Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Suggesties voor Missouri, Kansas, Arkansas en Oklahoma

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Suggesties voor Missouri, Kansas, Arkansas en Oklahoma

Bericht door 4me »

In 2011 geen Amerikareis gemaakt, maar de kriebels zijn er al weer.

In oktober 2012 willen we Missouri, Kansas, Arkansas en Oklahoma gaan bezoeken. Nog heel ver weg, maar we plannen graag vooruit. Nu zag ik al dat 2 staten bij een andere bestemming staan vermeld, maar om nu 2 x deze vraag te stellen leek mij ook wat overdreven :wink:

Zijn er Forumleden die ons wat highlights / tips van deze Staten kunnen geven (Route 66 hebben we al gevonden)
Wij houden van mooie routes door de natuur, kleine plaatsjes en vermijden het liefst grote steden. Tenzij daar een bezienswaardigheid is die we niet mogen missen. Zijn geen sportievelingen, dus geen hiking, paardrijden en dat soort dingen.
Musea slaan we meestal over, maar gaan b.v. liever naar een botanische tuin of bekijken de haven.

We reizen met een auto en logeren in standaard motels/hotels. Voor de reis trekken wij 4 weken uit.

Hebben jullie tips voor ons en pls laat me niet al jullie reisverslagen doorlezen, omdat je misschien 1 dag door een van deze Staten bent gereisd. Ik bedoel dit niet rottig, maar het neemt teveel tijd in beslag.

Alvast bedankt Jeannine en Daan
Heleen72
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Suggesties voor Missouri, Kansas, Arkansas en Oklahoma

Bericht door Heleen72 »

Dus eigenlijk wil je dat er hier een route voor je wordt gemaakt, omdat zelf een route in elkaar zetten misschien ook teveel werk is? Ik zou eerst eens zelf een route in elkaar zetten, deze op het forum plaatsen en dan vragen of het goed te doen is. Of haal wat reisgidsen of routes van internet en borduur daar op voort.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Missouri. Bezoek St louis met zijn arch, gratis dierentuin, de anheuser bush fabrieken die je kan bezichtigen.
Zak route 66 af naar branson (lees het verhaal van roland (coyote) op dit forum. Bij Springfield, MO naar Bass pro shops(woon ik in de buurt) en zak dan af naar het zuiden op Hwy 65 naar branson. www.branson.com waar je een hele poos zoet kan brengen als je wilt. Ga verder naar Eureka springs AR. Dan naar Hot Springs AR en Little rock voor de presidential library.
Dan richting oklahoma city (memorial).
Ik denk dat je dan al een heel eind bent
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Heleen72 schreef:Dus eigenlijk wil je dat er hier een route voor je wordt gemaakt, omdat zelf een route in elkaar zetten misschien ook teveel werk is? Ik zou eerst eens zelf een route in elkaar zetten, deze op het forum plaatsen en dan vragen of het goed te doen is. Of haal wat reisgidsen of routes van internet en borduur daar op voort.
Nee Heleen, dat vraag ik niet! En routes stippel ikzelf al jarenlang uit!
Over deze staten is weinig informatie te vinden en wat wij ook vaak genoeg deden/doen is andere Amerikafans tips geven zodat zij daar wat mee kunnen doen. Dacht dat ik het allemaal duidelijk had omschreven.
Wij zijn geen nieuwkomers op dit forum en weten best wat wel en niet kan. Jouw antwoord is nou iets wat niet nodig is en eigenlijk niet kan!

Dus Amerikafans ik hoop dat jullie ons wat tips kan geven, dan gaan wij daarmee aan de slag met het uitstippelen van een route!

Alvast weer bedankt - Daan en Jeannine
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

niet genoeg gestippeld dan?
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Kai en ik zijn vorig jaar in die staten geweest. Ons verslag staat in maart 2011, beginnend hier en de vier dagen daarna.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Ned en Petra super bedankt voor deze tips! Wij gaan hiermee beginnen, stippel stippel stippel :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat ook interessant is in Oklahoma is het hoofdkantoor van de National Weather Service storm prediction center in Norman. Voor ons was dat te ver uit de weg, maar misschien ook een aanrader?
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Overnacht een nachtje in het Crescent hotel in Eureka springs AR. Het meest haunted hotel in Amerika :thumbup:
Ineke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Ineke »

In Oklahoma bezochten wij in Lawton het museum van de great plains https://museumgreatplains.org/index.html
en, ook in de buurt van Lawton, het Wichita Mountains Wildlife Refuge
http://www.fws.gov/southwest/refuges/ok ... index.html
vooral het laatste vonden wij heel mooi, we zijn o.a. Mount Scott opgereden, de hoogste berg van Oklahoma.

gr, Ineke
http://www.ine1149.blogspot.com
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Ik heb niets met deze staten, lijken mij echt van die "geef maar gas staten". Je moet er even door heen onderweg naar.......? Heb ik in Europa ook als ik onderweg ben naar Oostenrijk of Spanje.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dan mis je dus een hele hoop zoals dit bijvoorbeeld

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Inderdaad, het zijn geen bij toeristen bekende staten, maar ik vond ze heel interessant en zeker Arkansas en Missouri mooi.
lynn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door lynn »

Ik zou ook zeker , zoals Ineke al aangaf, het Wildlife refuge in Lawton bezoeken. Dat vond ik zeker de moeite waard en heb daar mooie plaatjes geschoten van kuddes bizons. Ook het route 66 museum in Clinton, OK, is een bezoekje waard. Persoonlijk vind ik Oklahoma een mooie staat, licht glooiend en je kunt daar nog wat stukken van de oude route 66 rijden. Kansas is erg vlak en kaal maar heeft ook zeker z'n charmes zoals de eindeloze graanvlaktes. Met Missouri en Arkansas ben ik minder bekend.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Lynn, wij zijn nu twee jaar achterelkaar in de door jou genoemde regio's geweest. Vorig jaar voor het eerst en omdat wij het zo verrassend mooi vonden hebben we dat dit jaar weer in onze trip opgenomen. Met name Missouri, Noordwest Arkansas en het oosten van Oklahoma is prachtig. Vooral op route 66 kom je prachtige en interessant dingen tegen en de natuur is in genoemde delen schitterend, groen, heuvelachtig en puur.

Helaas ligt weblog er nog steeds uit en kun je op dit moment mijn liveverslagen (plus foto's) niet lezen en zien.
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Wij zijn zo'n 10 jaar geleden van oost naar west gereden, en zijn toen ondermeer in het Philbrook Museum of Art in Tulsa, OK, geweest, wat vooral een mooie plek is, en een aardig museum.

P.S. In een gids als The Rough Guide USA kun je best veel interessants vinden over deze staten.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Weet niet of jullie deze site voor Route 66 al gevonden hebben? Heel veel informatie en eenvoudig te printen om als naslag mee te nemen op vakantie.

Verder kun je een kijkje nemen op mijn website, zie mijn link onder dit bericht. Zowel vorig als dit jaar ben ik door dit gebied gekomen. Persoonlijk vind ik dit een mooi gebied. Geeft vaak echt het 'Amerika-gevoel' weer als je hier rijdt. :D

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
4me
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door 4me »

Bedankt voor jullie reacties, we krijgen er al zin in!
Ondertussen is i.v.m. het werk besloten om eind mei/juni te gaan.

Wij hebben al veel staten bezocht en wilden dit keer graag iets van het minder bekende Amerika zien. Vandaar dat onze keuze op deze 4 staten is gevallen. Lekker rondrijden en genieten van die graanvelden, kleine gehuchten en mooie natuur - inderdaad het echte Amerika.
Ik ga aan de gang met al jullie tips, informatie en zeker op zoek naar de Rough Guide!
Hardstikke bedankt!! Jeannine en Daan
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Vergeet niet dat geen trip aan Missouri/Kansas compleet is, zonder échte BBQ te gaan eten in dé BBQ hoofdstad van de wereld: Kansas City! (ik kan voornamelijk "Oklahoma Joe's" aanraden).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als onderdeel van onze reis dit jaar zijn we van Wisconsin naar Minnesota door Iowa naar west Missouri, Kansas, Oklahoma Arkansas en Louisana naar zuid Tx gereden. Behalve in Iowa en Wisconsin waren we al eerder in deze staten. Ik kan je aanraden om het boek 1000places before you die ergens op de kop te tikken. Het boek beschrijft vele plaatsen die min of meer onbekend zijn.
Voor meer quirky places probeer eens www.roadsideamerica.com
Voor het rijden van scenic routes kan ik het boek Scenic highways and byways aanbevelen waar 275 mooiste routes in beschreven zijn (maar waar nog veel meer is aan toe te voegen.)
Volgend jaar staan de staten Nebraska, Kansas en Oklahoma weer op het programma als we van west naar oost rijden. Dat geeft al aan dat we ons in die staten zeker niet vervelen. In Arkansas was Hotsprings NP een verrassing, vooral het visitor center/badhuis. In OKC mag je onder geen beding de Memorial Side en het Cowboy Museum missen. NW Arkansas is idd prachtig. Wij hebben hier de scenic route 7 gereden.
Yeehaw.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer