Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis IvoH: 1e x naar de VS 30 dagen

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Reis IvoH: 1e x naar de VS 30 dagen

Bericht door IvoH »

Zoals is ik mezelf al heb voorgesteld in het "voorstel topic" wil ik een stukje van mijn jeugddroom waarmaken.
Ik had zelf niet deze zomer verwacht dat ik dit zou doen op zo een korte termijn.
Dankzij een vervelend (ik hou het netjes) vak op mijn opleiding heb ik niet de mogelijkheid in Januari mijn bachelor te halen. Daardoor heb ik nu tot Januari vrij.

Het is allemaal korte termijn maar ik heb nu de mogelijkheid gekregen om 30 dagen rond te reizen in het Zuidwesten in November.
Ik weet dat dat niet de beste tijd van het jaar is, maar eerder en later gaan is onmogelijk. (ik verwacht voor mezelf geen problemen met de kou).

Nou heb ik een opzetje in elkaar gepuzzeld. Aangezien het mijn 1e keer gaat worden heb ik totaal niet de inzicht of het überhaupt haalbaar is. Ik zou niet weten hoeveel km je kan maken op een dag.

Dit is het opzetje
Dag 1 AMS LAX
Dag 2 Los Angeles (ik denk dat ik dat wel in 1 dag heb gezien, dat ik sta te popelen om weg te gaan).
Dag 3 LA - Palm springs
4 (meteen 1e probleem red ik dit) Palm springs--> Joshua tree en dan phoenix?
5 phoenix, apache trail en ergens richting van Grand canyon
6 Grand canyon
7 GC via het 4 staten punt naar Durango colorado. +/600 km dit zal dan een reisdag worden
8 Wil ik Mesa Verde bezoeken dan richting silverton
9 Silverton --> een stuk richting moab (is dat te doen?)
10 De arches bezoeken
11 Moab via de 163 scenic route (Monument valley) naar page
12 page (bryce canyon)
13 page omgeving
14 page zion np
15 zion np --> las vegas
16 Las vegas
17 Las vegas via Death valley naar Sequoia NP
18 Sequoia NP
19 Sequoia NP --> Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite --> Bodie--> Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite --> San Fransico(is dat mogelijk?)
24 San Fransico
25 San Fransico
26 San Fransico --> via de kust richting LA
27 ? --> LA
28 LA--> Ams
Dan heb ik nog 2 of 3 dagen over. Waar kan ik die het beste invullen? Is het mogelijk om ergens een dag te skien? (ik als wintersport liefhebber kan dat niet laten).

Misschien zeggen jullie wel laat omgeving moab zitten, of komen jullie met andere tips.
Ik heb werkelijk geen idee of dit een haalbaar schema is...

Alvast bedankt voor jullie kennis :thumbup:
jolanxyz
Amerika-expert

Re: 1e x naar de VS 30 dagen

Bericht door jolanxyz »

Hou er rekening mee dat bepaalde voorzieningen in de parken en ook bepaalde wegen (Tioga Pass met name) dicht zijn. Dat tripje naar Bodie zul je dan ook moeten vergeten. Skiën, wat dacht je van Aspen, Vail ed. in de staat Colorado. Ik weet niet of je wat geboekt hebt, maar je kan ook in Denver of Phoenix beginnen en in L.A. eindigen (of andersom). Via www.usareisen.de is dit zonder drop-off kosten.

Er zitten verder wat rare kronkels in je route, waarom vanuit de Grand Canyon eerst naar Mesa Verde en dan terug naar Page om dan weer naar Moab te gaan. Kijk dit eens goed na op een kaart. Moab heeft behalve Arches, ook nog Canyonlands om de hoek liggen.
Emphy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Emphy »

Hallo Ivo.

In November kan het al best heel koud zijn.
Ik zie in je schema een boel Page en weinig Grand Canyon.

Afgelopen januari ben ik ook geweest. Ik had 3 nachten G Canyon (Bright Angel Lodge) absolute aanrader!!
4 nachten Page en toen hadden we het echt wel gezien daar.

Heb je een huurauto?
ik heb niet zo heel veel zin om nu heel veel te gaan typen(4 nachtdiensten gehad en ik moet eigenlijk nu gaan slapen) maar je kan me bellen. Stuur even een PB als je dat leuk lijkt)
Groet Emphy
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Hallo,

tip: zet je route eens uit in een routeplanner (google of yahoo maps en/of street en trips), dan zul je zien dat er nogal wat onmogelijkheden en onlogische kronkels in je route zitten.

Korte observaties:
Waarom vlieg je op LAX als je 't daar toch niet ziet zitten? Ligt er ook helemaal aan wat je wilt doen in L.A.... Er zijn mensen die er binnen 1 uur gillend gek worden maar er zijn er ook die er een hele vakantie kunnen zitten. (Mulholland dr., Venice Beach, Holywood letters, sportwedstrijden, sunset blvd, pretparken, etc. etc.).
Zoals al gezegd kan je via Yosemite naar Bodie via de Tioga Pass waarschijnlijk wel vergeten omdat deze dan dicht is. Wees er ook van bewust dat veel autoverhuurders niet toestaan dat je sneeuwkettingen gebruikt.
Phoenix - Apache Trail (Helemaal of voor de helft?) - Grand Canyon. Een stop in Sedona is dan wel aan te raden.
4 staten punt vinden veel mensen een toerist trap, het is niet meer dan een plakkaat. Maar goed, het is wel grappig.
Silverton -> Moab is te doen in 1 dag (makkelijk). Maar de makkelijkste route is via Durango.
Moab -> Monument Valley -> Page. Akkkoord. Vergeet ook niet Goosenecks SP, Moki Dugwai, etc.
Page -> Bryce Canyon. Vanuit Page? En dan een dag later Zion vanuit Page? Dat zou ik anders doen. Bryce Caynon vanuit een hotel dicht bij Bryce (caynon city) en Zion vanuit Springdale. Wil je toch die dagen in 1 plek slapen, zou ik voor Kanab kiezen (of St. George). Scheelt heel wat zinloos heen en weer rijden.
Las Vegas -> Death Valley. Akkoord. Maar op dezelfde dag nog naar Sequoia is onmogelijk (heeft geen oostingang), dus moet je er helemaal omheen rijden.
Yosemite? Waarom zoveel tijd daar? Op 6 uur rijden vanaf hier heeft Zwitserland hetzelfde te bieden.
San Fran -> LA. Minimaal 1 stop onderweg, zie hoever je komt.

Die 3 dagen zijn makkelijk in te vullen. B.v. onderweg van Death Valley naar Sequioa (of 1 nachtje in Death Valley), een extra overnachting tussen LA en SF, een dag extra Moab. Om maar wat te noemen.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Oh en Bryce vanuit Page bezoeken, houdt in dat je geen zonsopkomst/zonsondergang daar kan mee maken. De afstand is te groot om in de weinige schemering die er in dat gebied is, af te leggen.

Algemeen: in het donker rijden buiten de stad is niet zonder risico. Op interstates gaat het wel, maar daar buiten is het pikdonker. Van reflecterende wegmarkering, straatverlichting ed. moet je het niet hebben, die is er bijna niet. Schemering is er amper dus dat is niet te vergelijken met hier.
Lelle
Amerika-ontdekker

Bericht door Lelle »

Hoi!

Wauw, super dat je je droom gaat verwezenlijken!
Als ik je route bekijk, lijken een aantal dingen qua afstand en volgorde niet helemaal logisch. Je schrijft ook dat je niet helemaal het inzicht hebt. Wij hebben van het zomer een reis gemaakt door het zuid-westen en voor het samenstellen van onze reis gebruik gemaakt van google maps en www.mapsonus.com. Hierop kun je je 'van' en 'naar' invullen en wordt er op de kaart aangegeven welke route je dan rijdt en hoe lang dat rijden is. Wij hebben er tijdens onze vakantie voor gekozen elke keer rijden rond de 200 mijl te gaan zitten. Er zaten dagen tussen dat we minder reden, maar ook dagen dat het niet anders kon en we meer reden. Op deze manier hebben wij geprobeerd te voorkomen dat we hele dagen in de auto zitten en dus maar een paar uur.
Ik zou rustig je route nog eens nalopen en gebruik maken van bovenstaande websites, om te kijken of het haalbaar is en logisch. Succes!

Oh, en misschien dat onze route nog wat helpt?
1. aankomst SF
2. SF - Yosemite
3. Yosemite
4. Yosemite - Tioga pass - bodie - Mammoth Lakes
5. Mammoth Lakes - Death Valley
6. Death Valley - Las Vegas
7. LV
8. LV
9. LV - Zion
10. Zion - Bryce
11. Bryce - Torrey
12. Torrey - Capitool Reef - Natural Bridges - Monument Valley
13. Monument Valley - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Sedona
15. Sedona - Route 66 - Needles
16. Needles - Joshua Tree NP - LA
17. LA
18. La - kust
19. kust - SF
20. SF
21. SF
22. SF
23. naar huis
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

Hoi, inmiddels zijn er al aardig wat tips voorbij gekomen, maar als aanvulling;

Hou er rekening mee dat de Tiogapass al gesloten is, hierbij een linkje naar de opening/sluitingsdata van de afgelopen jaren: [url]http://www.monobasinresearch.org/data/t ... s.htm/[url]

Heb je al overwogen om bv vanuit Denver of Salt Lake City te starten en dan in LA of San Francisco te eindigen? (ivm de ski gebieden bij Denver, maar daar kunnen anderen je vast meer over vertellen)

In je eerste opzetje heb je Palm Springs opgenomen, met een bijzondere reden? Zelf vond ik deze plaats totaal niet interessant. Vanuit Palm Springs naar Phoenix, door Joshua Tree, is te doen, je bent wel de hele dag onderweg.

Je schrijft dat je naar Silverton wil, let wel op, op jaarbasis heeft Silverton maar 28 vorstvrije nachten, dus in november kon het daar wel eens heel koud zijn. De stad zelf, heb je met twee uur, niet al te snel wandelen, wel gezien. Het is een compleet toeristenbolwerk. Wij waren hier twee weken geleden, toen waren er al zaken gesloten ivm naseizoen.

Four Corners, leuk als je er langs komt, maar vooral niet voor gaan omrijden, met 15 minuten heb je het toeristencircus wel gezien.

Moab, alleen voor de Arches? Wij zijn hier twee dagen geweest en dat waren er twee te weinig, ook als niet wandelaar, valt hier zo verschrikkelijk veel moois te zien, dat het zonde zou zijn als je alleen voor de Arches kwam.
Van Moab, langs Monument Valley rijden om Page als eind doel te hebben, zou ik niet doen, MV is een overnachting waard, zonsopkomst en - ondergang zijn erg mooi. Hang even de toerist uit, pak een tourtje, is (ondanks de kosten) de moeite waard.

Probeer ook te overnachten in Death Valley, wij twee jaar geleden gedaan en vonden het een belevenis, vooral de zonsondergang.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je naar Bodie wilt (kijk eerst eens na of dat in die tijd van het jaar nog mogelijk is) en je wilt skiën, dan zou je na Death Valley (een stop hier is zeker nodig, je kunt niet in 1 dag van Las Vegas via DV naar Sequoia rijden) naar Lee Vining kunnen rijden, daar overnachten, Bodie bezoeken en via Lake tahoe (skiën) naar Yosemite rijden. Skiën zou ook in Mammtoh Lakes kunnen, maar wellicht is het nog te vroeg in het jaar.
Bryce zou ik ook niet vanuit Page doen. Bekijk zoals gezegd de route eens op googlemaps, of liever nog www.mapquest.com en vink dan de mogelijkheid van "avoid seasonally closed roads" aan.
In deze tijd van het jaar (Glacier Point Road al gesloten wellicht) zou ik een dag minder Yosemite doen, en een dag Zion extra.

Marianne
IvoH
Amerikafan

Bericht door IvoH »

Ik heb vandaag nog even van het mooie zomerse weer genoten, vandaar dat ik wat laat reageer.
Als 1e bedankt voor de reacties! Ik zal deze goed opnemen.

Ik ben wel nieuwsgierig naar Los Angeles maar als een andere beginplaats beter is geloof ik dat.
Ik ben vooral hier omdat jullie veel meer kennis hebben.

Morgen zal ik even de reacties goed doornemen en de tips uitzoeken :).
IvoH
Amerikafan

Re: Reis IvoH: 1e x naar de VS 30 dagen

Bericht door IvoH »

Ik heb even zitten nadenken...

Aangezien de tijd aan mijn hand is, de kans dat de Tioga Pass dicht is is zo goed als 100%.
Ik had graag naar Bodie gewild omdat ik een Ghost Town erg interessant vind. Liggen er andere minder bekende Ghost Towns op mijn route?

Wat ook een optie is, Sequoia te laten liggen en dan via Lake Tahoe (skien) en Bodie (volgens de site wel mogelijk dan) naar San Francisco.

Andere Tips van de behulpzame mede Forumers heb ik zo goed mogelijk aangepast in mijn route schema.

@Gyatso --> ik wil graag die omgeving van Colorado zien, met de Durango & Silverton Narrow Gauge mee, lijkt me prachtig.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer