Michigan schreef:Is er dan geen mogelijkheid om via je basketball bond hier in Nederland iets te regelen, misschien doen zij wel aan bepaalde uitwisselingen??
Ik kan je vast een zoekwerk besparen:
Nee de NBB doet geen uitwisselingen en ook geen helpende hand zeg maar.
Als jij naar Amerika wilt met een basketballbeurs, dan zul je hééééél goed moeten zijn.
En met héééél goed bedoel ik dan, nu al geselecteerd zijn voor het Nederlands aspirantenteam + selectie voor het nederlands kadettenteam.
Met alleen op het hoogste nivo spelen (landelijk) is niet voldoende. En je lengte zegt ook niet alles in Amerika zelf hebben ze zat lange mensen.
Je moet jezelf echt onderscheiden zeg maar.
Je bent wrs ivm je lengte center, om je te onderscheiden zul je dus heel goed moeten kunnen dribbelen, inzicht hebben en veel snelheid ontwikkelen. Inzetbaar moeten zijn als forward en guard.
Dan...
Stel je komt in contact met iemand voor een beurs in Amerika, misschien heb je iemand die voor jou als springplank kan dienen, iemand met contacten in deze wereld.
Als je met zo'n iemand in contact komt is een basketballbeurs nooit voor high-school maar alleen voor college, dus dan moet je nog een paar jaar wachten.
Plus daarbij dat zo'n iemand waarmee je in contract komt iemand is van 1 bepaalde school en dan werkt het dus niet zo dat jij zegt ik wil naar Amerika en dat je dan zegt ik wil naar Detroit en dat zo'n iemand dan zegt, dat is goed gaan we regelen. Nee dat werkt dus andersom. Zij zeggen dat ze je willen hebben en dat is dan op die en die school en that's it.
Tuurlijk is het een optie om te proberen, maar dan heb je nog een aantal jaar te gaan....
De optie om bij en via Fam. te regelen dat je naar Amerika kunt en daar een jaar high school kan gaan doen is een veel realistischer doel....