kan zijn. Er zullen behoorlijk wat familie en vrienden ingeschakeld zijn om goede reviews te krijgen..... Dat is tenminste wat ik hier hoor erover.
each day's a gift and not a given right
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mond-aan-mond reclame lijkt me een veiliger manier om contractores te selecteren.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Dat, of je kunt bij het Better Business Bureau checken: http://www.bbb.org/
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Wel eens gebruikt, maar kijk er niet zo vaak naar.

Even wat anders...Heb je zin om as woensdag Sinterklaas te vieren met de Nederlandse dames?
rijocaer
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik vind het onzin.
Bijna iedereen kan op angie's list want je moet er voor betalen. Agie wil je dus ook graag want dat levert inkomsten op.
Al dat soort lijsten gewoon aan voorbij gaan en via mond op mond gaan en om referenties vragen van de laatste 3 jobs of zo
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Deze woensdag? Zin heb ik zeker maar ik moet helaas werken :(

Ik mis Sinterklaas onwijs dus wel een heel tof idee :)

En jammer, dat er betaald moest worden wist ik niet maar dat maakt wel een verschil. En ja, mond-op-mond reclame is altijd beter maar we willen iets aan ons huis laten doen en ik was gewoon benieuwd naar wat dat zo ongeveer gaat kosten en naar bedrijven hier in de buurt.

Bedankt voor alle info!
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ziva schreef:Deze woensdag? Zin heb ik zeker maar ik moet helaas werken :(

Ik mis Sinterklaas onwijs dus wel een heel tof idee :)
het is woensdagavond (ongeveer 7 uur) we brengen iets van rond $10 voor iemand mee.
rijocaer
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Angie's List --> ServiceMagic

Bericht door Loek »

Als je een goeie contractor zoekt moet je ServiceMagic proberen. Vergelijkbaar met Angie's List, maar je hoeft niet achter de contractors aan, ze komen naar je toe en de service is gratis voor de consument. Je beschrijft de job die je hebt en zij zoeken de persoon die je nodig hebt en laten die contact met je opnemen. Kost niets, en de contractors worden gescreend op verzekering, credit en licenses. Je vind er ook reviews van klanten van de contractors die worden aanbevolen.

Nee, ik heb geen aandelen (meer). Ik heb er wel gewerkt, en mijn vrouw werkt er nog steeds. Ik vind ze wel betrouwbaarder dan Angie's, maar da's een persoonlijke mening :wink:

Voor wat voor klus heb je eigenlijk iemand nodig?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat is onzin Loek. De lijst van service magic is iets waar je als contractor op kan staan (tegen betaling). Ik heb daar vroeger ook opgestaan als realtor namelijk. Dat screenen houdt niks in en is zeker geen garantie dat je een goede contractor krijgt.
Wat wel helpt is bijv wat wij hier hebben de Springfield homebuilders association. Een grote groep van builders die in een soort Bovag achtige verening zijn aangesloten. Deze werken volgens bepaalde normen en waarden. Er is een geschillen commissie etc en voldoen ze er niet aan dan word je eruit geknikkerd.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

We willen graag een extra kamer in ons huis laten maken. Het huis was oorspronkelijk berekend op die extra kamer maar er is voor gekozen om in plaats daarvan een maisonette stijl aan te brengen. Ik mis echter die extra kamer dus zou hem graag willen bijbouwen. Vandaar dat ik zoch naar iets waar ik gewoon de omschrijving op kon plaatsen en waar bedrijven dan kunnen aanbieden hoeveel ze ongeveer denken dat het gaat kosten.
rijocaer
Amerikakenner

Bericht door rijocaer »

Ziva schreef:We willen graag een extra kamer in ons huis laten maken. Het huis was oorspronkelijk berekend op die extra kamer maar er is voor gekozen om in plaats daarvan een maisonette stijl aan te brengen. Ik mis echter die extra kamer dus zou hem graag willen bijbouwen. Vandaar dat ik zoch naar iets waar ik gewoon de omschrijving op kon plaatsen en waar bedrijven dan kunnen aanbieden hoeveel ze ongeveer denken dat het gaat kosten.

een goede contracter komt langs en geeft je een bod op hoeveel het ongeveer gaat kosten. Ik kan je zeggen dat Parallel Enginering goed is. Wayne Anglim was de aannemer/eigenaar van ons eerste huis hier in Maryville.
rijocaer
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

We willen graag een extra kamer in ons huis laten maken. Het huis was oorspronkelijk berekend op die extra kamer maar er is voor gekozen om in plaats daarvan een maisonette stijl aan te brengen. Ik mis echter die extra kamer dus zou hem graag willen bijbouwen. Vandaar dat ik zoch naar iets waar ik gewoon de omschrijving op kon plaatsen en waar bedrijven dan kunnen aanbieden hoeveel ze ongeveer denken dat het gaat kosten.
Dan is ServieMagic naar mijn mening meer geschikt voor jou dan Angie's List. Overigens zou ik nooit op één bron alleen afgaan als het aankomt op de reputatie van een contractor. ServiceMagic en Angie's List zijn goeie bronnen om een contractor te vinden, maar ik zou er zelf wat meer effort in steken om uit te vinden wat voor vlees je in de kuip hebt. Als je een eerste schifting hebt gedaan, vraag de overblijvers om referenties en of je eerder werk van hun mag zien.

@NedInMo. ServiceMagic is geen lijst, je wordt werkelijk gematched middels een algorithm met de contractor die het best bij jouw past. En ja de contractors betalen om gematched te worden; het is voor hun een marketing tool. Alleen wanneer er in het geboden beroep weinig aanbod is, krijg je een lijst te zien; anders krijg je de top 3 die bij jou en je klus passen. ServiceMagic screent de contractors wel degelijk. Vooral op licenses en in beroepen waar dit vereist is. Uiteraard hebben ze zelf een groot belang bij het bepalen van de credit rating, maar een consument kan ook behoorlijk financieel genomen worden als een een contractor met een slechte credit bijvoorbeeld een aanbetaling geven. Verder schakelt ServiceMagic ook third parties in bij het screenen met name waar het op licenses en reputatie aankomt; bijv. staan ze op sex offenders lijsten. Uiteraard tellen de persoonlijke ervaringen van consumenten het zwaarst en die worden gevraagd aan de consument die hun service hebben gebruikt en gepubliceerd op de site. Op die manier bouwen contractors aan hun sterren rating.
Laatst gewijzigd door Loek op 07 dec 2011, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ned in MO schreef:Dat is onzin Loek. De lijst van service magic is iets waar je als contractor op kan staan (tegen betaling). Ik heb daar vroeger ook opgestaan als realtor namelijk.
ServiceMagic doet al 5 jaar geen Realtors (Makelaars) meer. Ze concentreren zich tegenwoordig echt op contractor professionals die klussen bij je thuis komen doen.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Het was ook al een poosje geleden :lol:

Blijf erbij dat als men je "recommendeert" voor geld het niet aan de haak is
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer