Ik had zelf niet deze zomer verwacht dat ik dit zou doen op zo een korte termijn.
Dankzij een vervelend (ik hou het netjes) vak op mijn opleiding heb ik niet de mogelijkheid in Januari mijn bachelor te halen. Daardoor heb ik nu tot Januari vrij.
Het is allemaal korte termijn maar ik heb nu de mogelijkheid gekregen om 30 dagen rond te reizen in het Zuidwesten in November.
Ik weet dat dat niet de beste tijd van het jaar is, maar eerder en later gaan is onmogelijk. (ik verwacht voor mezelf geen problemen met de kou).
Nou heb ik een opzetje in elkaar gepuzzeld. Aangezien het mijn 1e keer gaat worden heb ik totaal niet de inzicht of het überhaupt haalbaar is. Ik zou niet weten hoeveel km je kan maken op een dag.
Dit is het opzetje
Dag 1 AMS LAX
Dag 2 Los Angeles (ik denk dat ik dat wel in 1 dag heb gezien, dat ik sta te popelen om weg te gaan).
Dag 3 LA - Palm springs
4 (meteen 1e probleem red ik dit) Palm springs--> Joshua tree en dan phoenix?
5 phoenix, apache trail en ergens richting van Grand canyon
6 Grand canyon
7 GC via het 4 staten punt naar Durango colorado. +/600 km dit zal dan een reisdag worden
8 Wil ik Mesa Verde bezoeken dan richting silverton
9 Silverton --> een stuk richting moab (is dat te doen?)
10 De arches bezoeken
11 Moab via de 163 scenic route (Monument valley) naar page
12 page (bryce canyon)
13 page omgeving
14 page zion np
15 zion np --> las vegas
16 Las vegas
17 Las vegas via Death valley naar Sequoia NP
18 Sequoia NP
19 Sequoia NP --> Yosemite
20 Yosemite
21 Yosemite --> Bodie--> Yosemite
22 Yosemite
23 Yosemite --> San Fransico(is dat mogelijk?)
24 San Fransico
25 San Fransico
26 San Fransico --> via de kust richting LA
27 ? --> LA
28 LA--> Ams
Dan heb ik nog 2 of 3 dagen over. Waar kan ik die het beste invullen? Is het mogelijk om ergens een dag te skien? (ik als wintersport liefhebber kan dat niet laten).
Misschien zeggen jullie wel laat omgeving moab zitten, of komen jullie met andere tips.
Ik heb werkelijk geen idee of dit een haalbaar schema is...
Alvast bedankt voor jullie kennis