Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

High School in Amerika

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

David_Fly schreef:Oke bedankt 1 van de dingen waar ik ook al voor bang was was dat ik gewoon een jaar zou verspillen.
Verspillen is het natuurlijk nooit. Ook al leer je niks wat je nodig hebt voor je eindexamen, je leert natuurlijk altijd heel veel. Je leert een taal, je leert omgaan met andere mensen, met een andere cultuur. Je leert jezelf redden in een vreemde omgeving. Je leert jezelf kennen. Dus verspilt is het zeker nooit.

Je kunt je hoogstens afvragen of het goed is voor je schoolcarrière. Maar dat ligt vooral aan je eigen instelling, denk ik (of je bereid bent alles weer op te pakken na dat ene jaar weg).

Veel succes in ieder geval.
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Ben nu 2m lang en ben net 3 weken 14 hoop dat ze daar veel lange basketballers zoeken :D
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

Is er dan geen mogelijkheid om via je basketball bond hier in Nederland iets te regelen, misschien doen zij wel aan bepaalde uitwisselingen??
- Mike
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

Bedankt dat is een erg goed idee zal het even onderzoeken
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Michigan schreef:Is er dan geen mogelijkheid om via je basketball bond hier in Nederland iets te regelen, misschien doen zij wel aan bepaalde uitwisselingen??
Ik kan je vast een zoekwerk besparen:
Nee de NBB doet geen uitwisselingen en ook geen helpende hand zeg maar.

Als jij naar Amerika wilt met een basketballbeurs, dan zul je hééééél goed moeten zijn.
En met héééél goed bedoel ik dan, nu al geselecteerd zijn voor het Nederlands aspirantenteam + selectie voor het nederlands kadettenteam.
Met alleen op het hoogste nivo spelen (landelijk) is niet voldoende. En je lengte zegt ook niet alles in Amerika zelf hebben ze zat lange mensen.
Je moet jezelf echt onderscheiden zeg maar.
Je bent wrs ivm je lengte center, om je te onderscheiden zul je dus heel goed moeten kunnen dribbelen, inzicht hebben en veel snelheid ontwikkelen. Inzetbaar moeten zijn als forward en guard.

Dan...
Stel je komt in contact met iemand voor een beurs in Amerika, misschien heb je iemand die voor jou als springplank kan dienen, iemand met contacten in deze wereld.
Als je met zo'n iemand in contact komt is een basketballbeurs nooit voor high-school maar alleen voor college, dus dan moet je nog een paar jaar wachten.
Plus daarbij dat zo'n iemand waarmee je in contract komt iemand is van 1 bepaalde school en dan werkt het dus niet zo dat jij zegt ik wil naar Amerika en dat je dan zegt ik wil naar Detroit en dat zo'n iemand dan zegt, dat is goed gaan we regelen. Nee dat werkt dus andersom. Zij zeggen dat ze je willen hebben en dat is dan op die en die school en that's it.

Tuurlijk is het een optie om te proberen, maar dan heb je nog een aantal jaar te gaan....
De optie om bij en via Fam. te regelen dat je naar Amerika kunt en daar een jaar high school kan gaan doen is een veel realistischer doel....
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
David_Fly
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door David_Fly »

ik wist al dat je geen scholarship kon krijgen voor high school mijn eerste doel is om volgend jaar gewoon naar america te gaan en te kijken of het mij bevalt de rest beslis ik dan wel
Elektrocute
Amerikafan

Bericht door Elektrocute »

yvet schreef:Maar een scholarschip voor basketbal, echt zet dat maar uit je hoofd.
klasgenootje van me heeft voor haar basketbal een scholarship gekregen voor college in Miami (dacht ik) ... dus het kan wel :wink:
kans is alleen heel klein dat dat gebeurt, dus ik zou er niet op hopen
States visited: MO, KS, MN, IA, OK, TX, NM, AZ, CO, NY, NJ, IL, KY, TN, NC, MS, AL, RI, MA, CT
Mariska
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mariska »

Er zijn zeker mogelijkheden voor je om een athletic scholarship te krijgen, als je al op hoog niveau in Nederland basketbal speelt. De tijd die je straks op high school in Detroit doorbrengt, kun je goed gebruiken om je alvast te orienteren op basketball teams in colleges waar je later graag wilt spelen c.q. studeren. Vaak organiseren basketball coaches op colleges speciale basketball (zomer)kampen voor high school studenten, waarbij ze uiteraard jong talent hopen te spotten voor hun teams. Doe daar dan vooral aan mee! Houd wel in de gaten dat alleen zgn. divisie I en II colleges van de NCAA (National Collegiate Athletic Association) gedeeltelijke of volledige basketbal beurzen kunnen geven. Dit is niet het geval bij NCAA divisie III colleges.
Studeren in de VS? http://www.ustudy.nl
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Ik geloof dat het aanvragen van een studentenvisum $100/€85 kost bij de ambassade. Dan betaal je ook nog een SEVIS Fee van $100, soms zijn er kosten op school als je testen moet doen, zoals een COMPASS of TOEFL test. Dit varieert globaal van $10-$25 per test.
Verder zijn er kleine dingen zoals de speciale pasfoto's die je moet hebben voor je visum, €15 voor een afspraak op de ambassade, portokosten op de envelop die je bij de ambassade in moet leveren om je paspoort terug te krijgen, etc.

Als je zelf alles regelt dan is het even wat uitzoekwerk, maar het scheelt je een boel geld. Organisaties werken niet gratis en als je zelf al een adres hebt waar je kunt blijven en dus geen gastgezin zoekt dan is het zeker de moeite waard om het gewoon zelf te regelen. Mocht je vragen hebben dan kun je ze altijd hier op het forum stellen en je mag mij ook altijd een PB sturen als je vragen hebt over de procedure. Ik heb zelf vorig jaar alles zelf geregeld om naar College te gaan.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

De kans dat je een basketballspeler kunt worden in de VS is kleiner dan de kans dat je een hersenchirurg kan worden.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Li1990
Amerika-newbie

Bericht door Li1990 »

Hoi,

Ik lees hier even mee!
Zelf wil ik ook heel graag een jaar high school doen. Mijn ouders hebben mij nu beloofd, dat wanneer ik volgend jaar mijn havo diploma haal, ik dat ook mag gaan doen.
Ik heb familie in Colorado en zit nu dus te twijfelen tussen een organisatie of zelf alles regelen.

Groetjes,
Li1990
Als mijn droom is uitgekomen kun je me komen opzoeken in de USA!
Li1990
Amerika-newbie

Bericht door Li1990 »

Ik heb net te horen gekregen dat een visum ongeveer 170 euro kost! Dat is dus wel ff iets meer dan 85 euro (het dubbele)!

Groetjes,
Li1990
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Li1990 schreef:Ik heb net te horen gekregen dat een visum ongeveer 170 euro kost! Dat is dus wel ff iets meer dan 85 euro (het dubbele)!

Groetjes,
Li1990
Als je een beetje kunt rekenen dan klopt dat ook. Dat is €85 die je bij de ambassade moet betalen voor de aanvraag van je visum en dan nog eens de €85 ($100) SEVIS Fee die je moet betalen. Totaal dus €85 + €85 = €170. Sterker nog, als je dan nog die €15 voor de afspraak op de ambassade, kosten voor pasfoto's, verzendkosten en testen erbij rekent dan gaat het je zelfs over de €200 kosten :-).

Hier nog een link naar de site van de ambassade: http://netherlands.usembassy.gov/hoe_vr ... m_aan.html
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
Li1990
Amerika-newbie

Bericht door Li1990 »

:oops: beetje verkeerd gelezen, sorry!!! :oops:
Mariska
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Mariska »

Li1990 schreef:Ik heb familie in Colorado en zit nu dus te twijfelen tussen een organisatie of zelf alles regelen.
Ga je voor een jaar ervaring opdoen of wil je na afloop ook met een diploma naar huis komen? In het laatste geval zou je kunnen denken aan een International Baccalaureate diploma, waarmee je bij terugkomst in Nederland veelal toegang hebt tot een universiteit. Je zult dan ook wel echt moeten studeren, maar als je dat geen probleem vindt, is het de moeite van het overwegen waard.

In het laatste geval vraag ik me af of de bestaande uitwisselingsorganisaties ook overeenkomsten hebben met high schools die het IB-diploma aanbieden. En dan ook nog dichtbij je familie in Colorado. Kortom, het antwoord op je vraag is erg afhankelijk van je wensen. Met zelfstandig regelen kun je ook een heel eind komen. Succes.
Studeren in de VS? http://www.ustudy.nl
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer